ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تحلیل کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ + راهنما جامع | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
تحلیل کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تحلیل کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری می تواند اطلاعات زیادی از توضیحات مربوط به هر بخش در اختیار داوطلبان قرار دهد. کارنامه انتخاب رشته پس از آزمون منتشر می شود و در آن اطلاعات مهمی درج خواهد شد که لازم است از آن ها مطلع شوید. داوطلبان کنکور دکتری این امکان را دارند که با دریافت کارنامه آزمون خود از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور، از وضعیت علمی خود مطلع شوند.

از این رو، داوطلبان باید در ارتباط با توضیحات نمونه کارنامه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ آگاهی کامل داشته باشند تا پس از دریافت کارنامه دکتری از سایت رسمی سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org از وضعیت رتبه و تراز خود اطلاع کامل داشته باشند. چنانچه شما داوطلب گرامی نیازمند تحلیل کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری هستید، می توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 با کارشاسان ما در ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. 

 

در کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری چه اطلاعاتی درج می شود؟

در کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری مواردی همچون اطلاعات ثبت نام، موارد مربوط به رشته داوطلب، وضعیت داوطلب و کد رشته های امتحانی درج خواهد شد. به علاوه وضعیت علمی داوطلب با نمره هایی که کسب کرده نیز مشخص می شود.

پس از انتخاب رشته داوطلبان، سازمان سنجش فرم های انتخاب رشته را بررسی کرده و از داوطلبان مصاحبه دعوت به عمل می آورد. افرادی که حد نصاب نمره  را کسب کرده باشند، اعلام خواهند شد.

برنامه ریزی آزمون دکتری با روش های منحصر به فرد و همراهی با اساتید و مشاوران خبره میتواند راه قبولی در این آزمون را برای شما هموار کنید.

در کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری چه اطلاعاتی درج می شود؟

برای اطلاع از نکات مربوط به ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه دسترسی به کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری چگونه است؟

برای دسترسی به کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری کافی است به سایت سنجش سنجش به آدرس sanjes.org مراجعه کرده و سپس مشخصات فردی خود هم چون شماره پرونده، شماره شناسنامه خود را وارد نمایید. در نهایت کارنامه به شما براساس کد رشته های انتخابی تان نمایش داده خواهد شد.

بنر کال تو اکشن

اطلاعات ثبت نامی در کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کرده بودیم، یک قسمت از کارنامه شما مربوط به اطلاعات ثبت نامی مانند شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، جنس، شماره شناسنامه، سال تولد است.

سایر اطلاعات شامل سهمیه ثبت نامی، ارگان سهمیه رزمندگی یا ایثارگری، مربی رسمی (قطعی یا آزمایشی)، معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای، ماه و سال اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای، می شود.

نام رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد، نام موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و در نهایت وضعیت فارغ التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای نیز در کارنامه درج خواهد شد.

 نکته ای که لازم است به آن توجه کنید، صحت اطلاعات است. در صورتی که کوچک ترین مغایرتی نسبت به اطلاعات واقعی شما داشته باشد، لازم است برای تصحیح آن اقدام کنید. زیرا اگر مشخص شود که عمداً یا سهواً  اطلاعات خود را تصحیح نکرده اید، منجر به محرومیت از آزمون خواهد شد.

اطلاعات مربوط به مشخصات ثبت نامی

 

اطلاعیه

چنانچه در ارتباط با تحلیل کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری 1403 نیازمند دریافت مشاوره هستید، کافی است با شماره ثابت 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران باسابقه و مجرب آکادمی ایران تحصیل اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. 

 

توضیحات اطلاعات رشته امتحانی در کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری

در ستون اول شماره داوطلبی افراد درج خواهد شد و در ستون دوم کد رشته امتحانی وارد می شود. نام رشته امتحانی شما در ستون سوم درج می شود و در ستون چهارم نیز اینکه رشته نیاز به ارزیابی تخصصی دارد یا خیر مشخص خواهد شد. در ستون آخر هم ترازکتبی نوشته می شود.

در اطلاعات رشته امتحانی کادری قرمز رنگ نیز وجود دارد که در آن لینک تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری وارد خواهد شد.

 

توضیحات اطلاعات رشته امتحانی در کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری

چنانچه در خصوص تحلیل کارنامه خود نیاز به مشاوره تلفنی مقطع دکتری با اساتید و استفاده از تجربیات قبولی های سال های گذشته دارید روی لینک کلیک کنید.

توضیحات وضعیت داوطلب در کد رشته های انتخابی کارنامه انتخاب رشته دکتری

در این قسمت می توانید به مشاهده کارنامه انتخاب رشته، کد رشته ها و نمره حد نصاب دانشگاه ها بپردازید. در تصویر زیر کارنامه داوطلبی را مشاهده می کنید که تراز کتبی وی 1483 بوده و شانزده کد رشته را وارد کرده است. این داوطلب سهمیه ایثارگران را نیز داشته است.

اگر مقابل برخی رشته ها عدد 5 درج شده باشد، بدین معناست که فاقد حد نصاب دانشگاه بوده و اگر عدد 4 درج شده باشد، بدین معناست که این مرکز دانشگاهی سهمیه ایثارگران را دارد. در جدول زیر معنی تمامی اعداد درج شده را می توانید ملاحظه کنید.

 

عدد مفهوم نتیجه
1 تراز کتبی داوطلب بدون احتساب سهمیه برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد دعوت به مصاحبه شده
2 تراز کتبی داوطلب با احتساب سهمیه رزمندگان برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد دعوت به مصاحبه شده
4 تراز کتبی داوطلب با احتساب سهمیه ایثارگران برابر یا بیشتر از تراز دعوت به مصاحبه کد رشته محل می باشد دعوت به مصاحبه شده
5 تراز کتبی داوطلب با احتساب سهمیه و بدون احتساب سهمیه کمتر از تراز دعوت به مصاحبه کدرشته محل می باشد دعوت به مصاحبه نشده
7 رشته محل انتخابی از از ردیف رشته های مندرج در دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ حذف شده است دعوت به مصاحبه نشده
14         با توجه به ظرفیت رشته محل، امكان اختصاص ظرفیت خاص به ایثارگران 25 و 5 درصد و رزمندگان وجود ندارد دعوت به مصاحبه نشده

 

برای کسب اطلاعات درباره اعلام نتایج آزمون دکتری وارد شوید.

 

وضعیت علمی داوطلب در بین تمام افراد حاضر در جلسه آزمون در رشته امتحانی

یکی از موارد مهم دیگری که در کارنامه دکتری به آن اشاره می شود، وضعیت علمی داوطلبان است. در این قسمت مواردی همچون، نوع سهمیه، نمره کل، آخرین رتبه های مجاز شده و بورسیه اعلام خواهد شد.

از آنجایی که در مرحله ثبت نام نوع سهمیه مشخص خواهد شد. به همین دلیل در این قسمت نیز نوع سهمیه می آید که می توانید آن را ببینید.

نمره کلی که شما کسب کرده اید، شرایط تان را نسبت به سایر داوطلبین مشخص خواهد کرد.

رتبه در سهمیه نیز همانطور که نام آن مشخص است، با توجه به سهمیه افراد مشخص می شود. افرادی که علاوه بر سهمیه منطقه دارای سهمیه های دیگری همچون رزمندگان و یا ایثارگران هستند نیز دراین قسمت نوع سهمیه آن ها مشخص می شود.

در کارنامه، عددی که در زیر عبارت “آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور” درج شده، نشان می دهد که آخرین رتبه ای مجاز به انتخاب رشته و بورس اعزام به خارج از کشور بوده، چقدر می باشد.

عددی که در زیر عبارت ” آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها (دانشگاه آزاد اسلامی، نوبت دوم، پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان)” درج شده، نشان می دهد که آخرین فردی که مجاز در دانشگاه آزاد، پیام نور، پردیس و غیرانتفاعی بوده است، چقدر می باشد.

وضعیت علمی داوطلب در بین تمام افراد حاضر در جلسه آزمون در رشته امتحانی

 

زمان دریافت کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری

زمان دریافت کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری، از طریق وبسایت رسمی سازمان سنجش پس از اعلام نتایج آزمون اعلام خواهد شد. مهم است که زمان دقیق دریافت کارنامه آگاه باشید، زیرا براساس موارد آمده در کارنامه داوطلبان لازم است خود را برای شرکت در جلسات مصاحبه آماده نمایند.

 

نحوه دریافت کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری

برای دریافت کارنامه کافی است در زمان مشخص شده به سایت سنجش مراجعه کرده و از اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. این اطلاعات شامل (شماره داوطلبی، نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه و سال تولد) می شود. البته امکان جستجو با شماره پرونده و شماره شناسنامه نیز وجود دارد.

نحوه دریافت کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری

تکمیل فرم صلاحیت عمومی

افرادی که به مصاحبه دعوت می شوند، لازم است فرم صلاحیت های خود را تکمیل نمایند. برای تکمیل فرم صلاحیت ابتدا به سایت سنجش مراجعه کرده و سپس لینک مربوط را باز کرده و پس از پرداخت مبلغ مشخص شده، می توانید فرم صلاحیت عمومی را تکمیل نمایید. پس از تکمیل یک کد پیگیری نیز در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

کال تو اکشن تماس

مرحله بعد از انتخاب رشته آزمون دکتری

پس از مرحله انتخاب رشته آزمون دکتری، تمامی دعوت شدگان نیاز است در جلسه حاضر شوند. پس از حاضر شدن دعوت شدگان، فرم صلاحیت عمومی به آن ها داده شده می توانند آن را تکمیل نمایند و همینطور هزینه های مورد نیاز را پرداخت کنند.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که هر یک از دانشگاه ها به صورت مستقل مصاحبه خود را برگزار خواهند کرد. به همین دلیل ادامه مراحل از طریق وبسایت های دانشگاه ها نیز بررسی خواهد شد. مدارکی که لازم است دعوت شدگان همراه خود داشته باشند، شامل، کارشناسی ارشد و ریز نمرات می شود.

  • اصل مدرک کارشناسی + ریز نمرات.

اصل  مدرک کارشناسی اصولاً برای افرادی که به صورت شبانه تحصیل کرده اند، صادر می شود. اما اگر به صورت روزانه دوره کارشناسی خود را گذرانده باشید، نیاز است برای دریافت اصل مدرک کارشناسی سابقه کاری داشته باشید. ریز نمرات نیز دانشگاه محل تحصیل شما قابل دریافت است.

  • اصل شناسنامه و یا کارت ملی

اصل شناسنامه و کارت ملی نیز مدارک هویتی شما هستند.

  • اصل گواهی که نشان دهنده عضویت در هیات علمی است.

برای افرادی که قصد استفاده از سهمیه هیئت علمی را دارند، ارائه این مدرک الزامی می باشد.

  • مستندات سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

داوطلبانی که دارای مستندات علمی هستند نیاز است مدارک مربوط به مستندات خود را ارائه دهند.

  • فیش نشان دهنده  واریز هزینه مصاحبه

این فیش را پس از واریز باید همراه خود داشته باشید.

  • سایر مدارک و مستندات طبق اعلام دانشگاه

 

اطلاعیه

به صورت کلی هر گونه مدارکی که توسط دانشگاه اعلام شود، نیاز است که ارائه دهید.

جدیدترین اخبار پیرامون انتخاب رشته آزمون دکتری 

جدیدترین اخبار پیرامون انتخاب رشته آزمون دکتری 

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری آغاز شد

آن دست از متقاضیان آزمون دکتری نیمه متمرکز که بر اساس توضیحات کارنامه اولیه خود، مجاز به انتخاب رشته‌ شده‌ اند، می بایست  از تاریخ 1403/01/29 تا تاریخ 1403/02/02 نسبت به ثبت کردن کد رشته‌ محل‌ انتخابی، در صورت وجود ارائه آن رشته، تا حداکثر 50 کد رشته محل که از طریق سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می گردد، برای تکمیل فرایند انتخاب رشته مورد نظر خود اقدام کنند. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبانی که برای انتخاب رشته مجاز شده اند، اعلام کرد: داوطلبانی که براسا نتایج آزمون نمره حد نصاب را کسب کرده اند، ابتدا باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ تحصیلی و اطلاعیه‌ های مندرج در آن را بررسی و مطالعه نمایند و بعد از آن کد رشته‌ محل‌ مورد علاقه خود را از کد رشته‌ محل مربوط به رشته امتحانی خود را انتخاب کنند و براساس اولویت های خود، برای انتخاب کد محل که سقف مجاز آن 50 رشت می باشد، اقدام کنند. علاوه بر این دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری از روز دوشنبه تاریخ 1403/01/28 در اختیار متقاضیانی که پذیرش شد و مجاز به انتخاب رشته هستند، قرار می گیرد.

منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته‌ آزمون دکتری 

دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی کنکور مقطع دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ امروز 28 فروردین 1403 منتشر شد. به گزارش خبرگزاری ایسنا، کارنامه نتایج اولیه آزمون مقطع دکتری نیمه متمرکز در تاریخ 27 فروردین منتشر شد و هم اکنون داوطلبان می توانند از طریق درگاه اطلاع‌ رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور به نتایج کارنامه خود دسترسی داشته باشند. داوطلبان با وارد کردن شماره داوطلبی، یا شماره شناسنامه و تاریخ تولد یا شماره داوطلبلی می توانند کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1403 را مشاهد کنند. 

برای آشنایی با مندرجات دفترچه دکتری بر روی لینک کلیک نمایید. 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به اهمیت بررسی و تحلیل کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری بپردازیم و اینکه در کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری چه مواردی درج می شود، زمان انتشار آن چه موقع می باشد و  مواردی از این دست در این مقاله بررسی شد. داوطلبان باید بر مبنای توضیحات کارنامه کنکور دکتری از جزئیاتی همچون تراز، رتبه اکتسابی، وضعیت رتبه در سهمیه، نمره کل و … اطلاعات لازم را کسب نمایند تا از این طریق براساس نمره اخذ شده در رشته امتحانی خود، دست به انتخاب رشته بزنند تا بتوانند شانس دعوت به مصاحبه خود را بیشتر کنند.

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا با ارائه مشاوره مناسب، شما عزیزان به بهترین شکل راهنمایی کنند. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان دقیق انتشار کارنامه انتخاب رشته دکتری چه تاریخی است؟

تاریخ دقیق انتشار کارنماه آزمون دکتری از طریق وبسایت سنجش اعلام خواهد شد.

در کارنامه آزمون دکتری چه اطلاعاتی درج می شود؟

اطلاعاتی همچون مشخصات ثبت نام، وضعیت علمی داوطلبان و یک سری اطلاعات دیگر.

آیا سهمیه نیز در کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری درج می گردد؟

بله سهمیه ها نیز در کارنامه مشخص خواهد شد.

 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «تحلیل کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ + راهنما جامع | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo متشخص گفت:

    مگه انتخاب رشته آزمون دکتری کارنامه داره؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برسی وضعیت قبولی شما همان کارنامه میباشد

  2. Avatar photo غزاله گفت:

    سلام خسته نباشید
    من کارنامه کنکور دکترا رو گرفتم چجوری میشه تحلیل کنم و با کارنامه انتخاب رشته دکتری رو انجام بدم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سام وقت بخیر
      شما تا 2اردیبهشت ماه امکان ثبت دارید ومیتوانید برای مشاوره وراهنمایی تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های دکتری دانشگاه آزاد1

    رشته های دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + لیست رشته محل های دکتری

    لیست رشته های دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اعلام شده است. افراد متقاضی شرکت کننده در آزمون دکتری در صورت مایل بودن می توانند از میان رشته های اعلام شده در دانشگاه آزاد بعد از اینکه لیست رشته ها دکتری مشخص...
  • دکتری چند سال است؟

    دکتری چند سال است؟ + همه چیز درباره دوره دکتری | ایران تحصیل

    از سوالات رایج بین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در بالاترین مقطع تحصیلی را دارند، این‌ است که دوره دکتری چند سال است؟ دانشجویان دکتری در دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه های سراسری باید حتما دو دوره آموزشی و پژوهشی را...
  • انتخاب رشته آزمون دکترا

    انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته‌شدگان است، چرا که پس از اعلام نتایج آزمون دکتری، داوطلبان باید در بازه زمانی تعیین شده برای انتخاب رشته در سامانه سنجش آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس کارنامه کتبی خود...
  • اعلام نتایج آزمون دکتری

    اعلام نتایج آزمون دکتری 1403+ مشاهده جواب sanjesh.org

    اعلام نتایج آزمون دکتری از روز 28 فروردین ماه 1403 آغاز شده و کلیه شرکت‌کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به دریافت کارنامه اولیه خود کرده و برای تعیین وضعیت خود برای...
تماس با مشاور