ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کارشناسی ارشد چند واحد است؟ + مدت تحصیل قانون 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۴ مهر ۱۴۰۲
کارشناسی ارشد چند واحد است؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کم واحد ترین رشته های کارشناسی ارشد را با یک تماس بشناسید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اگر در مقطع کارشناسی ارشد قبول شده اید یا قصد ورود به این دوره تحصیلی را دارید حتما از خود سوال کرده اید که کارشناسی ارشد چند واحد است؟ و در هر نیمسال تحصیلی چند واحد را باید پاس کنیم؟ جواب دادن به این سوالات باعث می شود تا شما بتواند انتخاب واحد بهتری داشته باشید و برای گذراندن دوره کارشناسی ارشد آماده شوید. لذا در این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم در مورد تعداد واحدهای کارشناسی ارشد و مدت زمان تحصیل آن صحبت کنیم تا شما بتوانید با موفقیت این دوره تحصیلی را پشت سر بگذارید.

تعداد واحد کارشناسی ارشد

👈 دوره کارشناسی ارشد دوره بعد از مقطع کارشناسی است که طول سنوات تحصیلی آن 4 نیمسال می‌باشد؛ بنابراین شما باید در دو سال این دوره را تمام کنید تا مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنید. سقف سنوات تحصیلی این دوره تحصیلی برای دانشجویان با کسب موافقت دانشگاه و منع نظام وظیفه 2 ترم است؛ بنابراین شما حداکثر تا 3 سال فرصت دارید مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه بگیرید.

شیوه ارائه دروس در مقطع کارشناسی ارشد به دو روش آموزشی- پژوهشی (با پایان نامه) و آموزشی (بدون پایان نامه) می باشد. دانشجویان با گذراندن این دوره های تحصیلی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد خواهند شد. در شیوه آموزشی بدون پایان نامه دانشجویان به جای اخذ پایان نامه 6 واحد درسی را پاس می کنند تا مدرک خود را دریافت کنند.

تعداد کل واحدهای درسی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداقل 28 و حداکثر 32 واحد است که در آن دانشجویان می توانند در هر نیمسال تحصیلی بین 8 الی 12 واحد درسی را دریافت کنند؛ اما در صورتی که دانشجو ترم آخر باشد می تواند بدون در نظر گرفتن این معیار تعداد واحدهای باقی مانده خود را به صورت یک جا بگیرد.

دانشجویان برای قبولی در هر درس باید حداقل نمره 12 را بگیرند که برای قبولی در هر ترم نیز معدل 14 لازم است. حال اگر دانشجویی معدل ترم آن کمتر از 14 باشد مشروط شده و در ترم بعدی مجاز به انتخاب بیشتر از 8 واحد درسی نخواهد بود.

 البته لازم به ذکر است دانشجویانی که رشته کارشناسی آن ها با رشته کارشناسی ارشد یکسان نیست باید دروس پیش نیاز خود را در مقطع کارشناسی ارشد که حداکثر 12 واحد درسی است، پاس کنند. این تعداد واحدها باید تا ترم دوم در مقطع کارشناسی ارشد گذرانده شود؛ بنابراین در این صورت یک نیمسال تحصیلی به حداکثر سنوات تحصیلی دانشجو اضافه می شود.

📌 برای آشنایی با مدارک لازم برای ثبت نام آزمون ارشد روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

تعداد واحد کارشناسی ارشد

حداقل تعداد واحدهای نیمسال تحصیلی کارشناسی ارشد

👈 دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد قبول شدند، باید طبق آیین نامه انتخاب واحد، دروس خود را برگزینند. معمولا معدل دانشجو و شرایط ترم تحصیلی روی حداقل تعداد واحدهای کارشناسی ارشد تاثیر گذار هستند که آن ها را در زیر برای شما خلاصه می کنیم:

اگر معدل دانشجو در هر ترم تحصیلی بالای 14 باشد، در نیمسال بعدی می تواند حداقل 8 واحد درسی را دریافت کند.

دانشجویی که معدل ترم آن کمتر از 14 باشد مشروط شده و در نیمسال بعدی می تواند حداقل 8 واحد درسی را بردارد. در واقع مشروط شدن در مقطع کارشناسی ارشد هیچ تاثیری در انتخاب واحد دانشجو ندارد.

دانشجویی در ترم آخر کمتر از 8 واحد درسی آن باقی مانده باشد می تواند بدون در نظر گرفتن معیارهای بالا (به شرط فارغ التحصیل شدن) همه واحدهای باقی مانده خود را دریافت کند.

در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه های آزاد و سراسری برای اخذ ترم تابستان در مقطع ارشد قوانینی را در نظر نگرفته اند. لذا دانشجویان در این دانشگاه ها ترم تابستان نخواهند داشت.

حداقل تعداد واحدهای نیمسال تحصیلی کارشناسی ارشد

حداکثر تعداد واحدهای نیمسال تحصیلی کارشناسی ارشد

👈 بعد از آن که حداقل تعداد واحدهای نیمسال تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد مشخص شد. حالا این سوال پیش می آید که حداکثر تعداد واحدهای کارشناسی ارشد چند واحد است؟ دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر رعایت حداقل واحدهای درسی در هر نیمسال تحصیلی باید حداکثر تعداد واحدها را نیز رعایت کنند. به طوری که در هر نیمسال تحصیلی باید بر اساس آیین نامه آن انتخاب واحد کنند تا مشکلی پیش نیاید. در ادامه برای آشنایی بیشتر کاربران به سوال حداکثر واحدهای کارشناسی ارشد چند واحد است، جواب می دهیم:

دانشجویانی که معدل ترم آن ها در مقطع کارشناسی ارشد بالای 14 باشد، مجاز به انتخاب واحد حداکثر 12 واحد درسی در ترم آینده خواهند بود.

اگر معدل ترم دانشجویی کمتر از 14 باشد، در ترم آینده حداکثر 12 واحد درسی را می تواند دریافت کند. در واقع می توان نتیجه گرفت که مشروط شدن در کارشناسی ارشد تاثیری در حداقل و حداکثر تعداد واحدهای انتخابی دانشجو در هر نیمسال تحصیلی ندارد؛ اما در صورتی که دانشجو در دو نیمسال تحصیلی به صورت متوالی مشروط شود، آنگاه از دانشگاه اخراج خواهد شد.

دانشجویانی که معدل ترم آن ها بالای 17 باشد و جزو دانشجویان ارشد معدل الف باشند می توانند در ترم آینده حداکثر 14 واحد درسی را دریافت کنند.

در موارد خاص دانشگاه برای برخی از دانشجویان اجازه دریافت حداکثر 16 واحد درسی را در یک ترم تحصیلی می دهد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شرایط خاص می توانید با مشاوران ایران تحصیل صحبت کنید.

در حال حاضر برای دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه های آزاد و سراسری ترم تابستان تعریف نشده است؛ بنابراین آن ها نمی توانند در این دوره انتخاب واحد کنند.

📌جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام کنکور ارشد روی لینک رنگی کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

پایان نامه کارشناسی ارشد چند واحد است؟

👈 همان‌طور که ذکر شد، یک بخش از تعداد واحدهای کارشناسی ارشد به پایان نامه اختصاص داده می‌شود که در شرایط عادی در ترم چهار قابل ارائه است. تعداد واحد پایان نامه ارشد همچنین بسته به رشته تحصیلی دانشجو (آیا پژوهش محور است یا آموزش محور) متفاوت خواهد بود. به همین ترتیب، برای پایان نامه رشته‌های پژوهش محور، حداقل و حداکثر تعداد واحدهای کارشناسی ارشد به ترتیب ۴ و ۶ واحد است. اما دانشجویانی که رشته تحصیلی آن‌ها آموزش محور است باید در ترم پایانی حداقل ۲ و حداکثر ۴ واحد سمینار را بگذرانند.

در اینجا نکته ضروری است که برای اخذ و دفاع از پایان نامه، معدل دانشجو باید کمتر از ۱۴ باشد. همچنین، اگر دانشجو واحد پایان نامه را اخذ کرده اما به دلایل مختلفی موفق به دفاع نشود، باید یک ترم جدید را به عنوان تمدید پایان نامه اخذ کرده و دفاع را انجام دهد.

تعداد واحد کارشناسی ارشد

شهریه کارشناسی ارشد چقدر است؟

👈 دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، برای تحصیل در دو ترم سالانه مشغول به فعالیت هستند و در صورت تمایل به اخذ واحد درسی در ترم تابستان، این امکان برای آن‌ها فراهم است. دانشجویان در هر ترم تحصیل خود، مبلغی به عنوان شهریه پرداخت می‌کنند که میزان آن در دانشگاه‌های پردیس خودگردان، آزاد، شبانه، پیام نور و غیرانتفاعی متفاوت است.

