ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط سرباز معلم 1403 + رشته ها و نحوه ثبت نام

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
شرایط سرباز معلم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران برای آشنایی با شرایط سرباز معلم

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط سرباز معلم اعلام شد. مشمولان خدمت سربازی که مایل به فعالیت در وزارت آموزش و پروش در حین خدمت هستند، می‌توانند امریه این سازمان را دریافت کنند. شرایط شرایط سرباز معلم در ساختار خدمت وظیفه عمومی کشور تعریف شده و علی رغم همه انتقادهای وارد شده بر این طرح، به دنبال استفاده مفید و کاربردی از تحصیلات علمی و یا دانشگاهی فرد ایجاد شده است. از گذشته تا به امروز وزارت آموزش و پرورش با مشکل کمبود نیروی انسانی به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده مانند روستا و دهستان‌ها تصمیم بر این گرفته شده است.

طرح سرباز معلم برای سربازانی که دارای شرایط تدریس می‌باشند، برای پر کردن این مشکل کمبود نیرو انسانی در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است. برای کسب اطلاعات دقیق از شرایط استخدام، مزایا و معایب و شرایط سرباز معلم می‌توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 با مشاوران مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید.

چگونگی استخدام سرباز معلم 1403

برای ثبت نام سرباز معلم، وزارت آموزش و پرورش با انجام نامه نگاری با سازمان نظام وظیفه اعلام کمبود نیروی انسانی می‌کنند و سپس سازمان نظام وظیفه در فراخوانی اعلام عمومی به جذب افراد در طرح سرباز معلم می‌کند. شرایط استخدام سرباز معلم عبارت‌اند از:

  • دارا بودن از مدرک تحصیلی مناسب (حداقل دیپلم)
  • نداشتن غیبت و یا سو پیشینه و عضویت در بسیج
  • افراد پس از شرکت در آزمون‌ها و مصاحبه حضوری و تحقیقات محلی در صورت به دست آوردن امتیاز به عنوان سرباز معلم انتخاب می‌شوند و مراحل گزینش این افراد توسط اداره آموزش و پرورش هر استان انجام می‌شود.

چگونگی استخدام سرباز معلم

معرفی شرایط سرباز معلم 1403

افرادی که قصد اخذ امریه آموزش و پرورش هستند، باید علاوه بر اطلاع از رشته های مورد نیاز سرباز معلم، دارای شرایط سرباز معلم باشند. شرایط عمومی و اختصاصی سرباز معلم هر ساله از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام می شود و در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

شرایط عمومی سرباز معلم

  • برخورداری از مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس در رشته های دارای طرح طبقه بندی مشاغل
  • مشمولانی که دارای برگه اعزام در تاریخ 4/1_5/1_6/1 مجاز به ثبت نام هستند.
  • افرادی که دارای کسر خدمت هستند مجاز به ثبت نام نمی‌باشند.
  • مدت امریه سرباز معلم 24 ماه کامل است و هیچ گونه کسری خدمت برای فرد قابل قبول نیست.
  • سرباز معلم ها در حین خدمت مجاز به ادامه تحصیل خواهند بود.
  • تمام پذیرفته شدگان در 1403/04/01 به مراکز آموزشی سپاه اعزام می شوند.
  • پس از نام نویسی و پذیرش نهایی، افراد نمی توانند برای ادامه تحصیل اقدام کنند.
  • پذیرش نهایی مشمولان به شرط تایید هسته گزینش و معاینات پزشکی است.

