ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پروژه کسر خدمت وزارت دفاع ۱۴۰۳

انجام پروژه کسری خدمت وزارت دفاع
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پروژه کسر خدمت وزارت دفاع برای تمامی دانشجویان و دانش آموختگان ممکن است. آن گروه از نخبگان و استعداد های برتر که باتوجه به شرایط و ضوابط های بنیاد ملی نخبگان قصد دریافت پروژه کسری خدمت وزارت دفاع را دارند ملزم می باشند حداقل یک پروژه تحقیقاتی و علمی با عنوان کشوری و لشگری تکمیل کنند و سپس دوره ی آموزشی خود را طی کنند و سپس کارت پایان خدمت دریافت نمایند.

توجه داشته باشید که انجام پروژه ها با عنوان های کشوری و لشگری شرایط و ضوابط خاصی دارد که یکی از این ها تکمیل نمودن پروژه است. انجام دادن و تکمیل نمودن پروژه فرد حداکثر باید یک سال زمان صرف کند اینطور نیست که فرد با انجام یک ماه پروژه در خواست کارت پایان خدمت داشته باشد.

خدمت در وزارت دفاع چگونه است؟

این سوالی است که برای تعدادی از مشمولان خدمت سربازی که علاقه مند به خدمت در وزارت دفاع می باشند، مطرح است. خدمت سربازی علاوه بر خدمت در پادگان های نظامی و انجام امورات دفاعی و رزمی، در این وزارتخانه به دو شکل دیگر وجود دارد.

این دو شکل خدمت عبارتند از:

 

1-انجام پروژه های کسر خدمت

این موضوع برای نخبگان و فارغ التحصیلان دوره ارشد و دکتری، راه دیگری برای خدمت در وزارت دفاع می باشد، که مشمولان با همکاری در طرح ها و پروژه های مختلف این وزارتخانه، اقدام می کنند و متناسب با سختی پروژه و نتایج حاصل از آن، کسری خدمت دریافت می کند.

 

2- دریافت امریه سربازی

امریه سربازی در حقیقت به معنی گذراندن دو سال خدمت سربازی در یکی از ادارات زیر مجموعه این وزارتخانه است، که سرباز امریه مانند دیگر کارمندان ادارات وظایف غیر رزمی را بر عهده دارند. کسانی که شرایط لازم برای امریه شدن را داشته باشند، می توانند برای امریه وزارت دفاع اقدام کنند.

 

 

برای مطالعه اخذ پروژه کسری خدمت سربازی کلیک کنید.

 

 

شرایط دریافت پروژه کسری خدمت وزارت دفاع

افرادی که به سن مناسب برای شروع خدمت سربازی می رسند ممکن است تمایلی به گذراندن دوره سربازی خود به صورت کامل در پادگانهای نظامی نداشته باشند و امکان دریافت امریه سربازی نیز برای آن ها وجود نداشته باشد و شرایط لازم جهت گرفتن امریه سربازی را نداشته باشند. این افراد می‌توانند با دریافت پروژه کسری خدمت سربازی قسمتی از دوره سربازی خود را خارج از یگان بگذرانند.
در سال‌ های اخیر فقط استعدادهای درخشان و نخبگان اجازه دریافت پروژه کسری خدمت داشتند، ولی از چهار سال پیش تاکنون بیشتر افرادی که دارای شرایط لازم باشند می‌توانند قسمتی از دوره سربازی خود را با انجام دادن بعضی از پروژه‌های مختلف مربوط به مسائل امنیتی و غیره، خارج از یگان سپری کنند.
ولی گرفتن این پروژه‌ها و آگاهی از وجود آن ها مسئله مهمی است و این افراد باید علاوه بر آگاهی از پروژه ها، شرایط دریافت آن ها را هم بدانند و به خوبی آگاه باشند که چه کسانی حق استفاده از پروژه کسری خدمت را دارند؟ و برای اینکه به تمامی سوالاتی که در این زمینه ذهن شما را مشغول کرده پاسخ داده شود پیشنهاد می ‌کنیم که تا انتها این مطلب را دنبال کنید.
در رابطه با پروژه کسری خدمت سربازی باید این نکته را مد نظر قرار دهید که حتما 2 ماه دوره آموزشی برای دریافت کسری خدمت سربازی باید گذرانده شود و دوره‌ های آموزشی برای هر فرد در همان یگانی می باشد که از آن پروژه کسری خدمت سربازی دریافت می کنند.

 

مراحل و شرایط اخذ پروژه وزرات دفاع
شرایط دریافت پروژه کسری خدمت وزارت دفاع

 

شرایط لازم برای دریافت پروژه کسری خدمت سربازی از قرار زیر است

  • نداشتن غیبت غیر موجه
  • حداکثر یک سال بعد از فارغ التحصیلی مشمولان فرصت دارند که برای اخذ پروژه کسری خدمت اقدام نمایند.
  • متقاضی باید دانشجو یا فارغ التحصیل یکی از مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری باشد.
  • در مورد مقطع کارشناسی، تنها آن دسته از نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان نیز آن ها را تایید کرده اند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

 

اطلاعیه

توجه داشته باشید که شرایط برای افرادی که در گروه نخبگان قرار ندارند کمی متفاوت تر است آنها ملزم می باشند مدرک تحصیلی باتر از مقطع کارشناسی ارشد را برای دریافت پروژه کسری خدمت وزارت دفاع به همراه داشته باشند.

 

 

چگونگی مراحل دریافت پروژه کسر خدمت وزارت دفاع

مشمولینی که در گروه نخبگان و استعداد های برتر قرار دارند ملزم می باشند ابتدا به بنیاد ملی نخبگان مراجعه نمایند و پس از آن برای اخذ پروژه به بنیاد نبخگان نیروهای مسلح ارجاع نمایند.

بنیاد و یا سازمان نخبگان نیروهای مسلح باتوجه به نیازمندی های آن سازمان در قسمت ها و بخش های مختلف عنوان ها و طرح هایی را در اختیار افراد برای تکمیل نمودن و دریافت پروژه کسری خدمت وزارت دفاع ارئه می دهد.

برای مثال ممکن است فردی به سازمان نفت معرفی گردد و فردی که با توجه به رشته تحصیلی اش و مهارت های کسب شده به وزارت راه و یا دیگر نهاد ها و سازمان های معرفی شود پس همانگونه که گفته شده هیچکدام از این ها قایل پیشبینی نمی باشد و فرد مذکور ملزم می باشند به محل اعزامی خود در زمان خواسته شده برای انجام پروژه و دریافت پروژه کسری خدمت وزارت دفاع اقدام کند.

تمامی دانشجویان و دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد این امکان برایشان فراهم است تا در ازای اخذ و تکمیل یک الی دو پروژه تحقیقاتی برای سازمان های نیرو های مسلح که مورد تایید بنیاد نخبگان نیرو های مسلح نیز باشد از پروژه کسری خدمت وزارت دفاع بهره منو شوند .

باتوجه به اینکه متقاضیانی که جزو نخبگان و استعداد های برتر هستند شرایطی مبنی بر تحصیلات ندارند و متقاضیان نخبه حداکثر باید تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده باشند تا بتوانند از این طرح برخوردار شوند و به گونه ای تسهیلات خدمتی نیز دریافت کنند .

 

چگونگی مراحل دریافت پروژه کسر خدمت وزارت دفاع
چگونگی مراحل دریافت پروژه کسر خدمت وزارت دفاع

 

 

برای مطالعه بیشتر پروژه کسری خدمت جهاد خودکفایی آجا  کلیک کنید.

 

 

لیست پروژه های وزارت دفاع برای کسر خدمت

در پروژه کسر خدمت وزارت دفاع، طرح های مرتبط به حوزه فناوری دفاعی بر اساس قوانین و مقررات تعیین شده عبارتند از :

1-توسعه دفاع غیر نظامی و راهبرد استفاده بهینه از همه امکانات کشور در زمان جنگ

2-بهره وری و الگوی مصرف نیروهای مسلح در برنامه ششم توسعه

3-تامين امنيت غذایی نیروهای مسلح با استفاده از امکانات موجود و توانمندی های بالقوه و بالفعل نیروهای مسلح

4-ارتقای سلامت نیروهای مسلح و خانواده ایشان با روش های بهره ور و میانبر

5- الگوی صنایع دفاعی ج.ا. ایران با رویکرد هسته و شبکه با تاکید بر رسوب دانش و توانایی مدیریت تخصص شبکه

6- ارتقای تحرک نیروهای مسلح و ایجاد توان واکنش سریع با استفاده از امکانات بالفعل و بالقوه نیروهای مسلح و کشور

7- الگوی شناخت فناوری های ناشناخته و پنهان برای جلوگیری از غافلگیری

8-همکاری راهبردی دانشگاه و صنعت در حوزه فناوری های دفاعی

9-فن بازار و بهره وری اقتصاد فناوری دفاعی

10-توسعه فناوری های نرم شناختی در راهبردهای دفاعی ج.ا.ایران مشمولین

 

 

اطلاعیه

اگر میخواهید به صورت همزمان از پروژه و پایان نامه برای دریافت کسری خدمتی استفاده کنید ملزم می باشند با همان نهادی که که عنوان و طرح پروژه ها دریاف میکنید در خصوص پایان نانه نیز صحبت کنید و به گونه ای پایان نامه ی خود را به همان سازمان ارائه دهید و در مقابل آن کسری خدمتی دریافت کنید .

 

 

مدارک لازم جهت دریافت پروژه کسری خدمت سربازی

در صورتی که قصد دریافت این پروژه را دارید باید تمامی مدارک را به همراه خود داشته باشید:

اصل شناسنامه داوطلب و دو سری کپی از آن
اصل کارت ملی و دو سری کپی از آن
4 قطعه عکس 3*4
کپی آخرین مدرک تحصیلی
رزومه فارسی حداکثر در 5 صفحه
لیست پروژه های وزارت دفاع برای کسر خدمت
لیست پروژه های کسری خدمت وزارت دفاع

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

نکات دریافت پروژه کسر خدمت

1-برای پایان نامه تحصیلی نیز می توانید درخواست کسر از خدمت ارائه کنید. به این صورت که پایان نامه و CD آن را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح تحویل داده و پس از ارسال آن به یک سازمان نظامی مرتبط با موضوع پایان نامه، برای داوری و نظر نهایی سازمان مربوطه منتظر می مانید. پس از چند ماه درصورت قبولی و دارا بودن شرایط کسری خدمت، حداکثر 9 ماه را دریافت نمایید.

2-چنانچه قصد دارید که علاوه بر دریافت و انجام یک پروژه، پروژه دیگری را نیز دریافت کرده و انجام دهید، نبایستی پروژه اول را برای داوری به کمیسیون بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح ارسال کنید.

توجه داشته باشید که جلسه داوری کمیسیون برای هر فرد تنها یک بار تشکیل می شود و پس از آن پرونده فرد بسته خواهد شد.

بنابراین، دقت کنید که پس از اتمام تمام پروژه ها، برگه های پیشنهادی کسر از خدمت را یکجا و یکباره برای داوری به کمیسیون ارسال کنید.

معمولا در کمیسیون داوری از مقدار کسری پیشنهادی، کمی کسر کرده و مابقی را تصویب می نمایند.

همچنین ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که دریافت کسری خدمت سربازی با ترجمه در وزارت دفاع ممنوع می باشد.

 

 

برای مطالعه لیست پروژه های کسری خدمت کلیک کنید.

 

 

نکات دریافت پروژه کسر خدمت 
نکات دریافت پروژه کسر خدمت

 

 

اطلاعیه

اگر زمان تصویب پروپوزال به طول انجامید. شخص باید مرکز را درباره علت تاخیر در جریان بگذارد. تا وضعیت وی توسط مرکز نخبگان مورد بررسی قرار گیرد. حداکثر مدت زمان تصویب پروپوزال ۲ ماه می باشد.

 

 

اخبار پروژه کسر خدمت وزارت دفاع

محبوبه خضریان از ممنوعیت انجام ۲ طرح پژوهشی هم‌زمان خبر داد و افزود: عنوان و موضوع طرح های تحقیقاتی و پژوهشی ارائه شده از سوی متقاضیان باید منطبق و یا غیر مرتبط با رشته تحصیلی آنان باشد.

محبوبه خضریان  با اعلام فراخوان طرح های کسر خدمت سربازی با موضوعات علوم و معارف دفاع مقدس ویژه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و طلاب سطح سه حوزه علمیه و بالاتر، افزود: دانشجویان مرد در این مقاطع می توانند با ارائه پروژه های تحقیقاتی حوزه دفاع مقدس از مزیت کسر خدمت سربازی بهره‌ مند شوند.

 

 

برای دریافت پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

وزارت دفاع یکی از ارگان هایی است که هر ساله اقدام به پذیرش داوطلبان در مقاطع مختلف تحصیلی می کند.

آن دسته از نخبگان و استعدادهای برتری که مطابق با قانون و تایید بنیاد ملی نخبگان متقاضی دریافت پروژه کسر خدمت وزارت دفاع هستند می‌بایست یک پروژه ی تحقیقاتی با موضوعات کشوری و لشکری انجام داده و بعد از آن حتما ضمن گذراندن یک دوره ی آموزشی کارت پایان خدمت دریافت کنند.

2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا با داشتن مدرک کارشناسی هم می توان پروژه کسری خدمت گرفت ؟

بله ، قوانین جدیدی برای افراد دارای مدرک کارشناسی وجود دارد و اگر شرایط لازم را داشته باشند ، می توانند پروژه کسری خدمت دریافت نمایند .

آیا می توان برای امریه به دو سازمان درخواست داد؟

خیر، امکان درخواست برای دو سازمان وجود ندارد. بنابراین بهتر است برای امریه به یک سازمان درخواست بدهید چون بعد درخواست امکان لغو آن وجود ندارد، 

شرط تایید یا عدم تایید پروژه از سمت داوران چیست ؟

تعریف پروژه از سمت داوران بر اساس نیازهای مرکز است و اگر پروژه در راستای نیازهای مرکز باشد و از نظر علمی قابل قبول باشد ، تایید خواهد شد .

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
  • پرداخت اقساط بیمه سربازی

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی + لینک اینترنتی | ورود es.tamin.ir

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی برای مشمولانی که از حق بیمه استفاده می کنند، طراحی شده است. قانون پرداخت اقساط بیمه سربازی همگانی و اجباری است و همه افراد باید از آن پیروی کنند. در حقیقت افرادی که تأخیر غیر...
  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
تماس با مشاور