ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی سینه فرورفته ۱۴۰۳ + بیماری پکتوس

معافیت پزشکی سینه فرورفته
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی سینه فرورفته را چگونه دریافت کنیم؟ آیا کسانی که شکل قفسه سینه آن‌ها تغییر کرده است می‌توانند معافیت بگیرند؟ شرایط دریافت معافیت پزشکی قفسه قیفی شکل چیست؟ آیا شرایط معافیت بیماری پکتوس ۱۴۰۳ منتشر شده است؟

یکی از معافیت‌هایی که برای سربازی وجود دارد، معافیت پزشکی سینه فرورفته است. در این بیماری به دلیل وضعیت فیزیکی قفسه سینه مشمولین به قلب آنها فشار وارد می‌شود. به همین دلیل آنها نمی توانندفعالیت‌های سنگین سربازی را انجام دهند. لذا سازمان نظام وظیفه برای این بیماران  شرایطی را در نظر گرفته است تا بر اساس آن بتوانند از خدمت، معاف دائم یا معاف از رزم شوند.

حال شما برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد معافیت پزشکی سینه فرورفته ۱۴۰۳ می‌توانید این مقاله را دنبال کنید تا بتوانید بر حسب شرایط معافیت بیماری پکتوس از خدمت معاف شوید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد معافیت پزشکی سینه فرورفته ۱۴۰۳، معافیت تغییر شکل قفسه سینه، معافیت پزشکی قفسه قیفی شکل، شرایط معافیت بیماری پکتوس، مراحل دریافت معافیت پزشکی سینه فرورفته، شرایط دریافت سینه قیفی شکل، مدارک لازم جهت دریافت سینه فرورفته و تاییدیه معافیت سینه فرورفته با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

بیماری یا سینه فرورفته چیست؟

بیماری قفسه سینه فرو رفته، یکی از بیماری‌های شایع در میان افراد مختلف است که در آن استخوان‌های قفسه سینه به قسمت داخلی بدن فرو رفته است. در موارد شدیدتر انگار گویی قسمتی از قفسه سینه انسان کنده شده و یک گودی عمیق در آن به جا مانده است. این قفسه سینه فرو رفته در برخی مواقع بعد از تولد نوزاد معلوم می‌شود. ولی ممکن است در هنگام رشد و دوران بلوغ بدتر یا بهتر شود. به قفسه سینه فرورفته قفسه سینه قیفی شکل نیز یا بیماری پکتوس می‌گویند که این مشکل در میان پسرها شایع‌تر است.

 

 

جهت دریافت اطلاعات در مورد معافیت پوکی استخوان روی لینک کلیک کنید.

 

 

معافیت تغییر شکل قفسه سینه

معافیت تغییر شکل قفسه سینه

 

کسانی که به بیماری قفسه سینه قیفی شکل دچار هستند علائم و نشانه‌های زیر را دارند:

  • به هنگام ورزش دچار خستگی‌های زیادی می‌شوند.
  • سریع شدن ضربان قلب یا تپش آن به هنگام ورزش
  • عفونت‌های تنفسی مکرر
  • خس خس کردن قفسه سینه
  • سرفه
  • درد در ناحیه قفسه سینه
  • سوفل قلب (صداهای غیر معمول قلب)
  • خستگی مزمن

این بیماری را می‌توان به 4 روش بریس، وکیوم بل، ورزش و جراحی درمان کرد. معمولا روش جراحی را برای افرادی پیشنهاد می‌کنند که علائم آن‌ها از متوسط به بالا است. افرادی که در آن‌ها علائم متوسط بیماری قفسه سینه فرورفته وجود دارند می‌توانند با فیزیوتراپی و انجام حرکات ورزشی نیز مشکل خود را درمان کنند. بریس نیز یکی از بهترین روش‌های فرورفتگی جناغ سینه است که در آن، بریس را به صورت سفارشی برای هر فرد طراحی می‌کنند. وکیوم بل نیز نوعی دستگاه مکش برای درمان فرورفتگی قفسه سینه است که کمترین حالت تهاجمی را دارد و جایگزین مناسبی برای عمل جراحی می‌باشد. مدت زمان استفاده از وکیوم بل به اندازه و نوع میزان فرورفتگی قفسه سینه و جناغ بستگی دارد. البته شما در کنار آن‌ها می‌توانید با انجام برخی از حرکات ورزشی مانند شنا شیب‌دار، بارفیکس، دمبل زدن و انبساط قفسه سینه این مشکل را حل کنید.

سینه فرورفته در برخی مواقع می‌تواند عملکرد صحیح قلب و ریه‌ها را دچار مشکل کند. در برخی مواقع نیز مشاهده شده است که کودک و فرزند از اندام خود خجالت می‌کشند. از آنجا که این بیماری می‌تواند مشکلات تنفسی ایجاد کند و بر عملکرد قلب اختلال وارد شود. به همین دلیل مشمولین خدمتی که دچار این هستند نمی‌توانند به خدمت بروند. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه برای آن‌ها شرایطی را در نظر گرفته است تا بتوانند بر اساس توانایی‌های جسمی و روحی خود دوره خدمت را پشت سر بگذارند.

 

 

جهت معافیت سربازی دررفتگی مفاصل کلیک کنید.

 

 

شرایط دریافت معافیت پزشکی سینه فرورفته ۱۴۰۳

 

معافیت پزشکی قفسه قیفی شکل

معافیت پزشکی قفسه قیفی شکل

 

در این خصوص باید گفت برای دریافت معافیت پزشکی سینه فرورفته باید برگه معاینه پزشکی را دریافت کنید که در آن شدت و نوع بیماری مشخص شده است. بنابراین معافیت آن‌ها بر اساس برگه معاینه پزشکی خواهد بود. زیرا با توجه به نوع و شدت بیماری ممکن است میزان توانایی فرد برای انجام کارها متفاوت باشد. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه تمام مشمولان خدمت را از نظر سلامت جسمی و روحی به چهار دسته مختلف تقسیم کرده است:

  • کسانی که از نظر جسمی و روحی کاملاً سالم هستند و می‌توانند به خدمت اعزام شوند.
  • کسانی که به دلیل نقص عضو یا ابتلا به بیماری‌هایی از سلامت کامل برخوردار نیستند. اما می‌توانند در امور غیر رزمی خدمت کنند.
  • کسانی که به دلیل عدم رشد یا به ابتلا به بیماری‌هایی به صورت موقتاً قادر به گذراندن دوره ضرورت خدمت نیستند.
  • مشمولان خدمتی که به دلیل نقص عضو یا ابتلا به بیماری‌های جسمی یا روانی به صورت دائم نمی‌توانند به خدمت بروند.

شما بعد از آن که معاینه پزشکی خود را انجام دادید، در یکی از چهار گروه بالا قرار خواهید گرفت که در نهایت بر اساس آن‌ها معافیت پزشکی سینه فرورفته خود را دریافت خواهید کرد.

خوب است بدانید که بیماری پکتوس یا قفسه قیفی شکل جزو یکی از بیماری‌های ریه و قفسه صدری است. شرایط معافیت بیماری پکتوس ۱۴۰۳ بر اساس آخرین قوانین سازمان نظام وظیفه کشور به صورت زیر می‌باشد:

 

 

جهت اطلاع در مورد معافیت پزشکی کم خونی روی لینک کلیک کنید.

 

 

دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری‌های ریه و قفسه صدری سینه فرورفته همراه با اختلال واضح بالینی ( و تأیید پاراکلینیک ) در عملکرد قلب (EF کمتر از ۵۰ )یا ریه (FVC کمتر از ۴۰ درصد پایه) معاف دائم خیر
بیماری‌های ریه و قفسه صدری سینه فرورفته بدون اختلال تنفسی و قلبی معاف از خدمات رزمی خیر

 

 

 

شرایط معافیت بیماری پکتوس و تغییر شکل قفسه سینه

 

 

انواع معافیت از خدمت بیماری تغییر شکل قفسه سینه

در حال حاضر تمام کسانی که به بیماری پکتوس یا تغییر شکل قفسه سینه دچار هستند می‌توانند معاف دائم یا معاف از رزم شوند. تعیین نوع معافیت آن‌ها بر اساس نوع و شدت بیماری تعیین خواهد شد. در ادامه به معافیت دائم و معاف از رزم اشاره خواهیم کرد:

معافیت دائم: در این نوع معافیت مشمولان خدمت به دلیل نوع بیماری خود قادر به گذراندن خدمت نخواهند بود. بنابراین آن‌ها به صورت دائم از رفتن به خدمت معاف خواهند شد.

معاف از رزم: نوع دیگری از معافیت می‌باشد که در آن مشمولین خدمت به دلیل وضعیت جسمی و روحی خود قادر به انجام کارهای سنگین دوره آمادگی خدمت نخواهند بود. آن‌ها تنها می‌توانند در امور غیر رسمی مانند امور اداری و خدماتی فعالیت کنند که در این خصوص سازمان نظام وظیفه برای آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

 

برای دریافت اطلاعات در مورد معافیت پزشکی کلیه روی لینک کلیک کنید.

 

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی قفسه قیفی شکل

تمام کسانی که به بیماری پکتوس یا قفسه سینه قیفی شکل دچار هستند می‌توانند برای دریافت معافیت پزشکی خود مراحل زیر را انجام دهند:

  • دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی دریافت کنند.
  • قبل از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه خود برگه اظهاری سوابق بیماری را تکمیل کنند تا به هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه آن را ارائه دهند.
  • به یکی از پزشکان معاینه کننده اولیه مراجعه کنند تا برگه معاینه اولیه آن‌ها را تکمیل کند. برای دریافت آدرس پزشکان معاینه کننده اولیه می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.
  • درخواست شما توسط کاربران پلیس به اضافه ده در سایت نظام وظیفه ثبت خواهد شد. بعد از آن تمام مدارک خود را از کاربران پلیس به اضافه 10 برای ارائه به شورای پزشکی در مراحل بعدی پس بگیرید.
  • بعد از گذشت چند روز برگه معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس منزل شما ارسال خواهد شد. بنابراین شما باید در تاریخ مشخص شده به بیمارستان مراجعه کنید. همچنین به یاد داشته باشید که حداکثر یک ماه بعد از تاریخ مقرر شده فرصت دارید به بیمارستان مراجعه کنید. البته اگر نقص عضو یا بیماری شما با چشم معمولی کاملا قابل مشاهده باشد نیازی به مراجعه به بیمارستان نخواهید داشت.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت سربازی فشار خون روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی پکتوس

 

  • برای انجام معاینات تخصصی به بیمارستان مراجعه کنید.
  • جواب بیمارستان به حوزه رسیدگی کننده ارسال خواهد شد.
  • نامه‌ای جهت حضور در شورای پزشکی به آدرس محل زندگی شما ارسال خواهد شد.
  • در جلسه شورای پزشکی نتیجه قطعی معافیت تغییر شکل قفسه سینه اعلام می‌شود.

 

 

برای دریافت تاییدیه بیماری پکتوس یا تغییر شکل قفسه سینه چند بار باید به پزشک مراجعه ‌کنیم؟

در حال حاضر شما برای دریافت معافیت پزشکی باید سه بار به پزشکان مورد تایید سازمان نظام وظیفه کشور مراجعه کنید تا تحت نظر آن‌ها معاینه شوید. این پزشکان به صورت زیر می‌باشند:

  • پزشک معاینه کننده اولیه
  • پزشک معاینه کننده شورای پزشکی بیمارستان
  • پزشک معاینه کننده شورای پزشکی وظیفه عمومی

بنابراین یکی از شرایط معافیت بیماری پکتوس این است که تاییدیه خود را توسط پزشکان مندرج در بالا دریافت کنید تا بتوانید مراحل بعدی معافیت خدمت خود را تکمیل کنید. البته به یاد داشته باشید که به هنگام مراجعه به این پزشک‌ها اصل شناسنامه عکس‌دار یا کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.

برای دریافت معافیت پزشکی سینه فرورفته باید بتوانید اظهارنامه هر کدام از پزشک‌های بالا را دریافت کنید که رای اکثریت آن‌ها نتیجه قطعی خواهد بود. همچنین به یاد داشته باشید که شما حداکثر یک ماه فرصت دارید برای انجام معاینات تخصصی به مراکز مجهز به وزارت بهداشت یا بیمارستان‌های نیروهای مسلح مراجعه کنید. در غیر این صورت بعد از تعیین تکلیف به خدمت اعزام خواهید شد.

پس از بررسی و تایید کمیسیون پزشکی در صورتی که مشمولین خدمت معاف دائم شوند، کارت معافیت آن‌ها صادر خواهد شد که هزینه آن نیز به قیمت روز محاسبه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه صدور کارت معافیت پزشکی ۱۴۰۳ می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

ولی اگر شما سرباز شناخته شدید، برگه آماده به خدمت برای شما صادر خواهد شد تا در تاریخ معین شده به خدمت بروید.

 

 

برای معافیت پزشکی شکستگی دنده روی لینک کلیک کنید.