شرایط اختصاصی سرباز معلم

  • برای دریافت امریه آموزش و پرورش، افراد باید دارای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس باشند. اولویت پذیرش در این وزارتخانه با داوطلبانی است که مدرک فوق لیسانس دارند.
  • سربازانی که مایلند در طرح امریه سرباز معلم 1403 نام نویسی کنند، باید دفترچه نظام وظیفه خدمت سربازی را پست کرده و تاریخ اعزام این افراد مشخص باشد.
  • تاریخ اعزام مشمولان امریه سرباز معلم در تاریخ های 4/1_5/1_6/1 است.
  • سلامت روحی و جسمی مشمولان باید از سوی وزارت آموزش و پرورش استان محل سکونت فرد بررسی گردد تا سلامت کامل وی از نظر روحی و جسمی مورد تأیید واقع شود.
  • فارغ التحصیلان رشته‌های پیراپزشکی از جمله رشته ارتوپدی نمی‌توانند در امریه آموزش و پرورش نام نویسی کنند.
  • مشمولان ثبت نام طرح سرباز معلم ۱۴۰۳ باید فاقد غیبت سربازی باشند.
  • افراد با مدرک پیراپزشکی از جمله مدرک رشته ارتوپدی، فوریت‌های پزشکی و … دارای شرایط دریافت سرباز معلمی نمی‌باشند و نمی‌توانند این امریه را دریافت نمایند.
  • مشمولان ثبت نام باید در هنگام ثبت نام سرباز معلم 1403، فرم تعهدنامه را تکمیل کنند.
  • بکارگیری مشمولان خدمت نظام وظیفه در ادارات دولتی یا مدارس داخل شهرستان یا استان، ممنوع خواهد بود و خدمت سرباز معلم تنها در مناطق کم برخوردار و محروم صورت می‌گیرد.
  • متقاضیانی که هر کدام از شرایط اعلام شده در بخشنامه سرباز معلم 1403 را نداشته باشند، این امکان را ندارند که در این امریه ثبت نام و شرکت نمایند.
  • مدارک داوطلبان و اسامی افراد واجد شرایط و دارای امتیاز لازم (براساس فرم امتیازبندی ارائه شده در آن اداره)، بلافاصله ارسال خواهد شد و به صورت روزانه (حداکثر تا تاریخ 1403/02/15) در اختیار هسته گزینش استانی قرار می گیرد و هماهنگی لازم در ارتباط با دریافت نظر نهایی حداکثر تا تاریخ 1403/02/29 صورت خواهد گرفت.
  •  لیست افراد پذیرفته شده نهایی براساس سهمیه اختصاص یافته برابر فایل اکسل پیوست، به اداره امور اداری و تشکیلات به شکل مکتوب اعلام خواهد شد. بعلاوه برای تسریع در فرآیند رسیدگی نامه اداری همراه با فایل اکسل از طریق ایمیل اداره استخدام (est@medu.ir) ارسال خواهد شد.

اطلاعیه

برای دریافت راهنمایی و مشاوره بیشتر در زمینه استخدام و شرایط سرباز معلم، نحوه پذیرش دیگر ارگان‌های کشور با مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید.

معرفی شرایط سرباز معلم

نکات مهم شرایط سرباز معلم 1403

ثبت نام امریه سرباز معلم دارای برخی از نکات مهم که امتیاز ویژه‌ای برای فرد در گزینش سرباز معلم محسوب می‌شوند، عبارتند از:

  • محل تولد و تحصیل
  • اشتغال والدین فرد در  آموزش و پرورش
  • متأهل بودن و داشتن فرزند
  • میزان و نوع فعالیت فرد در بسیج
  • سرباز معلم پس از گذراندن مراحل ثبت نام چند ماه مانده به شروع سال تحصیلی برای آموزش اعزام می‌شود، این آموزش نیز خود شامل دو بخش می‌شود که بخش اول شامل آموزش‌های عمومی  نظامی می‌باشد که توسط نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود. بخش دوم شامل آموزش‌های مربوط به سرباز معلم و تحصیلی می‌باشد و دربرگیرنده شیوه تدریس، مدیریت کلاس، سنجش و ارزیابی و… است تا نیروی سرباز معلم که تجربه در زمینه آموزش ندارد تا حدودی با محیط آموزشی و پرورشی آشنا شود.
  • سرباز معلم از ابتدای ماه مهر به محل مشخص شده جهت گذراندن دوره انجام وظیفه خود اعزام می‌شوند.

نکات مهم شرایط سرباز معلم

مزایای شرکت در طرح سرباز معلم 1403

مسلماً مهم‌ترین مزایای سرباز معلم کمک به وزارت آموزش و پرورش در جهت تأمین نیروی انسانی به خصوص در روستاها و  دهستان‌های دور افتاده می‌باشد.

همچنین به علت این که این افراد به صورت داوطلبانه آماده گذراندن دوره نظام وظیفه به صورت طرح سرباز معلم می‌باشند، نسبت به سایر دبیران و معلمین از حقوق کمتری برخوردارند که نکته مثبتی می‌تواند برای کاهش هزینه‌های وزارت آموزش و پرورش باشد.

یکی دیگر از مزایا این طرح این است که داوطلب به مدت دو سال با فضای کلاس درس و فضای آموزشی و پرورشی کامل آشنا می‌شود و در صورت قصد ادامه کار در وزارت آموزش و پرورش، پس از گذراندن دوره نظام وظیفه، آموزش و پرورش می‌تواند از یک نیرو حدوداً با تجربه بهره ببرند و همچین خود فرد نیز شاغل می‌شود.

از دیگر مزایا این طرح می‌توان به راحتی بیشتر نسبت به بقیه مشمولین و عدم پوشیدن لباس نظامی و نزدیکی به شهر و همچنین نزدیک بودن به خانواده و آزادی و عمل بیشتر و ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز می‌شود.

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته

معایب شرایط سرباز معلم 1403

یکی از معایب شرایط سرباز معلم این است که دوره‌های آموزش سرباز معلم معمولاً بسیار کوتاه و فشرده می‌باشد که همین باعث می‌شود سرباز معلم با اصول کیفی کامل برای اداره کلاس و تدریس بهتر به دانش آموزان را نداشته باشند.

وزارت آموزش و پرورش می‌بایست در این زمینه اندیشه‌ها و راه حل‌های کاملی ارائه دهند تا بتوان نهایت استفاده را از طرح سرباز معلم رابه دست آورد.

یکی دیگر از مشکلات اساسی افرادی که سرباز معلم هستند، کنترل کلاس‌های پرجمعیت می‌باشد که گاهی معلم و دبیران با سابقه از تنبیه بدنی برای آرام کردن جو کلاس و کنترل آن استفاده می‌کنند، به گفته برخی از عزیزان سرباز معلم، تنبیه بدنی باعث ناراحتی معلم نیز می‌شود و باید با راه حلی درست و منطقی راهی بهتر برای کنترل کلاس‌های پرجمعیت پیدا کرد.

یکی دیگر از معایب شرایط سرباز معلم این است که سربازها موظف هستند که دو سال تحصیلی کامل را در خدمت آموزش و پرورش باشند. همچنین سایر کسری‌های خدمت که در یگان‌های نظامی وجود دارد در طرح سرباز معلم نیست و حتی اگر دوره خدمت سربازی در میان سال تحصیلی به پایان برسد، فرد موظف است که تا پایان سال تحصیلی به خدمت نظام وظیفه خود ادامه دهد و پس از پایان سال تحصیلی کارت پایان خدمت خود راه دریافت می‌کند.

به طور کلی طرح سرباز معلم علی رغم مشکلاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، باعث ایجاد تجربه در وزارت آموزش و پرروش و همچنین تأمین نیروی انسانی در مناطق محروم و دور افتاده در روستاهای محروم می‌شود.

همچنین این افراد پذیرفته‌اند در ازای دریافت حقوق و مزایای بیشتر نسبت به سایر افراد به مناطق محروم و دور افتاده بروند، در عین حال وزارت آموزش و پرورش نیز باید سعی کند که به گزینش درست و دقیق این سربازان توجه بیشتری کند تا بتوان نهایت کارای را از این طرح داشته باشیم.

معایب شرایط سرباز معلم

برای کسب اطلاع از حقوق سرباز معلم وظیفه وارد لینک شوید. 

خلاصه مطالب

مشمولان خدمت نظام وظیفه سربازی که مایل به اخذ امریه وزارت آموزش و پرورش هستند، باید ابتدا شرایط سرباز معلم را که در از سوی این ارگان اعلام شده را به طور دقیق بررسی کنند، چراکه تنها افرادی می‌توانند در این طرح نام نویسی کنند که براساس بخشنامه سال جاری دارای شرایط اعلام شده باشند.

در این مقاله اطلاعات کاملی را در ارتباط با شرایط این طرح در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. چنانچه شما عزیزان نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با طرح سرباز معلم و همچنین شرایط دریافت امریه از دیگر ارگان‌های کشور هستید، کافی است از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا شما را به بهترین شکل یاری نمایند.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران برای آشنایی با شرایط سرباز معلم

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط سرباز معلم 1403 چیست؟

در این مقاله به طور کامل به شرایط عمومی و اختصاصی سرباز معلم اشاره کردیم.

شرط مدرک تحصیلی برای اخذ امریه سرباز معلم چیست؟

افراد مشمول باید دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد باشند. 

آیا افراد دارای کسری خدمت می توانند در طرح سرباز معلم شرکت کنند؟

خیر. از آنجا که دوره سرباز معلم دو ساله است، این افراد نمی توانند در طرح سرباز معلم شرکت کنند. 

نظرات

14 دیدگاه دربارهٔ «شرایط سرباز معلم 1403 + رشته ها و نحوه ثبت نام»

  1. Avatar photo زینب گفت:

    سلام
    آیا برای گزینش از مراجع قضایی استعلام سوء پیشینه گرفته میشود؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام بله یکی از شرایط گزینش میباشد

  2. Avatar photo مازیار گفت:

    آیا تاهل از شرایط اقرام برای سرباز معلمیست؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      خیر صرفا تاهل نمیتواند دلیلی برای سرباز معلمی باشد.

  3. Avatar photo خداوردی گفت:

    من هنوز مدرکم نیومده. شرایط این رو دارم که سرباز معلم شم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

  4. Avatar photo موسی پاک سیما گفت:

    سلام من اسفند دی ۱۴۰۱ در مقطع کارشناسی علوم تربیتی از پیام نور فارغ التحصیل میشم و پدر بنده نیز بازنشسته فرهنگی مباشد
    آیا میتونم اقدام به سرباز معلمی کنم و اینکه بعد گذراندن سرباز معلمی استخدام میشیم ؟
    باتشکر

    1. Avatar photo aghazade گفت:

      سلام وقت بخیر
      نیازه شما درزمان مشخص اقدام کنید برای سرباز معلمی که در صورتی که پذیرش بشید در مصاحبه این که پدر فرهنکگی هستند تاثیر گذار هستش بعله اگر نیاز داشتند جذب هم میکنند

  5. Avatar photo مسعود گفت:

    سلام وقت بخیر
    یک نکته توی بخشنامه برای من مبهم هست که ذکر شده متقاضی نبایست دارای معافیت تحصیلی یا پزشکی باشد در غیر این صورت در فرآیند جذب رد خواهد شد!
    معافیت تحصیلی در واقع به این معنی هست که در زمان ثبت نام تا اعلام نتیجه نبایستی دانشجو بود یا اگرم هستیم انصراف داده باشیم اما معافیت پزشکی رو دقیق متوجهش نمیشم خودم مشکل آستیگمات دارم ولی اقدامی برای دریافت معافیت پزشکی نکردم تا الان
    اگر بخوام برای امریه ثبت نام کنم و دفترچه پست کنم طی فرآیند معاینات پزشکی پیش از اعزام اگر به خاطر مشکل آستیگماتم برام معافیت از رزم صادر بشه یعنی در واقع مشمول معافیت پزشکی شدم و در فرآیند نهایتا رد میشم؟!
    ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایین

    1. Avatar photo alizadeh گفت:

      سلام وقت بخیر . برای سرباز معلم شدن ابتدا باید دفترچه اعزام به خدمت پست کنید و طبق شرایط اقدام کنید برای امریه اداره آموزش و پرورش . برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سایت را مطالعه کنید

  6. Avatar photo مشایخ گفت:

    سلام پس ارسال مدارک توسط اموزش و پرورش ب استان ایا مصاحبه هم داره ؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر
      برای سرباز معلم حتما مصاحبه و گزینش انجام می شود.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

  7. Avatar photo محمدرضا گفت:

    یک سوال ایا در شرایط سرباز معلم پس از اتمام مقطع کارشناسی امکان تحصیل حین خدمت موجود است؟؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      با توجه به شرایط سرباز معلم این امکان برای شما وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)