ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۹ مهر ۱۴۰۲
کارنامه نهایی کارشناسی ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سازمان سنجش پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، نتایج آزمون را در دو مرحله به داوطلبان اعلام می‌کند. در مرحله اول، کارنامه اولیه منتشر می‌شود که شامل رتبه، تراز و وضعیت مجاز داوطلب است. این کارنامه برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد استفاده می‌شود. در مرحله دوم، کارنامه نهایی کارشناسی ارشد منتشر می‌شود که شامل آخرین رتبه قبولی در هر رشته و مقایسه آن با رتبه اکتسابی داوطلب است. این کارنامه به منظور آگاهی داوطلبان از وضعیت رتبه‌بندی خود منتشر می‌شود. در ادامه مقاله، زمان انتشار و مراحل مشاهده کارنامه نهایی کارشناسی ارشد را بررسی خواهیم کرد.

زمان انتشار کارنامه نهایی کارشناسی ارشد 1403

👈 به‌طور معمول، کارنامه نهایی کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ بلافاصله پس از اعلام نتایج این آزمون، طبق روال سال‌های گذشته، منتشر می‌شود. داوطلبان باید در این بازه زمانی به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و کارنامه نهایی خود را دریافت کنند. کارنامه نهایی این آزمون توسط سازمان مختص دانشگاه‌های سراسری منتشر می‌شود و داوطلبان دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه کنند تا کارنامه نهایی کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند.

🔔 اطلاعیه  🔔

زمان انتشار کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال 1403 در تاریخ 21 شهریور ماه می باشد.

دریافت کارنامه نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به متقاضیان امکان می‌دهد که وضعیت علمی خود را در انتخاب‌های بالاتر از محل قبولی اعلام‌شده‌در این دانشگاه بررسی کنند.

مشاهده کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ مشاهده کارنامه

 

زمان انتشار کارنامه نهایی کارشناسی ارشد

مراحل دریافت کارنامه نهایی کارشناسی ارشد 1403

👈 در رابطه با نحوه دریافت و مشاهده کارنامه نهایی کارشناسی ارشد باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که این کارنامه به صورت اینترنتی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

به این معنا که، هر فرد داوطلب باید برای دریافت و مشاهده کارنامه نهایی کارشناسی ارشد خود وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شود.

سایتی به نشانی sanjesh.org که می توانید با طی مراحل لازم کارنامه نهایی ارشد خود را از آن دریافت کنید.

آیا با مراحل دریافت کارنامه نهایی ارشد به طور کامل آشنا هستید؟ در صورت عدم اطلاع از این موضوع در این بخش با ذکر راهنمای تصویری دریافت و مشاهده کارنامه نهایی ارشد در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل هستیم.

✅  در اولین قدم برای دریافت کارنامه نهایی ارشد باید آدرس سامانه سنجش یعنی sanjesh.org را در مرورگر گوگل خود درج کرده و وارد آن شوید.

✅ پس از ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نوبت به انتخاب گزینه نارنجی رنگ کارشناسی ارشد از بین گزینه های موجود در منوی سمت راست سامانه می رسد.

انتخاب ارشد برای کارنامه نهایی کارشناسی ارشد

✅ در قدم بعدی باید بر روی گزینه ای تحت عنوان سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته (اعلام نتایج نهایی) کلیک کنید تا صفحه جدیدی برایتان باز شود.

اعلام نتایح برای کارنامه نهایی کارشناسی ارشد

✅ در صفحه بعدی باز شده الزاماً باید بر روی گزینه طوسی رنگی تحت عنوان ورود به سیستم بزنید.

✅ پس از کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم صفحه ای برای شما باز می شود که در آن دو روش کاملاً متفاوت برای دریافت و مشاهده کارنامه نهایی کارشناسی ارشد به شما پیشنهاد شده است.

دو روش برای کارنامه نهایی کارشناسی ارشد

✅در یکی از این روش ها می توانید با درج کد پیگیری ثبت نام و همین طور شماره پرونده برای دریافت کارنامه نهایی ارشد اقدام کنید.

اما در روش دیگر، دریافت کارنامه نهایی ارشد از طریق درج تاریخ تولد، کد ملی و شماره پرونده در فیلدهای مربوطه در سایت سنجش امکان پذیر است.

✅در قدم بعدی و پس از انتخاب یکی از روش های مشاهده کارنامه نهایی ارشد و درج موارد خواسته شده صفحه ای برایتان باز می شود که باید از میان گزینه های موجود در آن بر روی گزینه مشاهده کارنامه نهایی کلیک بفرمایید تا کارنامه برای شما به نمایش در بیاید.

مشاهده نهایی کارنامه نهایی کارشناسی ارشد

برای دانلود کارنامه سبز کنکور وارد لینک مربوطه شوید

توضیحات بخش های مختلف کارنامه نهایی کارشناسی ارشد

👈 در کارنامه نهایی کارشناسی ارشد بخش های مختلفی گنجانده شده که در این بخش از نوشته قصد معرفی و ارائه توضیحات لازم در رابطه با هر یک از این بخش ها را برای شما عزیزان همیشه همراه داریم.

📌 بخش رتبه قبولی داوطلب

یکی از بخش های گنجانده شده در کارنامه نهایی کارشناسی ارشد بخش رتبه قبولی داوطلب است. در این قسمت می توانید رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در رشته محل های انتخابی خود را با توجه به ظرفیت پذیرش آن در دانشگاه ها ملاحظه بفرمایید.

📌 قسمت ستون رتبه داوطلب کنکور ارشد

از دیگر بخش های گنجانده شده در کارنامه نهایی ارشد قسمت ستون رتبه داوطلب است. در این قسمت می توان رتبه قبولی در کد رشته محل ها را در قیاس با دیگر داوطلبان شرکت کننده در آزمون ارشد مشاهده کرد.

 

📌 ستون نتیجه کارنامه نهایی ارشد

ستون نتیجه از دیگر بخش های مهمی که با دریافت کارنامه نهایی ارشد می توانید آن را مشاهده کنید.

اگر عددی را در این ستون می بینید می توانید توضیحات مربوط به آن را در بخش انتهایی کارنامه نهایی ارشد ملاحظه بفرمایید.

اما در صورتی که در این بخش و در جلوی یکی از کد رشته محل ها علامت ستاره باشد این موضوع به معنای قبولی شما در آن کد رشته محل است.

📌 بخش ترتیب علاقه در کارنامه نهایی ارشد

در این بخش می توانید کد رشته محل هایی که به ترتیب در برگه انتخاب رشته ارشد درج کرده بودید را ملاحظه کنید.

📌 بخش مشخصات ثبت نامی داوطلب در کارنامه نهایی کارشناسی ارشد

در این بخش مشخصات ثبت نامی داوطلب از جمله جنس، سال تولد، شماره پرونده، شماره شناسنامه، نام و نام خانوادگی و معدل وی گنجانده شده است.

برای ورود به سامانه ثبت نام کنکور ارشد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

توضیحات بخش های مختلف کارنامه نهایی کارشناسی ارشد 

آیا امکان اعتراض به نتایج مندرج در کارنامه نهایی کارشناسی ارشد وجود دارد؟

👈  همواره این احتمال وجود دارد که داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به موارد مندرج در کارنامه نهایی کارشناسی ارشد معترض باشند و نتیجه آزمون چندان چنگی به دلشان نزند.

اینجاست که باید عرض کنیم سازمان سنجش آموزش کشور برای رفاه حال این دسته از عزیزان امکان اعتراض به نتیجه را برای آن ها فراهم کرده است.

فقط کافیست که هر داوطلب به پخش سیستم پاسخگویی سازمان سنجش وارد شده و درخواست اعتراض خود را در آن جا ثبت کند.

پس از انجام بررسی های لازم توسط کارشناسان متبحر و متخصص سازمان سنجش آموزش کشور نتیجه نهایی به وی اعلام می شود.

البته دقت داشته باشید که ثبت درخواست اعتراض در بخش سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور طی مراحلی برای هر یک از داوطلبان معترض انجام می شود که الزاماً قبل از هر کاری برای انجام این کار باید از طریق مشاوری کاردان و خبره آن ها مطلع شوید.

زمان اعتراض به نتایج کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

👈 به علت عدم رسیدن زمان دریافت کارنامه نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۳ تاکنون، زمان اعتراض به نتایج مشخص نیست. با احتمال زیاد، موعد آن مانند دوره‌های گذشته در ماه شهریور خواهد بود. بهتر است داوطلبان تا انتشار کارنامه سبز این آزمون صبر کنند و سپس درخواست خود را ارسال کنند.

این امر به دلیل دو دلیل مهم است. اولا، ممکن است با ملاحظه اولویت‌های بعدی، قصد تغییر در اولویت انتخابی خود را داشته باشند. ثانیا، با مقایسه رتبه اکتسابی خود با آخرین فرد قبولشده در همان رشته و با همان سهمیه، می‌توانند متوجه وجود اشتباهی در محاسبه رتبه خود شوند.

برای اطلاع از اینکه کارشناسی ارشد چند واحد است؟ روی لینک کلیک کنید.

مراحل اعتراض به نتایج کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

👈 پس از انتشار نتایج نهایی این آزمون، ممکن است در کارنامه برخی داوطلبان اشتباهاتی در خصوص اعمال سهمیه ها، سوابق تحصیلی و محاسبه درصد‌های دروس آزمون رخ داده باشد. در این صورت داوطلبان می‌توانند نسبت به نتایج نهایی، درخواست اعتراض خود را طبق مراحل زیر انجام دهند.

ابتدا وارد  سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و گزینه  «ارسال درخواست» را کلیک نمایید.

◀️ اگر عضو سامانه نیستید، می‌توانید با انتخاب گزینه «عضویت در سامانه» حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

درخواست جدید نتایج کارنامه نهایی کارشناسی ارشد

◀️اگر قبلا در این سیستم عضو هستید و حساب کاربری دارید، می‌توانید گزینه «ورود به سامانه» را انتخاب کنید.

◀️وارد کردن مشخصات شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، تابعیت، کد ملی، شماره تلفن و ایمیل را در کادرهای مشخص‌شده‌و فعال کردن تیک تایید اطلاعات و قوانین، سپس فشردن دکمه «تایید».

◀️بازگشت به صفحه اصلی و انتخاب گزینه «ورود به سامانه» و وارد کردن اطلاعات لازم در کادرهای موجود، سپس فشردن دکمه «ورود».

◀️ کلیک کردن بر روی عبارت «درخواست جدید».

◀️وارد کردن نوع آزمون و سال برگزاری آن و سپس انتخاب گزینه «جستجو».

◀️تکمیل کادرهای مشخص‌شده‌در تصویر و انتخاب دکمه «تایید».

ارسال درخواست اعتراض

👁‍🗨برای اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایح ارشد بدون کنکور آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

آیا بعد از انتشار کارنامه نهایی ارشد اولویت های بعدی داوطلب نیز بررسی می شود؟

👈 شاید این پرسش برای شما هم مطرح شود که آیا پس از انتشار کارنامه نهایی کارشناسی ارشد برای داوطلبان امکان بررسی اولویت های بعدی داوطلب برای سازمان سنجش وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ باید عرض کنیم که بله در صورت تمایل فرد داوطلب این امر برای سازمان سنجش آموزش کشور مقدور است و فرد متقاضی می تواند برای گزینش در کد رشته محل های دیگر مشخص شده در کارنامه نهایی نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

آیا می دانید کارنامه نهایی یا کارنامه سبز ارشد چیست؟

👈 شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که نام دیگر کارنامه نهایی کارشناسی ارشد کارنامه سبز است. باید عرض کنیم که کارنامه سبز کارنامه ای است که آخرین رتبه قبولی کد رشته محل انتخابی خود را نیز در آن مشاهده کنید.

در واقع، با بررسی این کارنامه خاص متوجه می شوید که اگر شماری از کد رشته محل ها را در بخش های بالاتر برگه انتخاب رشته درج می کردید صددرصد در آن ها پذیرفته می شدید.

 ثبت نام قطعی در صورت قبولی در کد رشته محل درج شده در کارنامه سبز

👈 در صورتی که مؤفق به قبولی و پذیرش در یکی از کد رشته محل های درج شده در کارنامه نهایی کارشناسی ارشد یا همان کارنامه سبز شدید حال نوبت به انجام ثبت نام قطعی شما در دانشگاه محل قبولی می رسد.

اما قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت نام الزاماً باید با نحوه انجام این کار آشنا شوید. به این معنا که بدانید آیا ثبت نام به صورت اینترنتی است یا این که نه این امر هم به صورت آنلاین و هم حضوری و با مراجعه به دانشگاه محل قبولی انجام می شود؟

البته به جز این مورد کسب اطلاعاتی در رابطه با مدارک و زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام هم الزامی و مهم به نظر می رسد که می توانید از طریق مشاوری آگاه برای اطلاع از آن ها اقدام کنید.

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج کنکور ارشد بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید.

مشاوره کارنامه نهایی کارشناسی ارشد

👈 از سال گذشته، پذیرش و ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور به عنوان جایگزینی برای مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گرفته است. داوطلبانی که پس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد نتوانسته‌اند به نتیجه دلخواه دست یابند، می‌توانند با استفاده از کارنامه ارشد ۱۴۰۱ و آگاهی از شانس قبولی خود در انتخاب رشته، برای شرکت در انتخاب رشته کد رشته محل‌های ارائه‌شده‌در این مرحله اقدام نمایند. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارنامه ارشد و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ارشد، با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

مشاوره کارنامه نهایی کارشناسی ارشد

اخبار پیرامون مشاهده کارنامه نهایی کارشناسی ارشد

📢 مشاهده کارنامه نهایی ارشد

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ حاوی اطلاعات لازم، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته‌شده‌در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط بر روی سایت این سازمان منتشر‌شده‌است که به آدرس https://register۱.sanjesh.org/nrgarshad۴۰۲/ قرار گرفته است.

کارنامه نهایی کارشناسی ارشد که با نام کارنامه سبز ارشد شناخته می‌شود، پس از انتشار نتایج نهایی ارشد سراسری و آزاد ۱۴۰۳ توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

زمان انتشار کارنامه سبز ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش در ماه شهریور و بعد از انتشار نتایج نهایی کنکور است. پیش از این، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تاریخ ۱۲ شهریور سال ۱۴۰۳ منتشر‌شده‌بود.

خلاصه مطلب

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، یک گواهی حاوی رتبه داوطلب و آخرین رتبه قبولی در هر رشته محل برای وی منتشر می‌شود و بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. این گواهی وضعیت داوطلب در تمامی رشته‌های انتخابی در کنکور ارشد ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند. معمولا زمان انتشار گواهی نهایی کنکور کارشناسی ارشد در اوایل ماه شهریور است. جهت تحلیل کارنامه نهایی کارشناسی ارشد و انتخاب رشته با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.📥

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کارنامه نهایی کارشناسی ارشد چه زمانی منتشر می شود؟

کارنامه نهایی کارشناسی ارشد به طور معمول یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی ارشد منتشر می شود.

چگونه می توان برای مشاهده کارنامه نهایی کارشناسی ارشد اقدام کرد؟

برای مشاهده کارنامه نهایی کارشناسی ارشد باید به سایت سازمام سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.

کارنامه نهایی کارشناسی ارشد چیست؟

کارنامه نهای کارشناسی ارشد کارنامه ای است که می توانید در آن آخرین رتبه قبولی کد رشته محل انتخابی خود را مشاهده کنید.

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «کارنامه نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo ناصری گفت:

    سلام کارنامه نهایی کارشناسی ارشد کی منتشر می شه و آیا برای انتخاب رشته می تونید بهم کمک کنید؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      منتشر شده بله امکانش هست

  2. Avatar photo رادمهر. گفت:

    سلام کارنامه نهایی کارشناسی ارشد چطوری تحلیل کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      با مرکز مشاوره ما به شماره 9099075307 تماس بگیرید

  3. Avatar photo مریم گفت:

    سلام.در قسمت نتیجه در کارنامه نهایی برای من خالی هست دلیلش چی هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام روزبخیر مردودی نخورده؟

  4. Avatar photo مهران رحیمی گفت:

    درود. اگه مشمول شرایط بررسی اشتباه نباشم، آیا سازمان سنجش دلایلی مثل بی‌دقتی در انتخاب رشته یا عدم رضایت از محل قبولی را می‌پذیره و به تقاضای اولویت بعد رسیدگی می‌کنه؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر.بعد از بررسی کارنامه نهایی کارشناسی ارشد 1400 میتونید درخواست ثبت کنید.

  5. Avatar photo سامان نکونام گفت:

    سلام. در صورتی که مشمول شرایط بررسی اشتباه نباشیم، آیا سازمان سنجش دلایلی مانند بی‌دقتی در انتخاب رشته یا عدم رضایت از محل قبولی را می‌پذیرد و به تقاضای اولویت بعد رسیدگی می‌کند؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقتتون بخیر باید در کارنامه سبز اولویت های بعدی بررسی شود در غیر اینصورت خیر

  6. Avatar photo پارسا محمدی گفت:

    سلام. طبق اطلاعات کارنامه سبز در اولویت بعد قبول شدم اما مشمول شرایطی که سازمان سنجش برای بررسی اشتباه اعلام کرده نیستم. آیا هیچ راهی برای تقاضای اولویت بعد وجود دارد؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام اگرمشمول شرایط نباشیدخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه تشریحی

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1403 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
تماس با مشاور