ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور ۱۴۰۳

ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تحصیل در دوره‌های بدون کنکور از چند سال پیش تاکنون در ایران در بین متقاضیان ورود به دانشگاه بسیار باب شده است. از جمله رشته‌هایی که می‌توان در آن‌ها به تحصیل بدون آزمون در انواع دانشگاه‌ها پرداخت رشته روانشناسی است. از این رو در این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور  و نیز گرایش‌های رشته روانشناسی می‌پردازیم. همانند سایر رشته‌ها، بهتر است پیش از اقدام به تحصیل در دانشگاه بدون کنکور روانشناسی، در رابطه با این رشته تحقیق کرده و با آگاهی آن را انتخاب کرد.

علاوه بر علاقه، دانستن شرایط بازار کار و درآمد رشته روانشناسی در ایران نیز حائز اهمیت می‌باشد. در این مقاله به صورت جامع به بررسی تمامی نکات این رشته می‌پردازیم و دانشگاه‌های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور را به شما معرفی می‌کنیم. متقاضیان گرامی می‌توانند پس از مطالعه دقیق این مقاله در صورتی که با سوال و یا اشکالی مواجه شدند، با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل نمایند. با ما همراه باشید.

برای آن دسته از داوطلبانی که متقاضی تحصیل در رشته روانشناسی به صورت بدون کنکور در دانشگاه‌های ترکیه و اتحادیه اروپا هستند، امکان اخذ پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه و اروپا با صرف کمترین هزینه و زمان ممکن، امکان‌پذیر است. با تماس با شماره 02148810144 می‌توانید از همکاران ما در کالج ایران تحصیل بخواهید ضمن ارزیابی سوابق تحصیلی و رزومه‌تان، روند ثبت نام‌تان در یکی از دانشگاه‌های کشور تریه و یا اروپا را آغاز کنند.

 

اگر متقاضی تحصیل بدون کنکور در رشته‌های پرطرفدار تجربی و انسانی در دانشگاه‌های ترکیه و اتحادیه اروپا هستید، با کلیک رو عکس پایین به پایگاه اینترنتی آکادمی ایران تحصیل منتقل خواهید شد.

بدون کنکور

 

آشنایی با رشته روانشناسی

روانشناسی در واقع علم مطالعه رفتار و فرآیندهای ذهنی انسان‌ها از طریق تحقیق و پژوهش علمی می‌باشد. این رشته با مطالعه فعالیت‌های عملی و ذهنی انسان‌ها، به هر چه بهتر شدن زندگی کمک می‌کند. کنار آمدن با ترس‌ها، از بین بردن اضطراب و استرس، حل مشکلات و ناکامی‌های روحی و روانی زندگی و … از جمله وظایف یک روانشناس است. روانشناس خوب، روانشناسی است که صبور باشد، بتواند به خوبی به صحبت‌های مراجعه کنندگان گوش کرده و با آن‌ها ارتباط موثر برقرار کند، رازدار و صادق باشد، قدرت درک و تحلیل بالایی داشته باشد، خلاق بوده و به جزئیات توجه کند تا بتواند بهترین درمان را برای درمان مراجعه کننده خود ارائه دهد و همچنین دارای هوش هیجانی بالا بوده و با مشکلات روبه رو شود. 

رشته روانشناسی نیازمند تحقیق مداوم می‌باشد و متقاضی باید علاقمند به پژوهش باشد و همواره دانش خود را به روز نگه داشته و در رابطه با رفتار و احساسات انسان‌ها دائم مطالعه نماید. روانشناسی در بهبود زندگی فردی و اجتماعی کارکرد قابل توجهی دارد. این رشته قدمتی طولانی داشته و خاستگاه آن را به دیدگاه‌‌های فیلسوفان یونان باستان مانند سقراط، افلاطون و ارسطو نسبت می‌دهند. از آن جایی که با تغییرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه، روحیات مردم نیز دستخوش تغییر قرار می‌گیرد، اگر علاقمند به تحقیق مداوم در رابطه با رفتار و احساسات انسان‌ها هستید، این رشته، مناسب شماست.

📌برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته کلیک کنید.

 

زمان ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور سراسری

ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور جهت ورود افراد علاقمند به این رشته هر ساله دو بار و برای داوطلبان ورودی بهمن و مهر ماه صورت می‌گیرد. تمامی داوطلبان موظف به ثبت نام در رشته روانشناسی بدون آزمون در دانشگاه‌های سراسری و در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور هستند.

داوطلبانی که تمایل به ثبت نام در رشته روانشناسی بدون کنکور برای ورودی مهر ماه را دارند، می‌توانند از اول مرداد ماه جهت ثبت نام اقدام نمایند. همچنین داوطلبانی که تمایل به ثبت نام در رشته روانشناسی بدون کنکور برای ورودی بهمن ماه را دارند، می‌توانند از اواخر آذر ماه جهت نام نویسی اقدام کنند.

فراموش نکنید که هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص زمان دقیق ثبت نام منتشر نشده است و زمان تقریبی اعلام شده، براساس تاریخ ثبت نام سال گذشته (1400) می‌باشد. جهت کسب اطلاعاتی دقیق در مورد زمان ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه سراسری برای سال تحصیلی پیش رو، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

این نکته را فراموش نکنید که تحصیل در رشته روانشناسی بصورت بدون کنکور در سال گذشته تنها در دانشگاه‌ها سراسری روزانه و نوبت دوم ممکن نبود و این واحدهای دانشگاهی هنوز فقط از طریق کنکور دانشجو پذیرش می‌کنند. اما باقی واحدهای دانشگاهی مثل غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی، پذیرش بدون کنکور دارند.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی بهتر است تا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته سراسری صبر کنید. از آنجایی که زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنور همزمان با انتخاب رشته دیگر واحدهای دانشگاهی و با کنکورها است، نحوه ثبت نام روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه سراسری به صورت تصویری در ادامه مقاله شرح داده خواهد شد.

📌 برای اطلاع از رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیک کنید.

 

نحوه ثبت نام روانشناسی بدون آزمون سراسری

ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور برای کلیه متقاضیان و داوطلبان به شیوه اینترنتی و در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌گیرد. پس از سال 1397 و آغاز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف دانشگاهی مانند روانشناسی، تقاضای داوطلبان برای نحوه ثبت نام بدون کنکور نیز افزایش یافت. از این رو در این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام روانشناسی بدون آزمون در سال 1400 می‌پردازیم. (مراحل ثبت نام دانشگاه‌های سراسری ۱۴۰۳ نیز به همین روال می‌باشد.)

1️⃣ در ابتدا می‌بایست به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی سمت راست صفحه گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

وارد شدن به سامانه سنجش برای تحصیل در رشته روانشناسی

2️⃣در مرحله بعد می‌بایست بر روی لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه سال ۱۴۰۳” کلیک نمایید.

سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری بهمن ماه سال

3️⃣ در این مرحله می‌بایست بر روی گزینه  “خرید کارت اعتباری” در منوی سمت راست صفحه کلیک کنید تا بتوانید جهت پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدام نمایید.

خرید کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه بدون کنکور روانشناسی

4️⃣ در این مرحله، بر روی دکمه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال ۱۴۰۳” کلیک کنید و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

 انتخاب سریال سامانه برای تحصیل در رشته روانشناسی

5️⃣ سپس در این مرحله اطلاعاتی از شما خواسته می‌شود که می‌بایست داوطلب اطلاعات خواسته شده را تکمیل نماید. بعد از انتخاب درگاه مورد نظر پرداختی، بر روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

تکمیل اطلاعات در سامانه سنجش جهت ثبت نام بدون آزمون

6️⃣ در این مرحله سایت کد پیگیری پرداختی برای شما صادر می‌کند. این کد پیگیری را یادداشت نمایید و پس از آن قوانین را مطالعه کرده و تیک مربوط به قوانین را فعال کرده و سپس گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب نمایید.

 دریافت کد پیگیری و بررسی صحت اطلاعات

7️⃣ سپس اطلاعات کارت بانکی خود را در کادرهای مربوطه درج کرده و کلید “پرداخت” را بفشارید.

پرداخت هزینه ثبت نام تحصیل در رشته روانشناسی

8️⃣ پس از پرداخت هزینه، به صفحه نخست ثبت نام بازگردید و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک کنید.

 انتخاب گزینه ثبت نام جدید در سامانه سنجش

9️⃣ در مرحله آخر، سریال ثبت نام خریداری شده را در کادر خواسته شده وارد کنید. با این کار مراحل ثبت نام شما آغاز می‌شود و پس از کلیک بر روی گزینه تایید، می‌توانید رشته‌های مورد نظر خود را وارد کنید. 

وارد کردن سریال ثبت نام خریداری شده برای دانشگاه بدون کنکور روانشناسی

📌 برای مشاهده رشته های بدون کنکور دکتری کلیک کنید.

اگر متقاضی تحصیل در رشته روانشناسی بدون کنکور هستید، و یا در نحوه ثبت نام در سامانه احتیاج به راهنمایی دارید، می‌توانید با تماس با شماره 9099075307 شرایط خود را به مشاوران ما در مرکز ایران تحصیل توضیح داده و از دانشگاه‌های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور مطلع شوید. همچنین می‌توانید از همکاران ما بخواهید بصورت اینترنتی ثبت نام‌تان در دانشگاه مورد نظرتان را برای شما انجام دهند.

شرایط ثبت نام در رشته روانشناسی سراسری بدون آزمون

ثبت نام در رشته روانشناسی بدون کنکور در صورت برخورداری فرد از شرایط عمومی و اختصاصی برای وی صورت می‌گیرد. در ادامه به شماری از این شرایط جهت تحصیل در رشته روانشناسی بدون آزمون برای شما عزیزان اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

 این شرایط عبارتند از:

◀️ داشتن حق انتخاب یکصد کد رشته محل برای متقاضیان تحصیل در روانشناسی

◀️تسلیم انصراف قطعی از دانشگاه برای دانشجویان دوره روزانه تا زمان اتمام مهلت ثبت نام و انتخاب رشته روانشناسی

◀️عدم وجود محدودیت سنی جهت ثبت نام و انتخاب رشته روانشناسی

 

پزشکی بدون کنکور

 

 

پیش از ثبت نام در رشته روانشناسی، نکات زیر را مطالعه نمایید:

↩️اگر تصمیم شما برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی بدون کنکور، دانشگاه علمی کاربردی می‌باشد، لازم است بدانید که تنها در دو مقطع کاردانی و کارشناسی می‌توانید اقدام به ثبت نام نمایید. برای تحصیل در این دانشگاه نیازمند مدرک دیپلم خواهید بود. چنانچه مدرک دیپلم شما مربوط به دوره سه ساله نظام قدیم است، می‌توانید مدرک پیش دانشگاهی خود را ارائه دهید. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی نا پیوسته ملزم به ارائه مدرک کاردانی خواهند بود.

↩️در رابطه با دانشگاه‌های پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد نیز شرایط همانند دانشگاه علمی کابردی می‌باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بدون کنکور، می‌توانید تنها از طریق دانشگاه پیام نور اقدام کنید. برای تحصیل در این مقطع نیاز به معدل کارشناسی بالا و یا شرایط خاصی نخواهید بود.

↩️در دانشگاه‌های روزانه و شبانه (نوبت دوم) برای دریافت پذیرش در رشته‌های روانشناسی بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد، می‌توانید از طریق استعداد درخشان، معدل کارشناسی و شرایط تحصیلی دانشجو اقدام نمایید.

↩️جهت آسان تر شدن شرایط ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد، شرط معدل حذف گردیده است و داوطلبان نام نویسی در رشته روانشناسی می‌توانند بدون داشتن نگرانی از معدل، در این دانشگاه ثبت نام نمایند. 

↩️دانش آموزان گروه‌های علوم انسانی، ریاضی و علوم تجربی می‌توانند با ارائه مدرک دیپلم نظام جدید و یا دیپلم سه ساله نظام قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی خود، در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد، پذیرش گرفته و مشغول به تحصیل گردند و مدرک کارشناسی خود را همانند دیگران دریافت کنند.

↩️تحصیل در رشته روانشناسی به صورت بدون کنکور در دانشگاه‌های کشور ترکیه و اتحادیه اروپا از طریق ثبت نام در کالج ایران تحصیل امکان پذیر است. داوطلبان می‌توانند ضمن طی یک دوره یک ساله در کالج، برای شرکت در آمون‌های ورودی دانشگاه‌های اروپا آمادگی لازم را بدست آورند. لازم است اضافه شود که شرکت در این آزمون‌ها از قبولی در کنکور سراسری ایران بسیار راحت‌تر است.

📌 برای اطلاع از رشته علوم تغذیه بدون کنکور کلیک کنید.

 

زمان ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور آزاد

در خصوص زمان ثبت نام دانشگاه آزاد باید عرض کنیم که ثبت نام در رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله طی 2 نوبت مهر ماه و بهمن ماه برای داوطلبان انجام می‌شود.

در واقع، افراد ورودی مهر در یک زمان و داوطلبان ورودی بهمن در زمانی دیگر که از قبل تعیین شده اقدام به ثبت نام می‌کنند.

جهت اطلاع از زمان دقیق ثبت نام روانشناسی بدون آزمون برای سال آینده از ارتباط با مشاوران خبره ایران تحصیل غافل نشوید.

❇️ زمان ثبت نام نیمسال اول (مهر ماه)

علاقه مندان به شرکت در رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد می‌توانند در مهر ماه هر سال، اقدام به ثبت نام نمایند. همچنین اگر عزیزان از ثبت نام به هر دلیلی جا بمانند می‌توانند در مدت زمان تمدید، ثبت نام خود را انجام دهند.

زمان ثبت نام رشته روانشناسی دانشگاه آزاد به شرح زیر می‌باشد:

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر ماه 
مقطع زمان ثبت نام تمدید مهلت
کارشناسی ناپیوسته ۹ الی ۲۲ تیر ماه تا ۸ مرداد ماه و تا ۳۰ مرداد
کاردانی پیوسته ۲۶ تیر الی ۸ مرداد ماه
کارشناسی پیوسته ۱۴ الی ۳۰ مرداد ماه تا ۵ شهریور ماه و تا ۱۵ شهریور ماه
کاردانی ناپیوسته

❇️ زمان ثبت نام نیمسال دوم (بهمن ماه)

اصولا طبق سال‌های گذشته ثبت نام دوره بهمن ماه در ماه آذر می‌باشد و داوطلبین می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد اقدام به ثبت نام نمایند.

لذا داوطلبان باید به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه نموده و وضعیت خود را از نظر دارا بودن شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بررسی نموده و سپس نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

برای آشنایی با بهترین دانشگاه رشته روانشناسی با ما همراه باشید.

 

نحوه ثبت نام روانشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد

ثبت نام در رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد هر ساله به شکل آنلاین و از طریق سایت دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی azmoon.org انجام می‌گیرد. روند ثبت نام در نیمسال اول و دوم دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که تمایل به ثبت نام بدون آزمون دارند، متفاوت است. داوطلبان ثبت نام در نیمسال اول (مهر ماه)، می‌بایست به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی اقدام نمایند ولی داوطلبانی که تمایل به نام نویسی در نیمسال دوم (بهمن ماه) را دارند، می‌بایست به صورت حضوری مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند. در ادامه مراحل ثبت نام اینترنتی دانشگاه آزاد را ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

1️⃣ در ابتدا وارد سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی به نشانی اینترنتی azmoon.org شوید و در صفحه اصلی بر روی لینک فعال “ثبت نام دوره‌های بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی با پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ – 1403” کلیک کنید.

 وارد شدن به سامانه برای دانشگاه های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور

 

2️⃣ در مرحله بعد بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک کنید. توجه داشته باشید که بدون خرید سریال و کارت اعتباری ثبت نام، اجازه ورود به سامانه نام نویسی بدون آزمون دانشگاه آزاد را نخواهید داشت. 

خرید کارت اعتباری برای ثبت نام در دانشگاه آزاد

3️⃣ برای خرید کارت اعتباری جهت ثبت نام در دانشگاه، بر روی دکمه “ادامه” کلیک نمایید.

خرید کارت اعتباری دانشگاه آزاد

4️⃣ در این مرحله دوره مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، به مرحله بعدی منتقل می‌شوید. (ثبت نام کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته نیز به این لیست اضافه شد و امکان ثبت نام در این مقاطع نیز در زمان تعیین شده وجود خواهد داشت.)

 انتخاب دوره دانشگاه های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور

5️⃣ پس از انتخاب دوره مربوطه، با کلیک بر روی گزینه “بلی” تمایل خود را جهت ادامه مراحل ثبت نام اعلام کنید.

 تایید دوره در دانشگاه های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور

6️⃣ در مرحله بعدی باید داوطلب تمامی اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه وارد کرده و در نهایت بر روی کلید “ثبت اطلاعات و نهایی نمودن خرید” کلیک نماید.

 ثبت اطلاعات جهت نهایی نمودن خرید کارت اعتباری

7️⃣ در مرحله بعدی، وارد صفحه پرداخت خواهید شد. در این مرحله اطلاعات بانکی خواسته شده را وارد کرده و هزینه ثبت نام را پرداخت نمایید.

پرداخت هزینه کارت اعتباری دانشگاه آزاد بدون کنکور

8️⃣ پس از پرداخت هزینه ثبت نام، سیستم به شما یک شناسه پرداخت ارائه خواهد داد. داوطلب باید آن شناسه را یادداشت کند چرا که باید از آن برای شروع ثبت نام خود استفاده کند. سپس مجددا به مرحله دوم بازگردید و بر روی لینک “ثبت نام”  کلیک نمایید.

9️⃣ در گام بعد، پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده از جمله شماره سریال اعتباری خریداری شده، بر روی گزینه “ورود به ثبت نام” کلیک کنید.

پس از تکمیل کردن مراحل فوق، ثبت رشته‌های مورد نظر شما آغاز خواهد شد. در این مرحله با وارد کردن کد رشته محل‌های مورد نظر در فرم انتخاب رشته می‌توانید بر روی گزینه “جستجو” کلیک کرده تا رشته و دانشگاه مورد نظر را جستجو کنید. سپس دکمه “تایید” را بفشارید تا رشته‌ها ثبت شوند؛ به همین ترتیب می‌توان انتخاب‌های بعدی را نیز وارد و ثبت نمود.

پس از پایان تمام مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که در زمان اعلام نتایج مورد نیاز شما خواهد بود. حتما آن کد را یادداشت نمایید. توجه داشته باشید که حتما پس از طی تمامی مراحل فوق و به منظور ذخیره اطلاعات وارد شده، بر روی عبارت “تایید نهایی” کلیک نمایید.

 

بدون کنکور پزشک شوید

بدون کنکور پزشک شوید

 

دانشگاه‌های پذیرنده روانشناسی در دوره بدون کنکور 

تمامی داوطلبان مایل به تحصیل در رشته روانشناسی بدون کنکور بعد از شنیدن نظرات در مورد رشته روانشناسی و گرفتن تصمیم جدی جهت ادامه تحصیل در آن مایل به شناخت دانشگاه‌های آزاد و سراسری پذیرنده این رشته هستند. از این رو در این قسمت از مقاله به بیان دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته روانشناسی بدون آزمون می‌پردازیم. این دانشگاه‌ها عبارتند از:

دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه پیام نور موسسات غیر انتفاعی
پردیس‌های مجازی پردیس‌های خود گردان دانشگاه‌های آزاد

اگر می‌خواهید با لیست کامل و موثق این دانشگاه‌ها آشنا شوید، با مشاوران و کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

دانشگاه‌های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور

دانشگاه‌های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور با ظرفیت پذیرش بالا و در واحدهای محتلف دانشجو می‌پذیرد.

🎓دانشگاه‌های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد:

برخی از دانشگاه‌های پذیرش رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

دانشگاه‌های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور 
واحد شبستر

 

واحد اهر

 

واحد خامنه

 

واحد عجب شیر

 

واحد یادگار امام شهر ری

 

واحد ملارد

 

واحد صباشهر

 

واحد میانه

 

واحد تهران مرکزی

 

واحد تهران جنوب

 

واحد اسلامشهر

 

واحد ارومیه

 

واحد بوشهر

 

واحد کرج

 

واحد نجف آباد

 

واحد خوراسگان

 

واحد ایلام

 

واحد مبارکه

 

واحد کاشان

 

واحد اردبیل

 

 

🔔 اطلاعیه 🔔

پذیرش در این دانشگاه‌ها در تمامی مقاطع کاردانی و کارشناسی صورت می‌گیرد که داوطلبین علاقه‌مند می‌توانند با مدرک نظام جدید و یا مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم در این دانشگاه‌ها ثبت نام نمایند.

🎓 دانشگاه‌های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور:

رشته روانشناسی بدون کنکور در دانشگاه‌های پیام نور نیز ارائه می‌شود و با توجه به اینکه شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه آزاد کمتر می‌باشد، داوطلبین بیشتری برای پیام نور وجود دارد. تعداد دانشگاه‌های پیام نور که رشته روانشناسی را ارائه می‌دهند، بسیار زیاد هستند که ما تعدادی از آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

 

دانشگاه‌های پذیرنده روانشناسی بدون کنکور دانشگاه پیام نور
 

واحد شبستر

 

واحد سراب واحد اصفهان
واحد تهران جنوب

 

واحد تهران شمال

 

واحد تهران شرق

 

واحد اسلامشهر

 

واحد گلپایگان

 

واحد خوی

 

درآمد رشته روانشناسی در ایران چقدر است؟

در این قسمت از مقاله به بررسی درآمد رشته روانشناسی در ایران خواهیم پرداخت. رشته روانشناسی نیز همچون سایر رشته‌ها در صورت برخورداری فرد از توانایی‌ها و مهارت‌های ضروری و کافی می‌تواند درآمد بسیار عالی داشته باشد. علاوه بر مهارت و تجربه، شهر و محل فعالیت نیز دارای اهمیت است. افرادی که در مناطق پر جمعیت و مراکز استان‌ها مشغول به کار هستند درآمد بیشتری را نیز نسبت به افرادی که در شهرستان‌ها مشغول به کار هستند، خواهند داشت.

همان‌طور که می‌بینید در واقع نمی‌توان درآمد رشته روانشناسی در ایران را به صورت دقیق مشخص کرد ولی می‌توان گفت که معمولا ما بین 3 الی 7 میلیون تومان در ماه خواهد بود و هرچه سازمان و شهر محل فعالیت بزرگ‌تر و پر جمعیت‌تر باشد و شخص تجربه، مهارت و دانش کافی داشته باشد، در آمد وی بیشتر از 7 میلیون خواهد بود. میزان درآمد رشته روانشناسی در ایران برای افراد خلاق و تلاش گر سقف و محدودیتی ندارد.

پس تا می‌توانید در طول دوران تحصیل در رشته روانشناسی بدون کنکور توانایی و تجربه کسب کنید تا بتوانید درآمد عالی از فعالیت در این رشته داشته باشید.

 

گرایش‌های رشته روانشناسی کدام‌ها هستند؟

رشته روانشناسی در دوره کارشناسی شامل هیچ گونه گرایشی برای داوطلب نمی‌باشد. اما گرایش‌های رشته روانشناسی در مقطع ارشد این رشته وجود دارند. برخی از این گرایش‌ها عبارتند از:

گرایش‌های رشته روانشناسی
روانشناسی عمومی روانشناسی بالینی روانشناسی بالینی کودک و نوجوان روانشناسی صنعتی و سازمانی
سنجش و اندازه گیری (روان سنجی) روانشناسی خانواده درمانی روانشناسی اسلامی (گرایش روانشناسی مثبت گرا) روانشناسی تربیتی
روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی روانشناسی شناختی

 

دانشگاه پیام نور دارای گرایش‌های متنوع تری در رشته روانشناسی نسبت به سایر دانشگاه‌ها می‌باشد که در این بخش از مقاله به بررسی گرایش‌های رشته روانشناسی خواهیم پرداخت. 

زیست روانشناسی، یکی از گرایش‌های رشته روانشناسی بدون کنکور است که بر روی نحوه تاثیر گذاری مغز و هادی‌های عصبی مغز، بر افکار و رفتارهای شخص تحقیق، مطالعه و درمان می‌کند. گرایش روانشناسی بالینی که در سایر دانشگاه‌ها نیز وجود دارد، بر روی درمان پیش بینی ناتوانی‌هایی از جمله عاطفی، هیجانی، اجتماعی و … مطالعه و فعالیت می‌کند.

گرایش روانشناسی کودکان استثنائی، در حوزه مرتبط با مسائل مربوط به درمان و پیشگیری کودکان تیز هوش، استثنایی، عقب مانده ذهنی، کم بینا و یا نابینا فعالیت می‌کنند.

در گرایش روانشناسی صنعتی و سازمان، اصول روانشناسی و نظریه‌های مختلف در سازمان‌ها پیاده‌سازی می‌شوند تا افزایش باروری در محیط کاری و شغلی اتفاق افتد. گرایش‌های دیگری نیز مانند روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی مدرسه و … از جمله زیر گروه‌های رشته روانشناسی به حساب می‌آیند که در دانشگاه‌های پیام نور، امکان تحصیل در این رشته‌ها برای تمامی داوطلبان، فراهم شده است. 

 

اخبار پیرامون رشته روانشناسی

دکتر غلامعلی افروز بیان کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر از دانشجویان فعلی رشته‌های مختلف روانشناسی در واحدهای دانشگاه آزاد و بیش از ۹۳ هزار نفر نیز در واحدهای دانشگاه پیام نور و عمدتا در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل‌‌اند. از بین دانشجویان رشته‌های مختلف روانشناسی در کشور، حدود ۳۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول‌ به تحصیل‌‌اند که از این بین نیز حدودا ۱۳ درصد یعنی ۶۵۰۰ نفر در رشته‌‌های مختلف مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

استاد ممتاز دانشگاه تهران با اشاره به قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، درباره شرایط دریافت پروانه فعالیت فارغ التحصیلان رشته‌های روانشناسی و مشاوره ادامه داد: مطابق با قانون این سازمان، برای اینکه کسی بتواند پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بگیرد باید حداقل مدرک فوق لیسانس روانشناسی یا مشاوره داشته باشد.

این حداقل به این معنا است که هم مدرک لیسانس و هم فوق لیسانس متقاضیان پروانه از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور باید روانشناسی یا مشاوره باشد. با این حال در زمان تصویب قانون و تاسیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، وزارت علوم قانونی داشت که فارغ التحصیلان تمام رشته‌های کارشناسی می‌توانند در کارشناسی ارشد رشته‌های روانشناسی شرکت کنند و از این رو بسیاری از افراد با کارشناسی غیر مرتبط برای مقطع کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی و یا مشاوره شرکت کردند و پس از فارغ التحصیلی متقاضی دریافت پروانه از سازمان نظام روانشاسی و مشاوره کشور شدند.

وی افزود: از همین رو است که اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مصوب کردند که تنها افرادی می‌توانند متقاضی دریافت پروانه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور شوند که حداقل در دو مقطع رشته روانشناسی و یا مشاوره تحصیل کرده باشند. این مصوبه بیش از یک سال است که در حال اجراست و به واسطه آن دارندگان مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و یا مشاوره که مدرک کارشناسی‌ آن‌ها غیر مرتبط است تنها در صورتی می‌توانند پروانه فعالیت دریافت کنند که دکترای روانشناسی یا مشاوره نیز داشته باشند.

 

پزشکی بدون کنکور

 

 

خلاصه مطلب

رشته روانشناسی همواره یکی از جذاب‌ترین رشته‌های دانشگاهی برای داوطلبین کنکور سراسری بوده است و سالانه بر تعداد متقاضیان آن افزوده می‌شود. از این رو در این مقاله به بررسی نحوه ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور  و نیز گرایش‌های رشته روانشناسی پرداختیم. همچنین شرایط لازم برای تحصیل در رشته روانشناسی را نیز مطرح کردیم تا پیش از ثبت نام، از دارا بودن شرایط ثبت نام اطمینان حاصل نمایید. در سایر بخش‌های مقاله به بررسی شرایط بازار کار و درآمد رشته روانشناسی در ایران پرداختیم تا علاقمندان به این رشته با آینده شغلی خود نیز مواجه شوند. اطلاعات بسیار ارزشمندی در این مقاله، به صورت جامع بررسی گردید و تمامی نکات مربوط به این رشته بیان گردید.

متقاضیان گرامی می‌توانند پس از مطالعه دقیق این مقاله در صورتی که با سوال و یا اشکالی مواجه شدند، با مشاوران و کارشناسان ما در ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس حاصل نمایند. همچنین می‌توانید برای ما کامنت بگذارید. کامنت شما در کوتاه ترین زمان ممکن از سوی متخصصان ایران تحصیل پاسخ داده خواهد شد. همچنین می‌توانید از همکاران ما بخواهید ضمن بررسی شرایط شما و سوابق تحصیلی‌تان، در دانشگاه مورد نظر برایتان ثبت نام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که می‌خواهند بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری در یک دانشگاه معتبر و بین‌المللی روانشناسی بخوانند، می‌توانند با تماس با شماره 02148810144 ضمن اطلاع از دانشگاه‌های پذیرنده این رشته در ترکیه و اتحادیه اروپا، روند ثبت نام خود در کالج ایران تحصیل را آغاز کرده و منابع درسی به زبان خارجی را دریافت کنند.

📥 برای دانلود فایل PDF متن مقاله کلیک کنید.📥 

3.7/5 - (23 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در کدام دانشگاه ها امکان تحصیل در رشته روانشناسی بدون کنکور برای من وجود دارد؟ 

امکان تحصیل در رشته روانشناسی بدون آزمون در دانشگاه های سراسری و آزاد برای شما وجود دارد.

درآمد رشته روانشناسی در ایران چقدر است؟

میزان درآمد شما از فعالیت در رشته روانشناسی در ایران، بستگی به سطح تجربه و توانایی های شما دارد.

گرایش های رشته روانشناسی شامل چه مواردی می شوند؟ 

رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی گرایشی را شامل نمی شود.

نظرات

477 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام رشته روانشناسی بدون کنکور ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo حسن گفت:

    سلام ،اگه بعدا بخوایم مرکز مشاوره تاسیس کنیم مهمه که چه دانشگاهی تحصیل کردیم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر و فقط مقاطع تحصیلی شما ملاک میباشد که حتما باید 2 مقطعی باشدمدرک تحصیلی شما

  2. Avatar photo امیداحمدی گفت:

    سلام اگه بخایم روانشناسی بدون کنکور بریم فقط تا لیسانس میتونیم بخونیم یعنی؟نمیشه‌دیگه ادامه تحصیل دادممنون میشم جواب بدین

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای ارشد باید در کنکور سراسری شرکت بفرمایید

  3. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام من ميخاستم بدونم با معدل کتبی ۸ معدل نهایی ۱۴/۷۹میتونم روانشناسی بدون کنکور اونم دولتی برم؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته روان شناسی در هیچ دانشگاه دولتی بدون کنکور ارایه نمیگردد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی 1403 + رشته ها و زمان

    داوطلبانی که علاقه‌مند به ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه دولتی هستند، باید در زمان‌های تعیین‌شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرش در این دانشگاه‌ها، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. متقاضیان بایستی توجه داشته باشند که ثبت‌نام در رشته‌های...
  • ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی

    ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ + شرایط، رشته ها | sanjesh

    ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی 1403 در دو نوبت ورودی مهر و بهمن ماه انجام می‌شود. داوطلبانی که علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بدون شرکت در آزمون سراسری هستند، باید با دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام...
  • ثبت نام دانشگاه دولتی شرط معدل

    ثبت نام دانشگاه دولتی شرط معدل 1403 + شرایط و رشته ها

    کسانی که قصد دارند در دانشگاه های دولتی بدون شرکت در کنکور سراسری ثبت نام کنند باید از ثبت نام دانشگاه دولتی شرط معدل اطلاع داشته باشند. هم چنین لازم است در مورد لیست رشته های شرط معدل دانشگاه دولتی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)