ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

منابع آزمون استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳ + 3 منبع مهم | ایران تحصیل

منابع آزمون استخدام نیروی انتظامی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

منابع آزمون استخدام نیروی انتظامی شامل مواردی می باشد که فرد متقاضی استخدام در این ارگان برای قبول در آزمون منتهی به پذیرش در ناجا باید به آن ها تسلط داشته باشد، افراد برای ورود و استخدام در این سازمان دو راه دارند که نخستین راه آن تحصیل در دانشکده امین افسری و راه دوم آن شرکت در آزمون و تسلط بر منابع آزمون گزینش ناجا می باشد. افراد برای ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی نیروی انتظامی فرد علاوه بر دارا بودن دو دسته از شرایط عمومی و اختصاصی باید آمادگی لازم  را برای قبولی در این آزمون استخدامی داشته باشند، منابع آزمون درجه داری ناجا هر ساله از سایت پایگاه خبری این ارگان به متقاضیان اعلام می شود.

کاربران گرامی، در صورتی که قصد شرکت در آزمون استخدامی نیروی انتظامی را دارید اما با نحوه شرکت و به طور کلی با نحوه استخدام آشنا نیستید می توانید با برقراری تماس با شماره 9099075307 اقدام به کسب راهنمایی برای انجام این کار نمایید.

منابع مهم آزمون استخدام نیروی انتظامی 1403

آزمون استخدامی ناجا یا نیروی انتظامی برای مدارج مختلف متفاوت می باشد، داوطلبین شرکت در این آزمون برای دو درجه افسری و درجه داری باید در مباحث مختلف و متفاوتی به تسلط برسند.

ارگان نیروی انتظامی برای استخدام افراد در این دو درجه هر سال آزمون هایی را برگزار می کند که افراد می توانند در آن شرکت کنند و در صورت قبولی به استخدام این نهاد در جمهوری اسلامی درآیند.

منابع مهم استخدام نیروی انتظامی به طور کلی به شرح زیر است و افراد با مطالعه دقیق این منابع می توانند قبولی خود را تضمین نمایند.

برای دریافت و مشاوره این 3 منبع مهم با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.
برای آشنایی با مراحل گزینش درجه داری ناجا روی لینک کلیک کنید.
منابع آزمون گزینش ناجا

منابع آزمون درجه داری ناجا 1403

نوع اول آزمون های استخدامی ای که سازمان نیروی انتظامی برای گزینش نیرو برگزار می کند آزمون های درجه داری می باشد، منابعی که در این آزمون های بر اساس آن ها فرد باید آزمون بدهد موارد زیر می باشد:

✔️ معارف اسلامی

✔️ ادبیات فارسی

✔️ زبان انگلیسی

✔️ کامپیوتر

✔️ اطلاعات عمومی

✔️ دانش نظامی

✔️ تست هوش

 

برای کسب اطلاع در خصوصاستخدام درجه داری نیروی انتظامی روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

لیست منابع آزمون استخدامی افسری ناجا

همانطور که اشاره شد منابعی که برای آزمون استخدام نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است در دو درجه افسری و درجه داری متفاوت می باشد، لیست منابع آزمون استخدامی افسری ناجا به شرح زیر می باشد:

 

مبحث ضریب
معارف اسلامی ضریب ۳
ادبیات فارسی ضریب ۲
عربی ضریب ۱
اطلاعات عمومی ضریب ۲
زبان انگلیسی ضریب ۳
تست هوش ضریب ۲

 

داوطلبان عزیز آزمون استخدام نیروی انتظامی می توانند برای مشاوره انتخاب بهترین منابع آزمون استخدام نیروی انتظامی در سال جدید با شماره 9099075307 تماس گرفته و جدیدترین اطلاعات را دریافت نمایید.

مراحل استخدامی ناجا بعد از قبولی در آزمون استخدام

زمان برگزاری آزمون استخدامی ناجا 

آزمون استخدامی نیروی انتظامی هر ساله چند بار برگزار می شود،‌ تاریخ هر کدام از این آزمون ها همواره یک ماه قبل تر از سوی وبسایت gozinesh.police.ir یا همان سامانه گزینش نیروی انتظامی، به متقاضیان اعلام می شود افرادی که قصد شرکت در این آزمون ها را دارند می توانند از طریق همین وبسایت می توانید اقدام به ثبت نام کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از سامانه گزینش نیروی انتظامی میتوانید روی لینک کلیک کنید.

تعداد برگزاری این آزمون ها در هر سال مشخص نمی باشد و صرفا بستگی به تصمیم سازمان ناجا دارد، به محض اطلاع از زمان برگزای آزمون در سال جاری این مقاله به روز خواهد شد.

 

 

منابع آزمون درجه داری ناجا

منابع مصاحبه عقیدتی استخدام در نیروی انتظامی

بعد از شرکت اثبات تسلط بر منابع آزمون درجه داری ناجا افراد باید مراحل دیگری که مهم ترین آن یک مصاحبه عقیدتی می باشد را برای گزینش در این نهاد طی کنند، بسیاری از افراد علی رقم قبولی در آزمون استخدامی به دلیل عدم اطلاع از منابع مصاحبه عقیدتی مورد پذیرش نیروی انتظامی قرار نمی گیرند، از همین جهت قصد داریم تا در ادامه به بررسی منابع آزمون استخدام نیروی انتظامی بپردازیم:

تسلط بر توضیح اصول و فروع دین

توانایی تشریح اصول مذهب

شرح حد ترخص و و مسافت شرعی

تشریح نسب ائمه

آشنایی با قوائد نماز آیات و جمعه

شرح یکی از مبانی دینی از نظر مرجع تقلید فرد مراجعه کننده به صورت دلخواه 

اثبات دلایل امامت امام علی با آیات قرآنی

تسلط بر عقاید جمهوری اسلامی و توانایی تشریح آن

ارائه عقیده سیاسی (اصلاح طلب و اصول گرا)

تسلط بر شرح وظایف ارگان های دولتی مختلف (برای مثال: وظیفه شورای نگهبان چیست؟)

دلایل اثبات معاد

قرائت یک صفحه قرآن

شرح کامل تفاوت دو قرارداد FATF و CFT (این دو نمونه هستند و ممکن است هر قرارداد یا رویداد سیاسی دیگری مورد پرسش قرار بگیرد.

معرفی و صحبت در مورد دوستان فرد

آداب کتابخوانی و میزان مطالعه

تفاوت مجتهد و ولی فقیه

وظایف ولی فقیه

تفاوت واجب عینی و واجب کفایی

آشنایی با روز های مهم تقویم (روز قدس، اعیاد مذهبی، تاریخ شهادت ائمه، روز عاشورا و تاسوعا، مبعث پیامبر اکرم، وظایف رهبر و ویژگی های آن، معرفی اعضای خانواده و ویژگی های آن ها

تسلط بر مفاد نماز و تشخیص انواع مختلف اقامه نماز

آشنایی با رجال سیاسی و مسئولیت های آن ها در کشور

معیار های مورد نظر فرد برای انتخاب همسر

 

به شما توصیه می کنیم به کمک مشاورین ایران تحصیل از بهترین کلاس های آمادگی آزمون استخدامی در این مرکز بهره مند شوید.

کال تو اکشن تماس

 

کتاب های آمادگی آزمون درجه داری نیروی انتظامی

معمولا افراد برای آمادگی در هر آزمونی نیازمند برخی از کتاب های راهنمای، تستی و درسنامه ای هستند، امروزه کتاب های مختلفی برای ایجاد آمادگی آزمون درجه داری نیروی انتظامی وجود دارد که فرد با استفاده از آن ها می تواند خود را برای شرکت در آزمون استخدامی نیروی انتظامی آماده کند.

دو نوع از کتاب های تک درسی و جامع در بازار وجود دارند که متقاضیان به شرکت در این آزمون ها می توانند از این کتاب ها استفاده نمایند، علاوه بر این مراکز نشری وجود دارند که برای مصاحبه حضوری هم اقدام به ارائه کتاب راهنمای می کنند.

از جایی که آزمون استخدامی نیروی انتظامی دارای مباحث مختلفی می باشد به قطع یک کتاب نمی تواند برای تمامی این مباحث بهترین راهنمای باشد، از همین جهت به شما توصیه می کنیم تا با برقراری تماس با مشاورین مرکز مشاوره ای ایران تحصیل اقدام به شرح دادن نقاط قوت و ضعف خود در میان واحد های درسی و کسب مشورت برای خرید کتاب آمادگی آزمون درجه داری ناجا نمایید.

کتاب های آمادگی آزمون درجه داری نیروی انتظامی

نکات مهم در زمان شرکت در مصاحبه عقیدتی استخدام ناجا

مهم ترین و به نوعی اصلی ترین مرحله برای تکمیل فرایند استخدام فرد در نیروی انتظامی مصاحبه حضوری استخدامی ناجا می باشد، در برخی از مواقع ممکن است تا حتی فرد علی رغم پاسخگویی به تمامی موارد باز هم در مصاحبه قبول نشود، چرا که برخی از موارد و حرکات در زمان مراجعه به مراکز گزینش نیروی انتظامی ناجا برای مصاحبه گر علاوه بر سوالاتی که مطرح می شود دارای اهمیت زیادی می باشد.

مواردی که حائز اهمیت در زمان مصاحبه استخدامی ناجا از سوی مصاحبه گر موارد زیر می باشد:

‼️ توجه کنید که اولین مورد حائز اهمیت نوع پوشش شما می باشد.

‼️ دومین نکته ای که اهمیت بالایی دارد نوع بیان و ادا کلمات می باشد.

‼️ میزان اعتماد به نفس فرد در زمان پاسخگویی به سوالات از جمله موارد مهم می باشد.

‼️ سعی کنید آراسته و تمیز بر سر مصاحبه حاضر شوید زیرا بو و نوع عطر فرد از جمله مواردی است که مصاحبه گران به آن توجه می کنند.

برای اطلاع از شرایط استخدام نیروی انتظامی  کلیک نمایید.

تفاوت استخدام درجه داری و افسری نیروی انتظامی

زمانی که افراد متقاضی به پذیرش در نیروی انتظامی با دو نوع مختلف این آزمون آشنا می شوند این پرسش در ذهن آن ها مطرح است که تفاوت استخدام درجه داری و افسری نیروی انتظامی چیست؟

☑️ آزمون درجه داری

فرد بعد از پذیرش در این آزمون استخدامی درجه داری باید ۹ ماه دوره آموزی‌ (متشکل از ۶ماه عمومی و سه ماه تخصصی) را طی کند.

فرد قبول شده در آزمون درجه داری بعد از ۵ سال تحت عنوان گروهبان یکم به استخدام دائمی ناجا درخواهد آمد. (لازم به ذکر است که فقط آقایان می توانند از طریق آزمون استخدامی درجه داری وارد ارگان ناجا شوند و استخدام نیروی انتظامی زن از این طریق ممکن نیست)

☑️آزمون افسری

افرادی که قصد دارند در آزمون استخدامی افسری باید پایه تحصیلی بالاتری نسبت به متقاضیان شرکت در آزمون درجه داری دارند داشته باشند، علاوه بر این ورودی های این نوع از آزمون به ارتش ملحق می شوند.

 

مراحل استخدامی ناجا بعد از قبولی در آزمون استخدام

بعد از اینکه داوطلب استخدام در نیروی انتظامی در آزمون اولیه قبول شد برای ورود به این نهاد برخی از آزمایش ها و مراحل را طبق آیین‌نامه معاینات پزشکی استخدامی ناجا طی کند، مراحلی که فرد بعد از قبولی در آزمون استخدامی باید طی کند به شرح زیر می باشد:

چشم پزشکی و بینایی سنجی

✔️آزمایش های سلامت گوش، حلق و بینی

✔️آزمایش خون

✔️آزمایش عدم اعتیاد

✔️روانشناسی

✔️آزمایش های اعصاب و وران

✔️شنوایی سنجی

✔️عکس برداری سلامت استخوانبندی

سازمان نظام وظیفه علاوه بر حائز اهمیت دانستن تسلط فرد بر منابع آزمون گزینش ناجا بر شرایط سلامتی افراد استخدامی خود هم تاکید زیادی دارد، از همین رو فرد بعد از قبولی در آزمون استخدامی باید با مراجعه به کمیته پزشکی تمامی آزمایش های ذکر شده را برای تشکیل پرونده انجام دهد.

 

مراحل استخدامی ناجا بعد از قبولی در آزمون استخدام

برای آشنایی با مراجل معاینات پزشکی استخدامی ناجا کلیک کنید.

اخبار پیرامون منابع آزمون استخدام نیروی انتظامی

استخدام پلیس زن در قم تیر 1403

فرماندهی انتظامی استان قم در مقطع افسری دانش آموخته از بین فارغ التحصیلان زن در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به جذب میکند و رشته‌های مورد نیاز:
علوم سیاسی، روانشناسی، رایانه و نرم افزار، مدیریت، حسابداری، حقوق، علوم تربیتی (مدیریت آموزشی، برنامه‌ریزی آموزشی، تعلیم و تربیت اسلامی، تکنولوژی آموزشی)، الهیات و معارف اسلامی ( علوم قرآن و حدیث، فقه و حقوق) می باشد.

پلیس کرمانشاه استخدام می کند

رئیس اداره گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان گفت: در راستای فراهم آوردن زمینه جذب و انتخاب پلیس مقتدر، مومن، متعهد و در تراز جمهوری اسلامی ؛ پلیس کرمانشاه اقدام به ثبت نام در مقطع درجه داری پیمانی ۵ ساله مرد می نماید.

به گزارش خبرآنلاین کرمانشاه، سرهنگ رضا محمدی اظهار داشت: از جمله شرایط استخدام داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم در تمامی رشته ها و داشتن سلامت روانی وجسمانی متناسب با مشاغل پلیس است.

خلاصه مطلب

منابع آزمون استخدام نیروی انتظامی شامل واحد ها و مباحث مختلفی می باشد که هر کدام از آن ها دارای ضرایب به خصوصی می باشند، قبولی فرد در آزمون استخدامی ناجا بنا بر تسلط فرد در منابع آزمون گزینش ناجا صورت می گیرد و بعد از قبولی در این آزمون شخص وارد فاز بعدی مراحل گزینش خواهد شد.

مهم ترین مرحله بعد از آزمون استخدامی مصاحبه عقیدتی (که شامل موارد روانشناختی، سیاسی و مذهبی هم می شود) می باشد، فرد در صورتی که در این مرحله موفق باشد برای استخدام و تشکیل پرونده باید اقدام به انجام تمامی آزمایش های لازم حائز اهمیت برای کمیته پزشکی کند.

در صورتی که فرد تمامی موارد را دارا باشد می تواند به استخدام نیروی انتظامی در بیاید و بعد از گذراندن مدت آموزش ۹ ماهه (که در آینده قرار است به ۱۲ ماهه افزایش یابد) با ثبت قرار داد به عنوان یک کارمند رسمی فعالیت خود را در این نهاد آغاز کند.

کاربران گرامی، برای دانلود مقاله منابع آزمون استخدام نیروی انتظامی به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

3.4/5 - (17 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ملحق شدن و استخدام در ناجا در آزمون درجه داری باید شرکت کرد و یا افسری؟

آزمون افسری برای علاقه مندان به ورود به ارتش می باشد و آزمون درجه داری برای متقاضیان استخدام در ناجا

بعد از قبولی در آزمون استخدامی ناجا چه باید کرد؟

بعد از قبولی در آزمون استخدامی ناجا ابتدا باید فرد برای مصاحبه چهره به چهره اقدام کند و در صورت قبولی مصاحبه با تشکیل پرونده دوره آموزشی او شروع خواهد شد.

آزمون استخدامی ناجا چند مبحث دارد؟

۷ مبحث اعم از کامپیوتر ، انگلیسی، معارف اسلامی، ادبیات فارسی، اطلاعات عمومی، اظلاعات نظامی و تست هوش.

نظرات

7 دیدگاه دربارهٔ «منابع آزمون استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۳ + 3 منبع مهم | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo MOHSEN گفت:

    سلام اگر پلاتین توی پا داشته باشیم مشکل ساز میشه ؟
    البته هیچ مشکلی برای آزمون های ورزشی نداره

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز احتمال رد شدنتان هست.

  2. Avatar photo علی گفت:

    سلام یه سوال داشتم این منابعی(انگیلسی.عربی.هوش.عمومی.دینی.ادبیات) که برای آزمون داریم از کجا و کدام کتاب ها مطالعه کنیم که بهترین نتیجه رو داشته باشه

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      کتاب مجموع دروس عمومی انتشارات آراه انتخاب خوبی است

  3. Avatar photo افشین گفت:

    سلام اگه کسی یه مشکلی داشته باشه در پزشکی و رد بشه اگه بره درمان کنه میتونه دوباره برای تست پزشکی مشکلی نیست

  4. Avatar photo ایمان. گفت:

    سلام منابع آزمون استخدام نیروی انتظامی از کجا دریافت کنیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق سامانه ثبت نام یا مراکز گزینش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور