ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم؟

چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم؟ قطعا این مسئله برای شما هم سوال شده است که چند سال سابقه بیمه دارید و تا چه مدتی و تا چند روز کارفرما، حق بیمه شما را پرداخت نموده است. در این مطلب تصمیم داریم به صورت تخصصی راه های استعلام سابقه بیمه را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

به طور کلی روش های مختلفی برای استعلام سابقه بیمه وجود دارد. که از مهم ترین آن ها می توانیم از سایت سازمان تامین اجتماعی و همینطور روش پیامکی نام ببریم. در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را داشته باشید، می توانید با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی، به راحتی سابقه بیمه خود را استعلام بگیرید. اما حتما باید در سایت سازمان بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشد.

برای استعلام سابقه بیمه و پاسخ به پرسش چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم، صرفا به کد ملی نیاز دارید. به صورت تخصصی روش های استعلام سابقه بیمه را برای شما در ادامه به صورت مرحله به مرحله برای شما درج کرده ایم.

 

چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم؟

همان طور که در مقدمه مطلب گفته شد، راه های استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی مختلفی وجود دارد. اما باید پیش از هر کاری در سایت سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید تا بتوانید دسترسی راحت تری به سوابق بیمه خود داشته باشید.

توجه داشته باشید که باید برای استعلام سابقه بیمه، کد ملی صاحب خط با کد ملی ثبت شده در سایت سازمان تامین اجتماعی مطابق یکدیگر باشد.

 

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با پیامک کلیک کنید.

 

مراجعه به شعب بیمه تامین اجتماعی

یکی از راهکار های استعلام سابقه بیمه، مراجعه به شعب بیمه تامین اجتماعی می باشد. این امکان برای افراد مهیا شده است که با مراجعه به شعب بیمه تامین اجتماعی، به راحتی سوابق بیمه ای خود را دربیاورند.

این روش یکی از قدیمی ترین روش ها محسوب می شود که متاسفانه بسیار زمان بر است. چرا که باید ساعت ها در صف انتظار منتظر بمانید تا بتوانید از سابقه بیمه خود مطلع شوید. در صورتی که روش های دیگری مانند پیامک و یا مراجعه به پورتال سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که می توانید از طریق آن ها به راحتی سابقه بیمه خود را استعلام بگیرید.

 

مراجعه به پورتال سازمان تامین اجتماعی

یکی از روش های مناسب و مطلوب برای دریافت سابقه بیمه و همینطور پاسخ دادن به پرسش چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم، مراجعه به پورتال سازمان تامین اجتماعی می باشد. سازمان تامین اجتماعی با راه اندازی خدمات غیر حضوری بیمه تامین اجتماعی، خدمات مختلفی را به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان ارائه کرده است.

بیمه شدگان این امکان را دارند تا با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی، از طریق بخش مساهده سوابق بیمه شدگان، از سوابق بیمه تامین اجتماعی خود با خبر شوند.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با کد ملی کلیک کنید.

 

استفاده از کد دستوری USSD

سازمان تامین اجتماعی، راهکار و روش دیگری را برای استعلام سابقه بیمه در نظر گرفته است. در این روش کافی است شما با خطی که کد ملی صاحب آن با کد ملی شخص بیمه شده یکی می باشد، با شماره گیری کد USSD *142# سابقه بیمه خود را استعلام بگیرید. در این روش سابقه بیمه شما به صورت پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

به منظور استفاده از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی، باید پیش از هر کاری در سایت سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کنید. در غیر این صورت امکان استفاده از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی را نخواهید داشت.

 

همانطور که مشاهده میکنید سیاست های سازمان تامین اجتماعی بر این است که بسیاری از کار های پر دردسر برای مراجعین خود را غیر حضوری کنید. از این رو بد نیست با سامانه نوبت دهی تامین اجتماعی نیز در مقاله مربوطه آشنا شوید.

استفاده از اپلیکیشن تامین اجتماعی همراه

از دیگر روش های شناخته شده برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی، استفاده از اپلیکیشنی می باشد که سازمان تامین اجتماعی آن را برای افراد فراهم نموده است. شما این امکان را دارید تا با دانلود و نصب این اپ بر وری گوشی موبایل خود، هر زمان که نیاز داشتید برای استعلام سابقه بیمه خود اقدام نمایید.

لازم به ذکر است که این اپلیکیشن علاوه بر خدمات استعلام سابقه بیمه، خدمات دیگر مانند فیش حقوق مستمری، نوبت دهی اینترنتی، برگ پرداخت حق بیمه و… را نیز به متقاضیان و بیمه شدگان ارائه می دهد.

 

 

چند سال سابقه بیمه دارم؟ کلیک کنید.

 

راهنمای تصویری ثبت نام در سایت سوابق تامین اجتماعی

به منظور مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی و آشنایی با راه های استعلام سابقه بیمه، در گام اول باید در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید. در صورتی که پیش تر ثبت نام خود را انجام داده اید، نیازی به ثبت نام مجدد نمی باشد و می توانید از طریق نام کاربری و رمز عبور خود، سوابق بیمه تامین اجتماعی را مشاهده کنید.

در ادامه برای افرادی که تا کنون در سایت تامین اجتماعی ثبت نام نکرده اند، راهنمای تصویری را درج کرده ایم:

ابتدا به سایت سازمان تامین اجتماعی بروید.

 

آشنایی با راه های استعلام سابقه بیمه

راهنمای تصویری چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم؟

 

پس از ورود به صفحه اصلی، باید گزینه ثبت نام را که در سمت راست صفحه در یک کادر آبی قرار گرفته است را انتخاب نمایید.

 

آموزش چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم

آموزش تصویری چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم

 

پس از انتخاب گزینه ثبت نام، یک صفحه جدید برای شما نمایش داده می شود. در این زمان باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. حتما باید شماره تلفن همراه به شما تعلق داشته باشد. در غیر این صورت پس از تکمیل پروسه ثبت نام، با به همراه داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه، باید برای فعال سازی حساب کاربری خود به یکی از شعبه های سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید. لازم است بدانید که باید برای راه های استعلام سابقه بیمه تمامی مراحل گفته شده به درستی انجام دهید.

 

معرفی راه های استعلام سابقه بیمه

راهنمای تصویری و مرحله به مرحله چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم

 

از این مرحله مطابق تصویر زیر، باید به تکمیل اطلاعات خود بپردازید. در ابتدا باید اطلاعات شناسنامه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید را باید وارد نمایید و سپس گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

 

اطلاعیه

در صورت عدم تطابق اطلاعات وارد شده، حساب کاربری در سایت تامین اجتماعی ایجاد نخواهد شد.

 

لازم به ذکر است که تمامی فرم ها باید با حروف فارسی پر شوند.

در صورتی که شماره شناسنامه فرد بیمه شده دارای رقم صفر در ابتدا می باشد، در فرم زیر نباید رقم صفر ابتدایی وارد شود.

 

شرح مراحل چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم

راهنمای گام به گام چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم؟

 

در این مرحله پس از وارد نمودن ایمیل و انتخاب گذرواژه، باید پرسش های امنیتی را پاسخ دهید. سپس گزینه مرحله بعد را انتخاب نمایید.

 

راهنمای جامع چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم

آموزش مراحل چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم؟

 

لازم به ذکر است که در زمان وارد نمودن گذرواژه، صفحه کلید باید روی زبان انگلیسی تنظیم شده باشد.

در زمان وارد کردن جواب سوالات امنیتی دقت کنید تا جواب ها با یکدیگر یکسان نباشند.

پس از ورود به مرحله بعد که در تصویر زیر مشاهده می کنید، تمامی اطلاعاتی که در مراحل قبل وارد کرده اید را برای شما به نمایش در می آورد. در صورت وجود هر گونه خطا و یا مغایرت، با اطلاعات شناسنامه، گزینه مرحله قبل را انتخاب کنید و موارد اشتباه را اصلاح نمایید. در صورت بازبینی کامل و تایید صحت آن ها، می توانید بر روی دکمه تایید کلیک کنید و ارسال درخواست را انتخاب نمایید.

 

نکاتی برای چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم

تصاویر مرتبط با چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم؟

 

در نهایت پس از انتخاب دکمه ثبت نام، پیام ثبت اطلاعات شما انجام شده و در خواست شما در حال بررسی می باشد. لطفا منتظر دریافت پیامک بمانید. شما به نمایش درخواهد آمد:

پس از مشاهده پیغام بالا، یکی از حالت های زیر اتفاق خواهد افتاد:

پیامک در صورت فعال سازی حساب کاربری:

جناب آقای / سرکار خانم

به سیستم های متمرکز سازمان تأمین اجتماعی خوش آمدید. حساب کاربری شما فعال گردید.

پیامک در صورت فعال نشدن حساب کاربری:

جناب آقای / سرکار خانم

ثبت نام شما تائید شد، جهت فعال سازی حساب کاربری با در دست داشتن مدارک هویتی به نزدیک ترین شعبه مراجعه فرمائید.

پیامک در صورت مغایرت اطلاعات هویتی:

اطلاعات هویتی وارد شده توسط شما با پایگاه مرجع مطابقت ندارد، می توانید مجدداً ثبت نام نمائید. چنان چه از صحت اطلاعات ثبت شده اطمینان دارید با در دست داشتن مدارک هویتی خود به نزدیک ترین شعبه مراجعه فرمائید.

 

برای دانلود پی دی اف این مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

به منظور پاسخ دادن به پرسش “چگونه سابقه بیمه خود را دربیاوریم؟”، لازم است بدانید که می توانید از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایید. در صورتی که دسترسی راحتی به اینترنت نداشتید، این امکان برای شما فراهم شده است تا با شماره گیری کد USSD *142#، استعلام سابقه بیمه خود را بگیرید.

توجه داشته باشید که باید کد گفته شده، از شماره همراهی گرفته شود که کد ملی صاحب خط موبایل با کد ملی شخص بیمه شده مطابقت داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای استعلام سابقه بیمه کدام کد را با گوشی موبایل شماره گیری کنیم؟

برای استعلام سابقه بیمه خود می توانید کد *142# را شماره گیری کنید.

آیا در زمان استعلام سابقه بیمه، باید کد ملی صاحب خط همراه و کد ملی بیمه شده یکی باشد؟

بله. در زمان شماره گیری کد *142#، توجه داشته باشید که باید کد ملی صاحب خط و کد ملی بیمه شده یکی باشد.

آبا روش دیگری برای استعلام سابقه بیمه وجود دارد؟

بله. شما می توانید با مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی، استعلام سوابق بیمه خود را بگیرید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور