ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد آزمون های آنلاین

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
سامانه سیدا دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه سیدا دانشگاه آزاد پل ارتباطی است برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد که از طریق این سامانه معرفی شده اقدام به شرکت در امتحانات کنند. راه اندازی سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه آزاد به این دلیل بود که امکان شرکت در امتحان های حضوری برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر به علت شیوع گسترده ویروس کرونا وجود ندارد ، با ارائه راهنمای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه آزاد و نحوه ورود به سامانه سیدا در خدمت شما دوستان و عزیزان هستیم.

امیدواریم با مطالعه بخش راهنما در رابطه با سامانه سیدا دانشگاه آزاد مشکلی در رابطه با استفاده از این سامانه برای شرکت در امتحانات برگزار شده در دانشگاه آزاد اسلامی نداشته باشید و بتوانید به نحو احسنت از عهده پاسخگویی به سؤالات در زمان امتحانات بربیایید. پس ما را همراهی کنید تا هر آن چه را که باید در رابطه با نحوه ورود به سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه آزاد بیاموزید را به طور کامل فرا بگیرید.

چرا دانشگاه آزاد تصمیم به راه اندازی سامانه سیدا دانشگاه آزاد گرفت؟

شاید این سؤال برای شما دوست عزیز دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هم مطرح شود که چرا دانشگاه آزاد تصمیم به راه اندازی سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان گرفت؟

آیا به هیچ وجه امکان برگزاری امتحانات به صورت حضوری نبود؟ در پاسخ باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که تصمیم گیری های در ابتدای امر کاملاً مشخص نبود و هیچ یک از مسئولین نمی توانست نظر قطعی در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات  دانشگاه آزاد نداشتند.

تا این که با توجه به بهبود نیافتن اوضاع و نگرانی دانشجویان و خانواده های آن ها در رابطه با خطر ابتلا به کرونا در صورت حضور دانشجو در دانشگاه بحث برگزاری آنلاین امتحانات مطرح شد.

این گونه بود که سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه آزاد به نام سامانه سیدا دانشگاه آزاد راه اندازی شد و اکنون مورد استفاده دانشجویان برای شرکت در امتحانات است. سیدا با سامانه آموزشیار متفاوت است و هم‌اکنون در حال ارائه خدمات به دانشجویان خود میباشد.

هر دانشجو می تواند در زمان تعیین شده برای هر یک از امتحانات خود وارد این سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه آزاد شود و برای شرکت در امتحان های آنلاین اقدام بفرماید.

در این صورت دیگر نگرانی بابت حضور فیزیکی در دانشگاه و خدایی ناکرده ابتلا به بیماری مهلک کرونا برای دانشجویان و البته اساتید و پرسنل دانشگاه نیست.

برای آشنایی با انصراف از دانشگاه کلیک کنید.

نحوه ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد چگونه است؟

آيا اطلاعی از نحوه ورود به سامانه سیدا برای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه‌ آزاد اسلامی دارید؟ آیا می دانید چگونه می توان برای ورود به سامانه سیدا اقدام کرد؟

به علت نیاز شما دوستان و یاران همیشه همراه به نحوه ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد در این بخش با ارائه راهنمای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه آزاد و نحوه کار با سامانه سیدا دانشگاه آزاد در خدمت شما هستیم.

با ما همراه باشید تا با ذکر نحوه ورود به سایت شرکت در آزمون آنلاین دانشگاه آزاد آشنایی کافی را با این سامانه پیدا کنید و بدانید که چگونه می توان برای این امر اقدام کرد.

. در اولین قدم برای ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد در ابتدا باید به صفحه شخصی خود در سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه آزاد وارد شوید.

سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه آزاد

. بعد از ورود به صفحه شخصی نوبت به کلیک بر روی گزینه آزمون آنلاین تستی واقع در سمت راست سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه آزاد می رسد.

راهنمای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه آزاد

. بعد از کلیک بر روی گزینه آزمون آنلاین تستی موجود در منوی سمت راست سامانه سیدا دانشگاه آزاد در صورت داشتن بدهی شهریه هشداری تحت این عنوان که شما به علت بدهی مجاز به شرکت در آزمون نیستید را دریافت می کنید.

اگر بدهی تان را پرداخت نکنید که به هیچ وجه امکان شرکت در امتحانات و ورود به سامانه سیدا را ندارید.

اما به محض پرداخت بدهی شهریه ترم تحصیلی خود می توانید مجددا وارد سامانه سیدا دانشگاه آزاد شوید و مجدداً بر روی دکمه آزمون آنلاین تستی اقدام کنید.

سامانه سیدا

. با کلیک بر روی این گزینه یعنی آزمون آنلاین تستی صفحه ای برای شما باز می شود که می توانید در آن لیست تمامی دروسی را که در این ترم تحصیلی مؤفق به اخذ آن شده اید را مشاهده بفرمایید.

. در لیست مربوطه با توجه به دو عنصر ساعت و همین طور تاریخ امتحان نام درس را انتخاب می کنید.

در مقابل اسم هر یک از دروس می توانید اطلاعات بسیار مهمی از جمله تعداد سؤالات، ساعت شروع و پایان آزمون، تاریخ آزمون،‌ بارم آزمون و همین طور کلاس آنلاین را مشاهده بفرمایید.

دقت داشته باشید که تنها در ساعت تعیین شده برای برگزاری امتحان هر یک از دروس اخذ شده امکان ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد را جهت شرکت در آزمون دارید.

دانشگاه آزاد اسلامی

جهت شروع آزمون و پاسخگویی به سؤالات بر روی گزینه شروع آزمون کلیک بفرمایید.

آزمون های آزاد

با این کار می توانید پنجره ای را روبروی خود مشاهده کنید که در آن تمامی اطلاعات کلی هر یک از آزمون ها از جمله اسم درس، نام استاد مربوطه، ساعت پایان و شروع آزمون، مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی و همین طور بخش توضیحات استاد درج شده است.

باید عرض کنیم که در بخش توضیحات استاد می توانید هر گونه توضیحی که استاد نیاز به ارائه آن را در رابطه با امتحان به شما عزیزان داشته را می توانید مشاهده کنید.

. برای شروع آزمون دروس مورد نظر بر روی دکمه شروع آزمون کلیک بفرمایید تا آزمون آغاز شود.

در این زمان تمامی اطلاعات کلی ذکر شده در بالا را می توانید در بالای صفحه آزمون مشاهده بفرمایید.

. اگر می خواهید از زمان باقی مانده آزمون مطلع شوید به سادگی و با کلیک بر روی دکمه زمان باقی مانده می توانید این کار را انجام دهید.

امتحانات آنلاین

به این صورت که با کلیک بر روی این دکمه صفحه ای را مشاهده می کنید که می توانید زمان باقی را ملاحظه بفرمایید.

بعد از این کار دکمه تأیید را بزنید و باز به صفحه آزمون برگردید.

. دقت داشته باشید که هر یک از سؤالات به صورت جداگانه و تک تک برای شما به نمایش در می آیند.

به این معنا که در ابتدا اولین سؤال را مشاهده می کنید و پاسخ آن را در سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه آزاد یعنی همان سامانه سیدا دانشگاه آزاد درج می کنید و بعد به سراغ سؤال بعدی می روید.

بعد از مطالعه کامل و دقیق هر یک از سؤالات در سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه آزاد نوبت به زدن گزینه ذخیره می رسد.

دقت داشته باشید که حتماً گزینه ذخیره را بزنید و این کار را فراموش نکنید. در غیراینصورت پاسخ شما ثبت نمی شود و نمره ای برایتان منظور نمی شود.

امتحانات دانشگاه

شرکت در آزمون های آنلاین

. با کلیک بر روی دکمه ذخیره با پیغامی با این عنوان که جواب ذخیره شد مواجه می شوید.

بعد از زدن بر روی دکمه تأیید مجدداً به صفحه سؤال برمی گردید. توجه داشته باشید که هنوز هم امکان تغییر در پاسخ سؤال را دارید.

. البته این مورد در صورتی است که شما بر روی گزینه سؤال بعدی کلیک نکرده باشید. چون بعد از انجام این کار دیگر به هیچ وجه نمی توانید به سؤال قبلی برگردید و جواب سؤال را تغییر بدهید.

. دوستان عزیز دقت داشته باشید که هیچ محدودیتی از نظر زمان برای پاسخگویی به سؤال ها ندارید. در واقع، محدودیت زمانی تنها مختص کل آزمون است.

. بعد از جواب دادن به هر یک از سؤالات و اطمینان از صحیح بودن پاسخ آن نوبت به کلیک بر روی گزینه سؤال بعدی می رسد.

ورود به سامانه آزمون

در این حالت، صفحه ای جلوی روی شما باز می شود که می توانید در آن گزینه انتخابی تان را مشاهده کنید.

در این قسمت، از شما سؤال می شود که آیا گزینه انتخابی تان مورد تأيید است یا خیر؟ بعد از زدن بر روی گزینه تأیید سؤال بعدی به نمایش درمی آید.

. با پاسخگویی به تمامی سؤالات آزمون در سامانه سیدا دانشگاه آزاد پنجره ای پیش روی شما عزیزان دانشجو نمایش داده می شود که اتمام مهلت در نظر گرفته شده برای آزمون را به شما دوستان اعلام می کند.

سایت سیدا

در اینجا باید با زدن دکمه تأیید به آزمون پایان دهید.

در ترم جاری کلیه امتحانات دانشگاه‌ آزاد اسلامی به صورت آنلاین و اینترنتی و در سامانه ای به نام سیدا برگزار می شود. در نتیجه اطلاع از نحوه کار با این سامانه برای شما دوست عزیز دانشجوی دانشگاه آزاد الزامی است

نکات مهم برگزاری آزمون در سامانه امتحانات آنلاین دانشگاه آزاد

در بخش بالا با ارائه راهنمای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه آزاد در خدمت شما دوستان و عزیزان دانشجو بودیم.

در واقع، تمام سعی خود را کردیم تا راهنمای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه آزاد به کامل ترین شکل ممکن خدمت شما ارائه شود تا شما دوستان به کمک این راهنمای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه آزاد دیگر مشکلی در زمان پاسخگویی به سؤالات نداشته باشید.

اما به جز ارائه راهنمای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه آزاد صلاح دیدیم که در این بخش نکاتی مهم را نیز در زمان برگزاری آزمون در سامانه سیدا دانشگاه آزاد خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم.

. اولین مورد بسیار مهم این که حتماً‌ به زمان آزمون توجه کنید. در صورت غفلت از این موضوع ممکن است خدایی ناکرده متضرر شوید.

تصور کنید که کلی برای امتحان مطالعه کرده باشید اما به علت عدم توجه به زمان در نظر گرفته برای آزمون از پاسخگویی به تمامی سؤالات مطرح شده باز بمانید.

. دومین مورد این که، به کلیه سؤالات مطرح شده در آزمون به طور کامل پاسخ بدهید.

. سومین مورد این که، در صورتی که در طول برگزاری آزمون با مشکل مقطعی اینترنت مواجه شدید به هیچ وجه نگران نباشید و استرس به خود راه ندهید.

تمهیدات لازم از طرف مسئولین دانشگاه آزاد برای این امر در نظر گرفته شده است.

به این صورت که، اگر در حین آزمون اینترنت شما قطع شد شما عزیزان دانشجو می توانید مجدداً به منوی شروع آزمون وارد شوید و در صورتی که زمان شما تمام نشده باشد پیگیر پاسخگویی به مابقی سؤالات آزمون باشید.

برای آشنایی با سامانه پژوهشیار کلیک کنید.

آیا در طول ترم های آینده هم برای امتحانات دانشجویان از سامانه سیدا استفاده می شود؟

بعد از ورود و گسترش کرونا به ایران تصمیم به تعطیلی دانشگاه ها و برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین و از طریق اینترنت گرفته شد.

تا این که مسئولین امر به این فکر افتادند که برای امتحانات چه کاری می توان انجام داد و چگونه می توان امتحانات را در این شرایط حساس و وخیم برگزار کرد.

تا این که تصمیم به راه اندازی سامانه هایی از جمله سامانه سیدا برای دانشگاه آزاد گرفته شد.

سامانه ای که دانشجویان رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی می توانند برای شرکت در امتحانات پایان ترم خود به آن مراجعه کنند.

اما در اینجا ممکن است این سؤال مطرح شود که آیا برای شرکت در امتحانات ترم آینده نیز باید از طریق سامانه سیدا دانشگاه آزاد اقدام کرد یا نه امکان برگزاری امتحانات به صورت حضوری برای تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد فراهم است؟

باید عرض کنیم که بر طبق آخرین اخبار منتشر شده امکان بازگشایی دانشگاه ها در ترم آینده وجود دارد و دانشجویان می توانند علاوه بر کلاس های حضوری در امتحانات هم به صورت حضوری شرکت داشته باشند.

اما تصمیم مسئولین امر این است که دانشگاه ها از اواخر مهر ماه و نه الزاماً از همان زمان معمول شروع هر ترم یعنی اول مهر ماه آغاز شود.

البته تصمیم بر بازگشایی مجدد خوابگاه های دانشجویی از آبان ماه گرفته شده است.

با این اوصاف و در صورت اجرایی شدن این تصمیم امتحانات هم به صوررت حضوری و در دانشگاه های محل تحصیل هر یک از دانشجویان برگزار می شود.

چگونه به کاهش استرس خود در ایام امتحانات آنلاین کمک کنیم؟

این روزها اکثر قریب به اتفاق دانشجویان از جمله دانشجویان دانشگاه آزاد مشغول دادن امتحانات خود به صورت آنلاین هستند.

اما شاید بسیاری از دانشجویان به دلیل این که تا پیش از این تنها در آزمون های برگه ای شرکت کرده اند با آزمون های الکترونیکی مشکل دارند و نمی توانند با آن کنار بیایند.

این گونه است که دچار استرس و اضطراب زیادی می شوند و حتی خدایی ناکرده ممکن است علی رغم مطالعه دقیق و کامل دروس نتوانند به خوبی از عهده پاسخگویی به سؤالات آزمون بربیایند.

اینجاست که فرد نتیجه مطلوبی را در آزمون آنلاین به دست نمی آورد و با شکست مواجه می شود.

باید خدمت شما دوستان عرض کنیم که هیچ جای نگرانی نیست. آزمون های آنلاین هیچ تفاوتی با آزمون های برگه ای ندارند.

حتی شاید شرایط شرکت در آن ها از آزمون های برگه ای به مراتب آسان تر و بهتر هم باشد.

به طوری که شما در طول زمان برگزاری آزمون آرامش خاطر بیشتری داشته باشید.

پس نگران هیچ چیز نباشید و اگر با این توضیحات باز هم از میزان نگرانی و استرستان کم نشد مشاوران خبره ما در مجموعه ایران تحصیل در خدمت شما هستند و می توانند این نگرانی و استرس را از شما دور کنند.

جهت استفاده از خدمات مشاوره دانشگاهی در تمامی مقاطع روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونه می توان از نتیجه آزمون های آنلاین دانشگاه آزاد مطلع شد؟

تا پیش از این هر فرد دانشجوی دانشگاه آزاد بعد از شرکت در آزمون های دانشگاه آزاد که به صورت برگه ای هم بود با مراجعه به سایت دانشگاه می توانست نمره خود را البته نه بلافاصله بعد از آزمون ببیند.

اما در حال حاضر اوضاع به چه صورت است؟ آیا امکان مشاهده نمره بلافاصله بعد از آزمون مانند دیگر دانشگاه ها همچون دانشگاه پیام نور وجود دارد یا خیر؟

زیرا از آن جایی که بنده خودم دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم روال کلی آزمون های برگزار شده در این دانشگاه به این صورت است که بعد از پاسخ به تمامس پرسش ها در آزمون های الکترونیکی هر فرد می تواند بلافاصله بعد از آزمون از نتیجه آزمون خود مطلع شود و نمره امتحان خود را در درس مربوطه مشاهده کند.

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با اعلام نتایج آزمون های آنلاین دانشگاه آزاد هستید می توانید با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا پاسخ تمامی سؤالات خود را در این رابطه بدست آورید.

جهت اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی و ارشد کلیک کنید

بهترین روش های مطالعه برای دوران امتحانات چیست؟

یکی از مواردی که باید در زمان برگزاری امتحانات دانشگاه ها به آن توجه کرد به کارگیری بهترین روش های مطالعه برای مؤفقیت در امتحانات است.

به کمک استفاده از این روش هاست که می توانید به گرفتن بهترین نمره امیدوار باشید و نگرانی از بابت کم شدن معدل خود نداشته باشید.

اما آیا اطلاعی از بهترین روش های مطالعه برای مؤفقیت در امتحانات دانشگاه ها دارید؟

اصلاً آیا می دانید همکلاسی های شما که همواره در درس ها موفق هستند و بهترین نمره ها را نیز می گیرند از چه شیوه هایی برای مطالعه استفاده می کنند؟

باید عرض کنیم که همواره روش های مختلفی برای درس خواندن از طرف دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های مختلف مطرح می شود.

به عنوان مثال، برخی از دانشجویان روش خلاصه نویسی و مروز خلاصه های نوشته شده در شب امتحان را پیشنهاد می کنند.

برخی دیگر بر این باورند که خواندن روزنامه وار کتب می تواند کمک زیادی به به ذهن سپاری طولانی مطالب و یادگیری کامل آن ها داشته باشد.

در صورت نیاز به اطلاع از بهترین روش های مطالعه در دوران امتحانات با مشاوران حاضر در مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه سیدا دانشگاه آزاد به چه منظوری طراحی شده است؟ 

هدف از راه اندازی سامانه سیدا دانشگاه آزاد فراهم شدن امکان برگزاری آزمون های این دانشگاه به صورت اینترنتی است.

چگونه می توان برای ورود به سامانه سیدا اقدام کرد؟ 

برای اطلاع دقیق از نحوه ورود به سامانه سیدا با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

چگونه می توانم از راهنمای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه آزاد مطلع شوم؟ 

برای اطلاع از راهنمای شرکت در آزمون های آنلاین دانشگاه آزاد با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
  • ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان و متقاضیان مایل به ثبت نام در این دوره آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام...
  • رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

    رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 + دانشگاه ها

    لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد با انتشار دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. شرکت در کنکور فراگیر دانشگاه آزاد فرصتی عالی جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس می باشد. داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)