ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۳ آبان ۱۴۰۱
رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

گاهی بسیاری از افراد به دلایل مختلف می خواهند به صورت مجازی در دانشگاه تحصیل کنند و علاقه مند به ثبت نام در دانشگاه های غیر حضوری هستند. یکی از این دانشگاه ها، واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد است. لازم به ذکر است این دانشگاه جزء دانشگاه های شهریه پرداز می باشد و در دو ترم مهر و بهمن دانشجویان متقاضی را پذیرش می کند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد بپردازیم و همچنین رشته های بدون کنکور واحد الکترونیک آزاد را نیز ذکر کنیم تا آن دسته از متقاضیانی که می خواهند در دانشگاه الکترونیکی آزاد ثبت نام نمایند از اسامی این رشته ها مطلع شوند. 

معرفی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد از سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است و در چهار گروه آموزشی دارای رشته می باشد. این دانشگاه دارای دانشکده علوم انسانی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده مدیریت و دانشکده علوم پایه است و رشته های خود را به دانشجویان ارائه می دهد.

نکته مهم اینکه در این دانشگاه تدریس به صورت مجازی از طریق ارتباط آنلاین متنی، تصویری و صوتی با دانشجویان انجام می شود و کلیه آموزش ها به وسیله اینترنت قابل دسترس دانشجویان هستند.

علاوه بر این مدرک صادر شده رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد بسیار معتبر می باشد و امکان ادامه تحصیل برای فارغ التحصیلان این رشته ها در دانشگاه الکترونیکی آزاد و یا سایر دانشگاه ها وجود دارد.
در حال حاضر نیز در این دانشگاه بیش از ۲۰ هزار دانشجو در ۳۰۰ رشته تحصیلی و مقاطع مختلف در حال تحصیل می باشند.

🔔 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد کلیک کنید. 🔔

بررسی سایت واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور واحد الکترونیک آزاد

داوطلبان می بایست قبل از ثبت نام از رشته های این دانشگاه مطلع شوند بنابراین در زیر این رشته ها را ذکر کرده ایم. اما نکته مهم و قابل توجه این است که در رشته های بدون کنکور واحد الکترونیک آزاد در سال گذشته در هیچ یک از مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته دانشجو پذیرش نشده است. بنابراین با توجه به این اطلاعیه، در این مقاله تنها رشته های مقاطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد  را ذکر کرده ایم. 

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد الکترونیکی مقطع کارشناسی به شرح زیر هستند:

فقه و حکمت اسلامی جامعه شناسی علوم تربیتی روانشناسی
علوم قرآن و حدیث مددکاری اجتماعی حسابداری ادیان و عرفان
ادبیات فارسی روزنامه‌ نگاری مدیریت دولتی تاریخ تمدن و ملل اسلامی
مترجمی زبان فرانسه تاریخ زبان و ادبیات ارمنی مهندسی کامپیوتر 

علاوه بر موارد فوق، اسامی رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد الکترونیکی شامل موارد زیر می باشد:

رشته های گروه انسانی رشته های گروه فنی مهندسی رشته های گروه هنر
زبان و ادبیات فارسی مهندسی صنایع مجموعه هنرهای پژوهشی و صنایع دستی
زبان عربی مهندسی کامپیوتر مجموعه هنرهای نمایشی و سینما
علوم جغرافیایی مهندسی فناوری اطلاعات ـ
سنجش از راه دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی مجموعه ایمنی صنعتی  ـ
علوم ورزشی ـ ـ
تاریخ ـ ـ
علوم اقتصادی ـ ـ
علوم اجتماعی ـ ـ
معارف اسلامی ـ ـ
الهیات و فلسفه
ـ ـ
فقه و حقوق ـ ـ
علوم قرآنی ـ ـ
مترجمی زبان انگلیسی ـ ـ
زبان شناسی ـ ـ
علوم تربیتی
ـ ـ
روانشناسی ـ ـ
حسابداری و حسابرسی
ـ ـ
مجموعه مدیریت ـ ـ
محیط زیست
ـ ـ
علوم فرهنگی
ـ ـ
 مشاوره ـ ـ

📢 اطلاعیه 📢
ممکن است برای سال جدید اسامی این رشته ها با تغییراتی همراه باشند بنابراین هنگام ثبت نام می بایست حتماً دفترچه انتخاب رشته را مطالعه نمایید.

شرایط ثبت نام و تحصیل در رشته های دانشگاه آزاد الکترونیکی

دانشگاه آزاد الکترونیکی ۳۰۰ رشته تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می دهد و علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه غیرحضوری می‌ توانند به صورت ثبت نام رشته های بدون کنکور و یا همچنین از طریق شرکت در کنکور سراسری به تحصیل رشته دلخواه خود بپردازند.

البته دانش آموزان پایه دوازدهم تنها در صورتی می توانند برای ثبت نام در دانشگاه الکترونیکی بدون کنکور اقدام کنند که تا قبل از پذیرش در این دانشگاه، بتوانند مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند. در ضمن دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز  باید دارای مدرک کارشناسی برای ثبت نام و پذیرش این دانشگاه باشند.

نکته مهم دیگر اینکه انصراف از رشته فعلی هم برای دانشجویانی که در حال تحصیل هستند و متقاضی شرکت در دانشگاه های الکترونیکی می باشند، شرط اصلی است.

علاوه بر این داوطلبانی هم که مدرک نظام قدیم دارند تنها در صورت داشتن مدرک پیش دانشگاهی قادر به ثبت نام هستند و داشتن مدرک 4 ساله نظام قدیم برای تمامی داوطلبان شرط لازم است.

در خصوص پذیرش در رشته های بدون کنکور این دانشگاه نیز باید به سوابق تحصیلی و معدل فارغ التحصیلی توجه کرد و داوطلبانی که معدل بالاتری داشته باشند شانس پذیرش بیشتری نیز خواهند داشت.

از جمله مهمترین شرایط تحصیل در رشته های بدون کنکور واحد الکترونیک دانشگاه آزاد نیز می توان به این مورد اشاره کرد که در رشته های بدون کنکور واحد الکترونیک دانشگاه آزاد امکان نقل و انتقال دانشجویی وجود ندارد. همچنین برای تحصیل در برخی از رشته ها داشتن سلامت جسمانی برای متقاضیان ضروری می باشد.

آموزش مجازی

 

زمان ثبت نام رشته های دانشگاه آزاد الکترونیکی 

رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد در دو مرحله قابل ثبت نام هستند و هر سال پیش از شروع نیمسال تحصیلی اول و دوم و قبل از زمانبندی انتخاب رشته های واحد دانشگاه آزاد الکترونیکی توسط این دانشگاه در اطلاعیه ای اعلام می گردند.

برای آشنایی با واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد و نحوه ثبت نام در سایت آن روی لینک زیر کلیک نمایید.

مزایای ثبت نام در دانشگاه آزاد الکترونیکی

این دانشگاه برای افرادی که به دلیل مشغله نمی توانند به صورت حضوری به تحصیل در دانشگاه بپردازند مناسب می باشد. در این دانشگاه نیز مباحث آموزشی مثل رشته هایی که به صورت حضوری برگزار می شوند و اساتید از طریق فایل های صوتی، ویدیویی و جزوه های درسی به دانشجویان خود درس می دهند و با آنها در ارتباط می باشند. از مزایای دیگر تحصیل در رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

📌 مدرک معتبر از دانشگاه آزاد در پایان تحصیل

📌 فضای آموزشی مجهز با آخرین تکنولوژی های روز دنیا

📌 کاهش هزینه های رفت و آمد

📌 نبودن محدودیت زمانی و مکانی برای آموزش الکترونیکی

📌 تعامل کامل بین دانشجویان و استادان

📌 امکان ضبط جلسات کلاس و مشاهده مجدد دانشجویان در زمان دلخواه ( در بازه زمانی مشخص شده) 

📌 افزایش کیفیت آموزش و یادگیری دانشجویان

📌 دسترسی سریع به منابع مطالعاتی و اطلاعاتی دانشجویان

کلاس انلاین دانشگاه آزاد

🔔 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید. 🔔

اخبار پیرامون رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

غیر مجاز بودن پذیرش دانشجویان الکترونیکی دوره دکتری تخصصی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری طی اطلاعیه ای در مورد دوره های مجازی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرده است که این دانشگاه تنها می تواند در رشته های نظری دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی واحد تهران مرکز برای پذیرش دانشجو به شیوه الکترونیکی اقدام نماید. 

بنابراین پذیرش دانشجوی الکترونیکی در دوره دکتری تخصصی برای این دانشگاه وجود ندارد و بر اساس مجوز شورای گسترش آموزش عالی در واحد تهران مرکز این دانشگاه تنها می تواند در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد به پذیرش دانشجو به شیوه آموزش الکترونیکی و مجازی اقدام کند.

برگزاری امتحانات رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد به صورت حضوری
مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است که امتحانات این واحد به صورت حضوری طبق روال گذشته برگزار خواهند شد.

خلاصه مطلب

آنچه که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم معرفی دانشگاه آزاد الکترونیکی و رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد بود و گفتیم این دانشگاه در سال گذشته در هیچ رشته ای در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته دانشجو پذیرش نکرده‌ است. بنابراین در مقاله فوق اسامی رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد این دو مقطع را ‏بیان کردیم.
افزون بر این سایت این دانشگاه را نیز مورد بررسی قرار داده و مزایای تحصیل در آن را نیز ذکر کردیم. همچنین شرایط ثبت نام و تحصیل در رشته های آزاد الکترونیکی را شرح دادیم و زمان ثبت نام و میزان شهریه هر یک از رشته ها را به طور کامل بررسی کردیم.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد اما در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید یا در انتهای همین مقاله سوال و مشکل خود را به صورت کامنت برای ما مطرح کنید تا مشاوران مجرب و کارآزموده ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

🔔 برای دانلود فایل pdf مقاله کلیک کنید. 🔔

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه برگزاری کلاس های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد چگونه است؟

در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد، کلاس ها به صورت دوره های غیر حضوری و مجازی به دانشجویان ارائه می شوند.

ثبت نام در رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد چه زمانی انجام می شود؟

برای ثبت نام در رشته های واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد می‌ بایست همزمان با ثبت نام دیگر واحدهای این دانشگاه اقدام کرد.

رشته های دانشگاه آزاد الکترونیکی در چه مقاطعی ارائه می شوند؟

به طور کلی این رشته ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارائه می شوند اما مقطع پذیرش و رشته های در هر سال ممکن است نسبت به سال گذشته تفاوت داشته باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

    شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

    پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و...
  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد...
تماس با مشاور