ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوره دانشگاه بدون کنکور

مشاوره دانشگاه بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هر ساله افراد زیادی در کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت میپردازند؛ از این بین عده زیادی از داوطلبان به دلایل متعدد موفق به کسب نتیجه دلخواه نشده و از ادامه تحصیل در رشته های مورد علاقه خود باز می مانند. در سال های اخیر بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور اقدام به جذب دانشجو از طریق سوابق تحصیلی نموده اند، به طوری که امروزه بیش از 80 درصد رشته های زیر گروه های مختلف، بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری قابل دست یابی می باشند. پیشنهاد میشود پیش از اقدام ثبت نام، دفترچه رشته های بدون کنکور را به دقت مورد بررسی و مطالعه قرار دهید و با افراد متخصص در این حوزه، مشورت کنید. اما در صورت نبود امکانات کافی، مطلب زیر را مطالعه کنید تا از پرداخت هزینه های گزاف جهت دریافت مشاوره دانشگاه بدون کنکور بی نیاز شوید.

 

 

📣 اطلاعیه 📣

قابل توجه است که نوع پذیرش شما در مدرک فارغ التحصیلی شما درج نخواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که شهریه رشته های بدون کنکور با شهریه رشته های با آزمون در دوره های شبانه یکسان می باشد. 

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

هر ساله دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بسیاری وجود دارند که ظرفیت قابل توجهی از پذیرش خود را به صورت بدون کنکور و بر پایه سوابق تحصیلی متقاضیان، اختصاص می دهند. دانشگاه هایی که متقاضیان خود را بدون کنکور ثبت نام می کنند، می توانند با ملاک قرار دادن معدل کتبی نهایی دیپلم در شاخه نظری و معدل کل دیپلم شاخه فنی، نسبت به پذیرش آن ها اقدام نمایند. کنکور سراسری در این دانشگاه ها ملاک پذیرش نمی باشد و داوطلبان بدون استرس و نگرانی می توانند در رشته مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوند. لازم به ذکر است تا بدانید که عدد مشخصی برای معدل داوطلبان وجود ندارد و نمی توان به صورت دقیق حداقل و یا حداکثر معدل داوطلبان را مشخص کرد. زیرا، معدل هر داوطلب نسبت به معدل سایر متقاضیان سنجیده خواهد شد و میزان معدل مورد نیاز برای ثبت نام، کاملا بستگی به معدل سایر داوطلبین دارد. 

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

 

 

مزیت ثبت نام در دانشگاه هایی که نیاز به آزمون کنکور ندارند، در این نکته است که در این روش از ثبت نام در دانشگاه، متقاضیانی که موفق به پذیرش در دانشگاه نشده اند و یا به هر دلیلی امکان شرکت در کنکور سراسری را نداشته اند، می توانند پذیرش گرفته و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند و مشغول به تحصیل گردند. این نوع از ثبت نام سالانه در دو نوبت مهر و بهمن ماه ممکن انجام شود که زمان دقیق آن توسط سازمان سنجش مشخص می گردد. در این مسیر می توانید از مشاوره ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی و بدون کنکور کارشناسان ما در ایران تحصیل نیز بهره مند شوید. علاوه بر این، می توانید با مطالعه مقاله زیر با برخی از رشته های دانشگاه سراسری که پذیرش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی است را مطالعه نمایید. 

 

 

رشته های دانشگاهی بدون کنکور

حال که دانستید برخی از رشته های وجود دارند که پذیرش آن ها به کنکور احتیاجی ندارد، ممکن است سوال کنید که کدام یک از رشته های دانشگاهی بدون کنکور دانشجو می پذیرند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اسامی برخی از رشته هایی از گروه های آزمایشی مختلف آورده شده است که امکان ثبت نام و تحصیل در دانشگاه بدون آزمون کنکور و یا ورودی فراهم شده است. برای تحصیل در این رشته ها می توانید از طریق سوابق تحصیلی و یا معدل کتبی خود اقدام نمایید. برخی از مهم ترین و پر طرفدار ترین رشته های دانشگاهی بدون کنکور، شامل موارد زیر می باشند: 

 

رشته های بدون کنکور
ریاضی و فیزیک  تجربی علوم انسانی هنر زبان خارجه
علوم مهندسی علوم ورزشی اقتصاد باستان شناسی زبان و ادبیات اردو
آمار و ریاضی زیست شناسی گیاهی  جغرافیا صنایع دستی زبان و ادبیات فارسی
ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندسی صنایع چوب حقوق فرش و هنرهای اسلامی زبان و ادبیات فرانسه
اقتصاد کشاورزی شیمی محض معارف اسلامی مرمت آثار تاریخی مترجمی زبان انگلیسی
مهندسی معدن تولید گیاهان دارویی و معطر تاریخ عکاسی آموزش زبان انگلیسی
مهندسی مکانیک بیوسیستم علوم و مهندسی باغبانی هتلداری ارتباط تصویری زبان روسی
مهندسی برق مهندسی فضای سبز  جهانگردی طراح لباس زبان و ادبیات ارمنی
مهندسی کامپبوتر تکنولوژی تولیدات گیاهی زبان و ادبیات عربی نقاشی زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی
مهندسی مواد و متالوژی زمین شناسی مدیریت صنعتی طراحی صنعتی زبان و ادبیات انگلیسی
مهندسی هوا و فضا علوم دامی حسابداری تلویزیون و هنرهای دیجیتالی _
مهندسی صنایع علوم و مهندسی جنگل روانشناسی _ _
مهندسی انرژی علوم و مهندسی صنایع غذایی علوم سیاسی _ _
ریاضیات و کاربردها علوم و مهندسی خاک مدیریت دولتی _ _

 

تحصیل در دانشگاه با سوابق تحصیلی

برای اینکه بتوانید بدون شرکت در کنکور سراسری در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش تحصیلی بگیرید، نیازمند سوابق تحصیلی خود خواهید بود. دانشگاه ها در دو نوبت مهر و بهمن رشته های متنوعی را برای متقاضیان ثبت نام بدون کنکور ارائه می دهند و شما می توانید با دریافت مشاوره ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی، به بهترین شیوه ممکن رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید و وارد دانشگاه شوید. البته، برای ثبت نام شما باید اقداماتی را انجام دهید که در ادامه مقاله آن ها را بیان خواهیم کرد. 

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه مقاله رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ، بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

راهنمای تصویری ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

برای ثبت نام دانشگاه بدون آزمون می بایست مراحلی را طی کنید که در این مقاله به طور کامل به شما متقاضیان گرامی توضیح داده خواهد شد. علاوه بر این، برای تسهیل انجام مراحل راهنمایی تصویری از این روند را برایتان قرار داده ایم. لذا، برای آشنایی با تمامی این موارد، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

  ✔️ در مرحله اول می بایست وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایید و گزینه سراسری را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید.

ورود به سامانه سنجش

 

  ✔️ سپس باید بر روی لینک فعال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه کلیک نمایید.

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

  ✔️ لازم به ذکر است تا بدانید که قبل از شروع ثبت نام، باید با کلیک بر روی عبارت خرید کارت اعتباری که در سمت راست صفحه قرار دارد، جهت پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدام نمایید.

خرید کارت جهت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

 

  ✔️ در این مرحله، بر روی دکمه سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه کلیک کنید و سپس بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک نمایید.

سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی

 

  ✔️ سپس باید اطلاعات خواسته شده را در کادرهای معین شده در صفحه ای که باز شده است، درج کرده و بعد از انتخاب درگاه پرداخت مورد نظر خود، بر روی عبارت تایید و ادامه کلیک نمایید.

ثبت اطلاعات متقاضیان

 

  ✔️ کد پیگیری پرداختی که سایت نشان می دهد را یادداشت کنید و بعد از مطالعه قوانین و فعال کردن تیک مربوطه، گزینه  ادامه روند پرداخت را انتخاب کنید.

ادامه روند ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

 

  ✔️ اطلاعات کارت بانکی خود را در قسمت مشخص شده درج کنید و بر روی کلید پرداخت کلیک کنید.

پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

 

  ✔️ سپس به صفحه اصلی ثبت نام برگردید و بر روی گزینه ثبت نام جدید کلیک کنید.

ثبت نام جدید در دانشگاه بدون کنکور

 

  ✔️ در این مرحله سریال ثبت نام خریداری شده را برای آغاز فرآیند نام نویسی در قسمت های خواسته شده وارد کنید و در آخر کلید تایید را بفشارید.

وارد کردن سریال کارت اعتباری خریداری شده در سامانه سنجش

 

 

کدام دانشگاه ها امکان ثبت نام بدون کنکور سراسری را دارند؟

سالانه با افزایش میزان سختی کنکورهای سراسری، افراد بیشتری علاقمند به پذیرش کنکور بدون آزمون و از طریق سوابق تحصیلی می شوند. از سوی دیگر ظرفیت پذیرش دانشجویان بدون آزمون افزایش پیدا کرده است و داوطلبان بدون استرس می توانند مشغول به تحصیل شوند. در این بخش از مقاله می توانید لیستی از دانشگاه های موجود در سرتاسر ایران را مشاهده کنید که امکان پذیرش بدون آزمون را فراهم کرده اند. لازم به ذکر است تا بدانید که هزینه تحصیل و شیوه تحصیل در این دانشگاه ها متفاوت می باشند. می توانید جهت انتخاب بهترین دانشگاه موجود، با ما تماس گرفته و از امکان مشاوره دانشگاه بدون کنکور ما استفاده نمایید. ما در طی این مسیر همراه شما خواهیم بود. لیست دانشگاه هایی که امکان ثبت نام بدون کنکور را دارند، شامل موارد زیر می شود:

  دانشگاه های سراسری

  دانشگاه آزاد

  دانشگاه پیام نور

  دانشگاه غیر انتفاعی

  دانشگاه علمی کاربردی

 

برای آشنایی بیشتر با اسامی دانشگاه های بدون کنکور، بر روی لینک کلیک کنید. 

 

اخبار پیرامون دانشگاه بدون کنکور

حذف پذیرش بدون کنکور دانشجو در برخی رشته‌ های دانشگاه تربیت مدرس

 با توجه به آخرین تغییرات به وجود آمده در عناوین رشته، گرایش‌ های دارای پذیرش دانشجو در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ این دانشگاه، رشته، گرایش‌ های زیر از فهرست رشته‌ های دارای پذیرش این دانشگاه در سال ۱۴۰۳ حذف شده یا صرفا در یک گرایش خاص پذیرش دانشجو دارند.

واکنش مجلسی‌ ها به طرح پذیرش بدون کنکور خارج‌ نشینان

مرکز پژوهش‌ های مجلس در اظهار نظری درباره « طرح پذیرش بدون کنکور دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل مدارس خارج از کشور » اعلام کرد: این طرح در اولویت قانون گذاری قرار ندارد.

ثبت‌نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد آغاز شد

با توجه به مصوبه نوزدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌ های تحصیلات تکمیلی، مقرر شد مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته محل‌ هایی که ظرفیت آن ها خالی مانده، همراه با رشته محل‌ های جدید انجام شود.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با مشاوره دانشگاه بدون کنکور و رشته هایی که بر اساس سوابق تحصیلی می توان در آن ها درس خواند را معرفی کنیم. علاوه بر این، ما در این مقاله برخی از دانشگاه هایی نیز که دانشجویان خود را علاوه بر کنکور از طریق سوابق تحصیلی پذیرش می کنند را به شما معرفی کردیم. به یاد داشته باشید که در هنگام انتخاب مشاور، حتما از مراکز معتبر و افراد متخصص کمک بگیرید. زیرا، انتخاب نادرست سبب می شود تا شما انتخاب رشته ای نادرست داشته باشید. برای دریافت بهترین و با تجربه ترین مشاوره، می توانید با مشاوران ما در مجموعه تحصیل ارتباط برقرار کنید. برای برقراری ارتباط می توانید با ما تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ داده و شما عزیزان را یاری خواهند کرد. 

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 منظور از ثبت نام دانشگاه در رشته های مختلف بر اساس سوابق تحصیلی چیست؟

منظور رشته هایی است که پذیرش در آن رشته ها نیازمند شرکت در کنکور سراسری نمی باشد. اطلاعات بیشتری از این نوع پذیرش دانشگاهی در این مقاله آمده است.

 آیا شهریه دانشگاه های شهریه پرداز برای رشته های بر اساس سوابق تحصیلی متفاوت است؟

خیر؛ شهریه رشته های با آزمون و بدون آزمون تفاوتی با یکدیگر ندارند و یکسان می باشند.

متقاضیان چگونه می توانند از رشته های بدون کنکور ارائه شده در دانشگاه های سراسری مطلع شوند؟

متقاضیان محترم می توانند با دانلود و بررسی دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری از لیست رشته ها مطلع شوند. همچنین داوطلبان می توانند لیست برخی از رشته ها را در این مقاله مشاهده کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
  • چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی یک راهنمای تحصیلی است که شامل لیست دروس واحد‌های مورد نیاز در دوره دندانپزشکی است. این چارت ترمی دندانپزشکی، ترتیب دروس و تعداد واحد های رشته دندانپزشکی را مشخص می‌کند. هدف اصلی این چارت درسی...
تماس با مشاور