میزان شهریه در هر ترم کارشناسی ارشد نیز بستگی به رشته و گروه تحصیلی دانشجو دارد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشید.

برای اطلاع از اینکه هر ترم دانشگاه چند ماه است؟ روی لینک کلیک کنید.

نکات مهم در خصوص انتخاب واحد کارشناسی ارشد

👈 انتخاب واحد در هر نیمسال مقطع کارشناسی ارشد، دارای قوانین و مقررات رسمی است که از جمله آن‌ها می‌توان به محدودیت تعداد واحدهای دروس انتخابی و یا قوانین پیش‌نیاز و هم‌نیاز در انتخاب واحد اشاره نمود.

در برخی از دانشگاه‌ها و برخی از رشته‌ها، استثنائاتی برای دانشجویان با شرایط ویژه وجود دارد که در ادامه به معرفی بخشی از مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت. دانشجویانی که معدل ترم آن‌ها بالاتر از ۱۷ باشد، به عنوان ممتازین دانشگاه محسوب می‌شوند و این افراد می‌توانند در نیمسال بعدی به جای ۱۲ واحد، ۱۴ واحد درسی را انتخاب نمایند.

در صورت لزوم و با صلاحدید مسئولین دانشگاه و با درنظرگرفتن شرایط ویژه دانشجو، می‌تواند تا ۱۶ واحد درسی نیز انتخاب نماید.

اگر در پایان ترم برخی از دروس توسط دانشجو گذرانده نشده بود آن را میتواند به عنوان معرفی به استاد بگیرد.

توجه نمایید این معرفی به استاد برای دروس عملی امکان پذیر نمی باشد و تنها دانسجویان می توانند دروس نظری را برای معرفی به استاد انتخاب نمایند.

هر دانشجو مقطع کارشناسی ارشد حق استفاده از قانون معرفی به استاد را فقط برای یک درس، آن هم در ترم آخر تحصیل خود خواهد داشت.

دانشجویان ترم آخر در صورتی که تعداد واحد باقی‌مانده‌شان کمتر از ۸ واحد باشد، از قانون حداقلی معاف بوده و می‌توانند تعداد واحد مانده را بدون درنظرگرفتن قانون حداقلی انتخاب نمایند.

برای اطلاع از رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور کلیک نمایید.

دریافت مشاوره انتخاب واحد کارشناسی ارشد

👈  دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد درس می خوانند باید دروس تخصصی و پیچیده ای را پاس کنند. آن ها باید حداقل و حداکثر واحدهای درسی را در سنوات تحصیلی خود رعایت کنند و دقت کنند که برخی از درس ها پیش نیاز درس های دیگر هستند. لذا انتخاب واحد آن ها نیاز به برنامه دارد تا بتوانند مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه دریافت کنند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان کارشناسی ارشد قوانینی را در نظر گرفته است که آن ها در صورت لزوم می توانند از این قوانین استفاده کنند. معرفی به استاد یکی از این قوانین است   که در آن دانشجویان با رعایت اصول می تواند برخی از دروس خود را به صورت معرفی به استاد و بدون شرکت در کلاس دریافت کنند. معمولا دانشجویانی که معرفی به استاد می گیرند درس آن ها خارج از تقویم آموزشی پاس می شود. لذا نیاز به دریافت نیمسال تحصیلی جدیدی نخواهد بود. دانشجویان کارشناسی ارشد باید دقت کنند که معرفی به استاد را تنها در ترم آخر برای یک درس نظری می توانند بگیرند. لذا برای دروس علمی و تخصصی معرفی به استاد وجود ندارد. البته باید دقت کنند که درس معرفی به استاد را قبلا در ترم های گذشته اخذ کرده و نمره قبولی را در آن نگرفته باشند. هم چنین برای فارغ التحصیلی آن ها تنها همین درس باقی مانده باشد.

همان گونه که در بالا اشاره کردیم دانشجویان در ترم آخر می توانند طبق شرایطی حداکثر 16 واحد درسی را دریافت کنند که برای اطلاع از این شرایط و ضوابط می توانند از یک مشاور خوب کمک بگیرند. لذا کارشناسان واحد مشاوره کنکور ارشد ایران تحصیل می توانند آخرین تغییرات ایجاد شده در این قوانین را برای شما بیان کنند.

کارشناسی ارشد چند سال است؟

مشروطی و تاثیر آن در انتخاب واحد کارشناسی ارشد

👈 در صورتی که معدل نهایی ترم دانشجویان در کارشناسی ارشد کمتر از ۱۴ باشد، آنان به شرط محسوب خواهند شد. در دوران کارشناسی، تعداد حداقل و حداکثر واحدهایی که دانشجویان مشروط می‌توانستند انتخاب کنند، با دانشجویان عادی متفاوت بوده‌است. اما در کارشناسی ارشد، این مقدار فرقی ندارد و تعداد حداقل و حداکثر واحدهای انتخابی برای همه دانشجویان یکسان خواهد بود.

باید توجه کرد که اگرچه مشروطی دانشجویان در هر ترم تاثیری در انتخاب واحد ندارد، اما به‌طور کلی، دانشجویان کارشناسی ارشد در طول دوره ارشد خود فقط یک بار مجاز به مشروط شدن هستند و در صورت تکرار آن در دو ترم متوالی و غیرمتوالی، دانشجو دیگر نمی‌تواند در آن مقطع ادامه دهد و اخراج خواهد شد.

بنر کال تو اکشن

اخبار مرتبط با کارشناسی ارشد

📢 نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد ۱۴۰۳ دارای مغایرت معدل مشخص شد.

سازمان سنجش طی گزارشی نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان ارشد ۱۴۰۳ که دارای مغایرت معدل مقطع کارشناسی هستند را مشخص کرد. این دانشجویان معمولا افرادی هستند که معدل مندرج آن ها در مدرک تحصیلی کارشناسی کمتر از اطلاعات ارسالی آن ها به سازمان سنجش است. لذا آن ها با شرکت در کنکور سراسری کارشناسی ارشد در دانشگاه مد نظر خود قبول شده اند و حالا می توانند به دانشگاه محل قبولی مراجعه کنند و در آن جا ثبت نام موقت انجام دهند. در این حالت وضعیت نهایی آن ها در دانشگاه محل قبولی تا پایان آبان ماه مشخص خواهد شد.

📢 کارنامه نهایی کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ تا نیمه اول شهریورماه منتشر می شود.

سازمان سنجش اعلام کرد، کارنامه نهایی دانشجویانی که در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ شرکت کردند تا 15/6/۱۴۰۳ منتشر خواهد شد. آن ها برای مشاهده نتیجه نهایی کنکور خود باید پس از اعلام تاریخ دقیق آن به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

📌برای دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

خلاصه مطلب

بعد از ورود به مقطع کارشناسی ارشد یکی از پر تکرارترین سوالاتی که دانشجویان از خود می پرسند، کارشناسی ارشد چند واحد است؟ حداکثر مدت زمان لازم برای اتمام دوره کارشناسی ارشد چند سال است؟

در رابطه با این سوالات در بالا صحبت کردیم. به طوری که حداکثر سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد 3 سال و تعداد واحد ها نیز بین 28 تا 32 واحد است. در این میان دانشجویانی که قصد گذراندن پایان نامه خود را ندارند، باید 6 واحد درسی دیگر را اخذ کنند. دانشجویان ارشد در هر نیمسال تحصیلی باید بین 8 الی 12 واحد درسی را بگیرند و مشروط شدن در حداکثر و حداقل تعداد واحدهای درسی آن ها موثر نیست؛ اما دانشجویانی که معدل آن ها الف باشد می توانند تا 14 واحد درسی را دریافت کنند. هم چنین دانشگاه در شرایطی می تواند به دانشجویان اجازه دهد تا 16 واحد درسی را در هر نیمسال تحصیلی اخذ کنند.

امیدواریم شما با مطالعه مقاله بالا به جواب سوالات خود رسیده باشید؛ اما اگر نیاز به توضیحات بیشتری دارید می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل صحبت کنید.

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله کارشناسی ارشد چند واحد است؟  کلیک کنید. 📥

4.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کم واحد ترین رشته های کارشناسی ارشد را با یک تماس بشناسید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حداقل و حداکثر انتخاب واحد کارشناسی ارشد چند واحد است؟

شما در مقطع کارشناسی ارشد باید بین 8 تا 12 واحد در هر نیمسال تحصیلی را اخذ نمایید؛ اما در صورتی که شما شرایط خاصی داشته باشید می توانید تا سقف 16 واحد درسی را بگیرید که در مقاله بالا اطلاعات کاملی را در مورد آن ارائه دادیم.

آیا مشروط شدن در کارشناسی ارشد تاثیری دارد؟

خیر، دانشجویانی که در هر نیمسال تحصیلی مشروط شده باشند تاثیری در انتخاب واحد ترم بعدی آن ها نخواهد داشت؛ اما اگر در دو نیمسال تحصیلی متوالی مشروط شوند، آنگاه از دانشگاه اخراج خواهند شد.

آیا در مقطع کارشناسی ارشد ترم تابستان وجود دارد؟

در حال حاضر ترم تابستان در دانشگاه های آزاد و سراسری در مقطع ارشد وجود ندارد. لذا دانشجویان نمی توانند در این محدوده زمانی انتخاب واحد کنند.

نظرات

24 دیدگاه دربارهٔ «کارشناسی ارشد چند واحد است؟ + مدت تحصیل قانون 1403»

  1. Avatar photo دانشجو ارشد گفت:

    سلام بنده ترم 2 هستم و 12 واحد اخذ کردم برای ترم 3 فقط 6 واحدم میمونه که کمتر از کفه میتونم پایان نامرو همراهش بردارم؟ اگر گایاان نامرو برندارم چزور چون فقط 6 واحد مونده بازم ترم حذف میشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      درصورت تصویب پروپوزال میتوانید پایان نامه را نیز بردارید.

  2. Avatar photo محمد گفت:

    با سلام
    ایا قانون اخذ واحد به جای پایان نامه هنوزم وجود و پابرجاست؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله میتونید برید درخواست بدید به دانشگاه
      که از اموزشی پژوهشی به اموزش محور برید.

  3. Avatar photo علی رضا گفت:

    من سال ۴ ارشد هستم آیا میتوانم کنکور دکتری بدم ؟ و تو دکتری ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما این امکان را دارید ولی در صورتی میتونید بعد از قبولی ثبت نام کنید که فارق التحصیل شوید از مقطع ارشد

  4. Avatar photo ویسی گفت:

    من ترم سوم ارشد هستم ۴ واحد و پایان نامه مانده که فارغ‌التحصیل بشم
    چون چهار واحد باقی مانده یک درس پیش نیاز دیگری است
    این ترم فقط ۲ واحد بهم دادن و یک درس و پایان نامه مانده برای ترم بعد
    جدیدا یکی از دوستان میگه بخش نامه آمده می توانیم چون ترم آخر هستیم می توانیم پایان نامه و چهار واحد را باهم بگیریم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      دوست عزیز اگه بخشنامه در این مورد اومده باید از دانشگاه پیگیری کنید.

  5. Avatar photo امیر گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا زودتر میشه کارشناسی ارشد رو تموم کرد ۳ترمه تموم کنیم یعنی؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      قبل از ترم 4 عموما اجازه دفاع از پایان نامه به شما داده نمی شود.

  6. Avatar photo رضا گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر کمتر از ۸ واحد انتخاب شود،تکلیف اون ترم چی میشه؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      حذف میشه

  7. Avatar photo یمرعلی گفت:

    سلام گرایش عمران سازه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تهران غرب چند واحده

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      معمولا 32 واحد است.

  8. Avatar photo منصوریان گفت:

    آیا تعداد واحدهای مورد نیاز برای کارشناسی ارشد در هر دانشگاه یکسانه؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام
      اگر رشته یکی باشه بله

      1. Avatar photo آ گفت:

        سلام ، وقت به خیر
        سریع ترین زمانی که میشه مدرک کارشناسی ارشد رو گرفت چقدره ؟ با احتساب اینکه مثلن دانشجوی ممتاز باشی ظرف 1.5 سال یا حتی کمتر امکان پذیره

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          مدت زمان دریافت مدرک کارشناسی ارشد دو سال می باشد

  9. Avatar photo س گفت:

    سلام وقت بخیر کل شهریه ارشد در هر ترم برای رشته روانشناسی شخصیت چقدر هست؟
    و چه میزان ثابت میگیرن در ابتدا؟

    1. Avatar photo مشاور سیدی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      شهریه بر اساس تعداد واحد و برای دانشگاه های مختلف تفاوت است

  10. Avatar photo شادی گفت:

    وقت بخیر
    هر ترم کارشناسی ارشد چند ماه است ؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر5 ماه

  11. Avatar photo ahmadi گفت:

    سلام دروس قابل گرفتن تابستان برای کارشناسی ارشد چند واحد است؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر 6واحد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه تشریحی

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1403 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار

    ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار براساس استعدادهای درخشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان منتشر شد. دانشگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در حال حاضر 2707 دانشجو و 106 استاد در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)