ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب واحد سامانه آموزشیار + راهنما تصویری + 12 نکته

انتخاب واحد سامانه آموزشیار
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آشنایی با مراحل انتخاب واحد سامانه آموزشیار برای دانشجویان بسیار اهمیت دارد. دانشجویان تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می بایست از طریق سایت آموزشیار نسبت به انتخاب واحدهای مورد نظر خود اقدام نمایند. پیش از راه اندازی این سامانه، کلیه امور مربوط به انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد، پرداخت شهریه، مشاهده نمرات و غیره از طریق سایت سیدا صورت می گرفت که با از دسترس خارج شدن این سایت، ازین پس تمامی امور از طریق سامانه آموزشیار صورت می گیرد.

ممکن است برخی از دانشجویان نیازمند آموزش تصویری و راهنمای گام به گام نحوه انتخاب واحد در آموزشیار داشته باشند. از آنجا که اطلاع از این موضوع و بخش های مختلف سامانه آموزشیار بسیار مهم است، دانشجویان می توانند هر گونه سوال خود را در ارتباط با نحوه انتخاب واحد دروس عمومی در سامانه آموزشیار با شماره تلفن 9099075307 در میان بگذارند تا کارشناسان ایران تحصیل بتوانند آن ها را بهتر راهنمایی کنند.

معرفی سامانه آموزشیار

سامانه آموزشیار در سال 1399 جهت رفع نیاز دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه برای استفاده از خدمات اینترنتی و آنلاین دانشگاه آزاد توسط این دانشگاه راه اندازی شده است. این سامانه پاسخگوی تمامی نیازهای دانشجویان دانشگاه آزاد در تمامی واحد ها و دانشکده های دانشگاه آزاد است، بنابراین شما باید کلیه امور آموزشی و تحصیلی خود را در این  سامانه انجام دهید. در ادامه به بررسی کاربردهای این سامانه خواهیم پرداخت.

نحوه انتخاب واحد در آموزشیار 1403-1404

دانشجویان بعد از قبولی در دانشگاه آزاد باید انتخاب واحد کنند. دانشجویانی که قبلا در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند ممکن است با نحوه انتخاب واحد در آموزشیار آشنایی داشته باشند، اما دانشجویان جدید الورود که با سیستم آموزشی این دانشگاه آشنایی ندارند لازم است برای آن ها نحوه انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد را بیان کنیم. در ادامه این مراحل و نحوه انتخاب واحد دروس عمومی در سامانه آموزشیار را برای این دسته از دانشجویان و دانشجویان ترم بالایی که به هر طریقی با این فرآیند آموزشی مشکل دارند را آموزش می دهیم.

✅ برای انجام انتخاب واحد سامانه آموزشیار در ابتدا باید  آدرس سامانه که به نشانی edu.iau.ac.ir است را در مرورگر خود جستجو کنید تا صفحه ورود به سامانه برای شما نمایان شود.

✅ سپس بر روی گزینه‌ی دانشجو کلیک می کنیم.

گام اول انتخاب واحد سامانه آموزشیار

✅ در مرحله بعد شماره دانشجویی و کد امنیتی را وارد کرده و بر روی گزینه ورود کلیک کنید. در این مرحله لازم است تا برخی از قوانین که از سوی سامانه به شما نشان داده می شود را خوانده و تایید نمایید.

✅ بعد از آن، وارد صفحه ورود به پنل کاربری دانشجویی خواهید شد. در این جا بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، می توانید وارد سامانه آموزشیار شده و کلیه امور مورد نظر خود را انجام دهید. در این قسمت نحوه انتخاب واحد سامانه آموزشیار را بررسی خواهیم کرد.

گام دوم انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد

✅ پس از ورود به بخش انتخاب واحد، اطلاعات شما به طور کامل نمایش داده می شود و باید از قسمت پایین صفحه بر روی دکمه “ادامه” کلیک کنید.

گام سوم نحوه انتخاب واحد دروس عمومی در سامانه آموزشیار

✅ در مرحله بعد وارد صفحه انتخاب واحد می شوید. در این قسمت می توانید از دو راه کد درس های ارائه شده در آن ترم را درج کنید یا بر روی گزینه «انتخاب کلاس درس از دروس دانشجو» و یا «انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو» کلیک نمایید.

گام چهارم انتخاب واحد سامانه آموزشیار

✅ سپس در صفحه ای که باز می شود، کد ارائه در انتخاب واحد را درج و ثبت نمایید.

گام پنجم انتخاب واحد سامانه آموزشیار

✅ در گام بعد از نحوه انتخاب واحد دروس عمومی در سامانه آموزشیار، بعد از اینکه کد درس مورد نظر خود را وارد کردید، لیست دروس و اساتیدی که آن درس ها را ارائه داده اند نمایش داده خواهد شد. در این قسمت شما می توانید با توجه به ساعات و روزهایی که امکان حضور در دانشگاه را دارید، یک گزینه را انتخاب نمایید.

گام ششم انتخاب واحد سامانه آموزشیار

✅ این بخش آخرین مرحله از انتخاب واحد سامانه آموزشیار خواهد بود. همانطور که مشاهده کردید نحوه انتخاب واحد در آموزشیار به راحتی امکان پذیر می باشد.

برای مشاهده نحوه ویرایش اطلاعات در سامانه آموزشیار کلیک کنید.

نکات مهم در زمان انتخاب واحد سامانه آموزشیار

دانشجویان باید به هنگام انتخاب واحد در سامانه آموزشیار نکاتی را رعایت کنند تا ضمن رعایت قوانین این دانشگاه بتوانند در طول دوره  تحصیل به مشکل برخورد نکنند. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم.

🔰 انتخاب واحد دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد اسلامی، توسط خود دانشگاه انجام می گیرد و دانشگاه باید مدارک لازم برای ثبت‌نام در سامانه آموزشیار را ارائه کنند.

🔰 دانشجویان حداقل باید در یک ترم 12 واحد درسی اخذ کنند و در صورتی که تعداد واحد ها کمتر باشد، در آن ترم حذف خواهند شد؛ مگر آنکه دانشجوی ترم آخر باشید و دروس باقیمانده شما کمتر از 12 واحد باشند.

🔰 با معدل بالاتر از 17 امکان اخذ 24 واحد درسی را دارید و با معدل مابین 12 تا 17 می توانید 20 واحد را اخذ کنید. دانشجویان مشروط که معدل پایین تر از 12 دارند، حداکثر می توانند 14 واحد درسی را انتخاب نمایند.

🔰 حتما دروس پیش نیاز و هم نیاز را رعایت کنید و طبق چارت انتخاب واحد انجام دهید.

🔰 اگر در زمان انتخاب واحد با زدن گزینه «انتخاب کلاس درس» از دروس رشته دانشجو برخی کلاس ها یا درس ها نمایش داده نشد، از مسیر انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو، دروس مورد نظر را جستجو و انتخاب نمایید.

🔰 چنانچه مبلغ بدهی دارای مغایرت بود مبلغ را در زمان پرداخت به مبلغ شهریه ثابت تغییر داده و دکمه پرداخت را بزنید.

🔰 چنانچه فقط تمدید پایان نامه دارید مبلغ بدهی باقی مانده به همراه نصف شهریه ثابت را پرداخت نمایید.

🔰 اگر در ۲ نیمسال گذشته وضعیت غیبت یا دارای وضعیت غیر مجاز داشته باشید و رکورد نیمسال جاری (سر ترم) برای شما ساخته نشده است، به آموزش دانشکده خود مراجعه نمایید.

🔰 چنانچه رمز خود را تغییر داده اید و در ورود مشکل دارید از طریق سیستم تیکتینگ درخواست بازگردانی رمز به حالت پیش فرض را ثبت نمایید.

🔰 چنانچه کلمه عبور خود را تغییر داده اید در وارد کردن حروف کوچک و بزرگ دقت داشته باشید.

🔰 چنانچه قصد جستجوی بخشی از کلمه ای را دارید حتما بین دو کاراکتر علامت درصد % قرار دهید، به طور مثال: %کلمه مورد نظر%

🔰 جهت مدیریت میزان کاربران ورودی سایت، پرداخت شهریه در زمان انتخاب واحد امکان پذیر نمی باشد. در این صورت دانشجویان باید در زمان های غیر از آن و در ساعت ۲۱ الی ۶ صبح روز بعد به سایت مراجعه کنند.

🔰 نحوه انتخاب واحد دروس عمومی در سامانه آموزشیار با دروس تخصصی یکسان است.

اطلاعیه

در صورتی که با مشکل ورود به سامانه آموزشیار مواجه شدید، با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل نمایید.

نحوه پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار

دانشجویان دانشگاه آزاد برای تکمیل فرآیند انتخاب واحد خود باید بخشی از شهریه را  واریز کنند. برای همین آن ها باید بعد از  نحوه انتخاب واحد در آموزشیار با مراحل پرداخت شهریه آشنا شوند که برای این کار می توانند طبق مراحل زیر اقدام  کنند.

✅ جهت پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار، در ابتدا می بایست وارد سامانه آموزشیار شده و نام کاربری و کلمه عبور را وارد نمایید.

✅ پس از ورود به سامانه، از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام دروس دانشجو کلیک کنید.

✅ در مرحله بعد با باز شدن منوی کشویی سمت راست، روی گزینه مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو کلیک کنید.

گام اول پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار

✅ در این قسمت، مبلغ بدهی دانشجو نمایش داده خواهد شد که اگر مورد تایید دانشجو می باشد، باید گزینه پرداخت الکترونیکی شهریه از پایین صفحه انتخاب کند.

✅ در این مرحله یکی از گزینه های بانک ایران کیش و یا صادرات را انتخاب کرده و دکمه ادامه را بزنید.

گام دوم پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار

✅ سپس باید مبلغ بدهی خود را در کادر مشخص شده درج کرده و دکمه “پرداخت الکترونیکی” را بزنید.

گام سوم پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار

✅ در ادامه وارد درگاه بانکی شده و به صورت آنلاین ضمن پرداخت شهریه خود اقدام نماید.

گام چهارم پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار

جهت دریافت کمک برای فراموشی رمز آموزشیار کلیک کنید.

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد در سامانه آموزشیار ۱۴۰۳

دانشجویان جدید الورود دانشگاه آزاد می بایست در زمان مشخص شده از سوی سامانه، جهت ثبت نام در دانشگاه آزاد اقدام نمایند. عدم مراجعه پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد به سامانه آموزشیار edu.iau.ac.ir در بازه زمانی مقرر به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

انتخاب واحد دانشگاه آزاد برای نیمسال دوم 1403 – 1403 از تاریخ شنبه 7 بهمن ماه آغاز و تا روز چهارشنبه 18 بهمن ماه ادامه دارد. برخی از داوطلبان به دلایل مختلفی نتوانستند فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند می توانند در مهلت تمدید ثبت نام دانشگاه آزاد دوباره از این فرصت استفاده کنند. چنانچه شما دانشجویان گرامی هر گونه مشکلی در رابطه با ثبت نام و انتخاب واحد دانشگاه آزاد ورودی بهمن ماه ۱۴۰۳داشته باشید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کنید تا در اسرع وقت مشکلات شما را حل کنند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

مدارکی که مطابق تقویم اعلامی از سوی واحد دانشگاهی لازم است در زمان ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد به سامانه آموزشیار edu.iau.ac.ir در بازه زمانی اعلامی ارائه شود، شامل موارد ذیل می باشد:

🔰 اصل آخرین مدرک صادره از دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر دانشگاه های معتبر داخل و خارج کشور که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد (در صورتی که دانشجو قبلا در دانشگاه درس خوانده باشد.)

🔰 به انضمام ریز نمرات با قید معدل

🔰 اصل شناسنامه و دو برگ فتوکپی خوانا از تمام صفحات

🔰 اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی

🔰 شش قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ (از یک نگاتیو) که اخیراً تهیه شده باشد

🔰 مدرکی که وضعیت خدمت وظیفه عمومی برادران را مشخص کند

🔰 تکمیل کلیه فرم های ثبت نام و فرم های مربوط به تعهدات و سایر فرم های که در سامانه آموزشیار edu.iau.ac.ir قرار گرفته است. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با پشتیبانی سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد یا مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

اخبار پیرامون دانشگاه آزاد

✅ مجوز راه‌اندازی دانشکده موضوعی هوش مصنوعی در واحدهای کرج و قزوین دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد
id=”primary-image-container”>دکتر محمد علی‌اکبری، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی طی گزارشی اعلام کرد مجوز راه اندازی دانشکده موضوعی هوش مصنوعی در واحدهای کرج و قزوین دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده است. این اقدامات در راستای هم گام شدن دانشگاه آزاد با پیشرفت‌های علمی روز دنیا در زمینه هوش مصنوعی است که در آن قصد داریم سه موضوع «علم برای هوش مصنوعی»، «هوش مصنوعی برای علم» و «هوش مصنوعی برای هوش مصنوعی» را دنبال کنیم.

✅ اعلام ضوابط تدریس دانشجویان دکتری غیر هیأت علمی در دانشگاه آزاد

طبق گزارش های اعلام شده، «دستورالعمل ضوابط تدریس دانشجویان دوره دکتری تخصصی غیر عضو هیأت علمی» توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسرو پناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی به دبیران هیأت امنای استان ها، رؤسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ابلاغ شده است.

طبق این ابلاغیه، دانشجویان دوره دکتری تخصصی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا قبل از صدور گواهینامه تدریس می توانند در دوره کاردانی و کارشناسی تدریس کنند. بعد از دریافت گواهینامه تدریس می توانند دروس اصلی و جبرانی مقطع کارشناسی ارشد را تدریس کنند و به عنوان مشاور پایان‌نامه دانشجویان کارشناسی ارشد مشغول به کار شوند.


 

خلاصه مقاله انتخاب واحد سامانه آموزشیار

دانشجویان بعد از ثبت نام در دانشگاه آزاد باید در این سامانه انتخاب واحد کنند و نحوه انتخاب واحد سامانه آموزشیار و پرداخت شهریه را در متن مقاله برای شما ارائه کردیم. لازم به ذکر است که انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد به صورت خودکار توسط دانشگاه انجام می شود. در واقع شما قادر هستید تنها در ترم های بعدی انتخاب واحد کنید.

نحوه انتخاب واحد دروس عمومی در سامانه آموزشیار نیاز به رعایت پیش نیاز ها و قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی دارد، در صورتی که شما این قوانین را رعایت نکنید، بعدا به مشکل برخورد می کنید. لذا لازم است که شما چارت انتخاب واحد دانشگاه آزاد را برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ به دست بیاورید. دقت کنید که چارت تحصیلی هر کدام از رشته های درسی متفاوت است. به همین دلیل لازم است چارت تحصیلی رشته خود را تهیه کنید. شما جهت تهیه چارت تحصیلی و نحوه انتخاب واحد در آموزشیار می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید.

برای دانلود پی دی اف کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی از طریق کدام سامانه انجام می گیرد ؟

انتخاب واحد دانشگاه آزاد از طریق سایت آموزشیار انجام می گیرد. در مقاله فوق به طور کامل مراحل انتخاب واحد را شرح داده ایم.

برای ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به چه اطلاعاتی نیاز است ؟

دانشجویان دانشگاه آزاد برای ورود به سامانه آموزشیار باید رمز عبور و شماره دانشجویی داشته باشند.

مهلت انتخاب واحد دانشگاه آزاد تا چه تاریخی است ؟

مهلت انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی معمولا به مدت یک هفته الی ده روز در ابتدای شروع هر ترم است.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب واحد سامانه آموزشیار + راهنما تصویری + 12 نکته»

  1. Avatar photo مسعود گفت:

    سلام وقت بخیر.من ترم قبل در رشته مدیریت ثبت نام و درس خوندم. اما از رشته خودم راضی نیستم. آیا الان در ورودی بهمن ماه می توانم در رشته مهندسی عمران ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را انجام دهم؟ آیا چنین چیزی ممکنه؟ میشه راهنمایی کنید.

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط نظام وظیفتون داره
      اگر در این حوزه مشکلی نداشته باشید می تونید ثبت نام کنید و از قبلی انصراف بدید.
      البته زمان ثبت نام کارشناسی پیوسته ازاد تمام شده ممکنه دوباره لینک رو باز کنند می تونیم درخواست هم براتون بدیم داخل سایت. درغیر این صورت باید تا مهرماه صبر کنید
      برای کارشناسی بدون کنکور.

  2. Avatar photo زبیده گفت:

    سلام وقت بخیر. در مورد تمدید ثبت نام دانشگاه آزاد برای ورودی بهمن ماه ۱۴۰۱ هیچ اعلامیه ای منتشر نشد؟ من هنوز مدرک کاردانی ام را نگرفتم .اما بازم میشه در سایت آموزشیار ثبت نام و انتخاب واحد کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      سامانه دانشگاه آزاد برای ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته باز شده است.سامانه آموزشیار سامانه انتخاب واحد و پرداخت شهریه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)