ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ مزایا و معایب مدارس نمونه دولتی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۰۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام مدارس نمونه دولتی هفتم تا دهم

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ دانش آموزان متقاضی ثبت نام نمونه دولتی هفتم و نمونه دولتی دهم باید از امکانات، مزایا و معایب مدارس نمونه دولتی آگاه باشند تا بتوانند در صورت تصمیم‌گیری مناسب، در زمان ثبت نام آزمون نمونه دولتی خود را برای تحصیل در این مدارس انجام دهند. برای دانش آموزان پایه ششم، شرایط ثبت نام مدرسه نمونه دولتی از طریق معدل از طریق سایت نمونه دولتی و برای دانش آموزان پایه نهم، نام نویسی بعد از کسب حداقل نمره لازم در آزمون نمونه دولتی انجام می‌شود.

آشنایی با مدارس نمونه دولتی

👈 مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ مناسبی دهیم ، باید بگوییم مدارس نمونه دولتی یکی از بهترین مدارس با پایین‌ترین شهریه نسبت به سایر مدارس غیر انتفاعی و همچنین بالاترین امکانات آموزشی با اساتید و معلمین مجرب می‌باشند. به همین دلیل ما توصیه می‌نماییم که چنانچه پیشرفت فرزندتان در آینده برای شما حائز اهمیت است، بهترین گزینه برای آنان مدارس نمونه دولتی می باشد.

یکی از مواردی که در رابطه با پاسخ سؤال مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ باید بدانید، در رابطه با آزمون ورودی این مدارس می‌باشد. کلیه دانش‌آموزانی که قصد ورود به این مدارس را دارند، لازم است ابتدا آزمون ورودی را پشت سر بگذرانند. در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمون داوطلبان می‌توانند به مدارس نمونه دولتی راه یابند.

آشنایی با مدارس نمونه دولتی 

برای کسب اطلاعات در مورد ثبت نام مدارس نمونه دولتی وارد شوید.

مزایا و معایب تحصیل در مدارس نمونه دولتی

👈 هنگامی قصد مقایسه بین دو مورد مختلف را داریم، معمولا به بررسی جوانب مختلف می پردازیم. بررسی مزایا و معایب مدارس نمونه دولتی یکی از مواردی است که در مقایسه بین مدارس به وجود می آید. قطعا مدارس نمونه دولتی همانند سایر مدارس مزایا و معایبی دارد که بررسی این موارد امر لازم و ضروری است. ما در معرفی مدارس به مسائلی می پردازیم که برای والدین بسیار حائز اهمیت می باشد.

از جمله مزایا و معایب مدارس نمونه دولتی را می توان آزمون ورودی آن دانست. به عنوان مثال، این مدارس به دلیل شرایط ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی سختی که برای ثبت نام دانش آموزان در نظر می گیرند، این امکان را برای دانش آموزانی که اطلاعات بسیار بالایی دارند به وجود می آورد که تنها آنها بتوانند در این آزمون پذیرفته شوند و به مدارس نمونه دولتی راه یابند. اما همین آزمون گاهی می تواند به اعتماد به نفس دانش آموزان دیگر نیز، خدشه وارد نماید.

متخصصین ایران تحصیل سامانه ای را راه اندازی نموده اند که با استفاده از این سامانه می توانند اطلاعات جامعی در رابطه با مزایا و معایب مدارس نمونه دولتی و همچنین پاسخ مناسبی برای سوال مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ بیابند. برای کسب تمامی این اطلاعات می توانید با مشاورین و متخصصین ما تماس حاصل نمایید. کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

برای آشنایی با مراحل ثبت نام نمونه دولتی ششم روی لینک کلیک کنید.

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته

مزایای مدارس نمونه دولتی

👈 یکی از علت‌های عمده‌ای که اولیای گرامی را به پرسش نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟  وا می دارد،  به علت کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در رابطه با این مدارس است.

✔️در رابطه با مزایای مدارس نمونه دولتی اگر بخواهیم به مهم‌ترین مورد آن اشاره نماییم، باید به سطح بالای علمی این مدارس اشاره نماییم.

✔️ از دیگر تفاوت‌ها و مزایایی که در رابطه با پاسخ سوال مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ می‌توانیم بدهیم ، به بالا بودن امکانات این مدرسه باز می‌گردد. معمولاً نمونه دولتی ها از امکانات بسیار بالاتری نسبت به سایر دولتی برخوردند. به همین دلیل دانش آموزان با سهولت بیشتر و با پیشرفت بالاتری می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی به دروس تحصیلی خود بپردازند.

✔️از دیگر مزایای مدارس نمونه دولتی می‌توان توجه به استعدادهای دانش آموزان دانست. در واقع همین توجه  از عمده‌ترین دلایلی است که دانش آموزان و اولیای عزیز به آن اهمیت می‌دهند و امتیاز بسیار مثبتی قلمداد می شود. کشف استعداد و همچنین رسیدن به نقطه‌ای که دانش آموزان بتوانند به وسیله آن این استعدادها  را شکوفا نمایند، از مهم‌ترین مزایای این مدارس می‌تواند باشد.

 

مزایای مدارس نمونه دولتی

معایب مدارس نمونه دولتی

👈 مدارس نمونه دولتی یا وجود تمام مزایایی که از آن برخوردارند، قطعا معایبی را نیز خواهند داشت. بنابراین می توان به مزایا و معایب مدارس نمونه دولتی به صورت توامان و با هم اشاره نمود.

✔️  یکی از معایب مدارس نمونه دولتی را می توان غرور کاذبی دانست که متاسفانه برای دانش آموزان به وجود می آورد. برای بسیاری از دانش آموزان متاسفانه توهم موفقیتی ایجاد می شود که خود را در قله های موفقیت می بینند و همین مسئله ممکن است موجب شود خود را برای کنکور و یا…آماده نکنند.

✔️ احساس شکست ناشی از عدم پذیرفته شدن در آزمون نمونه دولتی نیز، از جمله مواردی است که متاسفانه می توان آن را در زمره معایب مدارس  نمونه دولتی قرار داد. البته نباید فراموش کرد که مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ و این آزمون تنها منحصر به مدارس دولتی نمی باشد.

سایت ثبت نام نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، در گذشته داوطلبان برای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم تا دهم باید به سایت ثبت نام استانی مراجعه کرده و فرم ثبت نام خود را در سایت نمونه دولتی نهم تا دهم مربوط به استان خود تکمیل می‌کردند.

اما در سال جاری با توجه به تغییرات سامانه آموزش و پرورش و به منظور راحتی متقاضیان، آموزش و پرورش تمامی دانش‌آموزان را به سامانه ثبت نام اعلام نتایج نهم تا دهم ۱۴۰۳ به آدرس my.medu.ir منتقل کرده است.

نحوه نام‌نویسی در آزمون مدارس نمونه دولتی 1403

اگر قصد ثبت نام نمونه دولتی هفتم و یا نمونه دولتی دهم را دارید باید از طریق سایت نمونه دولتی به نشانی اینترنتی my.medu.ir اقدام نمایید.

❇️ در ابتدا، وارد سایت ثبت‌نام نمونه دولتی شوید و کد ملی و رمز عبور خود را وارد نمایید.

سایت ثبت نام نمونه دولتی

❇️ پیش از وارد کردن اطلاعات، شرایط و ضوابط ذکر‌شده‌را مطالعه کنید.

❇️ در مرحله بعد، تمامی اطلاعات فردی و تحصیلی خواسته‌شده‌را تکمیل کرده و روی گزینه “ذخیره و بعدی” کلیک کنید.

❇️ در مرحله آخر باید هزینه لازم را پرداخت کرده و کد رهگیری را دریافت و نزد خود نگه دارد.

برای آگاهی از مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی روی عبارت کلیک نمایید .

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

شرایط تحصیل در مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی به دلیل بالاتر بودن سطح علمی و آموزشی خود، دارای تقاضای زیادی هستند.

یکی از مهم‌ترین شروط تحصیل در مدارس نمونه دولتی شرکت در آزمون نمونه دولتی در پایه نهم به دهم و کسب نمره قبولی در این مدارس است. این آزمون سالانه توسط سازمان آموزش و پرورش هر استان برگزار می‌شود.

به‌طور کلی به دلیل حذف آزمون نمونه دولتی از پایه ششم به هفتم در سال‌های اخیر، برای پذیرش دانش‌آموزان پایه هفتم در مدارس نمونه دولتی شرایط ساده‌تری وجود دارد و برای ثبت نام باید نمرات خوب و معدل خوبی را به دست آورده باشد.

اما شرایط دیگر برای ثبت نام پایه دهم مدارس نمونه دولتی به شرح زیر است:

دارای تابعیت ایرانی

حداکثر تعداد مردودی دو بار در هر پایه تحصیلی

کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس و یا حداکثر یک خوب در یکی از دروس نمی‌سال اول پایه ششم

کسب تمامی نمرات خیلی خوب و یا حداکثر یک خوب در یکی از نمرات

هزینه‌های مرتبط با فرم مدرسه، بیمه و کتاب و… در هنگام ثبت نام در مدرسه دریافت خواهد شد.

شرایط تحصیل در مدارس نمونه دولتی

برای ثبت نام نمونه دولتی دهم از مدرسه نمونه دولتی، آزمون ورودی برگزار می‌شود و شرایط شرکت در این آزمون برای نمونه دولتی دهم عبارتند از:

شرایط تحصیل در مدارس نمونه دولتی

داشتن تابعیت ایرانی

کسب حداقل معدل ۱۷ در امتحانات نوبت دوم پایه نهم

کسب حداقل نمره ۱۲ در کلیه دروس امتحانی نیمسال دوم تحصیلی در پایه نهم

۱۰٪ از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی به دانش‌آموزان دارای سهمیه شاهد و ایثارگران تعلق می‌گیرد

کسب تراز لازم برای پذیرش در مدرسه نمونه دولتی

متقاضیان شرکت در این آزمون برای انتخاب رشته سال دهم مجاز به انتخاب یکی از رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی هستند

داوطلبانی که در مدارس خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، در صورت تمایل برای ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی نهم به دهم در زمان مقرر می‌بایست ثبت‌نام خود را تکمیل کنند و توجه داشته باشند که آزمون مجزایی برای آن‌ها برگزار نخواهد شد

رقابت برای هنرستان فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی بدون ملاک قرار دادن منطقه یا ناحیه دانش‌آموزان انجام می‌شود

درصد تاثیر معدل موثر ۵۰ درصد و آزمون ورودی ۵۰ درصد است

شرایط پذیرش اختصاصی در مدارس نمونه دولتی برای پایه نهم به دهم به شرح زیر است:

دانش‌آموزان پذیرفته‌شده‌در آزمون ورودی یک مدرسه نسبت به ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی دیگر غیرمجاز خواهند‌بود

پذیرش دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی در رشته‌های نظری و فنی و حرفه‌ای بر اساس معدل کل پایه نهم و نمره کسب‌شده‌در آزمون ورودی انجام می‌شود که تاثیر هر کدام به میزان ۵۰ درصد است

شرط تاثیر ۵۰ درصدی معدل کل، به معنای داشتن حداقل معدل کل ۱۷ و حداقل نمره ۱۲ در تمامی دروس امتحانی نیمسال دوم تحصیلی است.

به‌طور کلی، هر سال ۱۰ درصد از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی به دانش آموزان شاهد اختصاص می‌یابد.

افرادی که دارای سهیمه می باشند با توجه به اولویت بندی می توانند از این سهمیه استفاده نمایند، که این اولویت به صورت زیر است:

🔴  اولویت ۱: فرزندان شاهد، اولویت ۲: فرزندان جانباز ۵۰ درصد به بالا و آزادگان با بیش از ۳ سال سابقه اسارت، اولویت ۳: فرزندان جانباز ۲۵ درصد الی ۴۹ درصد و آزادگان با بیش از ۶ ماه سابقه اسارت، اولویت ۴: فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد و آزادگان با کمتر از ۶ ماه سابقه اسارت.

متقاضیان استفاده از این سهمیه‌ها باید در برگه ثبت نام نمونه، نوع اولویت خود را مشخص کنند.

پس از پایان مهلت ثبت نام، صحت کلیه مدارک بررسی خواهد شد، در صورتی که احراز سهمیه شاهد انجام نشود، مطابق قوانین وضع شده، پذیرش داوطلب در آزمون لغو خواهد شد.

برای اطلاع از لیست آدرس مدارس نمونه دولتی سراسر کشور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شهریه مدارس نمونه دولتی

شهریه مدارس نمونه دولتی کمتر از شهریه مدارس غیرانتفاعی است و احتمالا می‌توان مهم‌ترین تفاوت مدارس دولتی و غیردولتی را در شهریه خلاصه کرد.

به صورت کلی بدانید هر مدرسه با توحه به شهر و استان و همچنین امکاناتی که در اختیار دانش آموز قرار می دهد و خدمات خود دارای شهریه متفاوتی می باشد. برای اطلاع از شهریه هر مدرسه می توان با سایت آن مدرسه مراحعه کرده و یا با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

شهریه مدارس نمونه دولتی در زمان ثبت نام نمونه دولتی

مشاوره مدارس نمونه دولتی ایران تحصیل

برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ می توانید با مشاورین و متخصصین ما در ارتباط باشید . متخصصین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید می توانید اطلاعات جامعی را در رابطه با مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ به دست آورید. مشاورین و متخصصین ما آماده ارائه خدمات به شما دانش آموزان و اولیای گرامی آنان می باشند.

برقراری ارتباط با مشاورین ایران تحصیل علاوه بر بالا بردن اطلاعات شما در زمینه مزایا و معایب مدارس نمونه دولتی ، کمک خواهد کرد تا بتوانید به راحتی از منابع آزمون آگاه شوید و همچنین از نمونه سوالات در تمامی پایه ها بهره مند گردید. متخصصین ما پاسخ جامعی را در رابطه با مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ به شما عزیزان ارائه خواهند داد.

همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز، حتی ایام تعطیل ، مشاورین ما در ارائه اطلاعات به دانش آموزان و اولیای محترم  آماده می باشند.

 


خلاصه مطلب

انتخاب بهترین مدارس برای تحصیل دانش آموزان همواره یکی از مهمترین مسائل مورد توجه والدین بوده است. علاوه بر این، دانش آموزان علاقه‌مند به تحصیل در مدارسی هستند که از امکانات آموزشی مناسب برخوردار باشند. ما در ایم مقاله در خصوص مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ مفصل صحبت کرده و تلاش کرده ایم تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیاز شما عزیزان قرار دهیم. حال در صورت نیاز به مشاوره می تواین با مشاورین متخصص ایران تحصیل با شماره  9099075307 در ارتباط باشید.

برای دانلود pdf کلیک نمایید.

3.7/5 - (31 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام مدارس نمونه دولتی هفتم تا دهم

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا متقاضیان برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی ملزم به شرکت در آزمون هستند؟

با توجه به متن مقاله، یکی از شرایط اساسی برای ورود به مدارس نمونه دولتی، شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی است.

چگونگی ثبت نام دانش آموزان متقاضی در مدارس نمونه دولتی چگونه است؟

ثبت نام دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی پس از قبولی در آزمون ورودی صورت می‌گیرد که در متن مقاله، مراحل و جزئیات آن توضیح داده‌شده‌است.

مزایای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی چیست؟

مدارس نمونه دولتی امکانات ویژه‌ای نسبت به سایر مدارس دارند که توضیحات آن به‌طور کامل در مقاله آورده‌شده‌است.

نظرات

205 دیدگاه دربارهٔ «مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ مزایا و معایب مدارس نمونه دولتی»

  1. Avatar photo Reyhaneh گفت:

    سلام هفتم معدلم۱۸ونیم به بالا. هشتم۱۹ونیم به بالا. نهم نوبت اول۱۹.۴۳
    میتونم تو ازمون نمومه دولتی شرکت کنم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید در آزمون نمونه دولتی ثبت نام کنید

  2. Avatar photo فاطمه زهرا گفت:

    سلام
    آیا آزمون نمونه دولتی برای رشته علوم انسانی هم. امکانپذیر است؟
    کدام مدارس دخترانه تهران؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکان پذیر است و میتوانید برای مدارس فرهنگ اقدام کنید

  3. Avatar photo عطی گفت:

    سلام من میخوام واسه دهم ثبت نام کنم معدل هفتمم ۱۷.۷۴ و معدل هشتمم ۱۷.۹۳ ومعدل نهمم نوبت اول ۱۸.۶۴ نوبت دوم هنوز انجام ندادیم میتونم نمونه دولتی شرکت کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شرط معدل نمونه دولتی معدل بالای 17و نیم میباشد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه نقل و انتقال دانش‌آموزان سمپاد

    سامانه نقل و انتقال دانش‌ آموزان سمپاد + شرایط درخواست ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    سامانه نقل و انتقال دانش‌آموزان سمپاد چیست؟ چگونه از سایت انتقالی تیزهوشان استفاده کنیم؟ مراحل نقل و انتقالات دانش‌آموزان چگونه است؟ نحوه ورود به سایت نقل و انتقالات دانش‌آموزان تیزهوشان را توضیح دهید؟ سامانه نقل و انتقال دانش‌آموزان سمپاد یکی...
  • بهترین دبستان دخترانه منطقه 1 تهران

    بهترین دبستان دخترانه منطقه 1 تهران 

    آیا می دانید بهترین دبستان دخترانه منطقه 1 تهران کدام است؟ والدینی که دانش آموزانشان قصد تحصیل در مدارس منطقه 1 تهران را دارند، می توانند با اطلاع از فهرست و مقایسه لیست برترین دبستان های دخترانه این منطقه برای...
  • زمان ثبت نام مدارس سلام

    زمان ثبت نام مدارس سلام ۱۴۰۳

    زمان ثبت نام مدارس سلام اعلام شد. این مدرسه غیر دولتی با ارائه جدول زمان بندی و مهلت ثبت نام آزمون ورودی مدت زمان ثبت نام در هر مقطع را مشخص نموده است. این مرکز آموزشی فعالیت خود را از...
  • طرح شهاب چیست؟

    سایت طرح شهاب   جهت اطلاعات بیشتر در مورد طرح شهاب – چگونگی اجرای طرح شهاب مدارس و سایت طرح شهاب از سراسر کشور با مرکز ایران تحصیل به شماره های زیر تماس بگیرید : 9099075307   طرح شهاب چیست؟...
تماس با مشاور