ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه تقسیط شهریه دانشگاه آزاد + متن درخواست | ایران تحصیل

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه آزاد یکی از بزرگ ترین مراکز آموزش عالی در ایران است که در تمام مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. این دانشگاه شهریه پرداز است بنابراین دانشجویان باید قبل از اقدام به ثبت نام در ان ها توان مالی خود را در نظر بگیرند.شهریه دانشگاه آزاد از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است که شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیلی وی در سنوات مجاز بدون افزایش خواهد بود. اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحد های اخذ شده توسط دانشجو تعیین می شود و در طول دوره تحصیل دانشجو به طور میانگین در هر سال 10 تا 25 درصد افزایش می یابد.این مقاله به موجب اهمیت این موضوع برای دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد نگارش شده است و در آن به مطالبی مانند شهریه دانشگاه آزاد در رشته های مختلف،نحوه تقسیط شهریه دانشگاه آزاد ، نمونه متن رسمی برای پرداخت اقساطی شهریه و غیره پرداخته خواهد شد.

علاوه بر موارد ذکر شده در انتهای مقاله به شرایط دریافت وام تحصیلی پرداخته شده است و به عنوان حسن ختام آخرین اخبار دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباط با راه حل های دانشگاه آزاد در جهت حل مشکل کمبود برق و همچنین تکذیب خبر افزایش شهریه ی دانشگاه آزاد قرار داده شده است.

 

نحوه تقسیط شهریه دانشگاه آزاد

دانشجویان می توانند شهریه خود را به صورت قسطی پرداخت کنند و بدین صورت در طول ترم کل شهری را تسویه نمایند.در واقع محدودیتی در قسط بندی شهریه دانشگاه آزاد وجود ندارد و امکان پرداخت از هزار تومان تا هر میزان که بدهکار هستند وجود دارد. تنها لازم است به سامانه سیدا مراجعه نمایند.آدرس سامانه سیدا دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند درج شده است.گرامی جهت تقسیط شهریه ی دانشگاه آزاد کافی است طبق آنچه که در ذیل وضیح داده شده است عمل نمایند:

  1. ورود به قسمت درخواست – پیگیری تسهیلات
  2. انتخاب گزینه جدید
  3.  انتخاب درخواست تسهیلات شهریه تسهیلات کوتاه مدت و بعد زدن بر روی دکمه ادامه

پس از مدتی شهریه ی دانشجوی متقاضی قسط بندی می‌شود.

 

 

نحوه تقسیط شهریه ی دانشگاه آزاد

نحوه تقسیط شهریه ی دانشگاه آزاد

 

 

نمونه متن نامه درخواست تقسیط شهریه دانشگاه آزاد

اگرچه در حال حاضر انواع درخواست ها از طریق سایت های مربوطه انجام می شود اما همچنان استفاده از نامه های رسمی برای درخواست های اداری و مهم دانشگاهی پیشنهاد می شود و الویت دارد لذا در ادامه نمونه ای از متن تقاضای  تقسیط شهریه دانشگاه ازاد قرار داده شده است.

 

 

بسمه تعالی 

ریاست محترم دانشگاه

اینجانب… دانشجوی رشته ی… ترم … به شماره دانشجویی… به دلیل ناتوانی در پرداخت شهریه ی منصوب شده از شما خواهشمندم با پرداخت شهریه ی ترم های پیش رو به صورت اقساطی موافقت بفرمایید.

باتشکر، امضاء

 

 

برای اطلاع از شرایط و مبالغ شهریه دانشگاه آزاد در رشته های مختلف کلیک کنید.

 

 

راهنمای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد

پرداخت شهریه ی ثابت در ابتدای هر ترم و در زمان انتخاب واحد انجام می شود. در واقع دانشجویان در صورت عدم پرداخت شهریه مجاز به انتخاب واحد نخواهند بود. مرحله ی بعدی پرداخت شهریه در طول ترم خواهد بود. این شهریه با عنوان شهریه تغیر شناخته می شود و در صورتی که شهریه به طور کامل تسویه نشود دانشحو مجاز به شرکت در امتحانات پایان ترم نخواهد بود و کارت ورود به جلسه آزمون برای وی صادر نمی شود. البته در اکثردانشگاه ها با دانشجویان همکاری می شود توان مای دانشجو در نظر گرفته می شود و در صورت نیاز با قسط بندی شهریه، وام شهریه و تخفیفات شهریه فشار ناشی از هزینه های بالای دانشگاه آزاد را کم تر می کنند. پرداخت شهریه تمام واحد های دانشگاهی از طریق سامانه یکپارچه سیدا انجام می پذیرد. دانشجویان با ورود به پورتال دانشجویی خود و کلیک بر (امور مالی) وارد قسمت پرداخت شهریه می شوند.

 

 

تقسیط شهریه دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

در این خصوص دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه اسلامی می توانند از تسهیلاتی مانند وام های دانشجویی استفاده کنند. در این خصوص به بررسی شرایط دریافت وام شهریه بلندمدت صندوق رفاه پرداخته شده است.

تمامی دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از وام ها و تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده کنند و جهت این کار می بایست تمامی مراحل ثبت نام وام دانشجویی را از طریق سایت صندوق رفاه و راهنماییهای موجود در این اطلاعیه طی کنند .

 

با ورود به پورتال دانشجویی صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات فناوری به آدرس www.bp.swf.ir مراحل زیر را طی کنید:

1-دانشجوی ورودی جدید و بدون پرونده در سامانه جامع صندوق موظف است با انتخاب گزینه ی ثبت نام دانشجوی جدید اطلاعات خواسته شده را تکمیل نماید. پس از دریافت پیامک مبنی بر تائید صندوق رفاه، باید به صندوق رفاه مراجعه نموده و فرم ها تعهدات مربوطه را تکمیا نماید.در نهایت دانشجو قادر است با ورود به پورتال دانشجویی و ثبت کلمه کاربری و رمز عبور درخواست وام نماید.

2-دانشجوی ورودی جدید در مقطع جدید و دارای پرونده در سامانه جامع صندوق می بایست گزینه درخواست ایجاد مقطع تحصیلی جدید را انتخاب کرده و اطلاعات مقطع تحصیلی جدید را با دقت تکمیل نماید.باقی مراحل مانند دریافت پیامک، مشابه دانشجویان دیگر طی می شود.

3-دانشجوی دارای پرونده درسامانه جامع صندوق در همان مقطع تحصیلی وارد سامانه www.bp.swf.ir شده و با ورود مجدد به پورتال دانشجویی و ثبت کلمه کاربری و رمزعبور درخواست وام را ثبت نمایند.

 

 

شرایط ضمانت وامهای دانشجویی در دانشگاه علوم تحقیقات

  • برای دریافت وامهای دانشجویی تا سقف 150/000/000ریال، معرفی یک نفرضامن قراردادی
  • برای دریافت وامهای دانشجویی تا سقف300/000/000ریال، معرفی یک نفرضامن رسمی یا پیمانی یا دونفرضامن قراردادی
  • برای دریافت وامهای دانشجویی بیش از 300/000/000ریال،معرفی دو نفرضامن رسمی یا پیمانی ویا یک نفرضامن رسمی و2نفر ضامن قراردادی

 

جزئیات تخفیف شهریه دانشگاه آزاد

تخفیف شهریه دانشگاه آزاد به سه دسته از دانشجویان تعلق می گیرد:

  • دانشجویان برتر
  • دانشجویان بی بضاعت
  • دانشجویان با بیماری خاص

 

 

تخفیف شهریه رتبه های برتر کنکور

گروه آموزشی دوره تحصیلی ۲۵درصد تخفیف ۱۵درصد تخفیف
فنی مهندسی کارشناسی نفرات اول تا 15 نفرات 16 تا 30
علوم تجربی و کشاورزی کارشناسی و دکتری حرفه‌ای نفرات اول تا دهم نفرات 16 تا 30
علوم انسانی کارشناسی نفرات اول تا دهم نفرات 11 تا 20
زبان‌های خارجی کارشناسی نفرات اول تا دهم نفرات 11 تا 20
هنر کارشناسی نفرات اول تا دهم نفرات 11 تا 20
پزشکی دکتری حرفه‌ای نفرات اول تا پنجم نفرات ششم تا دهم

 

 

تخفیف شهریه دانشجویان کم در آمد
کاردانی و کارشناسی تا سقف 20 درصد
کارشناسی ارشد تا سقف 15 درصد
دکتری تا سقف 10 درصد

 

 

تخفیف شهریه دانشجویان بیماران خاص

کاردانی تا سقف 25 درصد
کارشناسی تا سقف 25 درصد
کارشناسی ارشد تا سقف 15 درصد
دکتری تا سقف 10 درصد

 

 

نحوه تقسیط شهریه دانشگاه آزاد

نحوه تقسیط شهریه دانشگاه آزاد

 

 

 وام دانشجویی دانشگاه آزاد

بر اساس قوانین ایم دانشگاه، دانشجویانی که به هر دلیل توانایی پداخت شهریه را در موعد مقرر ندارند می توانند از وام تحصیلی بهره مند شوند. این امر به موجب جلوگیری ار بازمانی دانشجویان از ادامه تحصیل و جلوگیری از آسیب های روحی وارده به دانشجویان در این زمینه است. مبلغ این وام بر اساس میزان شهریه تعیین می شود به طور مثال دانشجویان دوره ی دکتری شهریه ی بیشتری نسبت به سایر مقاطع پرداخت می کنند در نتیجه میزان وام دریافتی آن ها بیشتر خواهد بود. میزان وام اعطایی از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با کارمزد 4 درصد و پرداخت اقساط آن 60 ماه پس از فارغ التحصیلی ، برای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد در هر یک از مقاطع به شرح ذیل می باشد.

 

کاردانی 500 هزار تومان
کارشناسی 500 هزار تومان
کارشناسی ارشد یک میلیون تومان
دکتری حرفه ای یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان
دکتری تخصصی دومیلیون و پانصد هزار تومان

 

 شرایط دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد که متقاضی دریافت وام هستند باید واجد شرایط ذیل باشند:

  • عدم اشتغال: از مهم ترین شرایط دریافت وام دانشجویی عدم  اشتغال شخص دانشجو است. در این مورد کار دانشجویی بلامانع است.
  • اولویت نیاز مالی: دانشجویانی که به مبلغ وام نیاز بسیار دارند در اولویت قرار می گیرند.
  • ارائه سند تعهد با ضامن معتبر: این مورد همان ابتدا از دانشجویان خواسته می شود. ضامن باید کارمند رسمی یا پیمانی دولت و یا بازنشسته باشد.

دانشجویان از نظر آموزشی هم مورد ارزیابی قرار می گیرند:

  • مشروطی: دانشجویانی که طی دو ترم کذشته مشروط شده باشند فاقد شرایط لازم دریافت این وام می باشند.
  • تعداد واحد ها: دانشجویان باید در حداقل تعدا واحد های لازم ثبت نام کرده باشند.
  • دانشجویان جدید الورود: دانشجویان ورودی جدید نیم سال اول و نیم سال دوم بدون در نظر گرفتن معدل وام دریافت می کنند.
  • نیم سال مشروطی: در صورتی که دانشجوی متقاضی وام تنها در یک ترم مشروط شده باشد می تواند نصف مبلغ وام را دریافت نماید.

 

آخرین اخبار

  • طرح دانشگاه آزاد برای حل مسئله ی کمبود برق

با شیوع کرونا کیفیت آموزش کاهش یافته است و از این لحاظ کرونا تهدید به شمار می‌رود ولی از این نظر که زمینه‌ساز آموزش مجازی و تقویت آن شده فرصتی فوق‌العاده محسوب می‌شود. شیوع کرونا ویروس هزینه‌های رفت‌وآمد و آلودگی هوا را کاهش داد و به لحاظ توسعه ارتباطات و تقویت فضای مجازی نیز فرصت خوبی برای آموزش عالی و جامعه بوده است.ارزیابی‌ها نشان‌دهنده این است که فرصت‌های کرونا بیشتر بوده است، همچنین اگر فرصت آموزش مجازی فراهم نمی‌شد باید حدود دو سال آموزش را تعطیل می‌کردیم اما در دانشگاه آزاد زمینه آموزش مجازی یک ترم قبل‌تر از شیوع کرونا فراهم شده بود و هیچ وقفه‌ای در آموزش دانشجویان ایجاد نشد. یکی از چالش‌های مهم کشور مسئله برق است و تحقیقات و برنامه‌ریزی‌هایی در دانشگاه آزاد انجام شده است تا با استفاده از پنل‌های خورشیدی به حل چالش کمبود برق در کشور ورود کند.

  • افزایشی در شهریه ی دانشگاه آزاد صورت نگرفته است

رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد:شهریه‌ها به صورت سالانه و در چارچوب خاص تعریف می‌شوند. به دلیل گستردگی سامانه، امکان اشتباه در بعضی از واحد‌ها یا اشتباه در محاسبه شهریه‌ها وجود دارد.طهرانچی افزود: برای دانشجویان اگر پیامک افزایش شهریه ارسال شده است، به همان واحد مراجعه کنند تا توجیه و بررسی این مورد صورت گیرد.

 

خلاصه مطالب

پرداخت شهریه دانشگاه آزاد همواره دغدغه ی بسیاری از دانشجویان این دانشگاه بوده است. از همین رو دانشگاه آزاد اقدام به طراحی برنامه هایی از قبیل وام دانشجویی، تخفیفات دانشجویی و پرداخته شهریه به صورت قسطی کرده است.در این مقاله به بررسی نحوه تقسیط شهریه دانشگاه آزاد ، شرایط دریافت وام تحصیلی، وام تحصیلی دانشگاه علوم تحقیقات ،مدارک مورد نیاز در این خصوص و شرایط ضامن و موارد دیگر پرداخته شده است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تخفیف شهریه دانشگاه آزاد به کدام دسته از دانشجویان تعلق می گیرد؟

به سه گروه از دانشجویان شامل:دانشجویان برتر، دانشجویان بی بضاعت و دانشجویان با بیماری خاص تعلق می گیرد.

دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات برای تقسیط شهریه به کدام وبسایت باید مراجعه کنند؟

 داننشجویان با مراجعه www.bp.swf.ir و انجام مراحلی که در مقاله توضیح داده شد می توانند جهت تقسیط شهریه دانشگاه اقدام نمایند.

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «نحوه تقسیط شهریه دانشگاه آزاد + متن درخواست | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام بنده مخترع هستم و دانشجو کارشناسی نرم افزار کامبیوتر
    تو مقطع ارشد برای بنده تخفیف و شرایط اقساطی لحاظ میشه یا باید درخواست بدم ممنون میشم باسخ بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور