ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون ارشد

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ آذر ۱۴۰۱
مدارک لازم برای ثبت نام آزمون ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از جمله موارد ضروری قبل از ثبت نام است که باید آن ها را آماده نمایید. در واقع قبل از ثبت نام کنکور ارشد، ابتدا باید نسبت به لیست مدارک مورد نیاز اطلاعات لازم را بدست آورید. تمامی افرادی که شرایط ثبت نام در کنکور سال جاری را دارند، لازم است قبل از ثبت نام در کنکور برای آماده سازی مدارک لازم برای ثبت نام آزمون ارشد، اقدامات لازم را انجام دهند. زیرا اگر مدارک ناقص باشد، در مراحل ثبت نام با مشکل مواجه خواهید شد. به علاوه ناقص بودن مدارک و یا ارائه مدارک اشتباه، منجر به لغو قبولی داوطلبان پس از اعلام نتایج می شود، به همین دلیل باید به آن توجه کافی را داشت.

 

لیست مدارک لازم برای ثبت نام آزمون ارشد

 پس از انتشار دفترچه ثبت نام کنکور ارشد، لازم است متقاضیان شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را مطالعه کنند.

بنابراین، تمامی داوطلبان ارشد دانشگاه های سراسری اعم از دوره روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و یا آزاد می توانند پس از آماده کردن تمامی مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و فرم ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 شامل موارد زیر می شود:

✅فایل عکس اسکن شده

✅سریال کارت اعتباری ثبت نام

✅مدارک شناسایی و تحصیلی

بر اساس مندرجات دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد مشخصات فایل عکس اسکن شده داوطلب به شرح زیر می باشد:

✅عکس تمام رخ 4*3 یا 4*6 که در سال جاری گرفته شده باشد.

✅عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG و حداکثر حجم آن 70 کیلوبایت مورد پذیرش است.

✅اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400*300 و حداقل 300*200 پیکسل باشد.

✅تصویر داوطلب به صورت واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه مورد پذیرش است.

✅حاشیه های زاید عکس اسکن شده در صورت حذف شدن، مورد پذیرش خواهد بود.

✅عکس رنگی و دارای زمینه سفید مورد پذیرش است.

برای اطلاع از ثبت نام کنکور ارشد کلیک کنید.

تبصره 1: اسکن عکس از روی کارت های شناسایی ( کارت ملی، شناسنامه و …. ) قابل قبول نبوده و لازم است داوطلبان به منظور اسکن عکس، از اصل عکس پرسنلی خود و مطابق توضیحات فوق استفاده نمایند.

تبصره 2: عکس خانم ها باید با حجاب باشد.

تبصره 3: در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام باطل خواهد شد.

این مواردی که بررسی شد مدارک عمومی بود، گاهی برخی افراد دارای شرایط خاص نیاز است یک سری مدارک دیگر را نیز آپلود نمایند که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

 

 

نحوه ارسال مدارک ارشد

 

 

 سریال علاقه مندی ثبت نام

برای انتخاب رشته در دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی باید گزینه علاقه مندی های مربوطه را فعال نماید. به علاوه واریز کردن هزینه ثبت نام نیز از طریق کارت های اعتباری که جداگانه باید پرداخت شود.

کد پیگیری مربوط به سهمیه

متقاضیانی که دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران می باشند، لازم است تا با مراجعه به واحد مربوطه، کد پیگیری 12 رقمی سهمیه های مذکور را گرفته و در هنگام ثبت نام وارد نمایند. توجه داشته باشید که این کد، هر ساله تغییر می کند و داوطلبانی که سال گذشته در آزمون کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند، باید برای کنکور بعدی خود، کد جدیدی را بگیرند.

کد پیگیری اتباع غیر ایرانی

برای افراد غیر ایرانی که قصد ثبت نام در کنکور را دارند، نیاز است کد پیگیری اتباع دریافت شود.

 اطلاعات هویتی و تحصیلی

برای پر کردن فرم های ثبت نام نیاز است که اطلاعات هویتی و تحصیلی خود را به درستی وارد نمایید. برای وارد کردن این اطلاعات توصیه می شود که در زمان ثبت نام شناسنامه و کارت ملی خود را در اختیار داشته باشته و نسبت به مهم ترین و اساسی ترین مشخصات تحصیلی خود (تاریخ اخذ مدرک، آخرین معدل مکتسبه، کد مجموعه امتحانی اول و شناور و…) اطلاعات لازم را از قبل جمع آوری کرده باشید.

توصیه ما به شما این است که قبل از وارد کردن اطلاعات، ابتدا پیش نویس ثبت نام در آخرین صفحه را پر کرده و سپس دیگر اطلاعات را وارد نمایید.

اگر خطا و اشتباهی در درج مشخصات متقاضی در سامانه پدید آید، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد در مهلت قانونی نام نویسی، تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد و مهلت مجدد برای ویرایش وجود خواهد داشت. همچنین شما می توانید با مراجعه به باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد، نسبت به رفع مشکلات پیش آمده اقدام کنید.

تشکیل پرونده داوطلبان معلول

 سازمان سنجش برای داوطلبان نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی  نیازمند مدارکی است که بتواند وضعیت آن ها را از سازمان بهزیستی استعلام نموده و در صورت تایید، خدمات و تسهیلات لازم را به آن ها ارائه خواهد دهد. به همین دلیل آن دسته از داوطلبانی که در سازمان بهزیستی پرونده تشکیل نداده اند باید با مراجعه به ادارات بهزیستی محل سکونت خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند.

 فرم معدل

فرم مخصوص معدل دانشجویان سال آخر کارشناسی: آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشجوی سال آخر کارشناسی هستند و حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1402 فارغ التحصیل خواهند شد ملزم به تکمیل فرم مخصوص معدل می باشند. این فرم در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد چاپ می شود و داوطلبان باید آن را تکمیل و پس از تایید دانشگاه محل تحصیل، نزد خود نگه دارند.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کلیک کنید.

اطلاعات لازم برای تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی آزمون کارشناسی ارشد

مدارک و اطلاعات فردی لازم برای ثبت نام اینترنتی و تکمیل فرم تقاضانامه کنکور کارشناسی ارشد شامل موارد زیر می شود که باید تکمیل گردد:

✅نام خانوادگی، نام و نام پدر

✅شماره شناسنامه

✅ شماره سری و سريال شناسنامه

✅تاریخ دقيق تولد

✅ شماره ملی

✅كد رشته تحصيلی دوره كارشناسی

✅ تاریخ دقيق دريافت مدر كارشناسی

✅كد دانشگاه يا موسسه آموزش عالی محل دريافت مدرک تحصيل

✅تاريخ دقيق ورود به دانشگاه در مقطع كارشناسی

✅كد و نام رشته امتحانی

✅كد رشته محل های انتخابی

✅آدرس دقيق پستی

✅ منطقه شهرداری محل سكونت

✅ كدپستی

✅شماره تلفن ثابت و همراه

پس از ارسال تمامی اطلاعات نیاز است داوطلبان کد پیگیری که به آن ها داده می شود نزد خود نگاه دارند و همچنین یک نسخه از آن را چاپ نمایند.

برای دانلود دفترچه ثبت نام ارشد کلیک کنید.

جزییات مدارک ارشد 1402

 

 

دستورالعمل و نحوه تكميل تقاضانامه ثبت نام اينترنتی

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کرده بودیم در انتهای دفترچه یک فرم پیش نویش تقاضانامه وجود دارد که توصیه می شود، ابتدا آن پر شود. پس از پر کردن این فرم نیاز است داوطلبان به وبسایت اینترنتی مراجعه کرده و بندهای فرم اینترنتی را به صورت کامل و صحیح پر نمایند.

توجه داشته باشید که در صورت مشاهده هرگونه مغايرت در موارد قيد شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذيرفته شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصيل متقاضی جلوگيری می شود پس حتماً اطلاعات را صحیح و بدون نقص وارد کنید.

 

 

بارگزاری مدارک ارشد

 

 

مشاوره مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد

در هنگام  جمع آوری مدارک لازم برای ثبت نام آزمون ارشد، ممکن است به دلیل کمبود زمان در جمع آوری اطلاعات برخی افراد اطلاعات اشتباه جمع آوری کرده و یا به صورت کلی اطلاعات خود را اشتباه وارد نمایند. گاهی هم مشکلاتی در مرحله آپلود تصاویر به وجود می آید که نیاز است در اسرع وقت به آن ها رسیدگی شود. البته سازمان سنجش در این مراحل برای ویرایش اطلاعات، مهلت زمانی را جهت ویرایش و یا ثبت نام  مجدد متقاضیان فراهم کرده است.

از این رو متقاضیان در صورت درج اطلاعات نادرست در فرم اینترنتی خود می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد اقدام  نمایند و یا از باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد کمک بگیرند. به علاوه یکی از نکات مهم در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد، توجه به این نکته است که داوطلبان باید در فرم ثبت نام ارشد علاوه بر اطلاعات فردی خود؛ معدل کاردانی و کارشناسی خود را بدرستی وارد نمایند تا پس از ثبت نام مشکلی برای متقاضیان ارشد به وجود نیاید.

کلیه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال جاری در صورتی که در رابطه با مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد و یا مراحل ثبت نام کنکور ارشد سوالاتی را در ذهن خود داشته باشند می توانند از طریق تماس با مشاوران پاسخ سوالات خود را بگیرند.

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی مدارک لازم برای ثبت نام آزمون ارشد بپردازیم. کلیه مدارک مورد نیاز به همراه نحوه پر کردن فرم های مورد نیاز بررسی شد و همچنین نکات مشاوره ای را نیز به شما ارائه دادیم.  اگر تمامی مراحل ثبت نام را به درستی انجام دهید، اما در بارگزاری مدارک شما نقصانی وجود داشته باشد، قبولی لغو خواهد شد. پس در بارگزاری مدارک و وارد کردن اطلاعات توجه کافی را داشته باشید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر نیز می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارک لازم برای ثبت نام ارشد چیست؟

این مدارک شامل مدارک هویتی، تحصیلی، عکس و کدهای سهمیه و معلولیت می باشد.

آیا برای تحویل مدارک باید حضوری مراجعه کرد؟

خیر لازم است اینترنتی مدارک را آپلود کنید.

مدارک ارشد برای سال 1402 تغییری داشته است؟

خیر همان مدارکی که هر ساله گرفته می شد، برای سال جاری نیز مورد نیاز است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1402 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار

    ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار براساس استعدادهای درخشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان منتشر شد. دانشگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در حال حاضر 2707 دانشجو و 106 استاد در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)