ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط و مراحل اخذ امریه سازمان صدا و سیما

امریه سازمان صدا و سیما
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط پذیرش در امریه سازمان صدا و سیما اعلام شد. طبق اعلامیه سازمان صدا و سیما، داوطلبانی که مشمول خدمت سربازی می باشند و از شرایط امریه صدا و سیما برخوردارند، می توانند خدمت سربازی خود را به عنوان امریه در این سازمان سپری کنند. متقاضیان بایستی در زمان ثبت نام امریه صدا و سیما تمامی مدارک مورد نیاز را همراه خود داشته باشند. در ادامه زمان، شرایط، مراحل و راهنمای گام به گام اخذ امریه صدا و سیما بررسی می شود.

چگونه امریه سازمان صدا و سیما بگیریم؟

سازمان صدا و سیما همانند برخی ارگان های دیگر، به منظور جبران کمبود نیروی انسانی خود در زمان های مشخصی اقدام به جذب سربازان امریه می کند. بنابراین افرادی که مایلند به عنوان امریه جذب این سازمان شوند، بایستی در زمان مشخصی که اعلام می گردد ثبت نام امریه صدا و سیما خود را انجام دهند. خوشبختانه این امریه فرصت خوبی را برای متقاضیان فراهم آورده تا در ضمن تسهیل نمودن دوره سربازی، تجربه های کار خوبی کسب کنند.

البته توجه داشته باشید که همانند امریه سربازی علوم پزشکی، این امریه نیز دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد که دوستان عزیز باید از آن ها آگاهی داشته باشند و در صورت عدم احراز شرایط لازم از سوی این سازمان، با درخواست آن ها موافقت نخواهد شد. همچنین مراحل ثبت نام در سایت این سازمان و به صورت اینترنتی انجام می شود و چنانچه درخواست به ثبت و تایید برسد، برای متقاضی دعوت نامه ایی ارسال می شود.

بسیاری از مشمولان تصور می کنند که در صورت گذراندن امریه در هر کدام از سازمان ها، پس از پایان خدمت استخدام می شوند. در حالیکه این سازمان اعلام کرده که هیچ گونه تعهدی نسبت به استخدام مشمولان در سازمان صدا و سیما ندارد. اگر قصد دارید از زمان، شرایط، مراحل و راهنمای گام به گام اخذ امریه صدا و سیما آگاهی کامل یابید می توانید با مشاورین ما در ایران تحصیل تماس گرفته و راهنمایی بگیرید.

زمان، شرایط، مراحل و راهنمای گام به گام اخذ امریه صدا و سیما

زمان، شرایط، مراحل و راهنمای گام به گام اخذ امریه صدا و سیما

برای اطلاع از امریه سربازی کلیک نمایید.

یک نکته مهم و قابل توجه در مورد شرایط لازم این است که تعیین محل خدمت و نوع کاری که امریه ها باید انجام دهند، بر عهده خود سازمان می باشد و نظام وظیفه هیچ نقشی در این مورد ندارد. علاوه بر این، چنانچه با درخواست مشمولی موافقت شود و وی در زمان تعیین شده برای تکمیل مدارک مراجعه نکند، به منزله انصراف تلقی شده  و امریه او منتفی خواهد شد. در ادامه به طور دقیق تر به شرایط عمومی و اختصاصی امریه صدا و سیما می پردازیم. چنانچه درباره امریه وزارت دفاع کنجکاو هستید، می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

شرایط عمومی امریه صدا و سیما

  • فرد متقاضی بایستی تابعیت ایرانی داشته و به دین اسلام و یا یکی از دین های بیان شده در قانون اساسی کشود معتقد باشد.
  • از سوی مرکز صیانت و حفظ سازمان، سلامت اخلاقی و اعتقادی وی به تایید برسد و هیچ گونه سوء پیشینه ایی نداشته باشد
  • اگر مشمولی در طول خدمت خود، قصد اخذ معافیت کفالت پزشکی و یا ادامه تحصیل داشته باشد، درخواست وی رد خواهد شد.
  • مشمولان دارای غیبت قادر به اخذ معافیت نیستند.
  • از سلامت جسمانی برخوردار باشد.
  • هیچ گونه اعتیادی به مواد مخدر نداشته باشد.
  • مشمولان نباید تا زمانی که مراحل اولیه حذب به پایان نرسیده است، دفترچه اعزام به خدمت دریافت نمایند.
  • مدرک تحصیلی بایستی مرتبط باشد.

شرایط اختصاصی امریه صدا و سیما

  • حداکثر سن قابل قبول برای دارندگان مدرک کاردانی 24 سال، کارشناسی 26 سال و کارشناسی ارشد 28 سال سن می باشد.
  • تنها در رشته های، مهندسی فناوری اطلاعات کلیه گرایشات، مهندسی کامپیوتر کلیه گرایشات، مهندسی برق کلیه گرایشات به جزء برق قدرت و علوم کامپیوتر کلیه گرایشات امریه سازمان صدا و سیما پذیرفته می شود.
  • ترجیحا فارغ التحصیل دانشگاه های روزانه دولتی باشد
  • حداقل مدرک قابل قبول فوق دیپلم می باشد.
  • حداقل معدل مشمول متقاضی باید 15 باشد
  • آشنایی قابل قبول با زبان انگلیسی
  • گذراندن موفقیت آمیز آزمون های کتبی و شفاهی، و کسب نمره لازم
  • پذیرش تنها بر اساس رشته های ذکر شده می باید
  • فارغ التحصیلی باید منتسب به دانشگاه های مربوطه باشد و پس از استعلام گیری در صورت موافقت، نتیجه به اداره نیروهای انسانی اعلام می گردد.

مراحل ثبت نام و شرایط لازم

قبل از هر چیز باید متقاضیان عزیز باید توجه داشته باشند که درخواست خود را قبل از اینکه دفترچه خدمت را ارسال کنند، برای امریه اقدام نمایند. همچنین اگر تا دو ماه بعد از ثبت درخواست، مراحل ادارای را تکمیل نکنند، پذیرش آن ها منتفی خواهد شد. برای ثبت نام ابتدا باید به یکی از مراکز های این سازمان در محل سکونت خود مراجعه و از چند و چون شرایط آگاهی یابید.

یک نکته بسیار مهم این است که هر چه زودتر اقدام کنید، شانس شما برای پذیرش بالاتر خواهد بود، چرا که اگر نیروی این سازمان تکمیل شود از جذب سایر متقاضیان خودداری می شود. بنابراین در اسرع وقت، به همراه در دست داشتن مدارک تحصیلی دانشگاهی و کارت های شناسایی خود مراجعه نمایید. در مراحل بعدی اگر مدارک شما مطابق با شرایط امریه صدا و سیما باشد، برای شما دعوتنامه ایی ارسال خواهد شد و زمان مراجعه نیز قید می شود.

نحوه اطلاع رسانی  معمولا به صورت فراخوان توسط خود سازمان منتشر می شود. متقاضیان بایستی برای پیگیری و انجام تمامی مراحل ب سایت سازمان مربوطه مراجعه کنند. چنانچه در مورد زمان، شرایط، مراحل و راهنمای گام به گام اخذ امریه در صدا و سیما سوال و یا مشکلی دارید و می خواهید که از لیست ارگان های امریه سربازی آگاهی یابید، همکاران ما در خدمت شما عزیزان هستند.

نکات تکمیلی در مورد امریه سازمان صدا و سیما

برای رفع ابهامات احتمالی خواندن نکات زیر خالی از لطف نیست:

  • توجه داشته باشید که به طور معمول جذب مریه سازمان صدا و سیما به صورت استانی و بومی است. یعنی اگر شما برای سازمان استان محل سکونت خود درخواست دهید، شانس بیشتری نسبت به متقاضیان غیر  بومی خواهید داشت.
  • مشمولان نباید به هیچ وجه در دو سازمان مختلف برای امریه ثبت نام نمایند. به عنوان مثال، اگر کسی هم برای امریه سربازی شرکت نفت و هم امریه سازمان صدا و سیما  درخواست دهد، نه تنها پذیرفته نمی شود، بلکه هر دو درخواست لغو خواهد شد.
  • در هر سازمانی سهمیه ایی در نظر گرفته شده است و تنها تعداد معدودی می توانند به امریه درآیند. مسلما از بین این افراد نیز تنها واجدین شرایط پذیرفته خواهند
  • به همراه داشتن تمامی مدارک شناسایی اعم از شناسنامه، کارت ملی، کپی از تمام صفحات و چند قطعه عکس
  • ارائه مدرک دال بر عدم کسری خدمت الزامی است

مزایا و معایب امریه صدا و سیما

به طور طبیعی کاملا مشخص است که شرایط خدمت در امریه آسان تر از سربازی عادی است. اما در مورد شرایط امریه این سازمان باید بگوییم که بهترین مزیت آن این است که دیگر مجبور به انجام شیفت های شبانه و نگهبانی نیستید و بیشتر به کارهای ادارای می پردازید. همچنین در امریه های صدا و سیما دیگر لباس سربازی نمی پوشند و همانند کارکنان دیگر لباس شخصی داشته باشند. پیروی از قوانین سازمان نیز از ضروریات است.

در مورد ساعات کاری نیز می توان گفت که هیچ تفاوتی با کارکنان عادی نداشته و بر اساس ساعات ادارای کار می کنند. یک نکته مهم در مورد شرایط و نحوه دریافت امریه سربازی در تمامی سازمان ها این است که فرد متقاضی و مشمول حتما متاهل و یا دارای فرزند باشد. در غیر این صورت نمی تواند به امریه درآید. علاوه بر این، اگر این متقاضیان جزء نفرات برتر و یا نخبگان دانشگاه ها باشند، در الویت جذب خواهند بود.

پذیرش امریه در صدا و سیما از طریق روابط امکانپذیر نیست. چرا که در یکی از مراحل آغازین، بایستی عدم داشتن نسبت فامیلی یا خویشاوندی با کارکنان سازمان چه از نوع سببی و چه نسبی بایستی رد شود، در غیر اینصورت متقاضی رد خواهد شد. بنابراین توصیه می کنیم که تمامی این موارد را بعلاوه نکاتی که مشاوران ما در اختیارتان قرار می دهند را در نظر داشته باشید تا شانس خود را بالا ببرید.

خلاصه مقاله امریه سازمان صدا و سیما

در این مطلب تلاش کردیم تا درباره زمان، شرایط، مراحل و راهنمای گام به گام اخذ امریه صدا و سیما نکات لازم را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. چنانچه مایلید برای امریه سازمان صدا و سیما ثبت نام کنید و احتمال پذیرفته شدن را بالا ببرید، می توانید از طریق شماره های مندرج در دفترچه با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید. همکاران ما با آگاهی از تمام شرایط و مراحل در تمامی روزهای هفته پاسخگوی شما خواهند بود.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مهمترین شرایط امریه صدا و سیما چیست؟

برای دریافت امریه صدا و سیما  بایستی از شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشید. به منظور اطلاع از این ضوابط می توانید از طرق شماره های 9099075307 – تماس از سراسر کشور و 9099075307 – تماس از استان تهران با همکاران ما تماس بگیرید.

 

برای ثبت نام امریه صدا و سیما چه زمانی باید اقدام کرد؟

به طور معمول زمان جذب امریه این سازمان از طریق فراخوان اعلام می شود. متقاضیان بایستی به سامانه سازمان صدا و سیما مراجعه و مدارک مورد نیاز را تهیه نمایند.

 

امریه سازمان صدا و سیما در چه مقاطعی پذیرش دارد؟

مقاطع تحصیلی مورد نیاز برای اخذ امریه صدا و سیما، حداقل فوق دیپلم است و تا دکتری پذیرش دارد. البته شرایط سنی نیز دارای اهمیت است 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)