ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور 2023

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مطمئنا می‌دانید که تمامی مرد‌ها زمانی که به سن ۱۸ سال می رسند باید برای رفتن به خدمت سربازی اقدام کنند. نکته بسیار مهم این است که مردهای ایرانی مقیم در خارج از کشور هم از این قائده مستثنی نیستند. در نتیجه هر مرد ایرانی که بیش از ۱۸ سال سن دارد با بازگشت به ایران باید به خدمت سربازی اعزام شود. شاید برای شما سوال پیش بیاید که شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور چیست؟  توجه داشته باشید ما قصد داریم در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد معافیت مشمولان خارج از کشور در اختیار شما قرار دهیم تا شما بتوانید با دید باز و آگاهی کامل برای دریافت معافیت اقدام کنید.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم در این مقاله موارد بسیار مهمی همچون شرایط دریافت معافیت ذکر خواهد شد. در نتیجه شما بعد از مطالعه این مقاله به این سطح از آگاهی می رسید که باید دارای چه شرایطی باشید تا معافیت سربازی را دریافت کنید. از سوی دیگر مدارک لازم برای دریافت معافیت سربازی هم در این مقاله قید خواهد شد. مبحث بعدی که مورد بررسی قرار خواهیم داد مربوط به تردد مشمولان مقیم خارج از کشور به ایران می باشد که این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در نهایت اگر تصمیم دارید نسبت به موارد ذکر شده اطلاعات کامل به دست بیاورید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله بررسی شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور با ما در وب سایت ایران تحصیل همراه باشید.

 

اطلاعیه

اگر دچار بیماری هایی همچون بیماری پوستی، بیماری داخلی، بیماری اعصاب و روان، بیماری ریوی، بیماری اسکلت و استخوان و حتی بیماری‌های عمومی همچون چاقی و لاغری غیر طبیعی هستید میتوانید برای معافیت اقدام کنید.

شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

دریافت معافیت سربازی برای مرد های ایرانی که خارج از کشور اقامت دارند دارای شرایطی دارد که فرد مشمول باید حتماً قبل از اقدام برای دریافت معافیت از این شرایط مطلع باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که بعد از دریافت معافیت سربازی آن فرد به راحتی می‌ تواند به کشور وارد و از کشور خارج شود. در حال حاضر بسیاری از افراد به دلیل نداشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت سربازی نمیتوانند به ایران بیایند و یا ممنوع خروج هستند. در ادامه به طور کامل از شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور مطلع خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

در گام اول بهتر است بدانید یک مرد باید سه سال قبل از مشمول شدن برای خدمت سربازی به کشور بازگردد. در صورتی که در سن کمتر وارد کشور شده باشد نمیتواند از معافیت سربازی بهره مند شود. مبحث دوم مربوط به محل اقامت و سکونت افراد در خارج از کشور می باشد. در واقع محل سکونت شخصی که قصد دارد برای دریافت معافیت سربازی متاهلین اقدام کنند باید توسط کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آن کشور تایید شود.

در انتها بهتر است به سراغ یکی دیگر از شرایط مهم برای معافیت از سربازی برویم. لازم به ذکر است بدانید افرادی که سرباز فراری هستند و در حال حاضر در خارج از کشور زندگی میکند نمیتواند برای معافیت از خدمت سربازی اقدام کنند البته اگر جرم آنها بررسی شود و تسویه حساب ارائه گردد امکان معافیت برای این دسته از مشمولان امکان پذیر می شود.

شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

مدارک لازم برای دریافت معافیت سربازی

در این بخش از مقاله تصمیم داریم مدارکی که برای دریافت معافیت سربازی نیاز است را به شما معرفی کنیم. در گام اول بهتر است بدانید فردی که قصد دارد برای دریافت معافیت سربازی اقدام کند باید حداقل دو سال در خارج از کشور سابقه سکونت داشته باشد. در واقع این مسئله جز شرایط اصلی محسوب می شود، در ادامه با مدارک مورد نیاز به طور کامل آشنا خواهید شد.

  • در اختیار داشتن گواهی سکونت به مدت دو سال در خارج از کشور
  • ارائه سقط عکس رنگی 2*3 به صورت تمام رخ، توجه داشته باشید زمینه عکس باید سفید باشد و مشخصات مشمول در پشت عکس کس قید شود.
  • ارائه دو نسخه کپی برابر با اصل شده از شناسنامه
  • گواهی آخرین مدرک تحصیلی البته باید به این نکته توجه کنید که اگر مدارک تحصیلی خود را در خارج از کشور دریافت کرده اید باید ترجمه رسمی مدرک ارائه شود
  • فتوکپی کارت ملی
  • فتوکپی از گذرنامه
  • در صورتی که مراحل دریافت معافیت توسط یک وکیل قانونی انجام می‌شود باید اصل وکالت نامه، شناسنامه و فتوکپی شناسنامه وکیل ارائه گردد
  • پرداخت هزینه ها ارائه فیش پرداختی

اطلاعیه

افراد مشمول که قصد دارند به ایران سفر کنند، ابتدا باید به نزدیکترین سفارتخانه به محل سکونت خود مراجعه کنند.

بررسی تردد مشمولان مقیم خارج از کشور به ایران

برای تردد مشمولان مقیم خارج از کشور به ایران شرایطی وجود دارد که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد. توجه داشته باشید افرادی که حداقل دو سال در خارج از کشور سکونت داشتند در صورت مشمول بودن می‌تواند در هر سال دو بار به مدت سه ماه به ایران سفر کنند. البته این افراد باید قبل از سفر کردن به ایران به سفارتخانه بروند و از نمایندگی های سفارتخانه ایران در کشور محل سکونت خود مجوز دریافت کنند. در واقع سفارت‌خانه مهر مخصوصی بر روی گذرنامه این دسته از افراد می زند که باعث می شود در صورت مشمول بودند بتوانند به ایران سفر کنند. در هر شرایطی پیشنهاد می‌شود اگر میتوانید قانون معافیت مشمولان خارج از کشور استفاده کنید هر چه سریعتر برای دریافت معافیت اقدام کنید زیرا ممکن است به علت تغییر قانون معافیت دائم را از دست بدهید.

برای کسب اطلاعات نسبت به خرید خدمت سربازی بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

مراحل انجام معافیت مشمولان ایرانی خارج از کشور

بسیاری از افراد با مراحل دریافت معافیت تحصیلی آشنایی ندارند به همین منظور ما تصمیم گرفته ایم مراحل را توضیح دهیم. لازم به ذکر است بدانید برای دریافت معافیت سربازی در گام اول باید به نمایندگی جمهوری اسلامی در شهر محل سکونت خود بروید. فرم هایی معافیت از خدمت سربازی توسط سفارت خانه به شما ارائه می شود که باید فرم را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را به نمایندگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور ارائه دهید.

در ادامه مدارک شما باید توسط وزارت امور خارجه تایید شود و برای سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ارسال گردد. در مرحله بعد مدارک شما مورد بررسی قرار گرفته خواهد شد، پرونده شما تکمیل می گردد و به هیات رسیدگی ارجاع می شود. این نکته را در نظر داشته باشید بعد از پرداخت هزینه کارت معافیت شما صادر شده و به راحتی آن را تحویل خواهید گرفت.

معافیت مشمولان خارج از کشور

مشمولین خارج از کشور برای چه بیماری هایی می توانند معافیت پزشکی دائم بگیرند؟

برخی از بیماری ها وجود دارند که مشمول خارج از کشور می توانند از طریق آنها برای معافیت پزشکی اقدام کنند. شاید از این بیماری ها مطلع نباشید به همین دلیل ما در ادامه شما را با این بیماری ها آشنا می کنیم. توجه داشته باشید بیماری هایی همچون (بیماری پوستی، بیماری داخلی، بیماری اعصاب و روان، بیماری ریوی، بیماری اسکلت و استخوان و حتی بیماری‌های عمومی همچون چاقی و لاغری غیرطبیعی) جزو بیماری هایی هستند که مشمولان خارج از کشور می توانند برای دریافت معافیت پزشکی دائم از طریق آنها اقدام کنند.

برای کسب اطلاعات نسبت به مدارک لازم برای خرید خدمت سربازی بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

اخبار پیرامون شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

داشتن گواهی سکونت حداقل 2 در خارج از کشور

بر اساس اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی، مشمولانی که حداقل دو سال در خارج از کشور زندگی کرده اند میتوانند برای دریافت معافیت خدمات سربازی بر اساس شرایط اعلام شده توسط سازمان نظام وظیفه عمومی اقدام کنند.

تردد برای مشمولانی که 2 سال و بیشتر در خارج از کشور زندگی کرده اند آزاد شد

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا افرادی که بیش از 2 سال در خارج از کشور سکونت دارند می توانند با مراجعه به سفارتخانه محل زندگی خود در هر سال 2 بار به مدت 3 ماه به ایران سفر کنند.

خلاصه مطلب

مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات دقیق نسبت به شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در اختیار نداشته اید اما در حال حاضر اطلاعات کاملی نسبت به معافیت مشمولان خارج از کشور به دست آورده اید و حتی می دانید افرادی که مشمول هستند می توانند در هر سال دو بار به مدت سه ماه به ایران سفر کنند.

در ادامه لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت سربازی را ارائه کردیم که می‌تواند به شما کمک کند به ساده ترین شکل ممکن برای دریافت معافیت سربازی اقدام کنید. از سوی دیگر مراحل انجام معافیت مشمولان ایرانی خارج از کشور مورد بررسی قرار دادیم و حتی بیماری هایی که از طریق آنها می‌توان برای دریافت معافیت پزشکی دائم اقدام کرد راهم ذکر کرده‌ایم در نهایت امیدواریم مطالب موجود در این مقاله بتواند برای دریافت معافیت از خدمت سربازی به شما کمک شایانی کند.

برای دانلود فایل PDF مقاله شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

3.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا سربازان فرار که در خارج از کشور زندگی میکنند میتوانند برای معافیت اقدام کنند؟

خیر، البته اگر وضعیت آنها بررسی شود و تسویه حساب توسط مشمول ارائه گردد امکان اقدام برای دریافت معافیت سربازی برای وی فراهم میشود.

آیا مشمولین ساکن در داخل کشور میتوانند به ایران سفر کنند؟

بله، با مراجعه به سفارتخانه در شهر محل سکونت خود میتوانند سالی دو با به مدت سه ماه به ایران سفر کنند.

مشمولان خارج از کشور برای دریافت کارت معافیت سربازی، حتما باید به ایران مراجعه کنند؟

این دسته از افراد می توانند به نزدیکترین سفارتخانه به محل زندگی خود مراجعه کنند و فرم های دریافت معافیت را تکمیل کنند. 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور