ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

علت نیامدن کارت پایان خدمت چیه؟ + 2 روش سریع دریافت

علت نیامدن کارت پایان خدمت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

علت نیامدن کارت پایان خدمت چیست؟‌ چرا تاکنون کارت پایان خدمت صادر نشده است؟ چگونه از آخرین مرحله صدور کارت پایان خدمت خود استعلام بگیرم؟ عوامل تاخیر در صدور کارت پایان خدمت چیست؟ حداکثر زمان صدور کارت پایان خدمت چقدر است؟

این‌ها سوالات سربازانی هستند که خدمت خود را به پایان رساندند و می‌خواهند بدانند که علت نیامدن کارت پایان خدمت چیست و برای پیگیری آن چیکار باشد کنند.‌ همان‌ گونه که می‌دانید عوامل زیادی می‌تواند در صدور کارت پایان خدمت تاثیر بگذارد و روند آن را افزایش دهد. هر چند که ستاد کل نیروهای مسلح کشور اعلام کرده است که زمان صدور کارت پایان خدمت نسبت به قبل کاهش یافته است. اما عواملی می‌توانند در صدور این کارت موثر باشند.

از آن جا که کارت پایان خدمت یکی از کارت‌های مهم زندگی اجتماعی آقایان است و آن‌ها باید برای انجام هر کاری کارت پایان خدمت یا معافیت خدمت داشته باشند. لذا لازم است از علت نیامدن کارت پایان خدمت خود اطلاع یابند و مشکل آن را سریعا حل کنند. به همین دلیل در این مقاله از ایران تحصیل ضمن برشمردن علت نیامدن کارت پایان خدمت در مورد مراحل صدور آن صحبت خواهیم کرد.

 

اطلاعیه: کلیه مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور که 3 سال از کشور خارج شده و اقامت داشته‌اند حالا وارد دوره غیبت سربازی شدند می‌توانند تا پایان سال 1405 در هر سال حداکثر 2 بار و در مجموع به مدت 3 ماه در کشور تردد کنند. لذا هیچ‌گونه مشکلی در سال جدید برای ورود و خروج آن‌ها در چهارچوب این قوانین وجود ندارد.

 

علت نیامدن کارت پایان خدمت چیست؟

در سامانه صدور کارت پایان خدمت، تاریخ شروع و پایان خدمت سربازی درج می‌شود. به طوری که دو ماه مانده به تمام شدن خدمت روند صدور کارت پایان خدمت شروع می‌شود و ممکن است 3 یا 4 ماه طول بکشد.

 

برای دریافت اطلاعات در مورد  اخذ کارت پایان خدمت المثنی کلیک کنید.

 

تاخیر در صدور کارت پایان خدمت

تاخیر در صدور کارت پایان خدمت

 

در صورتی که سربازان در زمان تعیین شده کارت پایان خدمت خود را دریافت نکنند باید در مرحله اول مطمئن شوند که آیا کارت پایان خدمت به آدرس محل زندگی آن‌ها ارسال شده است یا نه. زیرا در برخی مواقع مشاهده شده است که کسی در خانه نیست و کارت پایان خدمت به اداره پست برگشت داده می‌شود و پس از مدتی به دفاتر پلیس+ 10 ارسال می‌گردد. لذا شما در مرحله اول برای جویا شدن از علت نیامدن کارت پایان خدمت خود به اداره پست و سپس به دفاتر پلیس +10 منطقه خود مراجعه کنید. البته ممکن است عوامل زیاد دیگری در علت نیامدن کارت پایان خدمت موثر باشند که به چند روش بارز آن اشاره می‌کنیم:

  • افرادی هستند که در روزهای پایانی خدمت خود غیبت می‌کنند یا چند روز محل خدمت را ترک می‌کنند. لذا آن‌ها اضافه خدمت می‌خورند و در سامانه نیز ثبت می‌شود. بنابراین آن‌ها باید این مشکل را برطرف کنند.
  • برخی از سربازان کسری خدمت ایثارگری، بسیج و غیره دارند که آن را در ابتدا سربازی ثبت نمی‌کنند. بلکه در روزهای آخر خدمت از آن استفاده می‌کنند. لذا آن‌ها ترخیص شده ولی کارت پایان خدمت آن‌ها به موقع صادر نمی‌شود. زیرا آخرین روز خدمت آن‌ها در سامانه همان تاریخ قدیمی است. به همین دلیل کارت پایان خدمت آن‌ها بعد از تاریخ قدیمی صادر می‌شود. این دسته از سربازان بهتر است کسری خدمت خود را در روزهای اول سربازی ثبت کنند. حال اگر در روزهای آخر خدمت نیز آن‌ها را ذخیره کردند، حتما تاریخ پایان خدمت خود را نیز بروزرسانی کنند تا هیچ گونه مشکلی در صدور کارت پایان خدمت ایجاد نشود.
  • یکی از شایع‌ترین علت نیامدن کارت پایان خدمت، عدم تکمیل کامل پرونده این مشمولین است که در فرآیند اداری آن‌ها تاخیر ایجاد می‌کند.
  • سربازانی که به دنبال دریافت معافیت سربازی دائم یا موقت هستند معمولا نیاز به طی کردن مراحل اداری دارند که چند ماه طول می‌کشد. لذا در این مدت آن‌ها به خدمت اعزام شده و تاریخ پایان خدمت آن‌ها در سامانه ثبت می‌شود. به همین دلیل بعد از آن که گواهی معافیت دائم یا موقت خود را دریافت کردند کارت پایان خدمت آن‌ها در زمان مقرر شده صادر نمی‌شود.

 

عوامل تاخیر در صدور کارت پایان خدمت

عوامل تاخیر در صدور کارت پایان خدمت

 

برای پیگیری کارت پایان خدمت سربازی کلیک کنید.

 

زمان صدور کارت پایان خدمت سربازی

بعد از اتمام دوره سربازی، کارت پایان خدمت 3 الی 4 ماه بعد از آن که اطلاعات سرباز توسط یگان مربوطه ارسال شد، صادر می‌شود. اما زمان دریافت کارت پایان خدمت تا 15 روز بعد از آن توسط پیامک به تلفن همراه سرباز ارسال می‌شود. بنابراین آن‌ها می‌توانند در زمان تعیین شده برای دریافت کارت پایان خدمت خود اقدام کنند. البته به یاد داشته باشند که صدور کارت پایان خدمت توسط سازمان نظام وظیفه کار آسانی نیست و آن‌ها باید فرآیندهای زیادی را در این مدت انجام دهند.

 

راهنما گام به گام صدور کارت پایان خدمت

در حال حاضر سازمان نظام وظیفه کشور سامانه‌ای را برای صدور کارت پایان خدمت سربازان و استعلام وضعیت آن‌ها در نظر گرفته است که شما در صورت نیاز می‌توانید با مراجعه به این سامانه به آدرس الکترونیکی  vazifeh.police.ir  از امکانات خدمت صدور کارت پایان خدمت آن استفاده کنید. حال در زیر مراحل گام به گام صدور کارت پایان خدمت سربازی را مشخص می‌کنیم:

  • در مرحله اول برای جویا شدن از علت نیامدن کارت پایان خدمت خود به یگان خدمتی مربوطه مراجعه کنند و اعلام کنند که خدمت خود را به پایان رسانده‌اند.
  • در یگان خدمتی تعدادی فرم به سرباز تحویل داده می‌شود که باید شخصا آن‌ها را تکمیل کند.
  • سرباز باید مدارکی را جهت صدور کارت پایان خدمت خود به یگان خدمتی ارائه دهد که این مدارک باید کامل و دقیق باشند. در غیر این صورت امکان صدور کارت پایان خدمت میسر نمی‌شود. این مدارک به صورت زیر می‌باشند:

جهت اطلاع در مورد کارت پایان خدمت معاف از رزم کلیک کنید.

 

لیست مدارک و اطلاعات ضروری جهت صدور کارت پایان خدمت سربازی
آدرس محل سکونت تاريخ شروع و خاتمه خدمت سربازی آخرین مدرک تحصیلی فرد
تخصص درجه سربازی محل آموزش
شماره پرسنلی رسته خدمتی محل خدمت
مدت خدمت انجام شده مدت قانونی خدمت نام محل خدمت
يگان ترخيص كننده يگان اعزام گروه خونی و مدارک تاييد كننده گروه خونی
عکس قد رنگ چشم
 

 

مراحل صدور کارت پایان خدمت

مراحل صدور کارت پایان خدمت

 

بعد تحویل مدارک فوق توسط سرباز به یگان وظیفه، باید کارکنان آن یگان این اطلاعات را در سیستم نظام وظیفه ثبت کنند تا مراحل بعدی صدور کارت آن‌ها انجام شود. شما برای پیگیری صدور کارت پایان خدمت خود می‌توانید از این سامانه به آدرس الکترونیکی  vazifeh.police.ir  استفاده کنید. تا متوجه شوید که کارت پایان خدمت شما در چه مرحله‌ای از صدور قرار دارد. حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد مدارک مورد نیاز صدور کارت پایان خدمت یا مراحل مختلف آن دارید می‌توانید برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

روش استعلام گیری کارت پایان خدمت سربازی

در صورتی که شما تمام مراحل صدور کارت پایان خدمت خود را انجام داده باشید. ولی هنوز زمان دقیق دریافت آن را بعد از 15 روز مشاهده نکردید می‌توانید جهت جویا شدن از   علت نیامدن کارت پایان خدمت به سامانه نظام وظیفه  vazifeh.police.ir  مراجعه کنید و استعلام کارت پایان خدمت خود را به صورت آنلاین انجام دهید تا در صورت بروز هر گونه مشکل سریعا آن را برطرف کنید. حال برای استعلام کارت پایان خدمت خود می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • عبارت «سایت نظام وظیفه» یا vazifeh.police.ir را در مرورگر خود جستجو کنید.
  • روی سایت نظام وظیفه کلیک کرده تا به صفحه اصلی هدایت شوید.
  • در این سایت خدمات مختلفی وجود دارد که شما برای پیگیری کارت پایان خدمت خود می‌بایست روی گزینه «خدمات الکترونیکی» کلیک کنید.

برای استعلام اصالت کارت پایان خدمت ضربه بزنید.

 

روش استعلام کارت پایان خدمت سربازی

روش استعلام کارت پایان خدمت سربازی

  • حال به سامانه سخا هدایت خواهید شد که بسیاری از امور مربوط به سربازان را می‌توانید در این سامانه به صورت آنلاین انجام دهید. حال در قسمت اول کد ملی را به عنوان نام کاربری و در قسمت دوم کد سخا را به عنوان رمز عبور وارد کنید. در نهایت نیز کد امنیتی مشخص شده را در کادر آن وارد کنید.

 

استعلام کارت پایان خدمت سربازی

استعلام کارت پایان خدمت سربازی

 

  • بعد از ورود به سایت سخا جهت استعلام کارت پایان خدمت خود می‌توانید روی گزینه وظیفه عمومی کلیک کنید.
  • در کادر ظاهر شده روی استعلام ضربه بزنید تا تمامی مواردی که مربوط به وضعیت خدمت و کارت پایان خدمت شما هستند را مشاهده کنید.
  • حال در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از بخش‌ها می‌توانید روی آن کلیک کنید تا به صفحه اختصاصی آن هدایت شوید تا علت نیامدن کارت پایان خدمت خود را بدانید.

البته به غیر از سامانه نظام وظیفه کشور روش‌های دیگری جهت استعلام کارت پایان خدمت وجود دارند که تلفن گویا به شماره 096480 یا سامانه پیامکی به شماره 110206010 از جمله آن‌ها هستند. شما جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استعلام کارت پایان خدمت به وسیله آن‌ها می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

برای پیگیری پستی کارت پایان خدمت کلیک کنید.

 

اطلاعیه: سربازانی که حین خدمت قاتل، مقتول یا مجروح می‌شوند دیه آن‌ها از بیت‌المال پرداخت می‌شود. طبق قانون دیه کشور از سال 99 مستحقان دریافت دیه شامل مقتولان و مجروحان ناشی از عبور غیرمجاز از مرز که توسط یگان‌های ارتش، سپاه و مرزبانی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند یا سربازانی که در محیط پادگان در اثر حوادث مختلف کشته یا مجروح شدند، با معرفی ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران به وزارت دادگستری دیه آن‌ها از بیت‌المال دریافت می‌شود. به طوری که در سال 1399 حدود 23 میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳ حدود 14 میلیارد تومان از این طریق پرداخت شده است.

 

خلاصه مطلب

سربازانی که خدمت آن‌ها به پایان رسیده است باید مدارکی را جهت صدور کارت پایان خدمت ارائه دهند. بعد از ثبت اطلاعات آن‌ها توسط کارکنان یگان مربوطه تا 15 روز آینده تاریخ دقیق صدور کارت پایان خدمت آن‌ها پیامک می‌شود. لذا این سربازان باید برای گرفتن کارت پایان خدمت خود در تاریخ مقرر شده اقدام کنند که فرآیند صدور آن می‌تواند تا 4 ماه نیز طول بکشد. حال در این موارد ممکن است به دلیل عوامل زیادی کارت پایان خدمت در زمان مشخص شده صادر نشود. به همین دلیل در این مقاله از ایران تحصیل در مورد علت نیامدن کارت پایان خدمت صحبت کردیم. بعد از آن نیز راهنما گام به گام صدور کارت پایان خدمت و مدارک لازم جهت صدور آن را بیان کردیم. در نهایت نیز نحوه استعلام و پیگیری کارت پایان خدمت در سامانه نظام وظیفه را توضیح دادیم. حال اگر شما با مطالعه این مقاله به جواب سوالات خود نرسید می‌توانید برای راهنمایی بیشتر جهت نیامدن کارت پایان خدمت خود با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

پیگیری علت نیامدن کارت پایان خدمت

پیگیری علت نیامدن کارت پایان خدمت

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله کلیک کنید.

 

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

علت نیامدن کارت پایان خدمت چیست؟

علت نیامدن کارت پایان خدمت بسیار متنوع است. به طوری که غیبت و خروج از محل خدمت در روزهای پایانی، کسری خدمت، دریافت معافیت دائم یا موقت، ارائه مدارک ناقض به یگان خدمتی و غیره از جمله آن‌ها هستند. شما برای پیگیری آن در ابتدا به اداره پست منطقه و سپس به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید.

چگونه کارت پایان خدمت خود را استعلام بگیریم؟

شما برای استعلام از آخرین وضعیت کارت پایان خدمت خود می‌توانید از سامانه نظام وظیفه به آدرس الکترونیکی vazifeh.police.ir، تلفن گویا 096480 یا سامانه پیامکی 110206010 کمک بگیرید.

در صورت عدم دریافت پیامک تاریخ صدور کارت پایان خدمت چیکار باید کنیم؟

در صورتی که شما بعد از ارائه مدارک لازم جهت صدور کارت پایان خدمت تا 15 روز آینده تاریخ دقیق صدور کارت پایان خدمت خود را دریافت نکردید می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

نظرات

29 دیدگاه دربارهٔ «علت نیامدن کارت پایان خدمت چیه؟ + 2 روش سریع دریافت»

  1. Avatar photo سید گفت:

    سلام من یکسالو خورده ای میشه تموم کردم و تمام اطلاعاتمم کامل کردم تو سیستم زده فراری نه پیامکی هیچی نیومده چیکار باید بکنم ؟

  2. Avatar photo مجید مختاری گفت:

    با سلام و خسته نباشید بنده 9ماه 21روز کسری دارم و با توجه به کم‌شدن 3ماه خدمت بنده 12ماه خدمت کردم الان که میرم واسه تسویه نیروی انتظامی راهور میگن ابلاغیه نیومده هنوز پس کی اجرایی میشود الان من 1ماه اضافه ترم خدمت دارم میکنم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      به نظام وظیفه مراجعه کنید

  3. Avatar photo سعید سعیدی گفت:

    من حدوده چهار ماهه خدمتم تموم شده ولی هنوز کارتم صادر نشده

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق شرایط تون تماس بگیرید

  4. Avatar photo اکبر گفت:

    سلام. برای گرفتن کارت پایان خدمت، دوره ی کلاس های فنی حرفه ای و گرفتن مدرک آن لازم است؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . خیر نیازی نیست

  5. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام. چرا پادگان جواب نمیده؟ من سه ماهه خدمتم تموم شده ولی کارتم نیومد. نیروی انسانی که شما میگی اصلا پاسخگو نیست. عمدا تلفن رو جواب نمیدن! من چجوری پیگیری کنم وقتی پادگان جواب نمیده؟!

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. دوست عزیز اینکه پادگان شما پاسخگو نیست رو ما دلیلشو نمیدونیم. اما برای پیگیری میتونید به سازمان نظام وظیفه مراجعه و یا تماس تلفنی بگیرید.

  6. Avatar photo یاسر گفت:

    با سلام
    خدمت ام حدودا ۸۰ روزه تموم شده تو سامان سخا هم زده پایان خدمت برای کارگزینی محل خدمتی هم رفتم انجام دادم ولی هنوز نه پیامک اومده ن چیزی پلیس +۱۰هم رفتم چطور میتونم پیگیری کنم ؟؟

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.شما میتوانید از طریق پادگان یا محل خدمت خود بخش منابع انسانی پیگیری لازم را انجام دهید.

  7. Avatar photo یاسر گفت:

    با سلام
    خدمت ام حدودا ۸۰ روزه تموم شده تو سامان سخا هم زده پایان خدمت برای کارگزینی محل خدمتی هم رفتم انجام دادم ولی هنوز نه پیامک اومده ن چیزی پلیس +۱۰هم رفتم چطور میتونم پیگیری کنم ؟؟ برای کارت پایان خدمت

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      ازطریق یگان خدمتی تون

  8. Avatar photo سالاری گفت:

    سلام.من الان چهار ماهه که خدمتمو تموم کردم ولی هنوز کارتم نیومده.تو سایت نظام وظیفه هم میزنه اعزام به خدمت.مشکل چیه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      منتظر باشید و یا به پلیس به اضافه 10 مراجعه کنید

  9. Avatar photo مهدی گفت:

    ما که دوسال خدمت کردیم اعصابمون رو گذاشتیم سر سربازی چرا انقدر برای ارسال یه کارت پایان خدمت ما رو اذیت می کنند؟ دوماهه هنوز خبری نیست

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      گاها بیش از 2ماه صدور و ارسال زمان میبرد

  10. Avatar photo حمیدرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر . بنده تقریبا یک ماه پیش اقدام به دریافت وام کردم بعد از کلی رد درخواست به عناوین مختلف الان گفتن مشکل نظام وظیفه داری بعد متوجه شدم کارتم قدیمیه بخاطر همونه . رفتم اقدام کردم کد سخا کردم گفتن 48 ساعت بعد مجددا برای وام اقدام کن که دوباره بعد چند روز دوباره رد کردن الان من چکار کنم با یه بچه کوچیک چند روز دیگه صابخونه وسایلمو میریزه تو کوچه . اگه واقعا طول میکشه من از حالت مشمول دربیام حداقل بگید برم یه خاک دیگه بریزم سرم یا کلیه مو بفروشم . کد سخا : 64862

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز باید مجدد برای دریافت وام اقدام کنید.

  11. Avatar photo داریوش اویسی گفت:

    ۲ماهه تموم کردم چرا کارتم نیومده امکان داره به خاطر کسری استفاده کردم باشه

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      برای پیگیری این مورد تماس بگیرید

  12. Avatar photo ایوب گفت:

    سلام بنده درحین خدمت یک شاکی داشتم و الان میگویند منع صدور کارت هستید و این ب چه معناست؟کارت من چگونه زودتر می اید؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . احتمالا از دزیافت خدمات دولتی محروم شده اید که باید این موضوع رفع شود

  13. Avatar photo جاسم گفت:

    سلام تاریخ 1401/8/1پایان خدمت زده شده ولی هنوز خبری از صدور کارت نیست دلیل این همه تاخیر چیست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      صدور کارت پایان خدمت خود را از طریق پادگان ترخیصی پیگیری نمایید.

      1. Avatar photo مهدی گفت:

        سلام وقت بخیر.
        ببخشید من اقدام به معافیت کفالت کردم ولی الان ۴۰روزه کارتم نیومده دستم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت به خیر
          از طریق پلیس +10 پیگیری نمایید.

          1. Avatar photo فرزاد گفت:

            سلام وقت بخیر من ۳ماه خدمتم رو تموم کردم تو سیستم هم فراری زده من چیکار کنم پادگان هم زنگ میزنم میگن درخواست کارتت رو انجام دادیم

          2. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

            سلام نگران نباشید اگر خدمتتون انجام شده باشد مشکلی پیش نخواهد امد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)