ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

۱۰ مورد از سخت ترین رشته های دانشگاهی ۲۰۲۲

سخت ترین رشته های دانشگاهی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سخت ترین رشته های دانشگاهی، دانشگاه آکسفورد و کمبریج دو نمونه از دانشگاه‌ هایی هستند که به دلیل استاندارد های آکادمیک بالا و شرایط سخت مصاحبه، سخت‌ترین شرایط ورود را دارند. با اینکه شرایط برای ورود همه یکسان می باشد، اما برخی از رشته‌ها نسبت به سایر رشته‌ها، شرایط ورودی سخت‌تری دارند، از طرفی تعدادی از رشته‌ها نظیر الهیات و ادبیات سالانه بالای ۴۰ درصد پذیرش دارند.

آسان و سخت ترین رشته های تحصیلی دنیا

هر شخصی پس از ورود به دانشگاه، یک گرایش و رشته را انتخاب می نماید که آینده خود را بر آن اساس و با بهره گیری از درآمدش بسازد. نکته ی مهم دیگر این است که هر رشته ای می تواند انتخاب خوب برای یک شخص خاص باشد، به همین علت تمامی افرادی که در دانشگاه ها تحصیل می نمایند باید بر اساس علایق خود رشته را انتخاب کنند.
همیشه چیزی به نام سخت ترین و آسان ترین رشته در بین دانشجویان وجود دارد که در این مطلب ما به معرفی تعدادی از سخت ترین و آسان ترین رشته های تحصیلی دانشگاهی می پردازیم. با ایران تحصیل همراه باشید.

 

برای اطلاع از سخت ترین رشته های دانشگاهی و همچنین دریافت راهنمای کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

رشته های آسان دانشگاهی

● تدریس به افراد کم‌توان
● موسیقی
● مددکاری اجتماعی
● تحصیلات ابتدایی

رشته های تحصیلی سخت

■ بیولوژی
■ علوم کامپیوتر
■ مهندسی عمران
■ مهندسی مکانیک
■ علوم اجتماعی

این رشته ها بر اساس دانشگاه های آنلاین در این لیست قرار گرفته و تفکیک شده اند.

سخت ترین رشته های دانشگاهی دنیا

چنانچه بگوییم یک رشته از دیگری سخت تر است در کل عبارت اشتباهی به نظر می رسد. زمانی که آمار تحصیل در یک رشته متفاوت با دیگری باشد می توان به این سوالات به طور کامل پاسخ داد، پس شاید دستیابی به این که کدام رشته سخت است خیلی عجیب نیست.

بیولوژی

بیولوژی را می توان یکی از سخت ترین ها در شاخه های پزشکی دانست که افراد کمتری به سراغ آن می روند و ترجیحشان تحصیل در رشته های دیگر می باشد.

کامپیوتر

شاید رشته ی کامپیوتر در ظاهر آسان به نظر برسد، اما نکته اینجاست شاخه های آن یعنی نرم افزار و سخت افزار جز سخت ترین موارد انتخابی در بهترین دانشگاه های مهندسی هستند. بنابراین کسانی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند، فورا در بهترین مراکز کار و فعالیت های تکنولوژی جذب شده و عموما هم حقوق بالایی را دریافت می کنند.

مهندسی عمران

مهندسی عمران رشته سخت سوم این رده بندی است، همان گونه که می دانید بنا های اطراف ما به دست مهندسان عمران و معماری ساخته می شود. شاخه ی معماری به دلیل طرح ریزی آسان تر است، زمانی مسئله سخت می شود که شما سعی کنید آن طرح را به اجرا درآورده و یک واحد مسکونی یا آپارتمان ۲۰ طبقه را احداث کنید.
فیزیک، شیمی، هندسه، ریاضی و بیولوژی جز مباحث مرتبط در این رشته هستند که سختی آن را چند برابر می کنند، یعنی در واقع شما باید ترکیبی از علوم ذکر شده را در این رشته بیاموزید.

مهندسی مکانیک

رشته ی سخت بعدی مهندسی مکانیک است که در بهترین دانشگاه های دنیا همیشه افراد کمی حاضر می شوند سختی های آن را تحمل کنند. از این رو یادگیری علوم و فن راه اندازی سیستم های الکترونیکی و احتراق بسیار می تواند سخت باشد.

علوم اجتماعی

رشته ی سخت نهایی علوم اجتماعی می باشد که به عقیده ی بسیاری جز رشته های پر دردسر و همین طور دشوار می باشد، معمولا دانشجویان این رشته از سختی آن شاکی هستند. اما درآمد خوبی را داراست.

سخت ترین رشته های دانشگاهی انسانی

دومین گروه پرجمعیت کنکور سراسری رشته‌ علوم انسانی است و هر ساله تعداد بالایی از دانش‌ آموزان در این گروه آزمایشی شرکت می‌کنند. اگر بگوییم پردرآمد ترین رشته‌ ها در این شاخه از کنکور قرار دارند شاید برای شما نیز عجیب به نظر برسد، اما مشاغل مربوط به برخی رشته‌ های این گروه آزمایشی از درآمد بالایی برخوردارند. ما در این مطلب قصد داریم  به معرفی بهترین و معروف‌ترین رشته‌های این شاخه از کنکور بپردازیم.

رشته‌ های معروف شاخه‌ علوم انسانی

گفتنی است این رشته با داشتن بیش از ۸۰ رشته‌ی دانشگاهی و ۵ زیرگروه تنوع بالایی در انتخاب رشته دارد، اما بهتر است قبل از انتخاب هر کدام از این رشته‌ها به بازار کار، درآمد و آینده‌ی شغلی آن دقت کافی کرده و با به دست آوردن اطلاعات کافی دست به انتخاب بزنید. از رشته‌های معروف و پردرآمد شاخه‌ی علوم انسانی می‌توان به رشته‌های “روانشناسی، حقوق، مدیریت و حسابداری” اشاره کرد.

با توجه به آمارهای موجود ۴۶ درصد از دانشجویان کشور در رشته‌های علوم انسانی در حال ادامه‌ی تحصیل هستند و در بین این تعداد  ۳۰۰ هزار نفر در رشته‌ی روان‌شناسی و ۳۰۰ هزار نفر در رشته‌ی حقوق درس می‌خوانند که این آمار نشان از محبوبیت این دو رشته در بین دانش‌آموزان دارد.

روانشناسی

روانشناسی یکی از ۵ رشته‌ی مهم و پرطرفدار دانشگاهی در جهان است که در مورد رفتار انسان‌ها در ارتباط با محیط اطراف خود و تفاوت رفتارها مطالعه می‌کند.

حقوق

دومین رشته‌ی پرطرفدار در گروه آزمایشی علوم انسانی رشته‌ی حقوق است. هدف اصلی از ایجاد این رشته، پرورش متخصصانی مجرب و کارآمد است که بتوانند در زمینه‌ هایی از جمله قضاوت، وکالت، کارشناسی حقوق و سردفتری اسناد رسمی به فعالیت بپردازند. درآمد خوب این شغل‌ها عامل محبوبیت این رشته شده است.موضوع علم حقوق بررسی و مطالعه‌ی تمام روابط اجتماعی است که آثار حقوقی از آن ایجاد می‌شود.

مدیریت

یکی دیگر از رشته‌ های پرطرفدار شاخه‌ی علوم انسانی رشته‌ی مدیریت است که با داشتن گرایش‌ های متنوع، افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است. مدیریت، فرآیندی است شامل برنامه‌ ریزی، فرماندهی، هدایت و نظارت بر تلاش‌ های اعضای سازمان و استفاده از منابع، به‌ منظور رسیدن به اهداف سازمان.

حسابداری

رشته‌ی حسابداری جزو رشته‌ های شناور است و داوطلبان در هر سه گروه ریاضی، تجربی و انسانی می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع‌آوری، طبقه‌بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش‌ های مالی و صورت‌ های حسابداری در شکل‌ ها و مدل‌ های خاص انجام می‌گیرد تا افراد دیگر در این سازمان‌ ها بتوانند از آن اطلاعات استفاده کنند.

سخت ترین رشته های دانشگاهی تجربی

رشته پزشکی

طبق آمارها رشته “پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی” پرطرفدار ترین رشته های گروه تجربی می باشند. ظرفیت قبولی این سه رشته در کنکور سراسری ۹ هزار نفر است. همین مسئله رقابت برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی را دشوار نموده است. در این بین  علاقه داوطلبان درکنار اطلاعات کافی داشتن درباره سخت ترین رشته های علوم پزشکی امری لازم است. زیرا علاقه باعث ادامه به تحصیل و موفقیت در هر رشته های می گردد.
نظرات درباره رشته پزشکی متفاوت است اما اگر فردی پرتلاش و علاقه مند به درس خواندن و کمک به سایر افراد هستید رشته های علوم پزشکی می توانند جزو الویت های شما برای انتخاب رشته کنکور سراسری قرار گیرند. مشخص کردن بهترین رشته های علوم پزشکی کار دشواری است زیرا بهترین بودن یک رشته یک امر نسبی می باشد و هر فرد می بایست باتوجه به روحیات و سنجیدن شرایط  هرکدام از رشته ها بهترین آن ها را انتخاب کند. در ادامه به فاکتور های مهم برای تعیین سخت ترین رشته های پزشکی اشاره شده است.

■ دارو سازی: اولین و پر درآمد ترین رشته تجربی
■ رشته‌ های پزشکی: گل سرسبد مابین پر درآمد ترین رشته های تجربی
■ دندانپزشکی: پردرآمد ترین شغل رشته تجربی
■ پیراپزشکی: رشته های پولساز تجربی
■ کاردرمانی و فیزیوتراپی: رشته‌ های سخت اما پردرآمد

 

برای اطلاع از رتبه لازم قبولی در رشته های پیراپزشکی کلیک نمایید.

 

سخت ترین رشته های دانشگاهی ریاضی

موفقیت شما عزیزان در صورتی امکان پذیر خواهید بود که علاوه بر علاقه، استعداد و هوش، توانایی به انجام رساندن آن را داشته باشید. وجود هزاران رشته‌ی مختلف دانش‌ آموزان را در انتخاب نهایی خود سردرگم کرده است. ایران تحصیل در این مقاله سعی دارد به دانش آموزان رشته‌ی ریاضی و فیزیک ۱۰ گرایش برتر این حوزه را معرفی کنیم تا شما علاوه بر در نظر داشتن علاقه‌ی خود با سنجش میزان استعداد و تواناهایی‌ هایتان راه مناسب را در پیش گیرید.

۱) مهندسی برق

اولین و پرمخاطب‌ ترین رشته‌ی ریاضی فیزیک، رشته‌ی برق است که دارای چهار زیر مجموعه‌: برق قدرت، الکتریک، مخابرات و کنترل می‌باشد.

۲) مهندسی مکانیک

مهندسی مکانیک نیز یکی دیگر از رشته‌ های محبوب دانشگاهی است. این رشته دارای زیر شاخه‌های مکانیک طراحی جامدات، مکانیک حرارت، سیالات و ساخت و تولید می‌باشد.
این رشته کارهای عملی و هم تئوری را در بردارد یعنی علاوه بر این‌که شما باید هوش و استعداد کافی در زمینه ریاضی و فیزیک داشته باشید.

۳) مهندسی عمران

مهندسی عمران سومین رشته‌ی پرطرفدار بین دانشجویان ریاضی است. این رشته همان‌ گونه که از نام آن پیداست به کار عمران و ساخت و ساز بناها، سد، فرودگاه، راه آهن و هر آنچه در ساخت و ساز و عمران و آبادی یک منطقه نیاز است، مربوط می‌شود.

۴) مهندسی معماری

چهارمین رشته‌ی معروف ریاضی فیزیک، رشته‌ی مهندسی معماری است. مهندسی معماری در رشته‌ی ریاضی و هم در رشته‌ی هنر با نام معماری برای دانش آموزان ارایه شده است.

۵) مهندسی صنایع

رشته‌ی مهندسی صنایع یک رشته‌ی بسیار پرکاربرد در صنایع و از رشته‌ های پرانتخاب دانش آموزان است. یک مهندس صنایع مدیریت پروژه‌ها را برعهد دارد، او باید با مدیریت خود بتواند با کمترین هزینه با کیفیت ترین محصول را ارائه دهد.

۶) مهندسی شیمی

کار مهندسی شیمی در طراحی فرآیند برای صنایع شیمیایی، جهت تبدیل مواد اولیه به فرآورده های با ارزش است.

۷) مهندسی کامپیوتر

یکی از پر طرفدار ترین و مهم ترین رشته های کارشناسی در ایران  را می توان مهندسی کامپیوتر نام برد، که فارغ التحصیلان زیادی در این زمینه دارد . مهندسین این رشته به طراحی و ساخت مجوعه های کامپیوتری و اجزای آن می پردازند.
این رشته در ایران بیشتر با جنبه های سخت افزاری سرو کار دارد اما یک مهندس کامپیوتر بنابه گرایش خود می تواند در فضای نرم افزاری، طراحی شبکه و برنامه های کامپیوتری مشغول به کار شود.

۸) مهندسی هوافضا

مهندسی هوا و فضا امروزه تبدیل به یکی از رشته‌ های پرطرفدار  و جذاب شده است اما بیشتر دانش آموزان تعریف صحیح و دقیقی از روند کار این مهندسان ندارند.
شاید با یک نگاه این گونه تصور شود که این مهندسان کارشان خلبانی و یا رفتن به فضا و سیارات است، اما با بررسی کامل این رشته متوجه خواهیم شد کاملا برعکس تصور کرده ایم در واقع کار مهندسان هوا فضا طراحی، ساخت و آزمایش هواپیما، موشک و بالگرد است.

۹) مهندسی نفت

امروزه تمامی صنایع، کارخانجات  و تولیدات از ماده ی با ارزش نفتی بهره می برند. از حرکت ماشن ها تا تولید لباس و ایجاد گرما و هزاران هزار مشتقات نفتی که بشر از آن ها برای ادامه ی زندگی بهره می برد همگی اهمیت نفت را به ما نشان می دهند.
این رشته از گسترده ترین رشته ها در مهندسی است که خوشبختانه کشور ما نیز با داشتن منابع نفتی نیاز به آموزش افراد متخصص در این زمینه را دارد تا بتواند در تمامی مراحل استخراج تا بهره برداری از این ماده با دانش خود از فرصت ها و امکانات موجود به نحو احسن استفاده کنند.

۱۰) مهندسی مواد (متالوژی)

مهندسی مواد یکی از علم های جدید در عصر حاضر است که هدف آن کشف روش های جدید بهره برداری، استخراج و استفاده از مواد در صنعت ساخت و ساز و تولید می باشد این یک تعریف کلی بر این شاخه بود زیرا این شاخه از گستردگی زیادی برخوردار است و به همه ی صنایع مربوط می‌شود.

پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا هدف خود را برای ادامه تحصیل و قبولی در دانشگاه مشخص کنید. سپس اقدام به برنامه‌ریزی و مطاله و آماده‌سازی برای کنکور طبق هدف‌تان نمایید. برای این کار و در مسیر کنکور مشاوران ایران تحصیل شما را یاری خواهند نمود.

جهت مشاوره کنکور آنلاین کلیک نمایید.

چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص رشته های دانشگاهی در ایران و همچنین رشته های تجربی، ریاضی و انسانی برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از سخت ترین رشته های دانشگاهی و همچنین دریافت راهنمای کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

راحت ترین رشته ارشد برای قبولی

آسان ترین رشته مهندسی + ۳ رشته آسان پردرآمد

کم متقاضی ترین رشته ارشد ۱۴۰۰

روش رتبه های برتر برای درس خواندن در شرایط سخت

 

3.3/5 - (17 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «۱۰ مورد از سخت ترین رشته های دانشگاهی ۲۰۲۲»

  1. Avatar photo Y.b گفت:

    سلام خسته نباشید
    ممنون باعت ارائه تون
    من امسال قرار هست که انتخاب رشته کنم و واقعا نمیدونم چه رشته ای رو انتخاب کنم و پیشنهاد شما برای یک دختر که یک رشته خوب و پردرآمد انتخاب کنه کدوم رشته هست؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      پیشنهاد می کنم برای دریافت مشاوره انتخاب رشته با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307

  2. Avatar photo هادی گفت:

    ممنون ازشما

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقتتون بخیر.
      خواهش میکنم سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط و مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه

    ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه

    شرایط و مهلت ثبت نام کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه 1403 اعلام شد. آزمون کارشناسان رسمی دادگستری هر سال یا هر دو سال یکبار توسط سازمان سنجش و در جهت جذب علاقمندان به شغل کارشناس رسمی در مدت یک...
  • چارت انتخاب واحد رشته مهندسی پزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته مهندسی پزشکی + بروزرسانی 1403

    رشته مهندسی پزشکی امروزه یکی از پرطرفدارترین رشته‌ ها از نظر داوطلبان کنکور گروه ریاضی به حساب می‌ آید و از آن جا که این رشته علاوه بر دروس مهندسی با دنیای پزشکی هم سر و کار دارد؛ مورد توجه...
  • رشته داروسازی

    رشته داروسازی + درآمد، بازارکار، دروس و شرایط مهاجرت

    بازار کار رشته داروسازی موضوعی است که ما در این مطلب بررسی خواهیم کرد. بسیاری از داوطلبان رشته تجربی، متقاضی تحصیل در رشته دارو سازی هستند. به همین دلیل رقابت برای ورود به این رشته و سپس یافتن کار برای...
  • رشته ی مهندسی برق

    رشته مهندسی برق + درآمد، بازارکار، دروس و شرایط مهاجرت

    رشته ی مهندسی برق شامل 4 گرایش مختلف است که هر کدام از این گرایش ها در حوزه ای جدا قرار گرفته و برای انتخاب درست بین این رشته ها بهتر است به بررسی دقیق این گرایش ها بپردازید تا...
تماس با مشاور