ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران ۱۴۰۳

نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آزمون زبان، یکی از مهم ترین آزمون هایی است که برای دانشجویان مقطع دکتری، برگزار می شود. به همین دلیل، افرادی که در آزمون زبان دانشگاه تهران شرکت کرده اند، بی صبرانه منتظر نتیجه آزمون خود هستند. این افراد برای مشاهده نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران، باید در زمان مقرر به سایت ltc.ut.ac.ir مراجعه نمایند. زمان اعلام نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران، همواره یک هفته الی ده روز پس از برگزاری آزمون می باشد که امسال نتایج آن از 25 آبان ماه منتشر شده است.

اطلاعیه:

زمان برگزاری آزمون زبان دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳، در 12 آبان ماه بود که نتایج آن در 25 آبان منتشر شد.

آشنایی با آزمون زبان دانشگاه تهران

پیش از آن که بخواهیم شما را با زمان و نحوه مشاهده نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران آشنا کنیم، بهتر است که با خود این آزمون آشنا شوید. آزمون زبان (UTEPT)، در راستای ارزیابی دانش زبان انگلیسی توسط دانشگاه تهران طراحی شده و اجرا می گردد. این دانشگاه از یک سمت، مجری سیاست‌ ها و آیین‌ نامه‌ های ارسالی از جانب معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی است و از سمت دیگر، زیر مجموعه دانشکده­ زبان‌ ها و ادبیات خارجی می باشد.

لذا، آزمون این دانشگاه برای افرادی که به دنبال یک آزمون معتبر داخلی برای نشان دادن مهارت های زبان انگلیسی خود هستند، بسیار مناسب است. در دست داشتن مدرک این آزمون، برای دانشجویان مقطع دکتری اجباری است و در صورت نداشتن این مدرک، آن ها نمی توانند در آزمون جامع دکتری شرکت کنند.

آشنایی با آزمون زبان دانشگاه تهران

 

زمان اعلام نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران

هم اکنون که با این آزمون آشنا شدید، بهتر است تا با زمان اعلام نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران نیز آشنا شوید. زمان اعلام نتایج آن هر ساله از سمت سازمان مربوطه اعلام می شود. اما به طور کلی می توان گفت که هر ساله نتایج آن یک هفته الی 10 روز پس از برگزاری، منتشر می گردد.

امسال این آزمون در 12 آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، لذا، بر اساس پیش بینی ها و اطلاعیه های سازمان مذکور، نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران، 25 آبان ماه ۱۴۰۳ منتشر شده است. لازم به ذکر است تا بدانید که این آزمون معمولا 6 بار در سال توسط دانشگاه تهران برگزار می گردد.

لذا، متقاضیان می توانند پس از شرکت در این آزمون، به صفحه کاربری خود مراجعه کرده و نتیجه آزمون خود را مشاهده نمایند. افرادی که در آزمون زبان قبول شده اند، باید پس از مشاهده نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران، مدارک مورد نیاز را برای شرکت در مصاحبه دکتری تحویل بگیرند.

نحوه مشاهده نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران

اگر که شما عزیزان نیز در این آزمون شرکت کرده اید، برای مشاهده نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران باید مراحلی را طی کنید. لازم به ذکر است تا بدانید که تمامی شما داوطلبین عزیز می توانید نسخه الکترونیکی نتیجه آزمون خود را در سایت مرکز آزمون زبان دانشگاه تهران به نشانی ltc.ut.ac.ir مشاهده کنید.

در واقع، شما می توانید از امتیاز کسب شده در بخش های دستور زبان، واژگان و درک مطلب و همچنین نمره کل خود آگاه شوید. در ادامه نحوه مشاهده نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران را بیان خواهیم کرد.

جهت آشنایی با ثبت نام کلاس کانون زبان ایران کلیک کنید.

راهنمای تصویری مشاهده نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران

هر یک از شما عزیزان باید در زمان اعلام نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران، برای مشاهده آن ابتدا به سایت ltc.ut.ac.ir مراجعه نمایید. به یاد داشته باشید که بهتر است برای این کار از مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس استفاده کنید. پس از ورود به این سایت، باید از منوی بالا، گزینه « ورود به سامانه » را انتخاب نمایید.

نحوه مشاهده نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران

در این مرحله، شما باید نام کاربری و رمز عبور خود را که در زمان ثبت نام انتخاب کرده بودید را در کادر مربوطه وارد کنید. سپس، بر روی عبارت ورود، کلیک کنید.

راهنمای تصویری نحوه مشاهده نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران

در این بخش باید از منوی سمت راست، بر روی گزینه « آزمون های ثبت شده » کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه صفحه جدیدی مقابل شما باز می شود که می توانید نتیجه آزمون را به راحتی مشاهده کرده و چاپ کنید.

لازم به ذکر است تا بدانید که برای رشته های زبان و ادبيات فارسی، زبان و ادبيات عرب، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم قرآن و حديث، مدرسی معارف اسلامی و فقه شافعی نمره 50 از 100 ملاک قبولی است. اما، افراد برای تحصیل در سایر رشته ها باید نمره 60 از 100 را کسب نمایند.

اقدامات لازم پس از مشاهده نتایج آزمون زبان

داوطلبانی که در آزمون زبان دانشگاه تهران قبول شده اند، پس از مشاهده نتیجه آن باید اقداماتی را انجام دهند. در واقع، آن ها باید برای صدور گواهی آزمون اقدام کنند. برای این کار، هر یک از افراد قبول شده در آزمون زبان، باید مشخصات خود اعم از: نام و نام خانوادگی،‌ نام پدر، کد ملی، دانشگاه و دانشکده محل تحصیل و تاریخ آزمون را به آدرس ایمیل مرکز آزمون به نشانی utept@ut.ac.ir ارسال نمایند.

پس از دریافت جواب ایمیل، زمانی برای آن ها تعیین می شود که باید در آن هنگام به دفتر مرکز آزمون زبان دانشگاه تهران مراجعه نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که تمامی افراد برای مراجعه به این دفتر باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشند؛ در غیر این صورت، گواهی آزمون برای آن ها صادر نخواهد شد.

مشاوره آزمون زبان دانشگاه تهران

داوطلبانی که در آزمون زبان این دانشگاه شرکت می کنند، بهتر است تا برای افزایش شانس قبولی خود، از مشاوران کمک بگیرند. علاوه بر این، آن ها برای آشنایی با منابع این آزمون و سوالات آن نیز می توانند از مشاورین یاری بگیرند. مشاوران به آن ها در تمامی مراحل کمک کرده و آن ها را خوبی راهنمایی خواهند کرد.

اما، هر مشاوری نمی تواند بهترین راهنما برای داوطلبان باشد؛ لذا، آن ها باید با دقت بسیار زیادی، مشاورین خود را انتخاب کنند. این افراد باید به سراغ با تجربه ترین و آگاه ترین مشاوران همچون: مشاورین ایران تحصیل بروند. مشاوران ما با داشتن چندین سال سابقه درخشان و دانش کافی، به تمامی افراد در هر مرحله از ثبت نام، مشاهده نتایج و … این آزمون، یاری می رسانند.

مشاوره آزمون زبان دانشگاه تهران

جدیدترین اخبار آزمون زبان دانشگاه تهران

بخش شنیداری به آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران اضافه شد

محمود کمره ای گفت: بر اساس مصوبه جدید شورای آموزشی دانشگاه تهران، در خصوص مدرک زبان دانشجویان مقطع دکتری مقرر شد بخش شنیداری به آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران (UTEPT) افزوده شود.

اولین آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه پیام ‎‎‌نور برگزار می‌ شود

معصومه حسینی رئیس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور گفت: اولین دوره آزمون زبان عمومی (UTEPT) دانشگاه تهران با توجه به تجهیزات و گستردگی کشوری دانشگاه پیام نور، در مراکز و واحدهای منتخب این دانشگاه (به جز استان های قم و خراسان جنوبی) به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌ شود.

جزئیات برگزاری آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران اعلام شد

 آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران در دو نوبت و راس ساعت ۹.۰۰ تا ۱۰.۴۰ صبح و ساعت ۱۳ تا ۱۴.۴۰ ظهر پنجشنبه 12 آبان ماه برگزار خواهد شد.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با نحوه و زمان اعلام نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای مشاهده نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران، باید فقط به آدرس الکترونیکی مراجعه نمایید. اگر در هر یک از مراحل مشاهده نتایج با مشکلی رو به رو شدید و یا سوالی در این زمینه داشتید، می توانید از مشاوران ما در ایران تحصیل یاری بگیرید. مشاوران ما در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

برای دانلود پی دی اف مقاله، کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نتیجه آزمون زبان دانشگاه تهران، چه زمانی اعلام می شود؟

نتیجه این آزمون همواره 7 الی 10 روز پس از برگزاری آن، اعلام می شود. 

از طریق چه سایتی می توان نتایج آزمون زبان دانشگاه تهران را مشاهده کرد؟

افراد از طریق سایت ltc.ut.ac.ir می توانند نتیجه آزمون را مشاهده کنند. 

چگونه می توان نتیجه آزمون زبان دانشگاه تهران را مشاهده کرد؟

نحوه مشاهده نتایج این آزمون در مقاله بیان شده است، لطفا مقاله را مطالعه کنید. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم

    ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم 1403 + شرایط آزمون و نکات مهم

    ثبت نام نمونه دولتی ششم به هفتم که تا سال گذشته از طریق سامانه azmoon.medu.ir به صورت هماهنگ برگزار می‌گردید، هم اکنون براساس اعلامیه رسمی آموزش و پرورش، آزمون مدارس نمونه دولتی پایه تحصیلی ششم به هفتم از مقطع متوسطه...
  • نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403 + مشاهده جواب

    در حال حاضر بسیاری از داوطلبان منتظر اعلام نتایج طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت 1403 هستند. جواب طرح وزارت بهداشت کی میاد؟ این سؤال شاید ذهن شما را هم مشغول کرده باشد. بعد از اینکه دانشگاه علوم پزشکی مدارک مشمولان...
  • اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور مهر

    اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1403 + مشاهده sanjesh

    زمان اعلام نتایج بدون کنکور پیام نور 1403 اعلام شد. کلیه افراد می توانند در زمان اعلام نتایج بدون آزمون پیام نور اقدامات لازم را برای مشاهده نتایج دانشگاه پیام نور بدون آزمون انجام دهند. البته در این میان اطلاع...
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلولین

    اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلولین 1403

    کسانی که در آزمون استخدامی معلولین شرکت کردند باید منتظر نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش معلولین باشند که جواب آن در قالب نتایج اولیه و نهایی منتشر می شود. در آزمون استخدامی از میان داوطلبان شرکت کننده در آزمون...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)