ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی اعلام شد. کلیه متقاضیان برای انجام ثبت نام لازم است با توجه به لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان جهت تشکیل پرونده اقدام نمایند. مدارک لازم برای ثبت نام بیمه با توجه به نوع بیمه آن‌ها متفاوت است. در ادامه در رابطه با شرایط ثبت نام بیمه اختیاری و همچنین شرایط بیمه زنان خانه‌دار اطلاعات لازم را ارائه خواهیم کرد. اما جهت انجام ثبت نام و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران بیمه ما ماس حاصل نمایید.

مبلغ قابل پرداخت و همچنین شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی با توجه به نوع بیمه شما می‌تواند متفاوت باشد. خوشبختانه با توجه به اینکه دفترچه‌های تامین اجتماعی در حال حاضر برای مراجعه و درمان ضروری نمی‌باشد، لذا در صورت انجام ثبت نام و داشتن شماره بیمه می‌توانید به مراکز خدمات درمانی طرف قرار داد مراجعه نموده و برای انجام امور خود اقدام نمایید. همچنین امکان پیگیری بیمه نیز با استفاده از سامانه تامین اجتماعی فراهم شده است.

اگر قصد ثبت نام در بیمه تامین اجتماعی را دارید، باید بدانید که مدارک مورد نیاز ممکن است هر سال متفاوت با سال گذشته باشد. در صورتی که از این تغییرات اطلاعات کافی را ندارید، می توانید با شماره تماس 9099075307 تماس بگیرید.

ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی در موارد مختلف برای آن دسته از افرادی که مشغول به کار می‌باشند و یا شغلی ندارند، بیمه‌ای در نظر می‌گیرد. بیمه شدگانی که تحت بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد.

یک دسته از این افراد در واقع همان بیمه شدگان اصلی هستتند که علاوه بر خود، پدر و مادر و یا فرزندان را نیز می‌توانند تحت تکلف قرار دهند و در واقع از تمامی مزایا و حقوق بازنشستگی نیز بهره‌مند خواهند شد.

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی برای آن دسته از افرادی که شاغل هستند متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در صورتی که شما به استخدام آموزش و پرورش در بیایید، برای انجام ثبت نام ابتدا لازم است برای نوبت دهی تامین اجتماعی به سازمان شهرستان محل خدمت مراجعه نمایید.

پس از انجام آزمایشات و معاینات پزشکی در صورت داشتن معرفی نامه از سوی آموزش و پرورش محل خدمت، مدارک شما تائید و اطلاعات پرونده شما ثبت خواهد شد و بعد از آن مبلغی به عنوان بیمه از حقوق شما کسر می‌شود.

در صورت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویرایش اطلاعات تامین اجتماعی می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. تغییر اطلاعاتی همچون شماره تماس و آدرس از جمله دغدغه بسیاری از کاربران است. چنانچه سوالی درباره بازیابی گذرواژه تامین اجتماعی دارید، می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل با شماره تلفن ثابت 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

تذکر : تمامی شاغلینی که کارفرما بیمه آن‌ها را تقبل می‌نمایند، در صورت ارائه مدارک لازم برای ثبت نام بیمه و تشکیل پرونده، تا زمانی که حقوق معادل یک یا دو ماه را سازمان و یا کارفرمای مربوطه به سازمان تامین اجتماعی واریز نکند، دفترچه بیمه برای افراد صادر نخواهد شد. البته با شرایط حذف دفترچه، در صورت نیاز به راهنمایی درباره شرایط بیمه، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید تا همکاران ما راهنمایی‌تان کنند.

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی کارگران توسط کارفرما

بیمه توسط کارفرما اجباری می‌باشد و تمامی کارفرمایان ملزم هستند افرادی که زیر نظرشان فعالیت می‌کنند را بیمه کنند. برای این امر نیاز است، کارفرما لیست بیمه شدگان را به بیمه معرفی کرده و آن‌ها با در دست داشتن مدارک بیمه به دفاتر خدمات سازمان مراجعه کرده و پس از انجام معاینات پزشکی و کامل کردن مدارک توسط کارفرما برای آن‌ها سابقه بیمه در نظر گرفته می‌شود و می‌توانند پس از دریافت دفترچه بیمه از خدمات درمانی مراکز طرف قرار داد تامین اجتماعی استفاده کنند.

راهنمای تلفنی 24 ساعته

برای آشنایی با سامانه امین کلیک کنید.

 شرایط  و مدارک ثبت نام بیمه تامین اجتماعی بیمه اختیاری

افرادی که بیمه اختیاری می‌شوند، در واقع قبلاً از بیمه خاصی استفاده نکرده‌اند. این افراد جهت دریافت این نوع بیمه باید شرایط زیر را داشته باشند. شرایط ثبت نام بیمه اختیاری شامل موارد زیر می‌شود:

  • حداقل 30 روز سابقه پرداخت بیمه
  • سن کمتر از 50 سال

ارائه مدارک زیر نیز برای افراد اجباری است:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • کارت پایان خدمت برای آقایان
  • ارائه سه قطعه عکس برای معاینات قبل از قرار داد
  • احراز هویت و پر کردن فرم‌های مربوطه
  • تکمیل فرم درخواست بیمه و ارائه آن به بیمه

ثبت نام بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد

برای مشاغل آزاد نیز مدارک زیر باید ارائه شود تا افراد بتوانند آن را دریافت کنند.

  • دارا بودن اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
  • همراه داشتن اصل و کپی کارت ملی متقاضی
  • کارت پایان خدمت برای آقایان
  • 5 قطعه عکس 4*3

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار و خویش فرما

زنان خانه دار نیز می‌توانند از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند که این موضوع با ارائه مدارک زیر میسر خواهد شد.

مدارک مورد نیاز که در شرایط بیمه زنان خانه دار آمده است، شامل موارد زیر می‌شود:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه سه قطعه عکس برای انجام معاینات
  • احراز هویت و پر کردن فرم های مربوطه
  • تکمیل فرم درخواست بیمه و ارائه آن به بیمه در زمان مراجعه

برای اطلاع از شرایط بیمه زنان خانه دار و سایر نکات می توانید با ما در تماس باشید.

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی اختیاری

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی اختیاری

بیمه اختیاری در واقع نوعی از بیمه خویش فرما تامین اجتماعی است که بیمه شدگان می‌توانند با استفاده از آن، در صورتی که تحت هیچ یک از بیمه‌ها قرار نداشته باشند از این نوع بیمه استفاده کنند.

در این نوع بیمه برای افرادی است که تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند و می‌توانند متقاضی این نوع بیمه شوند و از آن استفاده کنند. اما شرایط بهره‌مند شدن از این نوع بیمه چیست؟

  • افرادی می‌توانند از این نوع بیمه استفاده کنند که حداقل 30 روز سابقه پرداخت بیمه را داشته باشند
  • از نظر شرایط سنی حداکثر سن آن‌ها باید بیش از 50 سال نباشد. (این شرایط برای بیمه شدگان زن و مرد یکسان است)
  • چنانچه متقاضی بیمه در زمان درخواست ثبت تقاضا، بیش از 55 سال سن داشته باشد، لازم است معادل مدت مازاد سنی، حق بیمه پرداخت نماید.
    • در صورتی که متقاضی سنی بیش از 57 سال داشته باشد، باید به هنگام ثبت درخواست، 2 سال سابقه حق بیمه را پرداخت نماید و چنانچه سن او 60 سال باشد، داشتن پنج سال سابقه الزامی خواهد بود.
  • آن دسته از متقاضیانی که بیش از ده سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند، از شرایط سنی معاف خواهند بود و می‌توانند در هر سنی برای بیمه اقدام نمایند.
  • آن دسته از افرادی که واجد شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۳ نبوده و با مدارک غیر قانونی برای بیمه اقدام نموده باشند و قرارداد را امضا کرده باشند، امکان استفاده از مزایای سازمان تامین اجتماعی را نخواهند داشت و نمی‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

برای استعلام چک با کد ملی بر روی لینک کلیک کنید.

تعهدات سازمان تامین اجتماعی در برابر بیمه شدگان اختیاری

  • این بیمه برای کلیه افرادی که بازنشسته و یا فوت شده‌اند و یا از کار افتاده‌اند مستمری در نظر خواهد گرفت.
  • ارائه بیمه خدمات درمانی
  • ارائه وسایل کمک پزشکی همانند بیمه شدگان اجباری برای تمامی بیمه شدگان

لازم به ذکر است که کمک هزینه‌ای برای اموری همچون از کارافتادگی جزئی، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و همچنین بیمه بیکاری برای افرادی که بیمه اختیاری اخذ نموده‌اند ارائه نخواهد شد زیرا این دسته از بیمه شدگان دارای کارفرما نیستند و در کارگاه‌های مشمول قانون کار نمی‌توانند اشتغال داشته باشند و خود مستقیما باید خواهان بیمه به طور اختیاری باشند.

شرایط بیمه زنان خانه دار برای سایر موارد همچون بازنشستگی، از کار افتادگی کلی غیر ناشی ازکار و… همانند سایر بیمه شدگان اجباری خواهد بود و در این رابطه تفاوتی بین این نوع بیمه با سایر بیمه شدگان وجود نخواهد شد. از جمله شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی برای تمامی افرادی که حق بیمه و نرخ تعیین شده بیمه 12 درصد است و 14 و 16 درصد بیمه‌های اختیاری خواهد بود.

لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان

لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان به شرح زیر است:

  •  همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی
  • به همراه داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی برای آقایان
  • ارائه سه قطعه عکس 4*3 برای اعزام به معاینات قبل از اینکه قرارداد منعقد گردد و چنانچه در زمان تقاضا کمتر از نه ماه از تاریخ آخرین قطع بیمه نگذشته باشد و همچنین قبل از آخرین قطع بیمه آن ها 365 روز پیوسته دارای سابقه باشند.
  • انجام احراز هویت و تکمیل درخواست برای بیمه اختیاری و برگه‌های مربوط به فرم درخواست ادامه بیمه بدین صورت و تکمیل فرم مربوط به درخواست.
  • انجام درخواست و ثبت آن در روز مراجعه به پرونده که در واقع پس از عقد قرارداد و همچنین پرداخت به موقع سابقه بیمه است.
  • آن دسته از افرادی که پرونده آن‌ها در شعبه موجود اشت، نیازی به مراجعه و معاینه پزشکی نخواهند داشت و در همان روز می‌توانند نسبت به عقد قرارداد اقدام نمایند.
  • چنانچه بنا به تشخیص سازمان تامین اجتماعی پرونده افراد نیاز به معاینه داشته باشد، در مرحله اولیه باید برای معاینه اقدام نمایند و در صورتی که پرونده در شعبه موجود نباشد، در صورت وصول به پرونده فنی به معاینه اعزام خواهند شد.

لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان

برای مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا بر روی لینک کلیک کنید.

مدارک لازم برای بیمه حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی

در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی برای بیمه حرف و مشاغل آزاد لازم است برای انجام امور مربوط به بیمه مدارک زیر را به همراه داشته باشند.

  • مراجعه حضوری به شخص متقاضی برای بیمه کارگزاری
  • به همراه داشتن اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه برای بیمه گزار الزامی است.
  • به همراه داشتن اصل و کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت یا معافیت
  • داشتن پنج قطعه عکس 4*3 جدید برای انجام امور مربوط به معاینات و دریافت شماره بیمه

برای دریافت راهنمای تغییر رمز عبور سامانه وادانا کلیک کنید.

شرایط بیمه زنان خانه دار

شرایط بیمه زنان خانه دار

با توجه به آخرین اخبار و تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با بیمه زنان خانه دار، مطابق با قانون 29 اساسی مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن کلیه آحاد مردم و برای حفظ سلامتی و داشتن درآمد بازنشستگی کلیه زنان ساکن در منزل در صورت دارا بودن شرایط زیر می‌توانند اقدام به ثبت نام نمایند.

