ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

قبول نشدن در سنجش کلاس اول + راهکارها

قبول نشدن در سنجش کلاس اول
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

قبول نشدن در سنجش کلاس اول می‌تواند نگرانی‌های زیادی را برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها ایجاد کند. زیرا آن‌ها نمی‌توانند کارت سلامت خود را دریافت و ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. بنابراین لازم است والدین به همراه نوآموز خود مجددا برای شرکت در آزمون سلامت دانش آموزان اول ابتدایی و پیش‌دبستانی به مراکز سنجش کشور مراجعه کنند. معمولاً علت رد شدن در سنجش کلاس اول می‌تواند متفاوت باشد که برای آن‌ها راهکارهایی وجود دارد. بنابراین آگاهی دانش‌آموز و والدین در مورد آن‌ها می‌تواند علل رد شدن در سنجش کلاس اول را مخدوش کند.

 

شما برای ثبت نام سامانه سلامت دانش آموزان و سامانه ثبت‌نام و نوبت‌گیری طرح سنجش سلامت روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد قبول نشدن در سنجش کلاس اول، راهکارهای قبول شدن در سنجش کلاس اول، رد شدن در سنجش کلاس اول، علت رد شدن در سنجش کلاس اول، سوال‌های طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان، شرکت مجدد در طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش‌دبستانی و اول ابتدایی، نکات لازم برای قبول شدن در سنجش کلاس اول ابتدایی، پایگاه‌های طرح سنجش سلامت کشور، مدارک لازم جهت مراجعه به پایگاه طرح سنجش سلامت، آدرس الکترونیکی طرح سنجش سلامت، مدارس استثنایی، چگونه در مدارس استثنایی ثبت‌نام کنیم، شرایط مدرسه استثنایی، زمان شرکت در آزمون سنجش طرح سلامت دانش آموزان، سامانه طرح سلامت دانش آموزان، آیین‌نامه آموزش و پرورش در مورد طرح سنجش سلامت سال تحصیلی جدید و نحوه ثبت‌نام در مدارس ابتدایی با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

رد شدن در سنجش کلاس اول

رد شدن در سنجش کلاس اول

 

منظور از آزمون سنجش کلاس اول چیست؟

آن دسته از دانش‌آموزانی که قصد دارند در پایه اول ابتدایی یا پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنند باید در آزمون سنجش سلامت دانش‌آموزان شرکت کنند. در این سنجش تست‌ها و سوال‌هایی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود تا میزان آمادگی و توانایی آن‌ها را برای ورود به مدرسه مورد ارزیابی قرار بگیرند. حال اگر به هر دلیلی نوآموز نتواند در این سنجش قبول شود، آنگاه باید در فرصت دیگری در طرح سنجش سلامت نوآموز شرکت کند تا گواهی سلامت جسمی و ذهنی خود را بگیرد. از آنجا که قبول نشدن در سنجش کلاس اول موجب ایجاد نگرانی‌هایی می‌شود. بنابراین بیان راه‌حل‌های آن برای گرفتن گواهی‌ سلامت نوآموز ایجاد انگیزه می‌کند.

 

شما برای دریافت پرونده الکترونیکی دانش آموزان روی لینک کلیک کنید.

 

علل قبول نشدن در سنجش کلاس اول + توضیحات کامل

معمولاً نوآموزان برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود در مقطع پیش‌دبستانی و اول ابتدایی باید در آزمون سنجش سلامت نوآموزان شرکت کنند. این آزمون هر سال قبل از شروع سال تحصیلی در سراسر کشور برگزار می‌شود که والدین باید در تاریخ معین شده به مراکز سنجش سلامت مراجعه کنند. حال ممکن است در این مراکز نوآموز به دلایل مختلفی نتواند در آزمون موفق شود که در زیر قصد داریم به چند علل اصلی رد شدن در سنجش کلاس اول را بیان کنیم.

  • ممکن است برخی از نوآموزان برای شرکت در آزمون سنجش سلامت کلاس اول استرس شدیدی داشته باشند یا اینکه آن‌ها در برابر آزمون‌های احتمالی از خود مقاومت نشان دهند. هم‌چنین ممکن است دانش‌آموز به دلیل ناآشنایی با چنین موقعیت‌هایی نتوانند در مرحله اول قبول شوند.
  • خوب است بدانید که قبول نشدن در طرح سنجش سلامت کلاس اول مبنی بر بی‌استعدادی یا کند ذهن بودن نوآموز شما نیست. در واقع برخی از دانش‌آموزان با قرارگیری در فضاهای جدید و به دور از والدین خود دچار ترس شدیدی می‌شوند. به طوری که آن‌ها ممکن است بهترین و درست‌ترین عملکرد را از خود نشان ندهند و به سوالات کارشناس سنجش سلامت جواب مناسبی ندهند.

 

شما برای شناسایی و رفع مشکلات رفتاری دانش آموزان ابتدایی و متوسطه روی لینک کلیک کنید.

 

قبول نشدن در سنجش کلاس اول و علل آن

قبول نشدن در سنجش کلاس اول و علل آن

 

  • ممکن است نوآموز شما با قرار گرفتن در فضاهای شلوغ و با افراد غریبه اعتماد به نفس کافی جهت پاسخگویی به سوالات را نداشته باشد. همچنین داشتن بیماری‌هایی نهانی مانند اتیسم و غیره می‌تواند موجب رد شدن در سنجش کلاس اول شود.
  • برخی از نوآموزان درکی از سوالات مطرح شده ندارند و با مفاهیم مطرح شده آشنایی ندارند. مثلاً نوآموزانی که تنها به زبان مادری خود صحبت می‌کنند ممکن است هیچ‌گونه درکی از کلمات فارسی نداشته باشند. لذا در این صورت اگر با آن‌ها به زبان مادری خود صحبت کنید به سوالات جواب می‌دهند. در حالی که به زبان فارسی مسلط نیستند.

خوب است بدانید که به غیر از موارد ذکر شده در بالا دلایل دیگری نیز وجود دارند که موجب قبول نشدن در سنجش کلاس اول می‌شوند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

شما برای مشاوره کودکان دبستانی روی لینک کلیک کنید.

 

زمان مراجعه مجدد برای شرکت در طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان

دانش‌آموزانی که در مرحله اول طرح سنجش سلامت قبول نشدند باید برای مرحله دوم آن شرکت کنند. معمولا مرحله دوم آن حدود 3 الی 4 ماه بعد برگزار می‌شود. بنابراین در این زمان والدین به همراه دانش‌آموز خود به مراکز و پایانه‌های سنجش سلامت دانش‌آموزان مراجعه کنند تا تاییدیه سلامت جسمی و ذهنی کودک را دریافت کنند.

البته خوب است بدانید که اگر دانش‌آموز شما قبلاً در طرح سنجش سلامت پیش‌دبستانی شرکت و قبول شده باشد، در این صورت برای ورود به کلاس اول ابتدایی نیازی به مراجعه مجدد نیست. تاریخ مراجعه دقیق طرح سنجش سلامت معمولا توسط وزارت آموزش و پرورش کشور اعلام می‌کند که شما برای دریافت اعلام زمان دقیق آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

نحوه مراجعه مجدد نیز به گونه‌ای است که در آن والدین به همراه نوآموز خود، با در دست داشتن مدارک لازم در زمان مقرر شده به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه می‌کنند. حال اگر دانش‌آموز موفق شود در این مرحله کارت سلامت خود را دریافت کند، آنگاه برای تکمیل ثبت‌نام آن می‌توانید به مدرسه محل تحصیل او مراجعه کنید.

 

جهت اطلاع از قیمت کتب درسی ابتدایی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ و سفارش کتاب درسی کلاس اول دبستان روی لینک کلیک کنید.

 

قبول نشدن در سنجش کلاس اول و زمان مراجعه

قبول نشدن در سنجش کلاس اول و زمان مراجعه

 

در صورت قبول نشدن در سنجش مجدد کلاس اول چیکار باید کرد

معمولاً آن دسته از دانش‌آموزانی که پس از مراجعه مجدد به طرح سنجش سلامت نوآموزان نتوانستند قبول شوند باید برای ثبت‌نام به مدارس استثنایی مراجعه کنند.

دانش‌آموزانی که به مدارس استثنایی مراجعه می‌کنند درک درستی از سوالات را ندارند و پاسخ‌های بی‌ربطی می‌دهند. آن‌ها معمولاً برخلاف دانش‌آموزان دیگر قادر به تجزیه و تحلیل موضوعات نیستند و تمرکز ضعیفی بر روی مسائل مختلف دارند. بنابراین مدارس استثنایی، مناسب‌ترین مدارس برای آن‌ها می‌باشد. زیرا در آن با توجه شرایط دانش‌آموز بهترین روش تربیتی را ارائه می‌دهند. همچنین آن‌ها از کتاب‌ها و مطلب دیگری جهت آموزش دانش آموزان استثنایی استفاده می‌کنند که کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در این مورد شما را بیشتر راهنمایی کنند. آن‌ها می‌توانند در مورد شرایط مدرسه استثنایی، لیست مدارس و شهریه آن‌ها بیشتر توضیح دهند.

 

راهکارهایی جهت جلوگیری از قبول نشدن در سنجش کلاس اول

والدین، برای رد نشدن در سنجش کلاس اول فرزندان خود بهتر است به چند نکته در زیر دقت کنند.

  • یکی از راهکارهای که از قبول نشدن در سنجش کلاس اول جلوگیری می‌کند این است که والدین قبل از مراجعه به مراکز سنجش از ایجاد هرگونه استرس و تنش در فرزند خود خودداری کنند. به آن‌ها بگویید که قرار است چه اتفاقی بیفتد و هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
  • سعی کنید شرایطی متناسب با محل آزمون پایگاه سنجش سلامت در خانه ایجاد کنید تا فرزندانتان بتوانند با محیط جدید و نحوه برخورد با کارشناسان سنجش سلامت آشنا شوند.
  • سعی کنید تمام سوال‌هایی که در آزمون از نوآموزان می‌پرسند را مطرح و جواب آن را با فرزندان خود بررسی کنید. به طوری که جواب درست را به آن‌ها آموزش دهید. همچنین از کارهایی که موجب نگرانی و ایجاد استرس در فرزند شما می‌شوند را در نظر بگیرید و از آن‌ها جلوگیری کنید.

 

شما برای سامانه ثبت نام جهش تحصیلی ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

 

قبول نشدن در سنجش کلاس اول و راهکارهای آن

قبول نشدن در سنجش کلاس اول و راهکارهای آن

 

  • به پایگاه‌های سنجش طرح سلامتی مراجعه کنید که کودک شما با افراد آشنایی صحبت کنند. به طور مثال برخی از دانش‌آموزان از محیط‌های شلوغ با جمعیت زیاد می‌ترسند. لذا سعی کنید به پایگاه‌هایی مراجعه کنید که در آن افراد کمتری وجود دارند.

البته راهکارها و نکات دیگری مانند نحوه انتخاب پایگاه سنجش و غیره برای قبول شدن در طرح سنجش کلاس اول نوآموزان وجود دارد که کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در این مورد به شما کمک کنند.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد قبول نشدن در سنجش کلاس اول، راهکارهای قبول شدن در سنجش کلاس اول، رد شدن در سنجش کلاس اول، علت رد شدن در سنجش کلاس اول، سوال‌های طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان، شرکت مجدد در طرح سنجش سلامت دانش آموزان پیش‌دبستانی و اول ابتدایی، نکات لازم برای قبول شدن در سنجش کلاس اول ابتدایی، پایگاه‌های طرح سنجش سلامت کشور، مدارک لازم جهت مراجعه به پایگاه طرح سنجش سلامت، مشاوره شرکت در طرح سنجش سلامت دانش آموزان، هزینه شرکت در طرح سنجش سلامت دانش آموزان، تست‌های سنجش کلاس اول، فرم سنجش کلاس اول، مدت زمان شرکت در طرح سنجش کلاس اول، ثبت‌نام کلاس اول ابتدایی، ثبت‌نام مدارس، آدرس الکترونیکی طرح سنجش سلامت، مدارس استثنایی، سامانه طرح سلامت دانش آموزان، آیین‌نامه آموزش و پرورش در مورد طرح سنجش سلامت سال تحصیلی جدید و نحوه ثبت‌نام در مدارس ابتدایی با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

نوع سوالات طرح سنجش کلاس اول و پیش‌دبستانی از دانش‌آموزان

معمولاً والدین دانش‌آموزان دوست دارند بدانند که چه سوالاتی از دانش آموزان آن‌ها در طرح سنجش سلامت پرسیده می‌شود. عده‌ای از آن‌ها فکر می‌کنند این سوالات بسیار سخت و نیاز به اطلاعات دارند. در حالی که این سوالات کاملا آسان هستند و قالب مشخصی ندارند. ولی ممکن است کودک جواب برخی از آن‌ها را ندارد که در زیر به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

شما برای مشاوره تحصیلی | ابتدایی تا دکتری روی لینک کلیک کنید.

 

قبول نشدن در سنجش کلاس اول و سوالات آن

قبول نشدن در سنجش کلاس اول و سوالات آن

 

  • نام و نام خانوادگی دانش‌آموز
  • نام والدین
  • شمارش اعداد تا مقدار مشخصی از یک تا ده
  • سوالاتی در مورد یک تصویر
  • نسبت‌های فامیلی مانند پدر، مادر، برادر و غیره
  • سوالاتی در مورد پوشیدن کفش و انجام کارهایی مانند آن
  • درخواست نقاشی جهت بررسی نحوه گرفتن قلم به دست
  • درخواست تعریف کردن یک شعر یا داستان
  • رنگ‌آمیزی یک نقاشی ناقص
  • سوالاتی در مورد اشیا و رنگ‌ها
  • آزمون‌هایی در مورد بینایی و شنوایی

 

معمولا دامنه سوالات طرح سنجش سلامت بسیار گسترده است که آن‌ها از مشخص می‌کنند. به طوری که این سوالات می‌تواند در مراکز مختلف متفاوت باشد. بنابراین شما برای دریافت این سوالات برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

مطالب مرتبط:

ثبت نام مدارس غیر حضوری ۱۴۰۳-۱۴۰۴

پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

مشاوره تلفنی خانواده + مشاوره فوری 24 ساعت شبانه روز

نحوه تدریس در برنامه شاد

پشتیبانی سایت پادا | پاسخگوی تلفنی 24 ساعته مشکلات پادا

قبول نشدن در سنجش کلاس اول + راهکارها

3.5/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا در صورتی که نوآموز در سنجش طرح‌ سلامت قبول نشود، باز هم می‌تواند در آن شرکت کند؟

بله، طبق آیین‌نامه وزارت آموزش و پرورش کشور کلیه دانش‌آموزان در صورت قبول نشدن در طرح سنجش سلامت می‌توانند مجدداً در آن شرکت کنند.

چگونه سوالاتی که در طرح سنجش سلامت از دانش‌آموزان پرسیده می‌شوند را به دست بیاوریم؟

معمولاً در طرح سنجش سلامت سوالات آسان و راحتی از دانش‌آموزان پرسیده می‌شوند. به طوری که هر دانش‌آموز عادی می‌تواند به آن‌ها جواب دهد. حال اگر شما به دنبال دریافت این سوالات در سال تحصیلی جدید هستید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 آیا امکان رد شدن در طرح سنجش کلاس اول کودکان استثنایی وجود دارد؟

خیر، معمولاً تمام نوآموزان در صورتی که نتوانند تاییدیه سلامت طرح سنجش خود را از پایگاه‌های مربوطه دریافت کنند، در این صورت در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل خواهند شد. لذا امکان رد شدن در طرح سنجش سلامت کلاس اول دانش‌آموزان استثنایی وجود ندارد.

چه راهکارهایی برای جلوگیری از قبول نشدن در سنجش کلاس اول وجود دارد؟

راه کارهای زیادی برای قبول نشدن در سنجش کلاس اول وجود دارد که به چند مورد آن در بالا اشاره کردیم. حال اگر شما تمایل دارید اطلاعات بیشتری را در مورد آن‌ها به دست بیاورید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

 چه مدارکی برای شرکت در آزمون سنجش اول ابتدایی لازم است؟

معمولاً مدیر مدرسه به هنگام نوبت‌گیری در طرح سنجش سلامت، مدارک آن را نیز جهت مراجعه به پایگاه‌های طرح سلامت اعلام می‌کند. به طوری که شما با در دست داشتن آن‌ها می‌توانید در زمان مقرر شده به پایگاه‌های طرح سنجش سلامت مراجعه کنید. حال اگر قصد دارید سریع‌تر به جواب سوال خود برسید می‌توانید همین الان با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور