ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کنکور فنی و حرفه ای چگونه است؟ + 0 تا 100 کنکور فنی | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۱ تیر ۱۴۰۲
کنکور فنی و حرفه ای چگونه است
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

فارغ التحصیلان رشته های، فنی حرفه ای و کاردانش و هنرستان و یا حتی تمامی رشته های نظری که می خواهند در مقطع کاردانی فنی و حرفه ای ادامه تحصیل دهنند مایلند بدانند شرایط کنکور فنی و حرفه ای چگونه است. در صورت دارا بودن تمامی شرایط تعیین شده می توانند در کنکور فنی حرفه ای مقطع کاردانی پیوسته و نا پیوسته ثبت نام کنند.

کنکور فنی حرفه ای چگونه است؟ این کنکور برای پذیرش دانشجویان در مقطع کاردانی پیوسته و نا پیوسته برای رشته های فنی حرفه ای در دانشکده های غیر انتفاعی و سراسری برگزار می شود. کنکور فنی و حرفه ای با کنکور سراسری تفاوت هایی دارد، به همین دلیل است که تاریخ و زمان برگزاری این کنکور مجزا و جدا می باشد.

تمامی داوطلبان که مدرک دیپلم نظام قدیم سالی واحدی و یا ترمی واحدی دارند و یا نظام جدید های رشته های فنی و حرفه ای کاردانش و هنرستان و رشته های نظری دارند. با در نظر گرفتن تفاوت های رشته های تحصیلی می توانند در یکی از رشته های کاردانی نام نویسی کنند. داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و نحوه ثبت نام در کنکور فنی حرفه ای توصیه می شود این مقاله را مطالعه کنند.

 

 

برای اطلاع از جزییات اینکه کنکور فنی حرفه ای چگونه است؟ با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

              برای اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

بنر انتخاب رشته کنکور

ثبت نام کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ چگونه است؟

برای ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای می توانید دو بار در سال اقدام کنید. مرحله اول در مهر ماه بوده و ثبت نام دوم برای ورودی های بهمن ماه است که انجام می شود. وظیفه برگزاری آزمون نیز بر عهده سازمان سنجش خواهد بود.

طبق آخرین اخبار اعلام شده از سوی سازمان سنجش، کنکور فنی و حرفه ای در سال جدید برای 31 رشته در مقطع کاردانی به صورت بودن آزمون و برای 5 رشته به صورت با آزمون خواهد بود.

 رشته های با آزمون شامل الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، حسابداری و تربیت بدنی می باشد. در حالی که پذیرش سایر رشته ها بصورت بدون آزمون انجام می شود. تفاوتی ندارد که قصد ثبت نام در کدام نوع رشته ها را داشته باشید در هر صورت باید از 14 تا 21 تیر ماه برای ثبت نام اقدام کنید.

هرساله سازمان سنجش به عنوان مجری وظیفه پذیرش داوطلبان فنی و حرفه را دارد که باید دقت و نظارت کامل و دقیقی بر فرایند ثبت نام داشته باشد. شما می توانید با ورود به سامانه سنجش تمامی مراحل کنکور فنی و حرفه ای را مطالعه کنید. نکته قابل توجه این است که دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته فنی و حرفه ای همزمان با آغاز مهلت ثبت نام که از سوی سازمان سنجش منتشر می شود آغاز می گردد.

 

 

ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای

 

 

 

برای دانلود نمونه سوالات آزمون ادواری فنی حرفه ای بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای

همانطور که در موارد فوق اشاره کرده بودیم برای ثبت نام آزمون فنی و حرفه ای دو روش وجود دارد. که روش اول برای رشته های با آزمون و روش دوم برای رشته های بدون آزمون می باشد. زمان ثبت نام نیز هر سال توسط اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

طبق آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش، تاریخ ثبت نام برای امسال از 14 تا 21 تیر ماه می باشد.

 

 

نحوه برگزاری کنکور فنی و حرفه ای 

در اول باید این به این موضوع اشاره شود که شیوه پذیرش رشته های با آزمون و بدون آزمون با هم فرق دارند و به شرح زیر است:

 

 

روش گزینش و پذیرش رشته های بدون آزمون

آن دسته از افرادی که در کنکور فنی و حرفه ای در رشته های بدون آزمون کاردانی پیوسته و نا پیوسته شرکت کرده اند دیگر احتیاجی به شرکت در هیچ گونه آزمون و کنکور کتبی و یا شفاهی ندارند. در این روش ملاک ثبت نام در رشته های انتخاب شده داوطلبان، معدل کل دیپلم آنها است.

 

 

روش گزینش و پذیرش رشته های با آزمون

هر یک از داوطلبانی که یکی از ۵ رشته در بالا بیان شده را انتخاب کرده باشند، باید در زمان تعیین شده برای کنکور فنی و حرفه ای در محل برگزاری آزمون حضور پیدا کنند و در کنکور شرکت کنند. در این روش ملاک رتبه و نمره کسب شده توسط داوطلبان در هر یک از ۵ رشته می باشد.

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام کنکور کاردانی بعد از اینکه ثبت نام خود را تکمیل کردند، باید دفترچه ارائه شده را در فاصله ثبت نام تا برگزاری کنکور به طور کامل و دقیق مطالعه کنند. تا با آگاهی و آمادگی کامل هرچه بیشتر و بهتر در جلسه آزمون حضور پیدا کنند، تا با کسب رتبه بهتر شانس پذیرش خود را افزایش دهند. بر اساس اطلاعیه منتشر شده از جانب سازمان سنجش و آموزش کشور کنکور فنی و حرفه ای در ۵ رشته ، حسابداری، الکتروتکنیک و کامپیوتر و مکانیک خودرو تربیت بدنی در تاریخ تعیین شده به صورت هماهنگ و کشوری برگزار می شود. نکته دیگر و مهم این است که معمولا کارت ورود به جلسه برای کنکور فنی و حرفه ای چند روز قبل از برگزاری آزمون از طرف سازمان سنجش منتشر می شود.

 

 

                 برای اطلاع از نتایج آزمون عملی فنی حرفه ای بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

 

زمان برگزاری کنکور فنی و حرفه ای

 

 

شرایط ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای

اولین شرط برای ورود به دانشگاه فنی حرفه ای، شرکت در آزمون و یا ثبت نام در رشته های بدون آزمون مقطع کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای دانشگاه های فنی حرفه ای داشتن مدرک دیپلم سه سال نظام جدید در یکی از رشته های هنرستان و فنی حرفه ای و با کاردانش، داشتن مدرک دیپلم فنی و حرفه ای ، داشتن دیپلم ۴ سال نظام قدیم ، نظام سالی واحدی و ترمی واحدی می باشد. باید رشته انتخابی برای کاردانی با رشته دیپلم هم خوانی داشته باشد.

هم خوانی رشته دیپلم با رشته ثبت نام برای کاردانی به دین معناست ، متقاضی که دیپلم رشته کامپیوتر دارد نمی تواند معماری را انتخاب کند، در حالت کلی به این ترتیب متقاضیان می توانند فقط رشته های مربوط به رشته دیپلم  خود را برای کاردانی انتخاب کنند. در دفترچه آزمون کاردانی در مقابل هر رشته درج شده است که کدام یک از رشته های دیپلم می توانند آن رشته را انتخاب کنند. در حالت کلی می توان گفت که تغییر رشته برای شرکت در آزمون کاردانی فنی و حرفه ای غیر قانونی می باشد. داوطلبان برای شرکت در آزمون و یا انتخاب رشته کاردانی حتما تا ۳۱ شهریور ماه باید فارغ التحصیل شده باشند. در صورتی که رشته هایی را انتخاب کنند که برای نیمسال دوم باشد مانعی ندارد.

از دیگر شرایط شرکت در آزمون کاردانی این است که مدرک بالاتری از کاردانی نداشته و با حتما دیپلم باید داشته باشند. در بیان دیگر می توان گفت افرادی که قبلا در دانشگاه ها تحصیل کرده اند و مدرک بالاتری از کاردانی دارند دیگر نمی توانند در آزمون دانشکده فنی و حرفه ای ثبت نام کنند.

 

بنر انتخاب رشته

شرایط عمومی ثبت نام این کنکور

  • معتقد بودن به دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد قبول و تصریح شده در قوانین جمهوری اسلامی ایران
  • عدم دشمنی با حکومت جمهوری اسلامی
  • عدم وابستگی به یکی از سازمان های محارب و خلاف جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عضویت در گروه های ضد انقلابی و محارب و همچنین عدم طرفداری از آنها
  • نداشتن هیچ گونه فساد اخلاقی مانند منکرات اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • تمامی مورد های بیان شده شرایط عمومی می باشد که تمامی داوطلبان باید داشته باشند.  

در حالت کلی رشته های فنی و حرفه ای به چهار دسته تقسیم می شوند

گروه هنر

شامل برخی از رشته ها در گرایش هنر می باشد مانند، نقاشی، طراحی و دوخت، گرافیک، سینما و… هستند.

گروه صنعت

این گروه از رشته ها عبارت اند از نقشه برداری، الکترونیک، مکانیک و … است.

گروه خدمات

این گروه از رشته ها هم عبارت اند از تربیت بدنی، حسابداری، مدیریت خانواده، کامپیوتر می باشد.

گروه کشاورزی

این گروه از رشته ها شامل امور دامی، صنایع غذایی، امور زراعی، ماشین های کشاورزی و… هستند.

 

 

               برای اطلاع از منابع کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای

  • از جمله شرایط اختصاصی می توان به ارائه مدرک فارغ التحصیلی دوره دوم متوسطه نظام جدید اشاره کرد.
  • همچنین افراد باید دارای مدرک دیپلم فنی 4 ساله نظام قدیم نیز باشند. یا دیپلم شاخه نظری نظام آموزشی جدید 3 – 3 – 6، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی را اخذ کرده باشند.
  • افرادی که دیپلم نظری دارند می توانند در رشته های مرتبط با رشته تحصیلی خودشان شرکت کنند.
  • افرادی که مدرک تحصیلی دیپلم خود را تا آخر شهریور ۱۴۰۳ نگرفته باشند، فقط می توانند برای ثبت نام در دوره بهمن ماه اقدام نمایند.
  • اگر دانش آموزی در مهلت تعیین شده برای ثبت نام موفق به اخذ مدرک خود نشود، می تواند در مدت زمانی که برای ویرایش اطلاعات در نظر گرفته شده است، برای ویرایش یا درج معدل اقدام نماید.
  • اگر فردی بدون دریافت مدرک تحصیلی اقدام نماید، قولی وی لغو خواهد شد.
  • افرادی که برای دوره نیمسال تحصیلی دوم ثبت نام کرده باشند اگر مدرک خود را تا پایان نیمسال اول بگیرند، می توانند برای رشته انتخابی خود ثبت نام نمایند.
  • افرادی که در رشته های دیگر دوره روزانه قبول شده اند، نمی توانند برای رشته های دوره روزانه فنی و حرفه ای ثبت نام کنند.
  • برای ثبت نام کنندگان آقا ارائه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت ضروری است.
  • دانشجویان اخراجی جهت ثبت نام باید تسویه کامل انجام داده باشند.
  • برای استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران دریافت کد پیگیری 12 رقمی اجباری است.
  • برای اتباع غیر ایرانی وارد کردن کد ثبت نام 13 رقمی اجباری خواهد بود.

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور فنی حرفه ای

در این قسمت همراه ما باشید تا مدارک لازم برای ثبت نام کنکور فنی حرفه ای  را بیشتر بررسی کنیم.

اولین مدارک مربوط به اطلاعات فردی داوطلبان است که باید ارائه شود. این مدارک شامل دین، سهمیه  کد ملی، تلفن همراه، آدرس پست الكترونيكی، عکس 3*4 خواهد بود.

دومین مدرک مربوط به اطلاعات هویتی است. نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد نیز باید ارائه شود.

سوابق تحصیلی نیز جزء موارد مورد نیاز خواهد بود. برای ارائه سوابق تحصیلی باید اصل آخرین مدرک دیپلم، كد 4 رقمی رايانه ای ديپلم، كد و عنوان رشته تحصيلی، شاخه تحصیلی، معدل كل ديپلم، تاريخ اخذ مدرك ديپلم ارائه شود.

مدارک مربوط به محل سکونت نیز نباید فراموش شود که شامل، كد و عنوان استان، شهر و آدرس محل اقامت، کد پستی، تلفن ثابت می شود.

 

 

مدارک مورد نیاز فنی حرفه ای ها و کاردانشی ها

در این مرحله داوطلبان به دسته های زیر تقسیم می شوند و براساس انتخاب نوع گزینه خود باید مدارک مختلفی را ارائه دهند. در ادامه این گزینه ها را بررسی خواهیم کرد.

  • داوطلبان فارغ‌التحصیل نظام قدیم
  • داوطلبان دارای دیپلم «فنی و حرفه ای»، «کاردانش»، «دیپلم تطبیقی امور بین‌الملل و غیر ایرانی» یا «دانشجو یا فارغ‌التحصیل مقطع کاردانی»
  • داوطلبان دارای دیپلم «ریاضی فیزیک»، «علوم تجربی»، «ادبیات و علوم انسانی» یا «علوم و معارف اسلامی» که سال 1383 و قبل از آن فارغ‌التحصیل شده اند.
  • داوطلبان دارای دیپلم «ریاضی فیزیک»، «علوم تجربی»، «ادبیات و علوم انسانی» یا «علوم و معارف اسلامی» که در سال 1384 و پس‌ از آن فارغ‌التحصیل شده اند.
  • دانشجو یا فارغ‌التحصیل مقطع کاردانی هستم ولی مدرک پیش دانشگاهی ندارند.
  •  دارای «مدرک پیش دانشگاهی تطبیقی امور بین‌الملل و غیر ایرانی» و یا «در ستون نمره کتبی کارنامه فارغ‌التحصیلی نمره درج نشده» هستند.
  • دارای مدرک پیش دانشگاهی که سال 1390 و قبل از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند.
  • مدرک پیش دانشگاهی خود را تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۳ دریافت می‌ کنند.
  • دارای مدرک پیش دانشگاهی که در سال 1391 تا 1395 فارغ‌التحصیل شده اند.

اگر گزینه های اول، دوم یا سوم را انتخاب کنید، اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی به شما نشان داده می شود. سپس باید به قسمت ثبت نام مراجعه کرده و در مهلت های تعیین شده که از 19 اسفند تا 28 اسفند سال ۱۴۰۳ می باشد،شماره 12 رقمی سریال اعتباری ثبت‌نام و کد سوابق تحصیلی را وارد کنید تا بتوانید ادامه مراحل را طی نمایید.

 

 

نحوه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای

ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای هر ساله به صورت اینترنتی صورت می گیرد، ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای از طریق سایت سازمان سنجش که آدرسش SANJESH.ORG می باشد صورت می گیرد. داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام دفترچه مربوط به آزمون را دانلود کرده و آن را به طور کامل مطالعه کنند. متقاضیان می توانند برای ثبت نام در آزمون مبلغ تعیین شده را پرداخت کنید. تا بتوانید انتخاب رشته کنید.

در خصوص نحوه ثبت نام باید بدانید که به صورت کاملاً اینترنتی بوده و از طریق وبسایت سازمان سنجش انجام خواهد شد. تمامی داوطلبان نیاز است در زمان اعلام شده به سایت سنجش مراجعه کرده و دفترچه راهنمای ثبت نام را نیز مطالعه نمایند. پس از مطالعه نیاز است هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و سپس نام نویسی خود را تکمیل نمایید.

 

مراحل ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای به شرح زیر است:

  • در ابتدا باید به سایت سنجش وارد شوید.
  • سپس گزینه کاردانی فنی حرفه ای از منوی سمت راست سایت سازمان سنجش را انتخاب کنید.
  • این گزینه دقیقاً با عبارت ” سامانه ثبت نام آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال ۱۴۰۳ ” مشخص شده است.
  • سپس باید برای پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری اقدام کنید.
  • در مرحله بعدی باید برای ورود به سامانه بااستفاده از کد اعتباری خریداری شده اقدام کنید.
  • تکمیل فرم ثبت نام و دریافت کدرهگیری نیز در مرحله آخر انجام می شود.

برای انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط شرکت در کنکور فنی و حرفه ای

 

 

ویژگی های کنکور فنی و حرفه ای

ویژگی کنکور فنی و حرفه ای خاص و مختص فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای می باشند. همان طور که همه می دانند فارغ التحصیلان در هنرستان ها مدرک دیپلم خود را از مدارسی که در آن تحصیل کرده اند دریافت می کنند.

فارغ التحصیلان دارای دیپلم علوم تجربی و ریاضی و علوم انسانی نیز می توانند با داشتن هر یک از این مدارک می توانند در کنکور فنی و حرفه ای شرکت کنند. در سال های اخیر در مورد حذف کنکور فنی و حرفه ای بسیار صحبت شده است، که هر ساله حذف کنکور فنی و حرفه ای یکی از دغدغه های و سوالات  داوطلبان می باشد. و بسیاری از افراد هرساله در گمراهی هستند که سال بعد کنکور حذف می شود یا نه؟ امروزه می توان گفت که کنکور فنی و حرفه ای حذف نشده است و پابر جا می باشد.

 

 

    برای اطلاع از شرایط امر به فنی حرفه ای بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

مشاوره پذیرش در کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

متقاضیان و داوطلبان باید به این موضوع دقت و توجه داشته باشند که هر چه رتبه آنها در رشته های با آزمون و همچنین معدل کل آنها برای رشته های بدون آزمون بهتر باشد امکان قبول شدنشان در کاردانی پیوسته بیشتر خواهد شد.

توصیه مهم به داوطلبان و متقاضیان این است که در هنگام ثبت نام و انتخاب رشته تمامی ملاک های مد نظر خود از جمله رشته تحصیلی ، بازار آینده آن، اعتبار دانشکده مورد نظر و رشته تحصیلی و مدرک، شهریه و هزینه های تحصیل و همچنین مسافت رفت و آمد را در نظر داشته باشند تا بتوانند بهترین رشته را انتخاب کنند و بر آن اساس اولویت های خودشان را مشخص کنند. کنکور کاردانی پیوسته از جانب سازمان سنجش کشور برگزار می شود و همه ساله داوطلبان زیادی دارد. انتخاب رشته در کاردانی فنی و حرفه ای همزمان با ثبت نام در ازمون و در رشته های بدون آزمون در زمان ثبت نام دانشکده انجام می شود.

تمام اطلاعات و سوابق داوطلبان در سامانه ثبت شده است و حق هیچ گونه دخالت تصرفی در آنها نمی باشد.  داوطلب فقط می تواند موارد مربوط به ثبت نام را تکمیل کند. شما می توانید منابع موضوعات کنکور فنی و حرفه ای را در دفترچه و در سایت های مربوطه به کنکور فنی و حرفه ای مطالعه کنید.

 

 

برای دانلود PDF مطلب کلیک کنید.

 

بنر انتخاب رشته

نکات خاص فنی و حرفه ای و کاردانش در ثبت نام در آزمون ۱۴۰۳

اطلاعات سوابق تحصیلی تنها به داوطلبان نمایش داده می شود، اما افراد توانایی تغییر آن را ندارند.

در صورتی که مغایرتی در این اطلاعات مشاهده کردید، نیاز است ادامه مراحل را طی کنید تا مغایرت ها برطرف شود.

 

 

خلاصه مطالب

ثبت نام در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای به صورت با آزمون و بدون آزمون به صورت هم زمان برای کلیه داوطلبان انجام می پذیرد و کلیه داوطلبان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، برای ثبت نام اقدام نمایند. این کنکور مخصوص فارغ التحصیلان از رشته های فنی و حرفه ای می باشد. در این مقاله شما را با سیر تا پیاز کنکور فنی حرفه ای آشنا می نماییم در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

 

 

برای اطلاع از جزییات اینکه کنکور فنی حرفه ای چگونه است؟ با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای کی است؟

هر ساله یک بار در نیمه اول سال برای پذیرش در مهر ماه کنکور برگزار می شود و همچنین ثبت نام دیگر در نیمسال دوم برای ورودی بهمن ماه ثبت نام بدون کنکور صورت میگیرد. سازمان سنجش و آموزش وظیفه رسیدگی به ثبت نام و کنکور کاردانی فنی و حرفه ای را بر عهده دارد.

نحوه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای چگونه می باشد؟

ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای هر ساله به صورت اینترنتی صورت می گیرد، ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش که آدرسش SANJESH.ORG می باشد صورت می گیرد.

افرادی که بدون دریافت مدرک دیپلم در کنکور فنی و حرفه ای ثبت نام می کنند چه شرایطی خواهند داشت؟

قبول این افراد لغو خواهد شد.

نظرات

32 دیدگاه دربارهٔ «کنکور فنی و حرفه ای چگونه است؟ + 0 تا 100 کنکور فنی | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo S گفت:

    با سلام
    سوالات کنکور فنی حرفه ای ۱۴۰۳ تفاوت زیادی با سوالات کنکور ۱۴۰۲ دارد؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  2. Avatar photo مهلا گفت:

    سلام وقت بخیر من رشته نقاشی هستم می تونم کنکور هنر یا فنی حرفه ای که دادم رشته کارگردانی رو بخونم؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله میتوانید شرکت کنید اما باید سوابق تحصیلی برای کنکور برای خود ایجاد کنید

  3. Avatar photo F گفت:

    سلام وقت بخیر من رشته تربیت کودک هستم سال دوازدهم
    میخواستم ببینم میتونم کنکور تربیت بدنی بدم؟
    و معدل تاثیر داره یا خیر؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید.

  4. Avatar photo بدبخت گفت:

    ببخشید ی سوال داشتم کنکور فنی با سراسری چه تفاوتی دارد باز ترش میکنین؟!

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      کنکور فنی شامل رشته های حسابداری ،کامپیوتر نرم افزار اكتروتكنيك ، حسابداری، و تربیت بدنی برگزار می شود اما کنکور سراسری برای پنج گروه (علوم انسانی،علوم تجربی،ریاضی ،فیزیک،هنر،زبان)برگزار می شود

  5. Avatar photo ریحانه گفت:

    سلام من سال سوم رشته حسابداری هستم میخواستم بدونم ک دانش آموزان رشته های فنی میتونن تو کنکور سراسری شرکت کنند؟
    و اینکه این دوتا چ فرقی با هم دارن من مقاله تون رو مطالعه کردم ولی در مورد تفاوت این دوتا چیز زیادی نفهمیدم
    و اینکه از لحاظ دانشگاه و تحصیل و مدرک بهترع تو کدوم کنکور شرکت کنم ممنون میشم راهنمایی کنین 🙏🏼

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقت بخیر چون جز نظام جدیدی هستید بله میتونید سراسری شرکت کنید ولی چون مرتبط نیست 50 درصد سوابق تحصیلی شامل تون نمیشه

  6. Avatar photo مهزیار گفت:

    سلام خسته نباشید جریان اینکه کتاب های عمومی از کنکور حذف شدن برای رشته فنی حرفه ای کامپیوتر هم هست یا نه
    و میخواستم بدونم شیمی و فیزیک و … برای کامپیوتر عمومی حساب میشن یا خیر؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      کنکور فنی به صورت کامل شرایط اش فرق دارد

      1. Avatar photo Fati گفت:

        سلام من رشتم طراحی دوخت هست و1403کنکور دارم بنظر شما کنکور هنر بدم یا فنی؟

        1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

          سلام وقت بخیر رشته شما جز رشته های با کنکور فنی حرفه ای نمیباشد و باید کنکور هنر شرکت کنید

      2. Avatar photo ffff گفت:

        سلام ببخشید میشه بگید که رشته گرافیک یا عکاسی وجود داره
        و اینکه یکم واضح تر شرایطشو توضیح بدید🙏🏻

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          برای بررسی جامع با مشاورین مجموعه تماس بگیرید.

  7. Avatar photo نیل گفت:

    سلام ببخشید من دیپلم انسانی دارم میتونم کنکور فنی حرفه ای بدم برای معماری؟ دانشگاهش فقط غیر دولتی یا سراسری هم هست

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . بله امکان ورود وجود دارد

  8. Avatar photo مهسا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من رشتم انسانی هست ولی علاقه ای به این رشته ندارم و میخواستم بدونم میشه دوتا کنکور فنی حرفه ای و زبان و بدم ؟
    مانعی نداره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      برای کنکور زبان محدودیتی از جهت رشته دیپلم وجود ندارد اما برای کنکور های فنی حرفه ای براساس رشته شما میتوانید آزمون را شرکت کنید.

      1. Avatar photo Fati گفت:

        سلام من رشتم طراحی دوخت هست و سال دیگه کنکور دارم بنظر شما کنکور هنر بدم یا فنی؟

        1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

          سلام وقت بخیر . از طریق فنی حرفه ای بدون ازمون میتوانید شرکت کنید

  9. Avatar photo امیر گفت:

    سلام میخواستم ببینم من رشته فنی حرفه‌ای شبکه و نرم افزار میخونم
    میخواستم بدونم می تونم کنکور ریاضی بدم یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      فارغ التحصیلان دیپلم نظام جدید 6-3-3 محدودیتی از جهت شرکت در کنکور سراسری ندارند.
      برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

  10. Avatar photo م. م گفت:

    سلام من یازدهم رشته برق(الکترونیک) فنی حرفه ای هستم
    آیا سال دوازدهم باید برای ورود به دانشگاه کنکور بدم یا بدون کنکور باشرط معدل میتونم برم دانشگاه؟
    رشته الکترونیک يا رشته الکتروتکنیک کدام کنکور دارد؟

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      ورود به دانشکده فنی حرفه ای برای 5 رشته با کنکور انجام می شود.رشته الکتروتکنیک یکی از رشته هایی است که پذیرش با آزمون دارد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

  11. Avatar photo بهار گفت:

    با معدل ۱۷/۸۵ میشه رشته انیمیشن در دانشگاه فنی حرفه ای شریعتی قبول شد یا خیر؟
    دیپلم انیمیشن هم دارم

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      حداقل معدلی برای پذیرش بدون آزمون تعیین نشده اما هرچه معدل بالاتر احتمال قبولی بیشتر است.

  12. Avatar photo بهار گفت:

    با معدل ۱۷/۸۵ میشه رشته انیمیشن در دانشگاه فنی حرفه ای شریعتی قبول شد یا خیر؟

  13. Avatar photo بهار گفت:

    درست بخونید متوجه میشید دیگه باید رشته دیپلم با رشته کاردانی هم خوانی داشته باشه🙂

  14. Avatar photo ارش گفت:

    سلام من سال سوم رشته حسابداری هستم و میخواستم بدونم که میتونم امسال به جا حسابداری در رشته کامپیوتر کنکور بدم ؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر . کنکور فنی و حرفه ای فقط در صورت تجانس رشته امکان پذیر است ولی راه های دیگری برای شرکت در رشته کامپیوتر وجود دارد . برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سایت را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳ + بهترین منابع

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)