ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

لیست بهترین دانشگاه های جهان

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۷ آبان ۱۴۰۲
لیست برترین دانشگاه های جهان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمانی که صحبت از لیست بهترین دانشگاه های جهان به میان می آید این نکته به ذهن خطور میکند که این رتبه بندی ها بر چه پایه و اساسی است و یا به زبان ساده تر بر اساس چه نوع شاخصه هایی رتبه بندی دانشگاه ها تعیین میشود. در انتخاب بهترین دانشگاه های جهان عوامل و فاکتور های گوناگونی دخیل هستند که معمولا بر اساس سطح کیفی و علمی دانشگاه ها، تعداد جایزه های برنده شده توسط فارغ التحصیلان و یا تعداد مقالات بین المللی انجام میشود.

رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان بر اساس مراجع مختلفی از جمله شرکت هایی مانند تایمز، QS و رتبه بندی شانگهای انجام میشود. ما در این مقاله سعی داریم لیست بهترین دانشگاه های جهان را با توجه به هزینه، نحوه پذیرش، صرف زمان و … معرفی کنیم.

لیست بهترین دانشگاه‌های جهان براساس رتبه‌بندی تایمز

👈🏽یکی از معروف ترین سیستم های رتبه دادن به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، رتبه بندی تایمز میباشد که بهترین دانشگاه های خارج از کشور را جهت تحصیل معرفی میکند. رنکینگ جهانی دانشگاه ها توسط تایمز در دسته معتبرترین سیستم های طبقه بندی مراکز آموزش عالی قرار میگیرد.

نام دانشگاه کشور
دانشگاه آکسفورد انگلستان
دانشگاه استنفورد ایالات متحده آمریکا
دانشگاه کمبریج انگلستان
دانشگاه هاروارد ایالات متحده آمریکا
موسسه فناوری کالیفرنیا Caltech ایالات متحده آمریکا
کالج سلطنتی لندن انگلستان
دانشگاه صنعتی زوریخ ETH سوییس
کالج دانشگاهی لندن UCL انگلستان
دانشگاه شیکاگو ایالات متحده آمریکا

برای اطلاع از بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در خارج از کشور بر روی لینک کلیک نمایید.


معیارهای رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان

👈🏽 یکی از موسساتی که به بررسی شاخص های رتبه بندی در سراسر جهان میپردازد موسسه تایمز میباشد. این موسسه اطلاعاتی را در حدود 1800 موسسه آموزشی در سراسر دنیا را بررسی میکند. این اطلاعات در چند گروه مختلف دسته بندی میشوند:

شاخص آموزشی دانشگاه ها:

یکی از پر اهمیت ترین معیار ها در رتبه بندی دانشگاه، شاخص آموزشی میباشد. این حوزه به طور کلی به محیط یادگیری، فعالیت های تحقیقی، اختراعات، خلاقیت های صنعتی و هم چنین تعداد جوایز دریافت شده توسط فارغ التحصیلان به خصوص جایزه نوبل بستگی دارد.

شاخص تحقیق دانشگاه ها:

این شاخص یک معیار بحث برانگیز در رتبه بندی دانشگاه ها به شمار میرود چرا که به عوامل مختلفی از جمله شرایط اقتصادی، سیاست های ملی، هم چنین کمک هزینه های تحقیقاتی در موضوعات علمی بستگی دارد. بنابراین کارشناسان تایمز پیشنهاد کردند که این شاخصه یکی از معیار های مهم در رنکینگ دانشگاه ها باشد.

شاخص استنادات دانشگاه ها:

این شاخصه به طور کلی شامل تاثیر بهره وری تحقیق های فردی و نتیجه گیری از آن میشود. تایمز تعداد دفعات تاثیر پژوهش های یک دانشگاه را با تاثیر تعداد دفعاتی که پژوهشگران دیگر آثارشان را در سطح بین المللی منتشر کرده اند مورد بررسی قرار میدهد.

شاخص چشم انداز های بین المللی دانشگاه ها:

این حوزه نیز یکی از حوزه های مهم در خصوص رتبه بندی دانشگاه ها است. چشم انداز های بین المللی شامل کارکنان دانشگاه، دانشجویان، تحقیقات مجموعه و به طور کلی میزان توانایی دانشگاه برای جذب دانشجویان و اساتید از سراسر دنیا میشود. در شاخص بین المللی مجموع نشریات مرتبط دانشگاه ها که حداقل یک نویسنده بین المللی دارد مورد بررسی قرار میگیرد.

بهترین دانشگاه های جهان از نظر شهریه

👈🏽 بهترین دانشگاه های جهان بابت ارائه خدماتشان معمولا هزینه های زیادی دریافت میکنند، اما بسیاری از این دانشگاه های مطرح میتوانند دانشجویان را بورسیه تحصیلی کنند تا با حداقل هزینه به ادامه تحصیل بپردازند. موضوع دیگر پیرامون این بحث میباشد که کنکور خارج از کشور چیست و در چه کشور هایی صورت میگیرد که در پاسخ میتوان گفت تنها در 7 کشور دنیا این آزمون برگزار میگردد. ما در این قسمت از مقاله سعی داریم لیستی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های دنیا به شما معرفی کنیم.

نام دانشگاه کشور
دانشگاه People آمریکا
دانشگاه ایالتی کالیفرنیا آمریکا
موسسه تکنولوژی فدرال آمریکا
دانشگاه ایالتی آلکورن، می سی سی پی آمریکا
دانشگاه براندون کانادا
دانشگاه یورک سنت جان انگلستان
دانشگاه کاونتری انگلستان
دانشگاه آزاد برلین آلمان
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان
دانشگاه بولونیا ایتالیا

بهترین دانشگاه های مهندسی جهان

📣 اطلاعیه 📣

دانشگاه های برتر جهان براساس خدماتی که ارائه می دهند، شهریه بیشتری نیز دریافت خواهند کرد. بنابراین در انتخاب دانشگاه باید به امکانتی که دانشگاه در اختیار شما قرار می دهد نیز توجه داشته باشید.

برترین دانشگاه های مهندسی جهان

👈🏽 پذیرش و اخذ مدرک مهندسی دانشجویان را برای مشاغل در واحد های صنعتی آماده میسازد. بر اساس اداره آمار کار(BLS)، رشد 3 درصدی برای مشاغل مهندسی از سال 2019 تا 2029 پیش بینی شده است که در این بین مهندسان عمران، مکانیک و صنایع بیشترین رشد را خواهند داشت. در ادامه سعی داریم لیستی از بهترین دانشگاه های جهان در حوزه مهندسی به شما معرفی کنیم.

نام دانشگاه کشور
دانشگاه هاروارد آمریکا
دانشگاه آکسفورد انگلستان
دانشگاه استنفورد آمریکا
دانشگاه فناوری ماساچوست آمریکا
دانشگاه کالیفرنیا، برکلی آمریکا
دانشگاه کمبریج انگلستان
موسسه فناوری کالیفرنیا آمریکا
دانشگاه پرینستون آمریکا
مؤسسه فناوری فدرال زوریخ سوییس

برترین دانشگاه های پزشکی جهان

برترین دانشگاه های پزشکی جهان

👈🏽 برترین دانشگاه های پزشکی جهان معمولا در کشور های اروپای غربی و هم چنین ایالات متحده و به طور کلی کشور هایی که قطب اول پزشکی در دنیا محسوب میشوند واقع شده اند. دانشگاه های برتر جهان در زمینه پزشکی آزمون های چند مرحله ای دارند که معمولا در مرحله اول کسانی را پذیرش میکنند که دوره های پیش پزشکی را گذرانده باشند و یا دیپلم خود را از کشور هایی نظیر انگلستان یا آمریکا گرفته باشند. پزشکی بدون کنکور خارج از کشور نیز یکی از راه های پذیرش در این رشته میباشد. در ذیل لیستی از بهترین دانشگاه های جهان در در حوزه پزشکی اورده شده:

دانشگاه کشور
هاروارد آمریکا
آکسفورد انگلستان
استنفورد آمریکا
کمبریج انگلستان
جان هاپکینز آمریکا
مک مستر کانادا
دانشگاه ملی سنگاپور سنگاپور
امپریال کالج انگلستان
یو سی ال انگلستان

بهترین دانشگاه های جهان در زمینه هنر

برترین دانشگاه های جهان در زمینه هنر

👈🏽 رشته هنر از جمله رشته های خاص به شمار میرود که پذیرش آن در دانشگاه ها نیازمند الزاماتی خاص میباشد. قطعا یکی از شرایط این دانشگاه ها پذیزش متقاضیانی است که پیشینه هنری و یا سابقه عملی در این زمینه داشته باشند برای مثال درنمایشگاه ها، رخداد های جهانی، جشنواره ها و یا رقابت های جهانی شرکت داشته باشند. بهتر است که متقضیان این رشته دیپلم 12 ساله خود را از کشور مقصد دریافت کرده باشند تا بتوانند با شرایط راحت تری به داشگاه مورد نظر وارد شوند. در اینجا لیست بهترین دانشگاه های جهان در زمینه هنر را به شما معرفی میکنیم:

دانشگاه کشور
Royal College of Art انگلستان
University of the Arts London انگلستان
The New School آمریکا
Rhode Island School of Design آمریکا
Politecnico di Milano ایتالیا
Aalto University فنلاند
Pratt Institute آمریکا
Massachusetts Institute of Technology آمریکا
Design Academy Eindhoven هلند

برای اطلاع از اعتبار مدرک معادل بر روی لینک کلیک نمایید.

برترین دانشگاه های آسیا

👈🏽 امروزه افزایش تعداد دانشگاه های معتبر و مقرون به صرفه سبب افزایش تقاضا برای ادامه ی تحصیل در کشور های آسیایی شده چرا که به دلیل هزینه های کمتر تحصیل، کوتاه بودن مسیر و هم چنین آسان بودن پروسه پذیرش میتوان به جای تحصیل در کشورهای اروپایی یا آمریکا در کشور های آسیایی به ادامه تحصیل پرداخت. در ذیل لیستی از بهترین دانشگاه های آسیا معرفی شده است.

دانشگاه کشور
دانشگاه چینهوا چین
دانشگاه پکینگ چین
دانشگاه ملی سنگاپور سنگاپور
دانشگاه هنگ کنگ هنگ کنگگ
دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور
موسسه پیشرفته علوم و فناوری کره جنوبی
دانشگاه فودان چین
دانشگاه کیوتو ژاپن
دانشگاه نانجینگ چین

نحوه پذیرش برترین دانشگاه های جهان

👈🏽 پذیرش در بهترین دانشگاه های دنیا مراحل مختلفی دارد که قبل از ثبت نام و دریافت پذیرش باید به طور کامل انجام شود. این مدارک میتواند شامل زبان انگلیسی، رزومه تحصیلی، مقالات علمی یا پژوهشی و یا انگیزه نامه و توصیه نامه اساتید باشد. برای اطلاع از نحوه پذیرش میتوانید از مشاوره تحصیل در خارج از کشور نیز کمک بگیرید.

  • اخذ مدرک زبان برای پذیرش :

یکی از مدارک لازم جهت پذیرش برترین دانشگاه های دنیا، اخذ مدرک زبان انگلیسی در معتبرترین آکادمی های بین المللی زبان انگلیسی مانند تافل و یا آیلتس میباشد. بنابراین اگر به فکر پذیرش برای بهترین دانشگاه های دنیا هستید باید حداقل دو سال برای اخذ مدرک زبان انگلیسی زمان بگذارید.

  • انگیزه نامه چیست؟

این مرحله کاملا بستگی به علایق دانشجو در رشته تحصیلی، کشوری که در آن تحصیل خواهد کرد، میزان شهریه و … دارد. با توجه به هزینه های زیاد این دانشگاه ها دانشجویان ایرانی ترجیح میدهند در کشوری که تحصیل در آن رایگان باشد و یا هزینه های شهریه حداقلی را انتخاب کنند.

  • توصیه نامه چیست؟

علاوه بر موارد گفته شده دانشجویان باید دانشگاهی را انتخاب کنند که بعد از تحصیل برای ورود به بازار کار و اخذ تابعیت کشور مورد نظر بتوان اقدام کرد. اهمیت این مرحله بسیار زیاد میباشد چرا که در صورت عدم پرداخت مالیات و پیدا کردن کار مناسب نمیتوان حق شهروندی کشور مورد نظر را دریافت کرد.

ظرفیت پذیرش برترین دانشگاه های جهان

👈🏽 ظرفیت پذیرش دانشگاه ها بستگی به عوامل متفاوتی از جمله رشته و مقطع تحصیلی دارد، اما به طور میانگین ظرفیت کالج ها در حدود 50 نفر و ظرفیت کلی دانشگاه ها با توجه به رشته و مقطع تحصیلی و یا حتی جنسیت افراد چیزی حدود 68 تا 4000 نفر برآورد میشود.

👈🏽 اما در مورد دانشگاه هایی که عضو اتحادیه اروپا میباشند صندلی هایی که برای دانشجویان غیر اروپایی در نظر گرفته شده چیزی حدود 8 درصد میباشد که این آمار نیز کاملا بستگی به کیفیت مدارک ارائه شده توسط دانشجویان میباشد.

📣 اطلاعیه: ظرفیت پذیرش دانشگاه ها به عوامل مختلفی چون رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد.

بزرگترین دانشگاه های جهان

👈🏽 شاید عده ای از مردم بزرگترین دانشگاه های های دنیا را با برترین دانشگاه ها اشتباه بگیرند اما در واقع بزرگترین دانشگاه ها با توجه به ابعاد دانشگاه و هم چنین تعداد دانشجویان و مسائلی از این چنین تلقی میشود. در حال حاضر بزرگترین دانشگاه جهان، دانشگاه ایندرا گاندی در کشور هند میباشد که حدود 4 میلیون دانشجو دارد.

👈🏽 از نظر بزرگی، دانشگاه ها به ترتیب شامل: دانشگاه ملی ایندیرا گاندی هند با 4 میلیون دانشجو، کامیونیتی کالج کالیفورنیا با 2 میلیون و صد هزار دانشجو، دانشگاه ملی بنگلادش با حدود 2 میلیون دانشجو، دانشگاه آنادولو ترکیه با حدود 1 میلیون و نهصد هزار دانشجو و دانشگاه آزاد اسلامی ایران با حدود 1 میلیون و پانصد هزار دانشجو طبقه بندی میشوند.

جدیدترین اخبار پیرامون لیست بهترین دانشگاه های جهان

📌 جدیدترین رتبه بندی برترین دانشگاه‌های جهان

در جدیدترین رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان، دانشگاه های زیر جایگاه اول تا سوم را دارند:

  • دانشگاه هاروارد
    جایگاه نخست در دسته‌ بندی رشته های زیست‌ شناسی، بیوشیمی، اقتصاد و تجارت و ایمنی‌ شناسی.
  • موسسه تکنولوژی ماساچوست
    دانشگاه MIT به عنوان بهترین دانشگاه جهان در رشته فیزیک می باشد.
  • دانشگاه استنفورد
    مجله یواس نیوز دانشگاه استنفورد را به علت داشتن بهترین عملکرد در رشته علوم رایانه معرفی نمود.

دانشگاه های کالیفرنیا – برکلی، آکسفور انگلیس و دانشگاه کلمبیا در رده های بعد جای دارند.

📌 رتبه بندی برترین دانشگاه‌ های جهان

بر اساس گزارش مجله تحلیلی خبری یو.اس. نیوز اند ورلد ریپورت ( U.S. News and World Report) که هر سال رتبه بندی دانشگاه ها را اعلام می کند، رتبه‌ بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس معیارهای اعتبار جهانی، میزان تحقیقات، حجم و کیفیت انتشارات از سوی دانشجویان و اساتید و همکاری‌های تحقیقاتی بین‌المللی به شرح زیر می باشد:

  • 282 دانشگاه از کشور آمریکا
  • 309 دانشگاه از کشور چین
  • 90 دانشگاه از کشور انگلیس
  • 39 دانشگاه از کشور استرالیا
  • 40 دانشگاه از کشور کانادا
  • 49 دانشگاه از کشور ایران
  • 8 دانشگاه کشور نیوزیلند
  • 72 از کشور آلمان
  • 111 از کشور ژاپن

خلاصه مطلب

تحصیل در دانشگاه های معتبر به شما این امکان را می دهد که پس از گذراندن دوره تحصیلی خود با در دست داشتن یک مدرک تحصیلی معتبر و بین المللی شرایط ورود به بازار کار متناسب با رشته و مهارت خود را در هر نقطه ای از دنیا هموار سازید. بسیاری از دانشگاه های براساس معیارهای خاصی چون شهریه، رشته های ارائه شده در جایگاه متفاوتی قرار می گیرند.

ما در این مقاله سعی کردیم لیست بهترین دانشگاه های جهان را به شما معرفی کنیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. چنانچه در ارتباط با مطالب ارائه شده سوال و ابهامی داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین دانشگاه‌های جهان براساس رتبه‌بندی تایمز کدام اند؟

دانشگاه آکسفورد، استنفورد و کمبریج به ترتیب در جایگاه اول تا سوم بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند و با مراجعه به جدول ارائه شده در این مقاله می توانید سایر بهترین دانشگاه های جهان را مشاهده نمایید.

شاخص رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان چیست؟

شاخص هایی که می توانند در رتبه دانشگاه ها تأثیر داشته باشند، شامل شاخص تحقیقات دانشگاه، استنادات آن و همچنین شاخص آموزشی و چشم اندارهای بین المللی دانشگاه می باشند.

بهترین دانشگاه های مهندسی جهان کدام اند؟

دانشگاه های آکسفورد، استنفورد و هاروارد به ترتیب در جایگاه اول تا سوم بهترین دانشگاه های مهندسی جهان جای دارند. در این مقاله لیست کامل بهترین دانشگاه های مهندسی جهان ارائه شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور