ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + سقف تعداد واحد

قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

جزئیات قوانین انتخاب رشته، روش افزایش محدودیت تعداد واحد و... با یک تماس در اختیار شماست.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد دارای ماده و تبصره هایی می باشد که دانشجویان باید از تمامی آنها اطلاع داشته باشند و در هنگام انتخاب واحد به تمامی آنها دقت کامل داشته باشند. تا بعدها دچار مشکل نشوند. از جمله دیگر قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد است که دانشجویان در شرایط خاص چند واحد حق انتخاب واحد دارند و یا در صورت مشروطی چند واحد درس می توانند انتخاب کنند و در صورت معدل الف و کسب معدل ۱۷ به بالا چند واحد می توانند انتخاب کنند.

افراد باید از تمامی این موارد آگاهی داشته و بر اساس این قوانین انتخاب خود را از روی چارت قرار داده شده برای هر رشته انتخاب کنند و در صورت نیاز می توانند برای آگاهی بیشتر از قوانین انتخاب واحد با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشند.

انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

👈 دانشجویان در تمام دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و علمی کاربردی موظف هستند قبل از شروع هر ترم و برای ورود به ترم جدید، درس‌هایی که باید در آن ترم قبول شوند را انتخاب کنند.

انتخاب واحد به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و دانشجویان باید طبق زمانی که دانشگاه مشخص کرده است، با درنظر گرفتن معدل و پیش نیازها، به سامانه شخصی خود در سایت دانشگاه مراجعه کرده و واحد انتخاب کنند.

بیشتر دانشگاه‌ها برای دانشجویان جدیدالورود و ترم اول واحد انتخاب می‌کنند. دانشجویان در ترم اول حق انتخاب واحد ندارند و مجبورند با واحدهایی که از سوی دانشگاه انتخاب‌شده‌است، ادامه تحصیل دهند.

برای ورود به سامانه منادا روی لینک کلیک کنید.

انتخاب واحد دانشگاه آزاد

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

👈 وظیفه دانشجویان پس از پرداخت کلی یا قسمتی از شهریه دانشگاه آزاد در آغاز هر ترم، این است که وارد سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac. ir‌ شده‌ و با رعایت حداقل واحدهای لازم و برنامه درسی ترم جاری، انتخاب واحد خود را انجام دهند.

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد از تاریخ ۱۲ شهریور آغاز می‌شود و تا ۲۴ شهریور ماه ادامه می‌یابد.

قوانین مربوط به انتخاب واحد دانشگاه آزاد

👈 قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سال جاری به شرح زیر است:

💢 دانشجو بایستی در هر نیم سال تحصیلی اول و دوم حداقل ۱۲ و حداکثر ۲۰ واحد را انتخاب کند. حداکثر تعداد انتخاب واحد برای ترم تابستانه بین ۶ الی ۸ واحد است.

💢 در صورتی که کارنامه دانشجو در ترم قبل ۱۷ و ۱۷ به بالا باشد با تایید دانشگاه می تواند ۲۴ واحد انتخاب کند.

💢  در صورتی که دانشجو درترم آخر با ۲۴ واحد می تواند فارغ التحصیل گردد اگر معدلش بالای ۱۰ باشد با تاییده دانشگاه می تواند تمام واحد های باقیمانده را انتخاب کند.

💢  دانشجو می تواند در صورتی که با ۱۰ واحد فارغ التحصیل می شود تمامی واحد ها را در ترم تابستانه انتخاب کند.

💢  دانشجو همزمان نمی تواند از مفاد ۲ و ۳ استفاده کند.

💢  در صورتی که واحد های دانشجو بنا به دلایل آموزشی به کمتر از ۱۲ واحد برسد و در اختیار دانشجو نباشد، این نیمسال برای دانشجو به عنوان نیمسال کامل محسوب خواهد شد. لازم است بدانید که در مشروط و یا ممتاز شدن دانشجو کاملا بی تاثیر می باشد.

📌 جهت اطلاع از سامانه سیدا دانشگاه آزاد اسلامی و شرایط میهمانی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی لینک کلیک نمایید.

💢  دانشجو می بایست در زمان تعیین شده برای انتخاب واحد نسبت به انجام فرایند انتخاب واحد در بازه زمانی تعیین شده اقدام کند. در صورت تاخیر نباید تاخیرش بیش از سه شانزدهم ساعات هر کلاس باشد. مدت تاخیر در انتخاب واحد دانشجو جزو غیبت برای او محاسبه می شود.

💢  هر درسی از لحاظ ارتباط با دروس دیگر به دو حالت می باشد، آن دو حالت وابسته و مستقل هستند.

💢 اگر دانشجو برای فارغ التحصیلی خود دو درس نظری داشته باشد و بر حسب سقف انتخاب واحد نتواند آن دو درس را در نیمسال انتخاب واحد کنم با تایید مدیر گروه می تواند آن دو درس را یا معرفی به استاد و یا در ترم تابستانی انتخاب کند.

💢  در صورتی که دانشجو درسی را انتخاب کند که هم واحد عملی و هم نظری داشته باشد و در واحد عملی نمره قبولی را کسب کرده باشد ولی در واحد نظری قبول نشده باشد بنا به این ماده می تواند واحد نظری را به صورت معرفی به استاد انتخاب واحد کند.

💢 تعداد واحد جبرانی برای دوره کارشناسی ناپیوسته اگر با تایید و تشخیص گروه آموزشی همراه باشد حداکثر ۶ واحد می باشد. نمره دروس جبرانی کارنامه کل و میانگین نمرات محاسبه نمی گردد.

📌 جهت اطلاع از سامانه مجازی دانشگاه آزاد و سامانه ساهم دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

💢  دانشگاه می تواند برای دانشجویان دوره کاردانی پیوسته و یا دوره کارشناسی ناپیوسته که  معدل آنها زیر ۱۴ است و در رشته غیر مرتبط پذیرفته شده اند، حداکثر ۲۰ واحد دروس جبرانی به آنها ارائه دهد. لازم است دانشجویان مطلع باشند که نمره دروس جبرانی در معدل میانگین نیم سال و کل محاسبه نمی گردد.

💢  دانشجویان باید مطلع باشند که حداقل نمره قبولی در هر درس ۱۰ می باشد.

💢  اگر دانشجویی در نیم سالی در تعدادی از دروس نمره قبولی و در تعدادی نمره مردود کسب کنند. و در ترم بعد دروس مردودی را انتخاب کرده و قبول شوند تمامی نمرات قبولی و مردودی در کارنامه آنها ثبت خواهد شد و باقی می ماند ولی این نمرات در محاسبه میانگین کل بی تاثیر و بی اثر هستند.

💢 : گذراندن دروس با استفاده از تبصره ۱ صرفا برای محاسبه میانگین کل دوره تحصیلی در هنگام دانش آموختگی می باشد و برای خنثی کردن مشروطی دوره و نیم سال قبلی می باشد.

تهسیلات این ماده شامل افرادی که برای تقلب و یا حکم کمیته انضباطی نمره مردود کسب کرده اند نمی شود.

💢  در صورتی که میانگین نمرات دانشجو در هر نیم سال کمتر ۱۲ باشد. دانشجو در آن نیمسال مشروط تلقی می شود. این افراد حداکثر در نیم سال بعد می توانند ۱۴ واحد انتخاب واحد کنند.

💢  اگر دانشجو در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته ۳ نیمسال اعم از متوالی و با متناوب مشروط شده باشد، از تحصیل محروم می شود.

کال تو اکشن تماس

قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد

📌 جهت اطلاع از ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

💢 رعایت پیش نیاز در هنگام انتخاب واحد بسیار مهم می باشد و در صورت رعایت نکردن ممکن است در آینده دروس حذف شوند و دانشجو مجبور شود آنها را دوباره انتخاب واحد کند.

💢 حداقل تعداد انتخاب واحد در کارشناسی ارشد ۸ واحد می باشد، و حداکثر ۱۴ واحد می توانند انتخاب کنند.

💢 در صورتی که دانشجو قصد دارد واحد پایان نامه خود را تمدید کند، تمدید پایان نامه نیازی به پرداخت شهریه متغییر ندارد. تنها کافیست شهریه ثابت پرداخت شود.

💢 حداقل میزان انتخاب واحد برای دانشجویان دکتری ۶ واحد بوده و حداکثر ۱۰ واحد می باشد که دانشجوبان می توانند انتخاب کنند.

💢 بعد از اتمام حذف اضافه در صورتی که دانشجو سقف انتخاب واحد را رعایت نکرده باشد دروس مازادش از طرف اداره آموزش حذف می گردد و دروسی که در آنها پیش نیاز هم رعایت نشده باشد حذف می شوند.

💢 هر دانشجو باید بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه در زمان مقرر برای انتخاب واحد اقدام کنند. در صورتی که دانشجویان به این مورد دقت نداشته باسند و رعایت نکنند، باعث بروز مشکلات متعدد برای خود می شوند که تمامی عواقبش به عهده خود دانشجو می باشد.

سقف انتخاب واحد در دانشگاه آزاد

👈 دانشجویان باید قبل از شروع ترم جدید با پرداخت بخشی از  شهریه ثابت و متغییر وارد سامانه انتخاب واحد دانشگاه آزاد شوند زمان انتخاب واحد در جدول زمان بندی درج می گردد وبا ورود در زمان تعیین شده می توانند دروس عمومی و اختصاصی خود را انتخاب کنند و لازم است در زمان انتخاب به قوانین و ضوابط انتخاب واحد دقت بسیار زیادی داشته باشند. افراد در هنگام انتخاب واحد باید به سقف حق انتخاب واحد نیز دقت داشته باشند.

سقف انتخاب واحد در هر یک از دانشگاه ها و رشته های تحصیلی ممکن است متفاوت باشد. همچنین سقف انتخاب واحد در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد نیز متفاوت می باشد. امکان انتخاب بیش از سقف تعیبن شده برای هر دانشجو ممکن نمی باشد.

دانشجویانی که ثبت نام دانشگاه آزاد انجام داده باشند در هر واحدی از دانشگاه آزاد که تحصیل می کنند باید بر اساس سقفی که برایشان تعیین شده است انتخاب خود را انجام دهند. برای طی کردن فرایند انتخاب واحد بایستی وارد سامانه انتخاب واحد دانشگاه آزاد شوند. در اینجا شما را با سقف انتخاب واحد در مقاطع مختلف و شرایط مختلف آشنا می کنیم که به شرح زیر می باشد :

سقف انتخاب واحد در دانشگاه آزاد

⭕️ در مقطع کارشناسی معدل زیر ۱۲: ۱۲ تا ۱۴ واحد حق انتخاب واحد دارد.

⭕️ معدل بین ۱۲ تا ۱۷: ۱۲ تا ۲۰ واحد حق انتخاب واحد دارد.

⭕️ معدل ۱۷ به بالا: ۱۲ تا ۲۴ واحد می تواند انتخاب کند.

⭕️ در مقطع کارشناسی ارشد، تمامی معدل ها به غیر از مشروطی ها: ۸ تا ۱۴ واحد حق انتخاب واحد دارند.

⭕️ تمامی معدل ها به غیر معدل های مشروطی در شرایط خاص به تایید مدیر گروه : ۸ تا ۱۶ واحد حق انتخاب دارند.

⭕️ در مقطع دکتری، تمامی معدل ها به غیر مشروطی ها : ۱۰ واحد حق انتخاب دارند.

📌 جهت اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک نمایید.

سقف انتخاب واحد در دانشگاه آزاد

مشاهده سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد

برای مشاهده سقف انتخاب واحد باید دانشجو وارد سامانه آموزشیار شوند باید در این سایت اطلاعات خود را درج کنند باید در قسمت ثبت نام دروس دانشجو بر روی گزینه مشاهده آخرین وضیعت ثبت نام ترم جاری کلیک کنید.

در صفحه پیش رو مشخصات دانشجو و مشخصات تحصیلی اش درج شده است. که سقف انتخاب واحد برای دانشجویان ۲۰ واحد می باشد. که این سقف انتخاب واحد بر اساس معدل ترم پیش تعیین می شود و ممکن ایت کمتر و یا بیشتر شود.

بنر کال تو اکشن

نکات مهم درباره قوانین پی نیازانتخاب واحد دانشگاه آزاد

👈 انتخاب واحد بدون رعایت پیش نیاز دانشگاه

اگر دانشجو به قوانین پیش نیاز و هم نیاز دقت نکرده باشد و در ترم آخر معلوم شود که درس پیش نیازی را نگذرانده باشد بنابه تایید کارشناس می تواند این دروس را در ترم آخر انتخاب کنند ولی در صورتی که تعداد واحد هایی که دروس پیش نیاز برای آنها رعایت نشده باشد زیادتر باشد دروس حذف می شوند و از اول باید انتخاب واحد کنند.

👈 قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد در سامانه

هنگامی که بدهی دانشگاه یا شهریه را پرداخت نکرده‌اید، برخی گزینه‌ها از جمله انتخاب واحد، حذف و اضافه، درخواست مجوز و… غیر فعال خواهند شد. در صورتی که در دروس رشته دانشجویی درسی انتخاب نکرده‌اید، بعضی اوقات با خطای «درس مورد نظر جزئ دروس رشته دانشجو ناست» مواجه می‌شوید. برای حل این مشکل باید با آموزش دانشگاه تماس بگیرید تا به آن رسیدگی کنند. این مشکلات معمولا به دلیل اشتباه کارشناس گروه یا مدیر رخ می‌دهند.

👈 قوانین انتخاب واحد و درخواست وام

بعد از انتخاب واحد و تعیین مبلغ شهریه، باید به صندوق رفاه مراجعه کرده و فرم وام را دریافت کنید. پس از بررسی بدهی‌ها، اگر بدهی نداشته باشید، فرم وام شهریه به شما تحویل داده می‌شود. سپس باید فرم را تکمیل کرده و توسط دانشگاه و آموزش تائید شود. در صورتی که وام بیش از یک ترم باشد، باید ضامن نیز فرم را تکمیل کند. بعد از تحویل فرم تکمیل‌شده‌و ضمائم مربوطه، وام به حساب شهریه دانشجو واریز می‌شود. سپس دانشجو باید در تاریخ‌های مشخص‌شده‌توسط صندوق رفاه، اقساط را پرداخت کند. نحوه پرداخت اقساط مطابق برگه‌ای است که به دانشجو داده می‌شود. دانشجویانی که شرط معدل را دارند و می‌خواهند وام دریافت کنند، باید مراحل فوق را طی کنند.

📌 جهت اطلاع از قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد و معرفی به استاد چیست؟  بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

سقف انتخاب واحد تابستانه در دانشگاه آزاد

👈 دانشجو ها در دانشگاه ها به غیر از ترم اول و دوم مجاز می باشند که برای تابستان نیز انتخاب واحد کنند. معمولا سقف انتخاب واحد برای ترم تابستانه از طرف دانشگاه ها تعیین می شود و ممکن است با هم فرق داشته باشند. دانشجو ها باید با توجه به سقف تعیین شده از طرف دانشگاه انتخاب واحد خود را انجام دهند. لازم است دانشجویان مطلع باشند که برداشتن ترم تابستانه در دانشگاه آزاد اجباری نمی باشد. دانشجو در صورت نیاز با توجه به سقف تعیین شده از طرف دانشگاه با ورود به سامانه انتخاب واحد برای ترم تابستانه انتخاب واحد کند. لازم است دانشجویان بدانند که در ترم تابستانه دروس تخصصی و اختصاصی ارائه نمی شوند. انتخاب واحد در ترم تابستانه به منظور جلو افتادن دانشجو صورت میگیرد.

💢  غیبت غیر موجه: در صورتی که دانشجو در بیش از سه شانزدهم ساعات کلاس دروس نظری و عملی و یا نظری و کاراموزی و کارورزی غیبت داشته باشد در نیم سال موجب حذف آن درس می شود.

💢  غیبت موجه در جلسه امتحانی هر درس و غیبت غیر موجه تا ۳ درس موجب حذف آن می شود.

📢 نکات مهم: دانشجویان دانشگاه آزاد مجاز هستند در ترم تابستانی نیز انتخاب واحد کنند. حداکثر سقف مجاز برای انتخاب واحد در ترم تابستانه ۸ واحد می باشد. این تعداد به غیر از وصایای امام و آموزش قران می باشد. در صورتی که دانشجو با ۱۰ واحد در ترم تابستانه فارغ التحصیل شود با تایید دانشگاه می تواند ۱۰ واحد را انتخاب کند.

سقف انتخاب واحد تابستانه در دانشگاه آزاد

📌 جهت اطلاع از انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

سقف انتخاب واحد برای دانشجوبان ترم آخر در دانشگاه آزاد

👈 دانشجویانی که در ترم آخر هستند، با توجه به نظر مدیر گروه تا سقف ۲۴ واحد می توانند انتخاب واحد کنند.

شرایط معرفی به استاد دانشگاه آزاد

👈 تمامی افراد در دوره های کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته و پیوسته می توانند حداکثر فقط یک بار خارج از تقویم دانشگاهی دو درس نظری را به صورت معرفی به استاد انتخاب کنند. نکته در این باره این است که این دروس معرفی به استاد نمی توانند عملی باشند. همچنین نمی توانند پیش نیاز هم باشند. دو درس و ۴ واحد درسی را می توانند برای معرفی به استاد انتخاب کنند.

نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

👈 پس از آشنایی با قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد، می توانید انتخاب واحد خود را انجام دهید. برای این امر مراحل زیر را زی نمایید:

✔️ به وبسایت آموزشیار با آدرس edu. iau. ac. ir وارد شوید. لطفا گزینه دانشجو را انتخاب نمایید.

✔️نام کاربری و رمز عبور خود را در بخش‌های مشخص‌شده‌وارد کنید. ورود به صفحه شخصی خود را تایید کنید. برای مشاهده دروس، بر روی گزینه برنامه‌ریزی درسی کلیک کنید.

✔️گزینه انتخاب واحد را انتخاب کنید. برای انتخاب کلاس درس‌های عمومی، گزینه انتخاب کلاس درس از دانشکده خود را کلیک کنید.

✔️برای انتخاب کلاس درس‌های تخصصی، گزینه انتخاب کلاس درس از دروس رشته خود را کلیک کنید.

✔️گزینه‌های مورد نظر در واحدهای ارائه‌شده‌را بررسی کنید.

✔️واحدهایی که انتخاب کرده‌اید را تایید و ثبت نهایی کنید.

برای تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد روی لینک کلیک کنید.

قوانین دانشگاه آزاد برای فارغ التحصیلین

👈یک فرد فارغ التحصیل به معنای شخصی است که بر اساس قوانین و مقررات مصوب دانشگاه پذیرفته‌شده‌و تمامی دروس رشته تحصیلی خود را مطابق با سرفصل‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری بر اساس آیین‌نامه و قوانین آموزشی گذرانده باشد. دانشجویان موظفند در آغاز ترم آخر مدارک خود شامل (ارزش تحصیلی مدرک پایه، فیش هزینه فارغ التحصیلی، تمبر مالیاتی، عکس و اصل مدرک پایه) را به کارشناس آموزش مربوطه تحویل دهند.

پس از پایان امتحانات ترم آخر و ثبت قطعی نمرات پرونده، آن را به کارشناس فارغ التحصیلان می‌دهند. کارشناس فارغ التحصیلان پس از بررسی تمامی مدارک و تطبیق واحدها با سرفصل‌های آیین‌نامه آموزشی و صدور تسویه حساب، پرونده را جهت تایید نمرات و صدور مدرک به اداره فارغ التحصیلان تحویل می‌دهد.

فارغ التحصیلانی که از معافیت تحصیلی استفاده کرده‌اند (مشمولین) موظفند قبل از اتمام مهلت شش ماهه فراغت از تحصیل برای انجام تسویه حساب و دریافت معرفی نامه جهت ارائه به بخش وظیفه عمومی به اداره فارغ التحصیلان مراجعه کنند. در غیر این صورت، عواقب ناشی از این امر به عهده شخص فارغ التحصیل خواهد بود. فارغ التحصیلان رشته‌های پرستاری و دامپزشکی موظفند بعد از اتمام دوره طرح گواهی خود را به اداره فارغ التحصیلان ارائه دهند تا اقدامات لازم برای صدور مدارک آنان انجام شود. فارغ التحصیلانی که مشکل نظام وظیفه ندارند (به جز رشته‌های پرستاری و دامپزشکی) یکماه بعد از تسویه حساب برای دریافت مدرک فراغت از تحصیل مراجعه کنند.

قوانین دانشگاه آزاد برای فارغ التحصیلین

اخبار پیرامون قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد

🔊 قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد برای مهمان

برای مهمانی در ترم تابستان، نیازی به ثبت درخواست در سامانه منادا نیست و صرفا با گرفتن معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل و مراجعه به واحد مقصد امکان‌پذیر است. سامانه منادا برای نقل و انتقال یا مهمانی در ترم مهر ۱۴۰۳ فعال می‌شود. شرایط امکان ادامه تحصیل، انتقال و مهمانی دانشجویان بررسی می‌شود و انتقال صرفا برای پذیرفته‌شدگان با آزمون و با توجه به ضوابط امکان‌پذیر است.

انتقال و مهمانی از واحد الکترونیکی به سایر واحدهای دانشگاهی ممنوع بوده و بالعکس با توجه به ضوابط امکان‌پذیر است. انتقال به واحد الکترونیکی برای پذیرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون امکان‌پذیر است. دانشجویان بر اساس ظرفیت فعال هر رشته تحصیلی و ظرفیت محل می‌توانند در دانشگاه مقصد مهمان شوند. انتقال بیش از ۲۵ نفر دانشجو امکان‌پذیر نیست و بر اساس بررسی شرایط امکان نقل و انتقال دانشجویان انجام می‌شود.

برای مشاهده انتخاب واحد ورودی های جدید دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

🔊 قوانین تخفیف شهریه به دانشجویان

دانشگاه آزاد اسلامی شرایطی برای دانشجویانی که نمی‌توانند شهریه دانشگاه را پرداخت کنند، تخفیف شهریه ارائه می‌دهد. این تخفیف برای افرادی که شاغل در دانشگاه هستند، دارای رتبه‌های قهرمانی، قاریان برجسته قرآن، کم درآمد، بیش از یک دانشجو در دانشگاه دارند، دارای عناوین علمی هستند، ممتاز هستند و برترین نفرات آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی است.

خلاصه مطلب

انتخاب واحد دانشگاه آزاد دارای ماده و تبصره های زیادی می باشد که دانشجو ها باید به تمامی قوانین و ضوابط دقت زیادی داشته باشند تا بعدها به مشکل بر نخورند در بالا سقف انتخاب واحد برای دانشجویان مقطع های مختلف بیان شده است. تعدادی از قوانین انتخاب واحد هم درج گردیده است دانشجویان و داوطلبان با خواندن این مقاله اطلاعات کامل را درباره قوانین انتخاب واحد کسب می کنند در صورت اینکه دانشجویان سوالاتی درباره قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد داشتن می توانند از مشاوران و کارشناسان ایران تحصیل راهنمایی دریافت کنند و یا می توانند با شماره های ایران تحصیل تماس حاصل کنند.

📌  جهت دانلود pdf  مقاله قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد کلیک نمایید.

4/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

جزئیات قوانین انتخاب رشته، روش افزایش محدودیت تعداد واحد و... با یک تماس در اختیار شماست.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سایت انتخاب واحد دانشگاه کدام است؟

سایت آموزشیار با آدرس edu. iau. ac. ir، سایت انتخاب واحد دانشگاه آزاد است که در مقاله بالا به آن اشاره‌شده‌است.

زمان انتخاب واحد در دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

انتخاب واحد از تاریخ ۱۲ شهریور آغاز می‌شود و تا تاریخ ۲۴ شهریور ادامه دارد.

حداکثر تعداد واحد انتخابی در دانشگاه آزاد چقدر است؟

دانشجویان می‌توانند تا ۲۴ واحد انتخاب کنند که در مقاله بالا به آن اشاره‌شده‌است.>، به صورت رسمی قطعه متن را با زبان فارسی بازگو کنید.

نظرات

150 دیدگاه دربارهٔ «قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + سقف تعداد واحد»

  1. Avatar photo Nilo گفت:

    سلام خسته نباشید
    اگه دوتا درس اشتباه انتخاب واحد کنیم ینی پیش نیاز اون درس رو پاس نکرده باشیم و بعد ۴ ترم حذف نشده باشه باید چیکار کنیم؟!

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید به مدیر گروه خود خبر بدید تا مشکل را برطرف کنند.

  2. Avatar photo فقط خدا گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من ترم دو کاردانی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه آزاد هستم .الان میخام انتخاب واحد انجام بدم آموزش میگه باید ۱۵ واحد ورداری میخام بدونم مگه سقفش ۲۰ واحد نیست با اینکه معدلم هم بالای ۱۸ هستش ولی مانع انتخاب واحد شدن پرسیدم گفتن ک این قوانین کشوریه و دستور از تهران اومده میخام بدونم درست میگم یا ن ؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر صحت ندارد

  3. Avatar photo امیر گفت:

    سلام اگه یه درسی رو پاس نشیم ولی معدل بقیه دروس ۱۷ به بالا باشه میشه ۲۴ واحد انتخاب کرد؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

      1. Avatar photo Reyhaneh گفت:

        سلام پس چرا میگن اگه بیفتی درسی رو با وجود معدل الف شدن نمیشه ۲۴ واحد برداشت و سایت برا من ۲۰ واحد زده

        1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

          سلام وقتتون بخیر برای دریافت ۲۴ واحد حتما باید به واحد اموزش دانشگاه مراجعه بفرمایید

  4. Avatar photo Amir گفت:

    سلام ببخشید اگه دانشجویی در ترم قبل غیبت موجه داشته باشد در ترم جدید با معدل الف شدن آیا بخاطر آن غیبت موجه نمی‌تواند 24 واحد بردارد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ربطی به مرخصی شما ندارد تعداد واحد ها اگر معدل ترم قبل شما بالای 17 باشد این امکان را دارید 24 واحد اخذ کنید

  5. Avatar photo فقط خدا گفت:

    سلام واسه رشته آموزش ابتدایی سقف انتخاب واحد ترم دوم چقدره با توجه به مصوبه جدید؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر سقف انتخاب واحد ۲۰ تا است

  6. Avatar photo کیان گفت:

    آیا تعداد واحد درسی روی میزان شهریه تاثیر داره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      بله شهریه بر اساس واحد ها تعیین می شود

  7. Avatar photo Amirreza گفت:

    سلام خسته نباشید
    من تو ترم سه درس ساختمان داده رو همزمان با برنامه سازی پیشرفته برداشتم ولی ترم دوم برنامه سازی که پیشنیاز ساختمان داده بود رو برنداشته بودم برنامه سازیم دو ترم بعد پاس کردم و درسا همینطوری تلنبار شده روی ساختمان داده که همه پیشنیازشه و پاس کردم و الان ترم هفتمم میخواستم بدونم تو موقع فارغ‌التحصیلی مشکل زیادی پیش میاد و باید همه درسایی که تقریبا ۲۴ واحد یا بیشتره پیشنیازش ساختمان داده هستش و یا پلکانی بازم پیشنیازشه دوباره باید بردارم یا راه دیگه ای هست و میشه با مدیر گروه حرف زد در این باره؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از مدیر گروه پیگیری نمایید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور