ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوره معافیت کفالت سربازی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۷
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مشاوره معافیت کفالت سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

گاهی مشمولان عزیز در شرایطی قرار می گیرند که ترک خانه به امرار معاش اعضای خانواده ضربه می زند و به نوعی بودن این فرد به منزله سرپرستی خانواده وی می باشد. معافیت کفالت سربازی برای چنین مواقعی در نظر گرفته شده است. به همین منظور مشاوره معافیت کفالت سربازی می تواند در این زمینه ضروری باشد. در این مشاوره ها، در مورد شرایط و نحوه اخذ انواع معافیت کفالت در نظام وظیفه تمام اطلاعات لازم داده می شود.

 

 

برای دریافت مشاوره معافیت کفالت سربازی – قوانین و ضوابط حاکم، مدارک مورد نیاز و نحوه درخواست با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

دلیل اهمیت مشاوره معافیت کفالت سربازی

 

دلیل اهمیت مشاوره معافیت کفالت سربازی
دلیل اهمیت مشاوره معافیت کفالت سربازی

 

اخذ معافیت های سربازی همواره برای بسیاری از مشمولان یک دغدغه بوده و از طرق های مختلفی مانند معافیت پزشکی، تک فرزندی، تحصیلی، و فرزند ایثارگران قابل دریافت است. اما در این بین معافیت کفالت سربازی نوع خاصی از معافیت است که نه تنها برای خود فرد، بلکه اعضای خانواده که وابسته به او هستند نیز یک موهبت محسوب می شود. اما منظور از کفالت چیست؟ شرایط و نحوه اخذ انواع معافیت کفالت چگونه است؟

قبل از هر چیز بد نیست تعریفی از کفالت داشته باشیم، چرا که بسیاری از افرادی که برای مشاوره معافیت کفالت سربازی مراجعه می کنند معنای دقیقی از این کلمه نمی دانند. منظور از کفالت این است که فردی مسئولیت سرپرستی شخص یا اشخاص دیگری را داشته باشد. به این فرد شخص کفیل و به افراد سرپرست شونده، مکفول گفته می شود. بدین ترتیب، اصلی‌ترین شرایط و نحوه اخذ معافیت این است که فرد نگهدارنده و سرپرست خانواده باشد.

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

شرایط و نحوه اخذ معافیت کفالت سربازی

 

شرایط و نحوه اخذ معافیت کفالت سربازی
شرایط و نحوه اخذ معافیت کفالت سربازی

 

حال که مقدمه مختصری دادیم، بهتر به طور جامع به این سوال بپردازیم که کفالت سربازی چیست و چه کسانی مشمول آن می شوند؟ طبق قوانین نظام وظیفه اگر شخصی یکی از شرایط زیر را داشته باشد می ‌تواند از این نوع معافیت استفاده کند. البته می توانید برای دریافت تمامی اطلاعات جامع و پاسخ سوالات خود با مشاورین ایران تحصیل تماس گرفته و هرگونه ابهام در این زمینه را رفع نمایید.

 

شرایط اخذ کفالت پدر

اگر پدر فرد مشمول به اصطلاح از کار افتاده باشد یعنی نتواند از خود مراقبت کند و نیاز به نگهداری داشته باشد، آنگاه پسر کفیل او محسوب می شود. البته نکته مهم  این است که پسر بالای ۱۸ سال سن داشته و برادر بزرگتر از خود نداشته باشد. چنانچه در خانواده پسر یا پسران دیگری وجود داشته باشند که از سلامت جسمی و روحی برخوردار بوده و و بالاتر از سن قانونی باشند دیگر مشمول مورد نظر کفیل خوانده نمی شود.

البته ناتوانی پدر باید توسط مراجع نظام وظیفه به تایید برسد. ممکن است بپرسید مراحل اخذ معافیت کفالت پدر بیمار چیست؟ اگر پدری در قید حیات باشد اما در مکانی دور از خانواده همچون زندان به سر ببرد، آیا همچنان پسر می تواند کفیل خانواده محسوب شود یا خیر؟ آیا سن پدر ملاک می باشد؟ این سوال می‌توانید از طریق مشاوره معافیت کفالت سربازی همه اطلاعات لازم را کسب نمایید.

 

مشاوره معافیت کفالت سربازی برای مادر

منظور از کفالت مادر چیست؟ در چه صورتی می توان از این طریق معافیت کفالت گرفت؟ اگر مادر فرد مشمول شوهر نداشته باشد یعنی شوهر او فوت شده یا طلاق گرفته باشد، پسر بالای ۱۸ سال وی می‌تواند کفیل محسوب می گردد. به دلیل ناتوانی بسیاری از مادران پیر در گذراندن امورات زندگی، این گزینه احتمال قوی تری برای پذیرفته شدن از سوی سازمان نظام وظیفه خواهد داشت.

اما آیا سن مادر در این زمینه تاثیر گذار است؟ حداقل چه سنی مورد نظر است؟ شرایط دریافت معافیت کفالت مادر مطلقه چیست؟ همه این سوالات بعلاوه اینکه در چه صورتی معافیت دائم، موقت و یا معاف از رزم داده می شود، از پر تکرارترین سوالاتی هستند که در مشاوره معافیت کفالت سربازی پرسیده می شوند و ما پاسخ آن ها را با تمام جزئیات کامل در اختیار عزیزان قرار می دهیم.

 

شرایط اخذ کفالت خواهر

طبق ماده 2 قانون معافیت کفالت نظام وظیفه، مشمولی که کفیل خواهر باشد، از خدمت نظام وظیفه معاف خواهد شد. اما آیا صرف داشتن خواهر می توان به سربازی نرفت؟ خیر اینطور نیست. این قانون تنها در صورتی قابل اجرا است که پسری که به سن سربازی رسیده است، سرپرست خواهری باشد که پدرش فوت شده یا بیمار و ناتوان است. به طوری که تنها یک برادر می تواند از او مراقبت کند و کفیل وی محسوب شود.

حال چنانچه خواهر متاهل و خود دارای فرزند و بچه باشد، مشمول از این معافیت سلب می شود. اگر در مورد شرایط و نحوه اخذ انواع معافیت کفالت به دنبال پاسخسوالاتی مانند این هستید که اگر شوهر خواهر فوت شده یا طلاق گرفته باشد، آیا جزء مکفولین محسوب می شود یا خیر؟ یا اینکه در صورتیکه خواهر فاقد شوهر، ولی دارای فرزند بالای 18 سال باشد، تکلیف چیست؟ می توانید در مشاوره معافیت نظام وظیفه کفالت مطرح کنید.

مشاوره معافیت کفالت سربازی برای برادر

شاید برایتان عجیب باشد، اما حتی اگر فرد مشمول دارای برادر باشد، نیز می تواند از معافیت برخوردار شود. اما جریان از چه قرار است؟ طبق شرایط جدید معافیت کفالت سربازی 99 چنانچه برادر مشمول، تنها سرپرست برادر یا بردارانی است که به دلایل مختلفی ناتوان می باشند و نیاز به مراقبت دارند، آنگاه معافیت کفالت برادر به وی تعلق می گیرد. نکته حائز اهمیت این است که سن برادر یا برادران ملاک نیست و تنها در صورت ناتوانی و لزوم نگهداری، مکفول خوانده می شوند.

حال اگر این افراد برادر ناتنی باشند چه، باز هم جزء مکفولین خواهند بود؟ این یکی از سوالات مهمی است که بسیاری از دوستان عزیز در مشاوره معافیت کفالت سربازی از ما اطلاعات می خواهند. باید بگوییم خیر. چنانچه برادران ناتنی باشند، در هر صورت مانع از معافیت مشمول عزیز می شوند. طبق این قانون، کفیل بایستی برادر تنی بوده و از شرایط و نحوه اخذ انواع معافیت کفالت در این حیطه برخوردار باشند.

شرایط اخذ کفالت فرزند

 

شرایط اخذ کفالت فرزند
شرایط اخذ کفالت فرزند

 

یکی دیگر از موارد کسب معافیت کفالت این است که فرد مشمول با زنی معلول ازدواج کرده باشد. در این صورت، به وی 5 سال معافیت موقت داده می شود. اما چنانچه بعد از پنج سال همسر مشمول همچنان معلول و ناتوان بوده و ازدواج آن ها استمرار داشته باشد، معافیت موقت به دائم تغییر خواهد کرد. علاوه بر این چنانچه مشمول دارای یک فرزند معلول باشد نیز جزء معافین محسوب می شود. البته مدد جو بودن فرزند ذکر شده نیز اهمیت دارد.
ماهیت برقراری این قانون آن است که مشمول خود به تنهایی بار زندگی را به دوش کشد و از یاری همسر محروم بوده یا فرزند(ان) وی دارای مشکل باشد. البته تایید این موارد نیز بر عهده سازمان نظام وظیفه و تایید قانونی آن است. همچنین، همانطور که در مشاوره معافیت نظام وظیفه کفالت ذکر می شود، فرد مذکوری که همسر او فوت شده و در حال حاضر مجرد محسوب می شود، در زمره معافین خدمت سربازی قرار می گیرد.

مشاوره معافیت کفالت سربازی برای  پدر بزرگ

چنانچه مشمولی دارای پدربزرگ بالای 75 سال باشد و تنها نوه پسری بالای 18 سال به حساب بیاید، آنگاه می تواند از معافیت کفالت پدر بزرگ استفاده کند. البته این قانون به همین سادگی نیست. برای مثال، در مورد جد پدری، مشمول بایستی فاقد پدر، عمه یا عمو باشد. همچنین در مورد جد مادری نیز نداشتن مادر، خاله و دایی برای اخذ معافیت کفالت پدربزرگ ضروری است. و خبر خوش آنکه این معافیت از نوع دائم خواهد بود.

اما در اینجا ممکن است شبهاتی مطرح شود، از قبیل اینکه آیا اگر پدر بزرگ زیر 75 سال سن داشته باشد، باز هم به فرد مشمول معافیت تعلق می گیرد؟ و یا چنانچه مشمول دارای پسر عمه، پسر دایی، پسر خاله و پسر عمو باشد، آنگاه تکلیف چیست؟ قانون برای هر کدام از این موارد و سوالات دیگری که معمولا برای مشمولان پیش می آید، تبصره هایی پیش بینی نموده است که برای اطلاع از آن ها می توانید مشاوره معافیت کفالت سربازی ما استفاده کنید.

 

شرایط اخذ کفالت مادربزرگ

در این مورد نیز اخذ معافیت کفالت مادر بزرگ مطابق جدیدترین قوانین نظام وظیفه مانند کفالت پدربزرگ، فرد مشمول باید تنها نوه پسری باشد. البته نداشتن همسر نیز یکی از شرایط لازم است، یعنی همسر وی فوت شده باشد. برای اخذ این معافیت، مادربزگ بایستی فاقد فرزند سالم باشد. حال منظور از فرزند سالم چیست؟ مقصود این است که مشمول دارای خاله، عمه، دایی عمو نباشد و یا در صورت در قید حیات بودن، سلامت روحی یا جسمی نداشته باشند.

سوالات متداولی که در مشاوره معافیت کفالت سربازی  از ما پرسیده می شوند، عبارتند از اینکه اگر همسر مادربزرگ در قید حیات بوده اما در حبس به سر ببرد چه؟ آیا چنانچه فرد مشمول دارای پسر عمه، پسر دایی، پسر خاله و پسر عموی بالای 18 سال باشد، باز هم معافیت کفالت مادربزرگ به وی تعلق می گیرد یا خیر؟ مشاورین ما به همه این سوالات پاسخ می دهند و هر گونه شبهه ایی را رفع می نمایند.

 

 

قانون معافیت در مورد فوت برادر یا پدر  در حین خدمت

قانون معافیت در مورد فوت برادر یا پدر  در حین خدمت

 

ممکن است در حین خدمت، یکی از بستگان نزدیک مشمول، اعم از برادر یا پدر فوت کنند. آیا در این صورت معافیت تعلق می گیرد؟ طبق قانون نیروهای نظام وظیفه اگر در حین خدمت، برادر یا فرزند مشمول فوت کند، وی معاف خواهد شد. البته این بند نیز دارای ضوابط خاصی است که می توان با اگاهی از شرایط و نحوه اخذ انواع معافیت کفالت ابهامات را رفع نمود.

 

 

مشاوره معافیت کفالت سربازی در مورد مراحل و مدارک کلی لازم

در ادامه شرایط و نحوه اخذ انواع معافیت کفالت را به صورت کلی توضیح می دهیم که در مورد هر کدام به نسبت باید رعایت شود. البته این ها تنها بخشی از قوانین این حطیه است، که برای آگاهی جامع می توانید از مشاوره معافیت نظام وظیفه کفالت استفاده کنید.

  1. برای آن دسته از افرادی که علت معافیت، مدد جو بودن خود یا خویشان است، سازمان بهزیستی کشور یا کمیته امداد امام خمینی (ره) بایستی گواهی مدد جویی صادر کند.
  2. صدور گواهی فوت و یا تغییرات سجلی از سوی سازمان ثبت احوال کشور
  3. چنانچه مشمول دارای برادر بالای 18 سال سالم باشد معافیت ملغی خواهد شد.
  4. مهاجرت، ازدواج و یا در حبس بودن برادر یا برادران مشمول، مانع از اخذ معافیت کفالت می شود.
  5. اگر مشمولی به منظور معافیت کفالت درخواست داده باشد، در صورتی که حداکثر تا یک مه بعد جویای رسیدگی به پرونده خود نباشد، به منزله انصراف است و وی موظف است در زمان مقرر برای اعزام به خدمت اقدام کند.
  6. طبق مشاوره معافیت کفالت سربازی با درخواست مشمولینی که دارای غیبت باشند، موافقت نمی شود. البته تنها تحت شرایط خاصی، اگر دلیل غیبت در هنگام رسیدگی، احضار و طول غیبت موجه بوده باشد ممکن است در صورت تشخیص و تایید سازمان وظیفه عمومی امکان قبول درخواست معافیت وجود داشته باشد.
  7. چنانچه فرد مشمول که کفیل خانواده محسوب می شود، دارای برا دری باشد که از معافیت تحصیلی استفاده می کند، مانعی برای اخذ معافیت کفالت نخواهد داشت. البته در صورتیکه معافیت تحصیلی برادر مذکور به اتمام رسیده باشد، تحت شرایط خاصی مشمول بایستی دوباره برای اعزام اقدام کند. برای توضیح این شرایط می توانید از مشاوره معافیت کفالت سربازی استفاده کنید.
  8. تشخیص ناتوانی و معلولیت برادر یا پدر مشمول بر عهده شورای پزشکی نظام وظیفه است و در صورت تایید آن ها می توان به معافیت کفالت دست یافت.
  9. اگر فردی در حال استفاده از معافیت تحصیلی باشد، تحت شرایط مقرر شده نیز می تواند از معافیت کفالت بهرخوردار گردد.

 

 

خلاصه مطالب

در این مطلب تلاش کردیم تا شرایط و نحوه اخذ انواع معافیت کفالت را به همراه راهنمایی های لازم ارائه دهیم. چنانچه در این زمینه سوالی دارید و به مشاوره معافیت نظام وظیفه کفالت نیاز دارید می توانید از طریق شماره های 9099075307 ( سراسر کشور ) و 9099075307 ( استان تهران) با ما تماس بگیرید. مشاورین ما در همه روزهای هفته و از ساعت 8 صبح تا 1 شب پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

 

 

مطالب مرتبط

ابزار و وسایل مورد نیاز سربازی چیست؟

شرایط و مراحل انتقالی سربازی سپاه و ارتش چیست؟

مراحل اخذ معافیت کفالت مادر در کمیسیون معافیت چیست؟

سوالات کمیسیون معافیت کفالت را بدانید

مشاوره معافیت کفالت سربازی

شرایط و نحوه اخذ انواع معافیت کفالت

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه استفاده از مشاوره معافیت کفالت سربازی چیست؟

شما می توانید برای این کار از طریق شماره تلفن های 9099075307 ( سراسر کشور) و  9099075307 ( استان تهران) با مشاورین ایران تحصیل تماس گرفته و تمامی اطلاعات لازم در مورد کفالت سربازی را کسب کنید.

 

شرایط و نحوه اخذ انواع معافیت کفالت چیست؟

شرط اصلی برخورداری از معافیت کفالت این است که مشمول عزیز بالای 18 سال داشته و تنها نگهدارنده و مراقب مکفولان یا مکفولان باشد. 

 

در چه صورتی می توان در حین خدمت معافیت کفالت گرفت؟

دریافت چنین کفالتی تحت شرایط خاصی است. مشاوره معافیت نظام وظیفه کفالت می تواند به شما کمک کند تا از تمامی راهکارهای لازم جهت اخذ معافیت کفالت آگاهی یابید.

نظرات

7 دیدگاه دربارهٔ «مشاوره معافیت کفالت سربازی»

  1. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام
    من 25 سالم هست و پدرم فوت شده و غیبت ندارم. یک برادر بزرگتر از خودم دارم که خدمت رفته و پایان خدمت داره، یک خواهر مبتلا به بیماری ام اس دارم و مادرم هم 40 ساله آیا من میتوانم به طریقی معاف شوم؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر برای اطلاعات بیشتر با مرکز تماس یگیرید

  2. Avatar photo یاسین گفت:

    سلام یعنی من الان میتونم معافیت کفالت را بگیرم چون مادرم مریضه سرطان داره ایا میشه معاف شم جواب لطفا

  3. Avatar photo یاسین گفت:

    سلام ببخشید من همه شرایط رو دارم هم تک فرزند سه خواهری هستم وهم مادرم بیماری سرطان سینه داره واقا یه سال جبهه داره منم متاهل ودارای یه دختر دارم پدربزرگم کمی کم شنوا هستش ایا من میتونم معاف بشم لطفا جواب بدین متشکرم سن پدربزرگم 62سال هستش

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود شما باید سن پدرتون بالای ۶۰ سال باشه برای اخذ معافیت‌ کفالت سربازی می تونید اقدام کنید

  4. Avatar photo احمد صادقی گفت:

    سلام وقت بخیر
    پدرم سه سال پیش فوت کردند
    مادرم تحت پوشش کمیته هستن
    برادرم وسطیم تحت پوشش بهزیستی هستن
    ما سه برادر هستیم
    بردار بزرگترم کفالت پدر رو در ۹ سال پیش گرفتند. الان هم اقامت ایتالیا دارند. و ازدواج کردند . و ایران نمیان
    میتونم کفالت مادر بگیرم؟

    1. Avatar photo drnaqizade گفت:

      سلام و وقت بخیر
      شما نمیتونید بخاطر اینک برادر وسطیتون مجرد میتونه مادرتونو نگه دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور