ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشکل ورود به سامانه آموزشیار چیست؟

مشکل ورود به سامانه آموزشیار
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

در صورت عدم امکان اتصال به سایت آموزشیار، اقدامات خود را با یک تماس به ما بسپارید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مشکل ورود به سامانه آموزشیار را چگونه برطرف کنیم؟ بسیاری از دانشجویان هنگام ورود به سامانه آموزشیار با چالش های متعددی روبرو می‌شوند. بسیاری به دنبال دریافت پاسخ این سوال هستند که به هنگام مشاهده خطای 403 آموزشیار، «در حال حاضر امکان ورود شما به سامانه وجود ندارد»، «هنگام ایجاد شناسه کاربری خطا رخ داده است» و غیره چیکار باید کنیم؟

چند راه‌حل برای برطرف کردن خطای آموزشیار و مشکلات سامانه آن وجود دارد؟ به صورت خلاصه، وجود مشکل در هنگام ورود به سامانه آموزشیار ممکن است موجب اختلال در روند تحصیل دانشجویان شود. به همین دلیل برای رفع مشکل ورود به سامانه آموزشیار در این مقاله راهکارهایی ارائه کرده‌ایم که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

مشکل ورود به سامانه آموزشیار

مشکل ورود به سامانه آموزشیار را بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد تجربه کرده‌اند و از آنجا که بیشتر امور دانشجویی مانند انتخاب واحد، پرداخت شهریه، اعتراض به نمرات و … از طریق این سایت انجام می‌شود، وجود هرگونه مشکلی در ورود به سامانه می‌تواند موجب اختلال در روند تحصیل دانشجو شود. البته در حال حاضر دانشجویانی هستند که با مشکل ورود به سامانه آموزشیار مواجه می‌گردند.

اصولا آن‌ها به دلیل تازه‌کار بودن با این سامانه آشنایی کامل ندارند و به صورت کلی نمی‌دانند چگونه خطای آموزشیار را برطرف کنند. سامانه آموزشیار نیز مانند تمام سامانه‌های دیگر با مشکلات و خطاهای زیادی روبرو می‌شود. به خصوص اگر تعداد مراجعه‌کنندگان آن در محدوده زمانی خاصی مانند انتخاب واحد، مشاهده نمرات ترم و غیره افزایش می‌یابد.

همچنین یکی از مشکلاتی که دانشجویان جدید الورود با آن برخورد می‌کنند، فراموشی رمز آموزشیار است. چرا که این موضوع برای بیشتر دانشجویان، حداقل یک مرتبه در طول نیمسال تحصیلی اتفاق خواهد افتاد. بنابراین در صورتی که این موضوع برطرف نشود، مشکلات متعددی از جمله مشاهده نمرات دانشگاه آزاد به وجود خواهد آمد.

مشکل ورود به سامانه آموزشیار

به همین دلیل دانشجویان با خطاهای مختلفی مانند خطای 403 آموزشیار، «در حال حاضر امکان ورود شما به سامانه وجود ندارد»، «هنگام ایجاد شناسه کاربری خطا رخ داده است» و غیره مواجه می‌شوند. از آنجا که این سامانه جزو یکی از سامانه‌های مهم دانشگاه آزاد است، قصد داریم عمده‌ترین مشکل ورود به سامانه آموزشیار را برطرف کنیم تا دانشجویان بتوانند با خیال راحت وارد این سامانه شوند.

برای اطلاع از مشکل انتخاب واحد آموزشیار روی لینک کلیک کنید.

انواع مشکل ورود به سامانه آموزشیار

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد به هنگام کار با این سامانه، گه گاه دچار ایراداتی می‌شوند. به طوری که افراد در گزارش‌های متعددی در مورد مشکل ورود به سامانه آموزشیار، انتخاب واحد، خطای 403 و غیره صحبت می‌کنند که هر کدام از این مشکلات برای خود راه‌ حل جداگانه‌ای دارد. اکنون در ادامه قصد داریم به 3 تا از مهم‌ترین خطاهای آموزشیار اشاره کنیم که کارشناسان ایران تحصیل به دلیل تجربه بالا در این زمینه می‌توانند شما را بیشتر راهنمایی کنند.

خطای شهریه در سامانه آموزشیار

سامانه آموزشیار یکی از سایت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است که گاهی به دلیل شلوغی و ورود بیش از اندازه دانشجویان، ارور می‌دهد. یکی از این مشکلات خطای شهریه در سامانه آموزشیار است. به عنوان مثال گاهی این موضوع پیش آمده که دانشجویی شهریه خود را تسویه کرده اما در سامانه آموزشیار برای انتخاب واحد با خطای شهریه مواجه می‌شود. اما جای نگرانی از این بابت وجود ندارد، زیرا در زمان انتخاب واحد به دلیل مراجعه دانشجویان به این سایت، سرعت درست کردن چنین خطاهایی بالاتر از هر زمان دیگری است.

خطای 403 سامانه آموزشیار

یکی از مهم‌ترین مشکلات ورود به سامانه دانشگاه آزاد، خطای 403 آموزشیار می‌باشد. این خطا در واقع اصطلاح 403 Forbidden Error است که در آن وب سرور IP شما را برای دسترسی به صفحه ممنوع می‌کند. در این روش شما برای حل کردن مشکل باید فیلترشکن، پراكسی و آنتی‌ویروس‌های سیستم خود را غیر فعال کنید. زیرا آن‌ها باعث بسته شدن پورت‌های 80، 443 و 1935 می‌شوند که این پورت‌ها برای اتصال به سامانه دانشگاه آزاد لازم است.

البته اگر شما از طریق گوشی آیفون قصد دارید وارد سامانه آموزشیار شوید، بهتر است به جای استفاده از مرورگر Aloha مرورگر firefox را جایگزین کنید. حال با انجام این کارها و بازآوری زبانه سایت آموزشیار می‌توانید مشکل ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد را برطرف کنید. در غیر این صورت می‌توانید برای راهنمایی بیشتر خطای 403 آموزشیار با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

برای اطلاع از پرداخت شهریه آموزشیار روی لینک کلیک کنید.

مشکل “عدم امکان ورود” در سامانه آموزشیار

برخی از دانشجویان و اساتید به هنگام ورود به سامانه آموزشیار با خطای «در حال حاضر امکان ورود شما به سامانه وجود ندارد» مواجه می‌شوند که تاکنون موارد زیادی از آن گزارش شده است. این خطا معمولا به دو دلیل زیر رخ می‌دهد:

محدودیت زمانی

دانشگاه آزاد برای انجام برخی امور مختلف مانند انتخاب واحد و مشاهده نمرات ترم که منجر به ایجاد ترافیک بالا در سایت می‌شود، زمان‌بندی خاصی را انجام داده است. مثلا طبق همین زمان‌بندی دانشجویان تهران تنها در محدوده زمانی خاصی می‌توانند به سامانه آموزشیار برای انتخاب واحد وارد شوند و دانشجویان شهرستان‌های دیگر در تاریخ مشخص دیگری این کار را انجام می‌دهند.

لذا اگر دانشجویان در خارج از محدودیت زمانی خود به سایت آموزشیار مراجعه کنند، با خطا «در حال حاضر امکان ورود شما به سامانه وجود ندارد» روبه‌رو می‌شوند. بنابراین دقت کنید که تنها در محدوده زمانی خاصی که دانشگاه تعیین کرده، به سامانه آموزشیار مراجعه کنید.

مشکل عدم امکان ورود

عادی نبودن وضعیت تحصیلی دانشجو

در صورتی که دانشجو فارغ‌التحصیل شده باشد نمی‌تواند وارد سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد شود. هم‌چنین اگر دانشجو در ترم قبلی خود مرخصی گرفته باشد، ممکن است با چنین خطایی روبه‌رو شود. در این صورت ابتدا برای تسویه‌حساب مالی خود به امور شهریه دانشگاه مراجعه کنید و به کارشناس رشته خود در اداره ثبت اعلام نمایید که وضعیت تحصیلی آن را در سایت دانشگاه آزاد عادی کنید. در غیر این صورت مشکل آموزشیار همچنان برای او باقی خواهد ماند.

البته دانشجویانی که سنوات آن‌ها به پایان رسیده است با مشکل «در حال حاضر امکان ورود شما به سامانه وجود ندارد» مواجه خواهند شد. آن‌ها برای حل این خطای آموزشیار باید در پرتال قبلی (سیستم خدمات دانشجویی) خود درخواست کمیسیون اتمام سقف سنوات بدهند. سپس شورای دانشگاه با درخواست آن‌ها موافقت می‌کند که در این صورت برای تسویه شهریه به امور شهریه دانشگاه مراجعه کنند. بعد از آن نیز به کارشناس رشته خود در اداره ثبت رجوع کرده و از او بخواهند که وضعیت تحصیلی آن‌ها را عادی کند.

جهت دریافت شماره دانشجویی دانشگاه آزاد کلیک کنید.

مشکل سامانه آموزشیار در هنگام ایجاد شناسه کاربری

اگر دانشجویان به هنگام ورود به سامانه با مشکل «هنگام ایجاد شناسه کاربری خطا رخ داده است» مواجه شدند، باید بدانند که این مشکل از جانب آن‌ها نیست. بلکه مشکل آموزشیار است و باید در ساعات دیگری برای ورود به سامانه دانشگاه آزاد اقدام کنند. زیرا در اکثر مواقع به دلیل ترافیک بالا در سایت این خطا رخ می‌دهد. حال اگر در ساعات دیگری به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مراجعه کردند و دوباره این مشکل را دیدند، آنگاه راه‌حل‌های زیر را برای این مشکل در نظر بگیرند:

✅ اعداد را به انگلیسی وارد کنند و به هنگام درج حروف انگلیسی به کوچک و بزرگ بودن آن‌ها دقت کنند.

✅ مطمئن باشند که کد کاربری و رمز عبور خود را درست وارد می‌کنند. زیرا برخی از دانشجویان رمز عبور خود را تغییر می‌دهند و اشتباهی رمز عبور قبلی خود را وارد می‌کنند که در این صورت با خطای آموزشیار «هنگام ایجاد شناسه کاربری خطا رخ داده است» مواجه می‌شوند.

✅ کوکی مرورگر خود را به صورت کامل پاک کنند که برای این کار می‌توانند با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنند تا آن‌ها شما را بیشتر راهنمایی کنند.

مشکل سامانه آموزشیار در هنگام ایجاد شناسه کاربری 

✅ در صورتی که فیلترشکن یا VPN آن‌ها فعال باشد حتما آن را خاموش کنند. زیرا در این صورت سایت آموزشیار آن‌ها را کاربر خارج از کشور در نظر می‌گیرد و از این طریق اجازه ورود به سایت را نمی‌دهد.

✅ در صورتی که برای چندمین بار با این خطای آموزشیار مواجه شدید بهتر است با زدن دکمه فراموشی رمز عبور یک رمز عبور جدید درست کنید. حال اگر با ایجاد رمز عبور جدید مشکل آموزشیار «هنگام ایجاد شناسه کاربری خطا رخ داده است» شما حل نشد، آنگاه از طریق سیستم تیکتینگ درخواست بازگردانی رمز عبور خود به حالت پیش فرض را ثبت کنید.

✅ مرورگر خود را جهت ورود به سامانه عوض کنید.

✅ ممکن است در برخی مواقع سایت آموزشیار با گوشی باز نشود. در این مواقع بهتر است با سیستم نیز امتحان کنید.

✅ با کارشناس رشته خود تماس بگیرید تا وضعیت تحصیلی شما را مشاهده کنند و در صورت بروز مشکل آن را به شما اطلاع دهند.

حال اگر با هیچ یک از موارد بالا نتوانستید مشکل ورود به سامانه آموزشیار را برطرف کنید، می‌توانید برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل در تمام ساعات شبانه روز تماس بگیرید.

جهت اطلاع از انتخاب واحد ورودی های جدید دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

بنر کال تو اکشن

رفع مشکل ورود به سامانه آموزشیار

در مجموع می‌توان گفت چنانچه جهت ورود به سایت آموزشیار با مشکل روبرو می‌شوید، باید ابتدا موارد زیر را کنترل کنید و در صورتی که باز هم در بخش ورود مشکل داشتید، با کارشناسان پشتیبانی آموزشیار تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.

✔️ دانشجویان و اساتید جهت ورود به سایت آموزشیار باید در ابتدای نام کاربری، کد واحد دانشگاهی را درج نمایند. به طور مثال کد دانشگاه آزاد یادگار امام 139 است و لازم است در ابتدای شماره دانشجویی که به عنوان نام کاربری استفاده می شود، درج گردد. یکی از علت های مشکل در ورود به سامانه آموزشیار بسیاری از دانشجویان و اساتید نیز درج نکردن کد دانشجویی می باشد.

✔️ در قسمت نام کاربری و رمز عبور اعداد به انگلیسی درج شود.

✔️ از صحت نام کاربری و رمز عبور خود اطمینان حاصل کنید.

✔️ از یک مرورگر دیگر جهت ورود به سامانه آموزشیار استفاده کنید، به طور مثال اگر مرورگر شما فایرفاکس است، بهتر است مرورگر کروم را نیز امتحان نمایید.

✔️ کوکی مرورگر مورد استفاده خود را پاک کنید.

✔️ چنانچه از فیلترشکن استفاده می کنید، چند دقیقه پیش از ورود به سامانه آموزشیار باید آن را غیرفعال کنید تا آی پی شما برای سامانه آموزشیار ناشناس نباشد.

✔️ چنانچه با گوشی مشکل ورود به سامانه آموزشیار را دارید، با کامپیوتر نیز امتحان کنید.

برای کسب اطلاع از شرایط حذف و اضافه در سامانه آموزشیار کلیک کنید.

تماس با پشتیبانی برای رفع مشکل ورود به سامانه آموزشیار

چنانچه با راهکارهایی که اشاره شد، باز هم در ورود به سایت آموزشیار موفق نبودید، باید با واحد پشتیبانی سامانه تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. ارتباط با پشتیبانی سامانه آموزشیار از طریق تماس تلفنی با شماره 91070065 – 021 و یا ورود به سایت pasokh.iau.ac.ir امکان پذیر خواهد بود. کارشناسان پشتیبانی سامانه آموزشیار در ساعات اداری پاسخگوی اساتید و دانشجویان می‌باشند. قابل ذکر است در صورت عدم دسترسی به پشتیبانی رسمی، می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 ارتباط برقرار کنید.

جدیدترین اخبار پیرامون سامانه آموزشیار

فرآیند انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد با رونمایی از نسخه جدید سایت آموزشیار آغاز شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ایمان عطار زاده مدیر کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که فرایند انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از شهریور بر اساس جدول زمان‌ بندی انتخاب واحد استانی آغاز شده است، گفت: همزمان با این فرایند، نسخه جدید سایت آموزشیار به آدرس edu.ir و نسخه آزمایشی سامانه جدید آموزشیار نیز رونمایی و در اختیار تمام دانشجویان قرار گرفت.

وی افزود: اجرای آزمایشی نسخه جدید سامانه آموزشیار در مرحله اول در استان تهران برنامه ریزی شده است و به مرور برای سایر استان‌ ها نیز فعال می‌شود.

اختلال در سامانه آموزشیار و تاخیر در پرداخت وام ودیعه مسکن

عده‌ ای از دانشجویان قصد انتخاب واحد دارند متاسفانه دانشگاه آزاد اقدام به به روزرسانی سیستم آموزشیار کرده و به علت به روز رسانی هیچ یک از دانشجویان دسترسی به سیستم فوق را ندارند.

اطلاعیه

دانشجویان و اساتید می توانند از طریق تماس با کارشناسان پشتیبانی آموزشیار، مشکلات ورود به سامانه آموزشیار را برطرف کنند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع مشکل ورود به سامانه آموزشیار پرداختیم. همانطور که می‌دانید این سایت یکی از سامانه‌‌های جدید دانشگاه آزاد است که فعالیت خود را از سال تحصیلی 1399 آغاز کرده است و امکانات بسیاری در اختیار محصلین قرار می‌دهد. دانشجویان آزاد نیز برای انجام امور مختلف دانشجویی، شهریه، انتخاب واحد، حذف و اضافه، مشاهده نمرات و غیره به این سامانه مراجعه می‌‌کنند. حال در این میان دانشجویانی وجود دارند که به هنگام ورود به این سامانه با خطای آموزشیار مواجه می‌شوند.

در اکثر مواقع دانشجویان می‌‌توانند با خاموش کردن فیلترشکن یا مراجعه در ساعات دیگر به این سامانه آن‌ ها را برطرف کنند. اما در مواقعی که آن‌ ها نمی‌‌توانند مشکل آموزشیار خود را حل کنند، باید با پشتیبانی سامانه تماس بگیرند. حال اگر شما بعد از مطالعه مقاله بالا نتوانستید مشکل ورود به سامانه دانشگاه آزاد را برطرف کنید، می‌ توانید از تجربه کارشناسان ایران تحصیل استفاده نمایید.

برای دانلود فایل PDF مشکل ورود به سامانه آموزشیار کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

در صورت عدم امکان اتصال به سایت آموزشیار، اقدامات خود را با یک تماس به ما بسپارید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

عمده‌ترین مشکل ورود به سامانه آموزشیار چیست؟

در حال حاضر عمده‌ ترین مشکل ورود به سامانه دانشگاه آزاد، درست وارد نکردن نام کاربری و رمز عبور است. معمولا نام کاربری دانشجو، همان شماره دانشجویی و رمز عبور نیز کد ملی دانشجو می‌باشد. 

چگونه خطای 403 آموزشیار را حل کنیم؟

در این مقاله در مورد نحوه حل این مشکل آموزشیار صحبت کردیم که شما برای این کار باید فیلترشکن، VPN یا آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید.

چگونه خطای آموزشیار «در حال حاضر امکان ورود شما به سامانه وجود ندارد» را برطرف کنیم؟

در بالا در مورد خطای آموزشیار «در حال حاضر امکان ورود شما به سامانه وجود ندارد» صحبت کردیم که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

80 دیدگاه دربارهٔ «مشکل ورود به سامانه آموزشیار چیست؟»

  1. Avatar photo @zi گفت:

    سلام برای ثبت نام در آموزشیار چرا نام کاربری و کلمه عبور همون شماره دانشجویی رو میزنم نمیاد

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      از شنبه ثبت نام باز میشود.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور