ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد + ec.iau.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۳ آبان ۱۴۰۱
واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی، شرایط و امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را ندارند. برای همین منظور، در سال 1384 واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد تاسیس شد و امکان ادامه تحصیل به صورت مجازی را برای این افراد فراهم کرد. لازم به ذکر است تا بدانید که فرایند ثبت نام واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد و برگزاری کلاس ها و … همگی به صورت اینترنتی انجام می شوند. لذا اگر می خواهید که با سایت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد و نحوه ثبت نام در آن آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه هر آنچه که باید در رابطه با این موضوعات بدانید را به طور کامل و مفصل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

📢 اطلاعیه 📢

متقاضیان ثبت نام لازم است که با پیگیری اخبار مربوطه از طریق دانشگاه آزاد اسلامی، در زمان مقرر به سایت این واحد مراجعه و بعد از دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام مربوط به آن، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد چیست؟

برخی از افراد پیش از انتخاب رشته سوال می کنند که واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که واحد الکترونیکی یک دانشگاه واقعی است که تمامی فعالیت های خود را در فضای مجازی انجام می دهد. این دانشگاه در سال 1384 در شهر تهران تاسیس شده است. واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد، هم اکنون دارای چهار دانشکده است که آن ها شامل: دانشکده علوم انسانی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده مدیریت و دانشکده علوم پایه می باشند.

نحوه برگزاری کلاس ها در این دانشگاه، به صورت آنلاین می باشد. به این نحو که دانشجویان با اساتید به صورت اینترنتی ارتباط تصویری و صوتی داشته و می توانند محتوای درسی را دریافت کرده و همچنین تعاملات خود را با استاد مربوط به هر درس داشته باشند. به یاد داشته باشید که تحصیل در واحد الکترونیکی، به صورت شهریه پرداز بوده و دانشجویان باید به ازای هر کدام از واحد های تحصیلی بر اساس مقاطع تحصیلی خود، مبلغی را به عنوان شهریه در هر ترم پرداخت کنند.

لازم به ذکر است تا بدانید که مدارک صادر شده در رشته های مختلف واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد بسیار معتبر می باشند. لذا، افراد پس از فارغ التحصیلی می توانند در سایر رشته ها و دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند. این دانشگاه، امروزه دارای 1900 دانشجو و یا بیشتر است. این دانشگاه در مقطع کارشناسی دارای 50 رشته و در مقطع کارشناسی ارشد دارای 300 رشته مختلف می باشد. دانشجویانی که در این دانشگاه درس می خوانند هم از طریق شرکت در کنکور و هم بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی، پذیرفته می شوند.

 

سایت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

 

 

سایت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

نشانی سایت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ec.iau.ir است که داوطلبان می توانند برای ثبت نام، انتخاب رشته و برگزاری آزمون های دانشگاهی به سایت ذکر شده مراجعه نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که سایت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با بهره گیری از مدرن ترین خدمات آموزشی به ارتقا سطح علمی و فرهنگی طراحی شده است. 

 

زمان ثبت نام واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

لازم به ذکر است تا بدانید که واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد نیز جزء مراکز آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود. لذا، زمان ثبت نام در آن نیز همزمان با مهلت ثبت نام سایر دانشگاه ها می باشد. به یاد داشته باشید که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد دوبار در سال و برای نیمسال های تحصیلی مهر و بهمن ماه صورت می گیرد. داوطلبان متقاضی ورود به ترم مهر ماه دانشگاه آزاد، از اواخر مرداد ماه فرصت ثبت نام دارند و نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت azmoon.org می باشد. همچنین زمان ثبت نام برای ترم بهمن این مرکز آموزش عالی نیز از اوایل دی ماه آغاز خواهد شد. 

👈 برای آشنایی با سایت azmoon.org بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید. 👉

شرایط ثبت نام در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

تمامی داوطلبان عزیز برای ثبت نام در این واحد دانشگاه آزاد باید شرایطی را دارا باشند. در صورت عدم وجود حتی یکی از این شرایط، آن ها نمی توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند. تعدادی از مهم ترین شرایط ثبت نام، شامل موارد زیر می باشند: 

شرایط عمومی ثبت نام در واحد الکترونیکی

✔️ دین اسلام و یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون 

✔️ تبعیت از قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران

✔️ عدم سو پیشینه به فساد اخلاقی

✔️ عدم اعتیاد به مواد مخدر

✔️ داشتن توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

✔️ پذیرفتن کلیه مقررات دانشگاه 

✔️ ممنوعیت نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در پذیرش بدون کنکور

✔️ پرداخت شهریه دانشگاه آزاد بر اساس مصوب سالانه

 

 

شرایط ثبت نام در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

 

برای آشنایی با میزان اعتبار مدرک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

شرایط اختصاصی ثبت نام در واحد الکترونیکی

✔️ داوطلبانی که تمایل به ثبت نام در مقطع کاردانی را دارند، باید مدرک دیپلم داشته باشند. 

✔️ داوطلبان دارای مدرک نظام قدیم در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی، می توانند برای انجام ثبت نام اقدام نمایند.

✔️ آن دسته از فارغ التحصیلان هنرستان و همچنین فنی و حرفه ای که مایل به انجام ثبت نام می باشند، در صورتی که مدرک کاردانی را داشته باشند، می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.

✔️ دانشجویانی که در حال تحصیل هستند و متقاضی ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی می باشند، انصراف از رشته فعلی برای آن ها ضروری می باشد.

✔️ دانشجویان دانشگاه های پیام نور، غیر انتفاعی و … در گام اول نیازی به انصرف از تحصیل ندارند. اما در مرحله دوم لازم است درخواست انصراف خود را ثبت نمایند.

✔️ انجام ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی در مقطع کارشناسی نیز با توجه به شرایط ذکر شده امکان پذیر است.

✔️ دانش آموزان پایه دوازدهم، در صورتی می توانند برای ثبت نام دانشگاه مجازی بدون کنکور اقدام نمایند که تا قبل از پذیرش در این دانشگاه، بتوانند مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند.

✔️ داشتن مدرک کارشناسی برای ثبت نام و پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد الزامی می باشد.

✔️ داشتن حداقل معدل لازم برای پذیرش در دانشگاه مربوطه از شروط پذیرش محسوب می شود.

✔️ در خصوص پذیرش در رشته های بدون کنکور این دانشگاه نیز باید به سوابق تحصیلی و معدل فارغ التحصیلی توجه کرد و داوطلبانی که معدل بالاتری داشته باشند شانس پذیرش بیشتری نیز خواهند داشت.

 

مدارک لازم برای ثبت نام واحد الکترونیک دانشگاه آزاد

تمامی داوطلبان برای ثبت نام در این دانشگاه علاوه بر داشتن شرایط، باید مدارکی را نیز به همراه داشته باشند که برخی از مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشند:

عکس پرسنلی 4*3 جهت درج در کارت دانشجویی (عکس ارسالی باید به صورت تمام رخ، زمینه سفید و با رعایت شئونات اسلامی باشد.)

کپی و اسکن از کارت ملی

کپی و اسکن از همه صفحات شناسنامه 

مدرک نظام وظیفه پشت و رو 

آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی موقت تحصیلی 

دانشجویانی که متقاضی استفاده از سهمیه بهزیستی برای ثبت نام دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی می باشند، حتما باید نامه بهزیستی را بارگذاری نمایند. 

برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد جهت تطبیق دروس پیش نیاز توسط مدیر گروه آموزشی، ارسال ریز نمرات ضروری است. در صورتی که ریز نمرات برای مدیر گروه ارسال نشود، تمام دروس پیش نیاز برای دانشجو در ترم اول انتخاب خواهد شد.

 

مدارک لازم برای ثبت نام واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

 

رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

داوطلبان پیش از ثبت نام در این دانشگاه باید از تمامی رشته های آن اطلاع یابند. برای آشنایی با برخی از این رشته ها، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

 

📃 رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد 📃

زبان و ادبیات فارسی

مترجمی زبان فرانسه

مترجمی زبان آلمانی

زبان و ادبیات ارمنی

فلسفه و حکمت اسلامی

علوم قرآن و حدیث

ادیان و عرفان

فقه و مبانی حقوق اسلامی

تاریخ و تمدن ملل اسلامی

جامعه شناسی

مددکاری اجتماعی

روزنامه نگاری

علوم تربیتی

روانشناسی

تاریخ

مدیریت دولتی

حسابداری

مهندسی کامپیوتر

 

👈برای آشنایی بیشتر با رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد، بر روی لینک کلیک کنید.👉

شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد چقدر است؟

معمولا هر ساله حدود 15 درصد بر روی شهریه واحدهای الکترونیکی دانشگاه آزاد افزوده می شود، اما امسال تا 39 درصد افزایش قیمت خواهیم داشت. همچنین شهریه ثابت هر یک از رشته های تحصیلی این دانشگاه، متفاوتی می باشند. لذا، لازم است که دانشجویان بر اساس رشته تحصیلی خودشان، برای پرداخت شهریه اقدام کنند. به یاد داشته باشید که شهریه مقطع کارشناسی کمتر از شهریه مقطع های تحصیلی دیگر مانند کارشناسی ارشد و دکتری می باشد.

 

💰 شهریه مقطع کارشناسی 💰
میزان شهریه ثابت میزان شهریه برای هر واحد عمومی و پایه میزان شهریه برای هر واحد تخصصی و اصلی میزان شهریه برای هر واحد درس عملی
700,000 الی 1,000,000 تومان 70 الی 100 هزار تومان 150 الی 200 هزار تومان 120 الی 250 هزار تومان

 

💵 شهریه مقطع کارشناسی ارشد 💵
میزان شهریه ثابت میزان شهریه برای هر واحد عمومی و پایه میزان شهریه برای هر واحد تخصصی و اصلی میزان شهریه برای هر واحد درس عملی
1 تا 2 میلیون و 600 هزار تومان 130 الی 250 هزار تومان 200 الی 320 هزار تومان 350 الی 500 هزار تومان

 

 

جدیدترین اخبار دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی

📝 بازدید سفیر بنگلادش از واحد الکترونیکی 

اعظم سارکر گوسال روز دوشنبه هفته جاری با استقبال نجف پور، رییس واحد الکترونیکی، وارد این دانشگاه شد و از امکانات فنی این واحد بازدید کرد.

📝 آخرین مهلت ثبت‌ نام نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به واحد الکترونیکی

 زمان ثبت درخواست انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به واحد دانشگاهی الکترونیکی (مجازی) و میهمانی اضطراری به واحد دانشگاهی محل سکونت یا نزدیکترین واحد دانشگاهی محل سکونت، در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-1400، که از تاریخ 15 فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز شده بود، پنج شنبه 25 فروردین ماه به پایان می رسد.

📝 دانشجویانی که نمی‌ توانند سر کلاس‌ های حضوری بروند

نجف پور: از ابتدای ترم جاری و با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، دانشگاه آزاد اسلامی نیز همانند دیگر دانشگاه‌ های سطح کشور، در راستای برگزاری حضوری کلاس‌ های آموزشی اقدام خواهد کرد.

 

📣 اطلاعیه 📣

مدارک ارائه شده توسط این مرکز آموزش علمی، کاملا از اعتبار علمی برخوردار بوده، چرا که مورد تایید وزارت علوم می باشد و دانشجویان و اساتیدی که در این واحد مشغول به تحصیل و فعالیت هستند، دارای رزومه قوی هستند.

 

خلاصه مطلب 📜

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که اگر تصمیم دارید تا در این دانشگاه درس بخوانید، پیش از ثبت نام تمامی شرایط و مدارک را بررسی کنید. در صورت دارا بودن آن ها، برای ثبت نام این دانشگاه اقدام نمایید. اگر در زمان ثبت نام با مشکلی رو به رو شدید، یا به اطلاعات بیشتری در رابطه با این دانشگاه نیاز داشتید، می توانید از مشاوران کمک بگیرید. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن چندین سال سابقه و دانش کافی می توانند شما عزیزان را یاری نمایند. 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله، کلیک کنید. 📥

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد چیست؟

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد، جزو مراکز آموزش عالی شهریه پرداز بوده که تمام کلاس های درس آن به صورت اینترنتی تشکیل می شوند.

نحوه ثبت نام در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد چگونه است؟

متقاضیان لازم است که به سایت azmoon.org مراجعه و نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند. 

برای ثبت نام در واحد الکترونیکی چه مدارک و شرایطی لازم است؟

تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز را در مقاله بیان کرده ایم، لطفا مقاله را مطالعه کنید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد یکی از موضوعات اساسی برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کادر آموزشی پزشکی و غیر پزشکی فعالیت داشته باشند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش و همچنین تدریس در...
  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
  • ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد 1403 +شرایط و رشته ها

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان و متقاضیان مایل به ثبت نام در این دوره آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)