لازم به ذکر است که با توجه به نوع بیمه مبلغ پرداختی ماهانه متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از مبلغ مورد نظر می‌توانید با شماره‌ 9099075307 حاصل نمایید تا همکاران ما راهنمایی‌تان کنند.

  • این بیمه برای تمامی زنانی که دارای شغل نمی‌باشند مناسب است، می‌توانند از این نوع بیمه استفاده نمایند.
  • زنان دارای این نوع بیمه در صورت احراز شرایط و انجام کلیه امور، مستمری آن‌ها به فرزندانشان تعلق خواهد گرفت.
  • برای انجام ثبت نام برای افراد مجرد و متاهل محدودیتی وجود ندارد و کلیه متقاضیان می‌توانند برای انجام ثبت نام اقدام نمایند.
  • از نظر شرایط سنی متقاضیان باید بین 18 تا 50 سال سن داشته باشند تا بتوانند از مزایای این نوع بیمه استفاده نمایند.
  • در صورتی که سن زنان بیش از 50 سال باشد، مطابق با لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان لازم است سابقه حق بیمه قبلی را معادل مدت تعیین شده داشته باشند.
  • از جمله بیمه‌های افراد شامل بیمه بازنشستگی، بیمه از کار افتادگی، خدمات درمانی و فوت قبل از بازنشستگی است.
  • چنانچه قبل از انعقاد بیمه قرارداد بیمه زنان داشته باشید این سوابق برای شما منظور خواهد شد و در پرونده ثبت خواهد گردید.

نحوه ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

نحوه ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

برای ثبت نام بیمه تامین اجتماعی باید یک سری مراحل طی شود که شامل موارد زیر خواهد بود.

  1. مراجعه به مراکز کارگزاری بیمه
  2. دریافت فرم ثبت نام و پر کردن مشخصات و ارائه مدارک لازم برای تشکیل پرونده
  3. ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  4. سه قطعه عکس برای انجام معاینات بیمه
  5. احراز هویت و تکمیل فرم‌های بیمه که شامل سه فرم است.
  6. ثبت درخواست

اگر در زمان مراجعه دارای دو شرط زیر باشید نیازی به معاینه نخواهید داشت:

  • کمتر از 9 ماه از قطع بیمه قبلی شما زمان گذشته باشد.
  • قبل از پرداخت آخرین بیمه یک سال سابقه پرداخت بیمه به صورت پیوسته ارائه کرده باشید.

در صورت ثبت درخواست بیمه در هر تاریخی سابقه بیمه شما از همان روز در نظر گرفته خواهد شد.

در صورت ارائه پرونده در شعبه نیازی به معاینه وجود ندارد.

پس از ارائه تمامی مدارک و انجام شدن معاینات، پرونده شما تشکیل شده و می‌توان پس از مدت زمان کوتاهی دفترچه خود را دریافت کنید.

در بیمه‌های اجباری که توسط کارفرما انجام می‌شود، فرد بیمه شده فعالیت خاصی انجام نمی‌دهد.

تمامی مراحل ثبت مدارک توسط کارفرما انجام می‌شود، در صورتی که نیروهای کارفرما قبلا بیمه شده باشند نیازی به انجام معاینات پزشکی نخواهد بود ولی اگر برای اولین بار بیمه شده، پس از تکمیل مدارک توسط کارفرما، نیروی بیمه شده برای انجام معاینات پزشکی به مراکز درمانی طرف قرار داد تامین اجتماعی مراجعه خواهد کرد.

مشاوره مدارک لازم برای دریافت بیمه تامین اجتماعی

اگر از مدارک مورد نیاز اطلاعات کافی را در اختیار ندارید، بهتر است از خدمات مشاوره در این حوزه کمک بگیرید. در این موارد بهتر است تا یک منبع آشنا و آگاه در زمینه مراحل ثبت نام و مدارک مورد نیاز به شخص مشاوره بدهد.

جهت دریافت مشاوره نیز می‌توانید به نمایندگی‌ها و کارگزاری‌های بیمه مراجعه نمایید و نوع و شکل دریافت مدارک و ثبت نام را از آن‌ها جویا شوید. از آنجا که بیمه تامین اجتماعی گروه‌های متفاوتی را برای بیمه شدن تحت پوشش خود قرار می‌دهد در برخی جزئیات مدارک و شرایط لازم برای بیمه شدن متفاوت خواهد بود.

حتی میزان مبلغ دریافتی از بیمه شده نیز در شرایط شغلی متفاوت متغیر است. بهتر است قبل از اینکه اقدام به انجام امور بیمه‌ای نمایید یک مورد مشاوره مدارک لازم برای دریافت بیمه تامین اجتماعی بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند. این کار به شما کمک می‌کند تا مسیر کوتاه‌تری برای انجام کارهای خود طی نمایید.

برای اطلاع از آخرین تغییرات در رابطه با مدارک لازم برای ثبت نام بیمه می‌توانید با ما در تماس باشید.

انواع بیمه تامین اجتماعی

انواع بیمه تامین اجتماعی را در این قسمت بررسی خواهیم کرد.

بیمه اختیاری: این بیمه ویژه کسانی است که به واسطه انعقاد قرارداد کار، تحت پوشش هیچ سازمان بیمه‌ای نبوده‌اند.

بیمه اجباری: این بیمه مخصوص افراد استخدام شده بر اساس قانون کار می‌باشد که کارفرما افراد را بیمه خواهد کرد.

در بیمه اختیاری افراد خودشان برای تشکیل پرونده اقدام می‌کنند. در این نوع بیمه که بیمه خویش‌ فرما نیز نامیده می‌شود، شخص به صورت مستقل و یا در قالب یک کارفرما نسبت به تشکیل پرونده بیمه و پرداخت حق بیمه اقدام می‌کند که انواع آن شامل موارد زیر خواهد بود:

  • بیمه کارفرما
  • بیمه اختیاری اشخاص
  • بیمه مشاغل آزاد
  • بیمه زنان خانه‌دار

🔻نکات

1- بیمه خویش فرما برای اشخاصی است که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده‌اند.

2- این نوع بیمه مزایای بیمه بیکاری را در بر نمی‌گیرد.

بیمه اجباری

بیمه اجباری ویژه مشمولین قانون کار است. این اشخاص به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

♦️ اشخاصی که به واسطه استخدام در یک کارگاه، مشمول دریافت خدمات بیمه‌ای می‌شوند.

♦️ افرادی که به واسطه بیکاری از کارگاهی که در آن مشغول خدمت بوده‌اند، مشمول استفاده از خدمات بیمه‌ای می‌شوند.

🔻نکته

میزان حق بیمه برای هر فرد در این حالت برابر با 30% از حقوق و مزایای مشمول بیمه فرد است؛ که 20% آن به عهده کارفرما و 7% حق بیمه سهم کارگر و 3 % بیمه بیکاری است.

بیمه بیکاری

اگر فردی بنابر شرایط و به صورت غیرارادی شغل خود را از دست بدهد، مشمول بیمه بیکاری خواهد بود.

نحوه ثبت نام جهت استفاده از خدمات بیمه

نحوه ثبت نام جهت استفاده از خدمات بیمه

به صورت کلی برای استفاده از خدمات بیمه می‌توانید از دو روش حضوری و غیر حضوری استفاده کنید که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

روش حضوری

در این روش پس از تکمیل فرم‌ها و مدارک مورد نیاز  کافی است به سازمان بیمه یا کارگزاری بیمه مراجعه و با راهنمایی کارمندان سازمان (موسسه) نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

روش غیرحضوری

برای استفاده از خدمات غیرحضوری بیمه، کافی است در سایت خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ثبت نام نمایید.

برای کسب اطلاع از نحوه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با کد ملی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

هزینه ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

برای ثبت نام بیمه از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌شود؛ هزینه‌ها مربوط به استفاده از خدمات بیمه است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

مبلغ حق بیمه برای بیمه اجباری

میزان هزینه براساس نوع قراردادی که دارید مشخص خواهد شد. محاسبه بیمه سهم کارگر و کارفرما بر اساس نوع فعالیت اقتصادی کارگاه، به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. اما به صورت کلی میزان حق بیمه پرداختی کارفرما برای کارگر، مجموعا برابر با 23% (20% بیمه سهم کارفرما و 3% بیمه بیکاری) خواهد بود.

هزینه ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

توجه داشته باشید که نرخ حق بیمه برای قراردادهای پیمانکاری بر اساس نوع قرارداد منعقد شده، متفاوت است. به عنوان مثال حق بیمه قراردادهای غیرعمرانی با حق بیمه قراردادهای مشاوره متفاوت محاسبه می‌شود.

پیمانکاران پس از دریافت ردیف پیمان و کد پیمانکاری بیمه و همچنین نوع قرارداد با کارگر باید نسبت به ارسال لیست بیمه کارکنان خود اقدام نمایند.

مبلغ حق بیمه برای بیمه اختیاری

حق بیمه اختیاری هنگام عقد قرارداد مشخص می‌شود.

معمولاً بدین صورت است که مبالغ حق بیمه‌های پرداختی برای بیمه اختیاری به صورت درصدی از دستمزد توافق شده سازمان بیمه با متقاضی محاسبه می‌شود. این مبلغ برای سال 1400 برابر 27% حقوق و دستمزد توافق (جهت دریافت در دوران بازنشستگی) می‌باشد.

مبنای حق بیمه در گروه مشاغل آزاد که هر سال بر اساس حداقل و حداکثر حقوق و دستمزد قانون کار تعیین می‌شود، معادل 12% یا 14% و یا 18% است.

🔻نکته

خدمات و مزایای دریافتی از سوی بیمه با توجه به حق بیمه پرداختی متقاضی متفاوت محاسبه می‌شود.

نحوه پر کردن فرم ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

برای دریافت بیمه تامین اجتماعی نیاز است که با نحوه پر کردن فرم آن آشنا باشید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

فرم ثبت نام بیمه شامل دو صفحه است؛ که صفحه اول اطلاعات متقاضی و صفحه دوم اطلاعات مربوط به فعالیت اقتصادی متقاضی را نشان می‌دهد.

نحوه تکمیل اطلاعات متقاضی:

1- تعیین نوع بیمه و بیمه‌گذار

♦️ بیمه شده اصلی: این قسمت برای شخص متقاضی بیمه اختیاری خویش فرمایی و یا بیمه اجباری کارگری لحاظ شده است.

♦️ بیمه شده تبعی: اشخاصی که به تبعیت بیمه شده اصلی از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند؛ مانند خانواده فرد باید مشخصات شان در این قسمت وارد شود.

♦️ کارفرمای حقیقی: بیمه اختیاری خویش فرمایی کارفرما

2- تکمیل اطلاعات هویتی؛ در این قسمت اطلاعات شناسنامه‌ای فرد متقاضی درج خواهد شد.

نکته: اطلاعات هویتی باید کاملا با مشخصات شناسنامه‌ای فرد تطابق داشته باشد.

3- نشانی محل سکونت متقاضی

🔻نکات

♦️ شخص متقاضی بیمه باید اطلاعات محل سکونت و کدپستی خود را به صورت صحیح در این قسمت وارد کند. این اطلاعات جهت مکاتبات بیمه با فرد ضروری است.

♦️ شماره تلفن همراه متقاضی باید به نام خود فرد درخواست دهنده باشد.

4- اطلاعات تحصیلی متقاضی

5- اطلاعات آشنایان متقاضی

6- اطلاعات بانکی متقاضی

نکته: شماره حساب درج شده در فرم ثبت نام بیمه تامین اجتماعی، الزاما باید به نام شخص داوطلب بیمه باشد.

نحوه تکمیل اطلاعات شغلی متقاضی:

1- تاییدیه کارفرما؛ این قسمت توسط کارفرما برای بیمه اجباری کارگران تکمیل خواهد شد.

2- اطلاعات پروانه اشتغال متقاضی اصلی خارجی

نکته: اطلاعات فعالیت اقتصادی در این قسمت وارد خواهد شد.

3- اطلاعات بیماری خاص؛ در صورتی که متقاضی بیماری خاصی داشته باشد باید آن را اعلام کند.

4- اظهارات متقاضی در خصوص اطلاعات بیمه‌ای گذشته خود؛ متقاضی باید سوابق پرداخت حق بیمه‌های گذشته خود را به صورت دقیق وارد کرده باشد.

5- تائیدیه متقاضی؛ در انتها متقاضی باید کلیه اظهارات وارد شده خود را تایید کرده باشد.

6- اطلاعات بیمه‌ای متقاضی و تائیدیه مسئول نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی؛ در انتها قرار داده شده است.

سوال داری؟

نحوه ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی در سامانه

همان‌طور که می‌دانید سوابق بیمه شدگان در سامانه ثبت می‌شود و نیاز است که افراد بیمه شده از سابقه بیمه خود اطلاعات دقیقی را داشته باشند. برای ثبت سوابق سازمان بیمه، سامانه غیر حضوری خود را راه اندازی کرده و داوطلبان می‌توانند بسیاری از خدمات بیمه را به صورت غیرحضوری دریافت نمایند. برخی از این خدمات عبارتند از:

♦️ ابلاغ الکترونیک

♦️ اعتراض کارفرمایان و بیمه شدگان

♦️ غرامت دستمزد بیماری

♦️ نوبت دهی اینترنتی مراکز درمانی

♦️ نوبت دهی اینترنتی شعب

برای استفاده از خدمات غیرحضوری باید در سامانه ثبت نام نمایید.

نحوه ثبت نام سوابق بیمه تامین اجتماعی در سامانه

برای ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی و استفاده از این خدمات غیرحضوری همانند ثبت سوابق بیمه تامین اجتماعی بدون گذرواژه، باید مراحل زیر طی شود:

♦️ مراجعه به سایت سازمان تامین اجتماعی به آدرس eservices.tamin.ir

♦️ انتخاب گزینه “ثبت نام”

♦️ ثبت کد ملی و شماره تلفن همراه

♦️ تکمیل اطلاعات هویتی

♦️ ثبت یک ایمیل معتبر و انتخاب رمز عبور برای ورود مجدد به سایت

♦️ تکمیل پرسش‌های امنیتی برای بازیابی اطلاعات در صورت لزوم

♦️ تایید یا اصلاح اطلاعات تکمیل شده

در انتها اطلاعات ورودی از سوی سازمان بیمه صحت‌سنجی می‌شود و تایید و یا عدم تایید آن ظرف 48 ساعت از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد.

خلاصه مقاله شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی  اطلاعاتی را ارائه نماییم. لازم به ذکر است که شرایط بیمه زنان خانه دار برای سال‌های مختلف ممکن است تغییراتی به همراه داشته باشد. چه کارفرما باشید و چه نیروی انسانیِ کارگاه و مجموعه‌ای فعال، می‌توانید از شرایط بیمه تامین اجتماعی استفاده کنید. همچنین شرایط ویژه‌ای هم برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند کار کنند به عنوان بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است.

اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید به صورت اختیاری و داوطلبانی ود را بیمه کنید، یا می‌خواهید شرایط بیمه تامین اجتماعی برای افراد از کار افتاده را بدانید، می‌توانید با تماس با شماره 9099075307 از مشاوران ما بخواهید ضمن ارزیابی شرایط شما، برایتان در بیمه مورد نظر ثبت نام کرده و یا به صورت کامل راهنمایی‌تان کنند.

برای دریافت PDF مقاله کلیک کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی چیست؟

از جمله شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی انجام یک معاینه پزشکی و مراجعه به دفاتر خدماتی این سازمان است. شرایط به صورت کامل در متن مقاله شرح داده شده است.

لیست مدارک و شرایط جدید بیمه اختیاری و زنان چیست؟

همراه داشتن عکس سه در چهار، انجام فرم مربوطه و همچنین تشکیل پرونده و داشتن سابقه الزامی است.

آیا مدارک لازم برای ثبت نام بیمه را باید به صورت حضور تحویل دهیم؟

بله. ارائه مدارک مربوطه به صورت حضوری است. باقی مراحل به صورت اینترنتی از طریق سامانه انجام می‌شود.

نظرات

15 دیدگاه دربارهٔ «شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo حسن گفت:

    سلام خسته نباشید من قبل بیمه بودم از طرف یک شرکت الان امدم بیرون میخوام خودم واریز کنم بیمه رو چیکار کنم

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر به تامین اجتماعی مراجعه بفرمایید

  2. Avatar photo sh.banu saeedi گفت:

    سلام من 21 سالمه و مدرک فنی حرفه ای رشته معماری داخلی دارم شرایطی هست که از طریق مدرک فنی حرفه ای بشه بیمه شد چون شنیدم قبلا امکانش بوده و افرادی از این طریق بیمه شدن
    و دوم اینکه از طریق همین مدرک میتونی وام هم بگیری درسته آیا؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق شعبات تامین اجتماعی پیگیری نمایید.

  3. Avatar photo سعید گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید بنده کارگر ساختمان هستم چطوری باید بیمه بشوم که سریع بیمه بشوم آخه به من گفتن چهار سال باید بمونید داخل صف تا نوبت من بشه کار مهارت فنی هم گرفتم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام میتوانیدباشماره 1420تماس بگیرید

  4. Avatar photo ‌فاطی گفت:

    سلام من ۱۸سالمه و میخوام خودم رو بیمه کنم ولی خانواده نمیخوانک بیمه شن
    چطور باید بیمه بشم بدون اینکه پدرم بیمه شه؟؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر با مدارک هویتی به یکی از شعبات بیمه تامین اجتماعی در شهر محل سکونت خود مراجعه نمایید و درخواست بیمه خویش فرما نمایید.

  5. Avatar photo S گفت:

    سلام کار فرما ما تو کارخونه کارت پایان خدمت نخواستن برا بیمه مدارکامون برا بیمه هم فرستادیم و گفتن یه ماه دیگ بریم دفترچه هامون تحویل بگیریم چجوریه شما میگین الزامی هست خیلی از سایتا ک میگن بیمه کارت نمیخاد بستگی ب کارفرما داره ک بگه میخاد یان

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقتتون بخیر.
      طبق ضوابط تامین اجتماعی برای بیمه خویش فرما به کارت پایان خدمت احتیاج هست در غیر اینصورت کارفرما میتوانند شما را بیمه کنند.

  6. Avatar photo داریوش گفت:

    من خودمو بیمه زنان خاندار کردم نرخ بیمم ۱۲درصد و خدمات درمانی بود الان میخوام دفترچه رو حذف کنم و خودمو بیمه ۱۴ درصد کنم اینترنتی خطا میده تو سایت (وضعیت شما بیمه شده اصلی،بیمه پرداز نوع بیمه حرف و مشاغل آزاد، حرف و مشاغل ازاد عادی بوده و با ثبت بیمه اختیاری همپوشانی غیر مجاز ایجاد میگردد در صورت نیاز به رفع همپوشانی اقدام نماید)

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر به شعبه تامین اجتماعی خود حضوری مراجعه نمایید.

  7. Avatar photo محمد خلیق فرد گفت:

    سلام بیمه تامین اجتماعی من خیلی وقت تمام شده می خواهم ادامه بدهم چکار کنم تلفن جواب نمی دهد . ممنون تلفن تماسم ۰۹۱۲۳۲۴۲۲۹۲

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت شما به خیر حضوری به شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید و شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی 1400 را چک کنید و برای ادامه بیمه خود اقدام کنید.

      1. Avatar photo نیر گفت:

        سلام وقت به خیر من بیمه عمر کار میکنم ودر مراجعاتم به افراد از من بیمه تامین اجتماعی می‌خواهند چطور میتوانم در این زمینه هم فعالیت کنم ؟باسپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور