ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد + {جدول جدید ۱۴۰۲}

شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هر ساله افراد زیادی قصد ثبت نام و ادامه تحصیل در مراکز مختلف دانشگاه آزاد را دارند. یکی از این مراکز واحد الکترونیک دانشگاه آزاد می باشد که با هدف دسترسی عموم افراد به حق تحصیل در مقاطع بالا، احداث شده است. ثبت نام در دانشگاه مجازی در دو ترم مهر و بهمن و از طریق کنکور سراسری و یا سوابق تحصیلی امکان پذیر است. یکی از دغدغه های دانشجویان در دانشگاه آزاد، میزان شهریه اخذ شده توسط این مراکز آموزشی است. قابل توجه است که میزان شهریه در نظر گرفته شده در مقاطع مختلف متفاوت می باشد. برای اطلاع از میزان شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 1402-۱۴۰۲، با ما تا انتها همراه باشید.

 

 

شهریه کارشناسی واحد الکترونیک دانشگاه آزاد

بسیاری از افرادی که قصد ثبت نام در دانشگاه ازاد واحد الکترونیک را دارند به دنبال اطلاع از میزان شهریه اخذ شده در این واحد می باشند. شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت میزان هزینه ای است که دانشگاه در اول هر ترم از دانشجویان دریافت می کند و در طول دوران تحصیل ثابت است، همچنین میزان آن به عوامل مختلفی نظیر رشته تحصیلی و مقطع بستگی دارد. شهریه متغیر نیز به ازای هر واحد اخذ شده اعلام می شود. قابل توجه است که میزان شهریه متغیر به ازای دروس پایه، عمومی و یا تخصصی و آزمایشگاهی متفاوت است. به طور کلی نمی توان رقم واحدی را برای همه رشته ها اعلام کرد، اما با این وجود در جدول زیر میزان شهریه کارشناسی واحد الکترونیک دانشگاه آزاد در سال 1402-۱۴۰۲ آورده شده است. 

توجه کنید که شهریه ها در دانشگاه آزاد به طور سالانه با 15 الی 20 درصد افزایش مواجه هستند، که البته در سال جاری شهریه ها تا 40 درصد نیز افزایش پیدا کردند. 

 

 گروه آموزشی
شهریه ثابت برای هر نیمسال تحصیلی (به تومان)
شهریه متغیر برای هر واحد درسی (به تومان)
عمومی و پایه
اصلی و تخصصی (نظری)
آزمایشگاهی یا کارگاهی کم هزینه
کلیه گروه ها
700,000 الی 1,000,000 
70,000 الی 100,000
150,000 الی 200,000
120,000 الی 250,000

با توجه به اینکه پذیرش در واحد الکترونیک دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته امکان پذیر است، میزان شهریه کارشناسی واحد الکترونیک دانشگاه آزاد که در این جدول ارائه شده است، برای هر دو مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته همین میزان خواهد بود. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که با توجه به رشته تحصیلی و همچنین تعداد واحدهای در نظر گرفته شده برای شما این میزان شهریه می تواند تعیین شود.

 

شهریه نهایی = شهریه ثابت + شهریه متغیر (با توجه به واحد های اخذ شده)

 

 

شهریه کارشناسی واحد الکترونیک دانشگاه آزاد

 

 

 

شهریه ارشد مجازی دانشگاه آزاد

دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه آزاد می توانند با توجه به معدل خود اقدام به اخذ حداکثر 24 و حداقل 6 واحد نمایند. طبیعی است که شهریه ارشد مجازی دانشگاه آزاد از مقطع کارشناسی بیشتر می باشد، اما میزان شهریه نهایی به تعداد واحد های اخذ شده و همچنین رشته تحصیلی بستگی دارد. قابل توجه است که میزان شهریه ارشد مجازی دانشگاه آزاد در واحد الکترونیک تفاوت چشمگیری با واحد های حضوری ندارد، چرا که فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای انجام تمامی امور به صورت اینترنتی، هزینه بر می باشد. در جدول زیر حداقل مبلغ شهریه ارشد 1402-۱۴۰۲ آورده شده است، اما توجه کنید که این مبغ هر ساله دستخوش تغییرات زیادی می شود. 

 

📚 شهریه ارشد مجازی دانشگاه آزاد 1402-۱۴۰۲
رشته حداقل مبلغ شهریه
رشته های زیر گروه علوم انسانی 9,000,000 تومان
رشته های زیر گروه علوم پایه 8,800,000 تومان
رشته های زیر گروه فنی و مهندسی  8,600,000 تومان
رشته های زیر گروه هنر 8,000,000 تومان
رشته های زیر گروه علوم پزشکی 14,000,000 تومان

هر ساله 20 الی 30 درصد به میزان شهریه مقطع کارشناسی ارشد اضافه خواهد شد. همچنین دانشجویانی که لازم است واحدهای جبرانی را بگذارنند، میزان شهریه در نظر گرفته شده برای هر واحد آنان معادل با شهریه در دروس ثابت خواهد بود.

 

 

🔎 برای اطلاع از نحوه و شرایط ثبت نام وام ازدواج دانشجویی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

شهریه دکتری مجازی دانشگاه آزاد

به دلیل اهمیت ارتباط  حضوری دانشجویان دکتری به منظور انجام پروژه های خود، در حال حاضر دانشگاه آزاد واحد الکترونیک، در مقطع دکتری پذیرش دانشجو ندارد و به همین دلیل در رابطه با شهریه دکتری مجازی دانشگاه آزاد نمی توان اظهار نظر نمود. اما به طور قطع در صورتی که پذیرش در این مقطع صورت پذیرد، میزان شهریه دکتری مجازی دانشگاه آزاد مطابق با سایر واحدهای دانشگاه آزاد و بیشتر از هزینه اخذ شده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شهریه دکتری مجازی دانشگاه آزاد می توانید با آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل کنید.

 

 

 

پرداخت اقساطی شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه میزان شهریه دانشگاه آزاد برای برخی از داوطلبان ممکن است سنگین باشد و توان مالی لازم را برای پرداخت آن نداشته باشند، دانشگاه آزاد به طور کلی شرایطی را فراهم نموده است که با توجه به آن دانشجویان می توانند به صورت اقساطی شهریه خود را پرداخت نمایند. اما متاسفانه مطابق با آخرین اخبار، امکان قسط بندی شهریه در واحد الکترونیک وجود ندارد. یکی از راه های پیشنهادی واحد الکترونیک دانشگاه آزاد برای این دسته از دانشجویان این است که هر ماه مبلغی را به صورت اقساط به حساب اینترنتی دانشگاه واریز نمایند تا از میزان بدهی آنان کاسته شود.

📚 پذیرفته شدگان ثبت نام کارشناسی ارشد واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد دقت داشته باشند که صدور گواهی اشتغال به تحصیل ، انجام فرم های تسویه حساب و همچنین کارت ورود به جلسه امتحانات با توجه به مصوبات دانشگاه و دانشکده ها در صورت تسویه حساب مالی این دانشگاه امکان پذیر خواهد بود. پس از پرداخت شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد به صورت اتوماتیک حساب شما شارژ شده و پس از آن می توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

مطابق با مصوبات تعیین شده از سوی واحد الکترونیک آن دسته از دانشجویانی که پایان نامه صفر واحدی اخذ نموده اند و یا سمینار صفر اخذ نموده باشند، لازم است شهریه ثابت خود را به صورت کامل پرداخت نمایند.

 

 

پرداخت اقساطی شهریه دانشگاه آزاد

 

 

🔸 میزان شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد برای اخذ تک درس چقدر است؟

دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد لازم است در آخرین نیمسال تحصیلی خود یک یا دو درس را به صورت تبصره بگذارنند. برای اخذ این تبصره ها لازم است تنها شهریه درس را پرداخت نمایند و نیازی به پرداخت شهریه ثابت نخواهند داشت. دانشجویانی که توان مالی کافی برای پرداخت شهریه ندارند، می توانند برای اخذ وام دانشجویی اقدام نمایند. در صورتی که با درخواست وام موافقت شود، دانشجویان می توانند از طریق امور دانشجویی درخواست خود را پیگیری نمایند.

پس از اینکه با درخواست دانشجو مبنی بر وام دانشجویی موافقت گردید، مبلغ واریز شده به حساب دانشجو در سیستم ثبت خواهد شد و دانشجو نمی تواند مستقیما به آن دسترسی داشته باشد. در واقع این مبلغ در حساب دانشجو باقی خواهد ماند و دانشگاه برای دریافت شهریه  این مبلغ را کسر خواهد نمود. در واقع این مورد مربوط به امور رفاهی دانشگاه خواهد بود و ارتباطی به واحد دانشگاهی مورد نظر نخواهد داشت.

 

به چه دانشجویانی تخفیف شهریه داده می شود؟

دانشگاه آزاد واحد الکترونیک تخفیفاتی را برای برخی از دانشجویان با شرایط خاص در نظر گرفته است. این شرایط عبارت اند از:

✔️ دانشجویانی که رتبه اول در هر رشته ورودی را کسب کنند، هرسال معادل ۱۵% تخفیف در شهریه آنها اعمال می شود.
 دانشجویانی که موفق به کسب رتبه‌های دوم و سوم در هر رشته ورودی می شوند، هر سال ۱۰% از شهریه آنها کسر می شود.
✔️ دانشجویان برتر آزمون سراسری، دانشجویان ممتاز ورزشی، دانشجویان قاری و حافظ قرآن کریم، نخبگان علمی در مسابقات آسیایی و جهانی نیز از تخفیفات ویژه ای بهره مند می شوند.

✔️ خانواده هایی که به طور همزمان بیش از یک دانشجو محصل در دانشگاه آزاد اسلامی دارند نیز شامل تخفیفاتی می شوند.

✔️ دانشجویان با بیماری خاص ضمن ارئه مدرک معتبر می توانند از تخفیفات بهره مند شوند.

✔️ افراد تحت پوشش بهزیستی با ارائه اسناد معتبر می توانند از 20 درصد تخفیف در هر ترم بهره مند شوند.

 

 

🔎 برای اطلاع از شرایط مهمانی دانشگاه آزاد، کلیک کنید.

 

 

اخبار مربوط به واحد الکترونیک دانشگاه آزاد

📣 « واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد 30 سامانه فعال دارد »

معاون فنی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه‌های توسعه داده شده در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۳۰ سامانه است. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول ۱۴۰۰ از طریق سامانه‌های وادانا، وادافا و وادآموز میزبان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مدارس در سراسر کشور خواهد بود.

 

📣 « اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی »

صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به دانشجویان از طریق بانک قرض الحسنه رسالت خبر داد.

 

خلاصه مطلب

همواره یکی از دغدغه های دانشجویانی که قصد ثبت نام در دانشگاه آزاد را دارند، شهریه است. شهریه ها در دانشگاه آزاد به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم می شوند، ما در این مقاله به طور اختصاصی به میزان شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد در رشته ها و مقاطع مختلف پرداختیم. با مطالعه این مطلب می توانید از شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد، شرایط اقساط و تخفیفات دانشجویی در نظر گرفته شده، اطلاع یابید. در صورتی که سوال و یا ابهامی دارید می توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید و یا سوالات خود را در قسمت کامنت با کارشناسان ما به اشتراک بگذارید.

 

📎 برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

2.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توانم از مبلغ شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اطلاع یابیم؟

در مقاله بالا جدول نرخ جدید شهریه کارشناسی و ارشد قرار گرفته است؛ توجه کنید که میزان شهریه به عوامل زیادی بستگی داشته و متغیر است.

تخفیفات شهریه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد شامل چه دانشجویانی می شود؟

تخفیفات دانشجویی شامل دانشجویان برتر هر ورودی، افراد تحت پوشش بهزیستی و ... می شود. در مقاله بالا لیست کامل تخفیفات دانشجویی آورده شده است.

شهریه دکتری مجازی دانشگاه آزاد چقدر است؟

در حال حاضر دانشگاه آزاد واحد الکترونیک در مقطع دکتری پذیرش دانشجو ندارد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
  • ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان و متقاضیان مایل به ثبت نام در این دوره آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام...
  • رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

    رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 + دانشگاه ها

    لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد با انتشار دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. شرکت در کنکور فراگیر دانشگاه آزاد فرصتی عالی جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس می باشد. داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)