 

 

دریافت تاییدیه پزشکی پکتوس

 

آیا می‌توان به رای صادر شده جهت معافیت پزشکی قفسه قیفی شکل اعتراض کرد؟

کلیه کسانی که به بیماری پکتوس یا فرورفتگی قفسه سینه دچار هستند در صورتی که به رای صادر شده از جانب شورای پزشکی وظیفه عمومی اعتراض داشته باشند می‌توانند آن را اعلام کنند. زیرا ممکن است رای صادر شده درست نباشد و مشمولین خدمت با رفتن به سربازی دچار مشکلات جبران ناپذیری شوند. به همین دلیل لازم است آن‌ها برای حفظ سلامت خود به رای صادر شده اعتراض کنند.

بعد از ثبت اعتراض آن‌ها توسط پلیس به اضافه 10 آن را در مراجع بالاتر بررسی خواهند کرد. بنابراین اگر شما به رای صادر شده توسط کمیسیون شهرستان اعتراض داشته باشید آن را در کمیسیون استانی بررسی خواهند کرد. حال اگر به رای صادر شده توسط کمیسیون استانی نیز اعتراض داشته باشید به ترتیب در کمیسیون سازمان و کمیسیون شورای عالی بررسی خواهد شد تا نتیجه قطعی و لازم‌الاجرا آن را کمیسیون شورای عالی صادر کند.

 

آیا به هنگام خدمت سربازی نیز می‌توان معافیت پزشکی سینه فرورفته گرفت؟

شاید ممکن است برخی از مشمولین خدمت در هنگام دوره ضرورت خود به نقص عضو یا بیماری‌ خاصی دچار شوند. بنابراین آن‌ها می‌توانند طبق قانون معافیت پزشکی حین خدمت، در صورت داشتن شرایط معافیت بیماری پکتوس، معاف شوند. برای این کار لازم است تاییدیه شورای پزشکی بیمارستان‌های نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران را دریافت کنند و اینکه به پایان دوره خدمت آن‌ها کمتر از 6 ماه باقی نمانده باشد، در این صورت آن‌ها طبق نظر شورای نیروی مربوطه می‌توانند معافیت خدمت خود را بگیرند. البته باید توجه کنید که اگر به پایان دوره خدمت آن‌ها کمتر از 6 ماه مانده باشد و در این مدت نقص عضو یا بیماری آن‌ها بهبود نیابد، آنگاه می‌توانند معاف شوند. حال اگر شما هر گونه سوالی در این موارد و معافیت پزشکی قفسه قیفی شکل داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل مشورت کنید.

 

 

در صورت علاقه جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت پزشکی سرطان روی لینک کلیک کنید.

 

 

دریافت معافیت پزشکی سینه پکتوس به هنگام خدمت

 

 

مدارک لازم برای دریافت معافیت تغییر قفسه سینه

تمام مشمولین خدمت برای دریافت معافیت پزشکی سینه فرورفته مدارکی را باید به همراه داشته باشند. این مدارک برای صدور کارت معافیت آن‌ها بسیار لازم و ضروری است. زیرا اگر آن‌ها این مدارک را به درستی تحویل ندهند، آنگاه گرفتن کارت معافیت ممکن است به تاخیر بیفتد:

  • برگه تکمیل شده وضعیت مشمولان
  • برگه معاینه اولیه مشمولان که باید توسط پزشک معاینه کننده اولیه تکمیل شده باشد.
  • ارائه برگه واکسیناسیون تکمیل شده
  • اصل و کپی کارت ملی و کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمولین
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مشمولین یا گواهی فراغت از تحصیل آن‌ها
  • کلیه متقاضیان اعزام به خدمت، معافیت پزشکی و کفالت باید یک حساب عابر بانک سپه را افتتاح کرده و شماره حساب آن را در برگ شماره 1 یا برگ وضعیت مشمولان درج کنند.
  • یک قطعه عکس رنگی سه در چهار تمام رو با زمینه سفید مشمولان

 

جهت دریافت مشاوره در مورد معافیت پزشکی سینه فرورفته ۱۴۰۳، معافیت تغییر شکل قفسه سینه، معافیت پزشکی قفسه قیفی شکل، شرایط معافیت بیماری پکتوس، مراحل دریافت معافیت پزشکی سینه فرورفته،مدارک لازم جهت دریافت سینه فرورفته و تاییدیه معافیت سینه فرورفته با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

خلاصه مطلب

کسانی که از بیماری پکتوس یا فرورفتگی قفسه سینه رنج می برند با در نظر گرفتن شرایط و مراحل دریافت معافیت پزشکی قفسه سینه فروررفته می توانند از خدمت معاف شوند. بنابراین شما می توانید تمام معیارهای یک معافیت کامل یا معافیت از رزم  را به کمک این مقاله دریافت کنید. حال اگر به هر گونه مشکلی در این خصوص برخورد کردید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

 

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می‌توان در حین تحصیل جهت دریافت معافیت پزشکی سینه فرورفته اقدام کرد؟

خیر، شما برای دریافت معافیت پزشکی سینه فرو رفته در حین خدمت و بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانید اقدام کنید.

 

 چند نوع معافیت تغییر شکل قفسه سینه ۱۴۰۳ وجود دارد؟

در حال حاضر کلیه مشمولین با توجه به شرایط جسمی و روحی خود می‌توانند به صورت دائم یا تنها از رزم معاف شوند.

 

معافیت پزشکی قفسه قیفی شکل ۱۴۰۳ چگونه است؟

کلیه مراحل و شرایط معافیت بیماری پکتوس را در بالا برای شما ذکر کرده‌ایم. حال اگر شما به هر گونه توضیحی در این خصوص نیاز داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

 

 

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی سینه فرورفته ۱۴۰۳ + بیماری پکتوس»

  1. Avatar photo امین گفت:

    سلام من سینه ام قیفی شکل هست ولی هیچ مشکل تنفسی و قلبی واسم ب وجود نیاورده و ۱۷سالم هست
    سال دیگه میخام اقدام کنم برای استخدام نیروی انتظامی و میخام سربازیم همونجا بگذرونم
    امکان استخدام رو دارم با این شرایط؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممکنه رد بشین

  2. Avatar photo حسین گفت:

    سلام من سینه قیفی شکل به طور کاملا مشهود دارم ضخامت جداره وسط قلبم زیاد هست همیشه زربانم بالا هست و اریتمی قلبی دارم ولی ef قلبم ۵۴ هست ایا امیدی هست برای معافیت ؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      معافیت دائم به شما تعلق می گیرد

  3. Avatar photo امید گفت:

    سلام.وقتتون خوش.
    من حدود ۵ ماه پیش معافیت قفسه سینه فرورفته(به طور دقیق بخش ۷ بند ۲۹) را گرفته ام…اما یک سوالی که همیشه دغدغه ام است اینه که چون توی بند ۲۹ ارجاع به ماده ۴ آیین نامه شده و در ماده۴ اشاره به مسایل جسمی و روانی برای معافیت دائم شده…آیا با توجه به این مسائل من که رشته ام کامپیوتر است در استخدام شرکت های دولتی و خصوصی به مشکل میخورم.
    خیلی ممنون میشم پاسخ بدین🌹

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      دوست گرامی بر اساس پذیرش های مختلف ممکنه ردتون کنه.
      در برخی موارد براتون کمیته تشکیل میدن.

  4. Avatar photo محمد گفت:

    سلام ضمن عرض خسته نباشید من بیماری مادرزادی قفسه سینه صدری دارم حین ورزش سریع خسته میشم سرگیجه ، حالت تهوع ، خلط ، سال پیش که به دکتر رفتم ، دکتر به‌ من گفت ایسکیمیک قلبی دارم . پرونده پزشکی هم دارم به نظر شما امکانش هست معاف بشم؟

    1. Avatar photo abbasi گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرایط فیزیکی شما باید به طور دقیق بررسی شود . برای دریافت مشاوره معافیت پزشکی با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

  5. Avatar photo رزگار گفت:

    خیلی ممنون بابت توضیحات من مادر زادی قفسه سینم قیفی شکل بود در حدی که دکترا وقتی به دنیا اومدم گفته بودن که بعداز سه سال این پسر باید عمل جراحی بشه اگه نشه دوم نمیاره من بعد سه سال عمل شدم الان بیست یک سالمه ولی هنوز سینم قیفی شکله بعضی مواقع زیر سینه چپم میگیره از بچگی تا اونجای که یادم میاد این مشکلو داشتم تازگیام تنگی نفسم میگیرم عفونت بدنم هم زیاد شده ولی با همه این شرایط ها معافیتو بهم نمیدن نمیدونم دیگه باید چیکار کنم

    1. Avatar photo fathollahi گفت:

      سلام باید حتما به تایید کمیسیون پزشکی نظام وظیفه برسه که مدارک کامل پزشکی تون رو باید ارائه بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • قوانین جدید معافیت سربازی

    قوانین جدید معافیت سربازی در سال 1403

    با اطلاع از قوانین جدید معافیت سربازی، می توانید برای دریافت انواع معافیت ها اقدام کنید. سربازی برای کلیه مردان بالای 18 سال اجباری است و از آنجایی که بسیاری ممکن است مشمول دریافت معافیت باشند، یک سری قونین برای...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)