ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام اینترنتی سنجش سلامت اول ابتدایی 1403 + {دریافت نوبت} | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۴
ثبت نام سامانه سنجش اول ابتدایی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور بررسی سلامت جسمانی دانش آموزان، اقدام به ثبت نام سامانه سنجش اول ابتدایی جهت اجرای طرح سنجش سلامت می‌نماید. این طرح در هر سال، هم زمان با آغاز ثبت نام مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی آغاز می‌شود. والدین دانش‌آموزان جهت انجام ثبت نام سنجش کلاس اول باید به مدارس محل تحصیل فرزندان خود مراجعه نموده و نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند. در ادامه این مقاله از ایران تحصیل قصد داریم تا روند انجام این کار و همچنین نکات قابل توجه مربوط به آن را به طور کامل شرح دهیم.

بنر کال تو اکشن

ثبت نام سنجش کلاس اول 1403

✅ در سال‌های قبل تنها مدیران مدارس می‌توانستند ثبت نام دانش آموزان در سنجش سلامت را انجام دهند؛ اما از سال جاری والدین نیز مجاز به انجام فرآیند ثبت‌نام فرزندان خود در سنجش سلامت هستند. البته مدیران مدارس نیز همچنان می‌توانند مانند سال‌های پیش، پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سناد، اقدامات لازم را جهت دریافت نوبت به صورت الکترونیکی انجام دهند.

✅ سنجش سلامت را می‌توان شرط اصلی ثبت نام در کلاس اول ابتدایی دانست. برای انجام این فرایند، دانش‌آموزان باید به پایگاه‌های سنجش نزدیک به محل سکونت خود مراجعه کرده تا مسائل مختلف جسمانی و روحی آن‌ها از جمله بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و موارد مربوط به آن بررسی و ارزیابی شود.

✅ والدین دانش‌آموزان باید ابتدا به سایت my.medu.ir یا sso.my.gov.ir و sirat.csdeo.ir مراجعه کرده و فرم‌های لازم را تکمیل کنند. پس از انجام این فرایند، نوبت‌گیری آزمون سنجش سلامت برای فرزندان آن‌ها صادر می‌شود.

✅ والدین پس از مراجعه به هرکدام از سایت‌هایی که گفته شد، ابتدا به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir می‌روند. آن‌ها لازم است در این مرحله، روی گزینه «سنجش بدو ورود» کلیک کرده و پس از انتخاب فرزند خود، مراحل نوبت‌گیری را انجام دهند.

✅ والدین دانش‌آموزان باید به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش سلامت محل سکونت خود مراجعه کرده تا ارزیابی پزشکی روی فرزند آن‌ها انجام گرفته و کارت واکسیناسیون او کنترل شود.

✅ نتایج ارزیابی سنجش سلامت پس از انجام آزمایشات، همان جا به والدین گفته شده و در صورت عدم وجود مشکل در نوآموز، برگه ثبت‌نام قطعی به آن‌ها ارائه می‌شود. والدین با آن برگه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام فرزند خود به مدرسه مراجعه کنند.

✅ پس از همه‌گیری ویروس کرونا، در طرح سنجش نوآموزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی و تعبیه اتاق انتظار و هم‌چنین نوبت‌دهی با توجه به میزان شیوع بیماری در شهرهای مختلف انجام می‌شود.

✅ هزینه ثبت نام سنجش کلاس اول و پیش دبستانی در سال تحصیلی 1403-1404، مبلغ 60 هزار تومان اعلام شده است. این نکته قابل توجه است که در صورت عدم مراجعه والدین جهت سنجش سلامت فرزندان خود در بازه زمانی تعیین شده، هزینه ثبت‌نام سنجش برای آن‌ها دو برابر شده و نوبت‌گیری مجدد کمی مشکل می‌شود.

توجه: در سال‌های گذشته، هزینه ثبت نام سامانه سنجش اول ابتدایی و پیش دبستانی در برخی از مناطق کشور مخصوصا مناطق محروم رایگان بوده است.

✅ طبق گفته سازمان استثنایی کشور، موارد جدید و مختلفی از جمله سنجش شایستگی‌های حرکتی، غربالگری، بیش فعالی، آسیب زبان و گفتار و اختلالات یادگیری به آزمون‌های سنجش سلامت نوآموزان اضافه شده است.

 

جهت مشاهده شرایط کامل سن ثبت‌نام کلاس اول ابتدایی کلیک نمایید.

 

ثبت نام سنجش کلاس اول

دریافت نوبت در سایت سنجش سلامت کلاس اولی ها

دریافت نوبت سنجش نوآموزان، فقط به صورت الکترونیکی و صرفا از طریق سامانه سنجش انجام می‌شود. برخلاف دریافت نوبت، سایر مراحل طرح سنجش سلامت به صورت حضوری می‌باشد.
همانطور که قبل‌تر به این موضوع اشاره کردیم، در سال‌های قبل تنها مدیران مدارس می‌توانستند ثبت‌نام دانش‌آموزان در سنجش سلامت را انجام دهند؛ اما از سال جاری علاوه بر مدیران، والدین نیز مجاز به انجام فرآیند ثبت‌نام فرزندان خود در این سنجش هستند. پس از دریافت نوبت، والدین به همراه نوآموز باید به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش سلامت محل سکونت مراجعه نموده و مراحل لازم را انجام دهند.

مدارک لازم برای انجام سنجش در پایگاه‌‌ها شامل اصل شناسنامه دانش‌آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و پرداخت هزینه ثبت نام از طریق دستگاه پوز یا درگاه پرداخت الکترونیکی است.

مراحل دریافت نوبت در سایت سنجش سلامت

مراحل دریافت نوبت در سایت سنجش سلامت

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به مراحل راهنمای ورود به سامانه نوبت‌دهی پایگاه سنجش سلامت بپردازیم. مراحل فرایند نوبت‌گیری سنجش سلامت را می‌توان به موارد زیر تفکیک کرد:

📌 ابتدا برای دریافت نوبت در سایت سنجش سلامت، لازم است به نشانی h1.iehs.ir مراجعه کنید.
📌 کد ملی دانش‌آموز ثبت‌نام شده در سامانه سناد را در قسمت مربوطه درج کنید.
📌 پس از مشاهده اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید.
📌 در مرحله بعد اطلاعات بیشتری به نمایش در می‌آید که می بایست این اطلاعات را تکمیل نمایید.
📌 در آخر گزینه ثبت و نوبت‌گیری را زده تا به یکی از پایگاه‌های فعال منطقه هدایت شود.

📌 شما میتوانید برای مشاهده نتیجه سنجش اول ابتدایی نیز روی این لینک کلیک نمایید.

 

اطلاعیه:

دریافت نوبت سنجش سلامت دانش‌آموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی برای سال تحصیلی 1403-1404، از 17 فروردین 1403 آغاز شده و تا 10 خرداد ماه ادامه دارد.

 

مراحل دریافت نوبت در سایت سنجش سلامت

نحوه سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی​

🔴 گذراندن دوره پیش دبستانی تاثیر به‌سزایی در رشد فرایندهای هوشی و روان‌شناختی دانش‌آموز دارد. نکته مهمی که وجود دارد این است که با در نظر گرفتن میانگین نمره آمادگی تحصیلی کشور، آن دسته از دانش‌آموزانی که دوره پیش دبستانی خود را گذرانده‌اند، دو نمره بالاتر از سایر دانش‌آموزان هستند.

توجه: خانواده‌هایی که سن فرزند آن‌ها 5 سال تمام است، می‌توانند جهت ثبت نام سنجش کلاس اول اقدام کنند.

🔴 یکی از مزایای موجود در این کار این است که در صورت وجود نیازهای خاص در کودک، اقدامات پزشکی لازم برای وی در نظر گرفته و حتی در صورت لزوم، به کادر درمان ارجاع داده شود. لازم به ذکر است که آن دسته از خانواده‌هایی که فرزند آن‌ها به پیش دبستانی می‌رود، می‌توانند به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کرده و دیگر برای ورود به کلاس اول ابتدایی نیاز به سنجش مجدد ندارند.

🔴 یکی از موارد قابل توجه این است که سازمان آموزش و پرورش استثنایی جهت شناسایی کودکانی که دچار اختلال بیش فعالی هستند، اقدام به طرح سنجش بیش فعالی کودکان کرده است. والدین در این طرح می‌توانند به یکی از سایت‌های my.medu.ir و یا sso.my.gov.ir و یا sirat.csdeo.ir مراجعه کرده و پس از تکمیل رم‌های لازم برای ثبت نام، هزینه موردنیاز را برای شرکت در آزمون پرداخت کنند. با وجود این طرح، دانش‌آموزانی که قصد ورود به پیش دبستانی را ندارند نیز می‌توانند در آزمون سنجش بیش فعالی شرکت کنند.

 

جهت آشنایی با سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزان جدیدالورود روی لینک کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

نکات مهم درباره دانش‌آموزان نیازهای خاص ذهنی

🔵سنجش سلامت برای آن دسته از نوآموزانی که درباره آن‌ها تشخیص مشکوک داده شده، در دو مرحله انجام می‌پذیرد. این دو مرحله به این صورت است که نوآموزان پس از پاسخ به همه سوالات سنجش سلامت، به مرحله ارزیابی تخصصی فرستاده می‌شوند. اگر در برآیند این دو مرحله تشخیص داده شود که نوآموز دارای مشکل بوده و شرایط خاصی دارد، در این صورت به مدارس استثنایی فرستاده خواهد شد.

🔵نکته قابل توجه درباره دانش‌آموزان دیرآموز این است که آن‌ها مشخصات ظاهری خاصی نداشته و صرفا بهره هوشی آن‌ها از سایر افراد 15 نمره پایین‌تر است. این به آن معناست که یادگیری این دسته از دانش‌آموزان، از دیگران کندتر است؛ یعنی اگر در کلاس توجه ویژه معلم خود را نداشته باشند، از بقیه عقب خواهند ماند. به همین دلیل محتوای آموزشی خاصی برای معلمان پایه اول ابتدایی تولید شده که در آن نحوه رفتار با دانش‌آموزان دیرآموز به طور کامل آموزش داده شده است.

🔵لازم به توجه است که زمانی که در پایگاه سنجش سلامت، به والدین اطلاع داده می‌شود که فرزند شما در شرایطی است که باید در مدرسه استثنایی تحصیل کند، ممکن است پذیرش این موضوع برای والدین کمی مشکل باشد؛ بنابراین در آن پایگاه مشاوری حضور دارد که می‌تواند به خانواده از توان فردی فرزند آن‌ها گفته و شرایط را مطلوب کند.

توجه: دانش‌آموزان دارای مشکلاتی مانند بینایی، شنوایی، معلولیت جسمی و حرکتی امکان تحصیل در مدارس عادی را دارا هستند.

 

📞 چنانچه پس از خواندن این مقاله، ابهام یا سوالی در رابطه با ثبت نام سامانه سنجش اول ابتدایی و مراحل آن داشتید، می‌توانید از طریق شماره تماس 9099075307، با کارشناسان ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل سعی بر آن شد تا ثبت نام سامانه سنجش اول ابتدایی و مراحل دریافت نوبت در سایت سنجش سلامت را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. در این مقاله دریافتید که از سال جاری علاوه بر مدیران، والدین نیز مجاز به انجام فرآیند ثبت‌نام فرزندان خود در این سنجش هستند. والدین دانش‌آموزان باید ابتدا به یکی از سایت‌های my.medu.ir یا sso.my.gov.ir و sirat.csdeo.ir مراجعه کرده و فرم‌های لازم را تکمیل کنند. پس از انجام این فرایند، نوبت‌گیری آزمون سنجش سلامت برای فرزندان آن‌ها صادر می‌شود.

برای دریافت نوبت ابتدا وارد سایت شده و کد ملی دانش‌آموز را که قبلا در سامانه سناد ثبت شده است را وارد کنید. سپس اطلاعات درخواستی سایت را به طور دقیق وارد کرده و گزینه تایید را بزنید. در این مرحله نوبت‌گیری شما انجام خواهد شد.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله ثبت نام سامانه سنجش اول ابتدایی روی لینک آبی کلیک کنید.

 

4/5 - (11 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت نوبت سنجش سلامت نوآموزان برای سال تحصیلی 1403 در چه زمانی است؟

همانطور که در مقاله به آن اشاره کردیم، دریافت نوبت سنجش سلامت دانش‌آموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی برای سال تحصیلی 1403-1404، از 17 فروردین 1403 آغاز شده و تا 10 خرداد ماه ادامه دارد.

برای مراجعه به پایگاه سنجش سلامت چه مدارکی نیاز است؟

در زمان ورود به پایگاه‌های سنجش سلامت، داشتن اصل شناسنامه والدین و دانش آموز، کارت واکسیناسیون و یک قطعه عکس سه در چهار و پرداخت هزینه ثبت نام از طریق دستگاه پوز یا درگاه پرداخت الکترونیکی ضروری است.

برای نوبت‌گیری از سامانه پایگاه سنجش چه اطلاعاتی لازم است؟

برای دریافت نوبت از سامانه سنجش سلامت، به کد ملی دانش‌آموز که در سامانه سناد ثبت شده و برخی اطلاعات دیگر نیاز است.

نظرات

24 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام اینترنتی سنجش سلامت اول ابتدایی 1403 + {دریافت نوبت} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سارا گفت:

    سلام من برای ثبت نام دخترم دیر اقدام کردم و الان میگه ظرفیت ها پرشده دوباره باز میشه؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله مجدد باز میشود
      از داخل سایت مرتب چک کنید.

  2. Avatar photo فائزه گفت:

    سلام وقت بخیر اطلاعات کدملی و سریال شناسنامه دخترمو وارد میکنم میگ سریال شناسنامه یافت نشد

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. سامانه مشکلی ندارد مجدد امتحان کنید.

  3. Avatar photo قنبرزاده گفت:

    سلام.وقت بخیر.برای ثبت نام مثل اینکه شماره تماس از پدر ک بنام خودشون باشه الزامی هست.همسر بنده خارج از کشور هستن.الان باید چه کنم؟با شماره ای ک داخل سایت زدید تماس گرفتم و جالب بود هر دقیقه۱۵هزار تومان و من بیش از ۲دقیقه منتظر جواب دادن مسئول مربوطه بودم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما این امکان را دارید شماره همراه خودتون هم وارد کنید

  4. Avatar photo غلام رضا گفت:

    سلاام
    الاان سایت بازه؟!

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله

  5. Avatar photo ناهید گفت:

    سلام .وقتتون بخیر . پسرم بهمن ماه سنجش داده و قبول شده . الان دارم پیش ثبت نام انجام میدم همش مینویسه سنجش انجام نشده . یا مینویسه به سنجش تخصصی ارجاع داده شده . در حالی که پسر من سنجش قبول شده . لطفا بفرمایید من چیکار کنن

    1. Avatar photo moradkhani گفت:

      سلام وقت بخیر
      با مرکزی که سنجش را آن جا انجام داده اید تماس بگیرید.

      1. Avatar photo ناهید گفت:

        با مرکز تماس گرفتم .میگن سنجش اش احتمالا ثبت نشده .صبر کنید ساین باز بشه و ما دوباره ثبت کنیم .سایت چه زمانی دوباره باز میشه ؟؟ میشه لطفا بفرمایید چه زمانی ثبت نام سنجش باز میشه

        1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

          سلام
          الان سایت باز است

  6. Avatar photo صدیق گفت:

    سلام بعد از انجام سنجش مدرسه گفته توی همون سایت تکمیل سنجش رو بزنید و برگه نهایی رو پرینت بگیرید ولی من جایی به عنوان تکمیل سنجش پیدا نکردم،لطفا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      از سایتmy.medu.ir اقدام کنید

  7. Avatar photo آرتین گفت:

    سلام من در سامانه برای اول خرداد برای پسرم نوبت گرفتم ولی متاسفانه پسرم مریض شد و نتونستیم بریم برای نوبت گیری مجدد به سایت مراجعه کردیم ولی جایی برای این کار نبود چیکار باید بکنیم

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      به همان مرکزی که برای سنجش نوبت گرفتید مراجعه بفرمایید

    2. Avatar photo س س گفت:

      سلام من دخترم رو اردیبهشت بردم سنجش ولی متاسفانه به بعضی ازسوالها جواب نداد ارجاع دادن به سنجش تخصصی گفتن باهاتون تماس میگرن که کی ببرم اما هنوز تماس نگرفتن ومن باید چکارکنم؟

      1. Avatar photo tahmasebi گفت:

        دوست عزیز باید از همان پایگاه سنجش بصورت مداوم پیگیری رو انجام بدید.

  8. Avatar photo معصومه گفت:

    سلام وقت بخیر، من میخواستم برادرم رو که کلاس اول هست در سایت سنجش ثبت نام کنم اما از اونجایی که مااتباع افغانستانی هستیم قادر به انجام این کار نبودم ممکنه راهنمایی کنید که به جای کدملی چی استفاده کنم؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز شما باید کد فراگیر دریافت کنید.

  9. Avatar photo عبدی گفت:

    سلام. من برای ثبت نام سنجش پسرم متاسفانه دیر اقدام کردم ونوبت پر شده الان باید چکار کنم بازم امکان ثبت نام هست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      مجددا سایت را بررسی نمایید.از طریق مراجعه حضوری به آموزش پرورش پیگیری نمایید.

    2. Avatar photo محسن گفت:

      سلام من پسرمون میخوام توی سنجش بدو ورود ثبت نام کنم ولی توی سایت نوشته تاریخ ثبت نام تموم شده باید چیکار کنم

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وفت بخیر
        باید به آموزش و پرورش مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    شرایط آزمون نظام مهندسی 1403 + مدارک و سوابق کاری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)