ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبان بسیاری به دنبال کسب رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور هستند. این رشته محبوبیت زیادی در میان متقاضیان همه رشته های نظری داشته و علاقه مندان خاص خود را دارد. در کنکور سال جاری رتبه و تراز آخرین نفر قبولی روانشناسی دانشگاه تهران نسبت به سال های گذشته تفاوت هایی داشته است که در ادامه به توضیح کامل آن ها می پردازیم.

 

 

جهت اطلاع از آخرین رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران در سال های جاری – کارنامه نفرات پذیرفته شده، اطلاع از بازار کار و آینده شغلی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

اهمیت اطلاع از رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران 

 

رتبه و تراز آخرین نفر قبولی روانشناسی دانشگاه تهران

رتبه و تراز آخرین نفر قبولی روانشناسی دانشگاه تهران

 

رشته روانشناسی از جمله رشته هایی است که علیرغم تصور عموم که فکر می کنند تنها مختص رشته انسانی است، در لیست زیر گروه های رشته تجربی و ریاضی نیز وجود دارد و دواطلبان هر سه گروه می توانند در صورت کسب رتبه لازم در دانشگاه وارد آن شوند. همین امر به همراه جذابیت و کاربردی آن باعث شده است که هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان این رشته را در لیست انتخاب های خود قرار دهند. البته ظرفیت های پذیرش مسلما متفاوت خواهد بود.

حال متقاضیان مانند تمام رشته های دیگر به دنبال قبولی در یک دانشگاه با رتبه علمی خوب هستند که بتوانند آموزش و مدرکی با کیفیت بالا داشته باشند. در این میان دانشگاه تهران که به عنوان یکی از دانشگاه های سطح یک رشته روانشناسی شناخته شده است، هدف بسیاری از متقاضیان است و می خواهند بدانند که رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران در چه حد و میزانی است و ظرفیت پذیرش این دانشگاه در رشته روانشناسی چگونه است؟.

دلیل اهمیت این امر آن است که متقاضی با توجه رتبه لازم می تواند نه تنها در دوران مطالعه کنکور برنامه ریزی درستی داشته باشد، بلکه در زمان انتخاب رشته نیز بداند تا چه حدی احتمال قبولی وی وجود دارد. بنابراین در اولویت بندی رشته ها نیز دچار سردگمی نخواهد 

 

 

بهترین روش اطلاع از رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران بررسی کارنامه ها و رتبه های افراد پذیرفته شده سال های قبل است

 

 

رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران در گرایش های مختلف

رشته روانشناسی دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. همچنین می توان گرایش های مختلف این رشته اعم از روانشناسی عمومی، روانشناسی و آموزش کوکان استثنایی، روانشناسی سلامت، روانشناسی تربیتی، سنجش و اندازه گیری، روانشناسی بالینی، علوم تربیتی، علوم شناختی، مدیریت آموزشی و برنامه ریزی آموزشی را در این دانشگاه ادامه داد.

ممکن است شما هم به این فکر افتاده باشید که آیا قبولی رشته روانشناسی دانشگاه تهران بدون کنکور هم امکانپذیر است؟ این رشته در چه مقاطعی ارائه می شود؟ چه گرایش هایی در دانشگاه تهران تدریس می شود؟ میزان شهریه در پردیس دانشگاه تهران برای سال جاری چقدر خواهد بود؟ و سوالات بسیار دیگری که در مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته ایران تحصیل به همه آن ها با دقت بالا پاسخ داده می شود و هر گونه ابهامی از سوی داوطلبان عزیز رفع خواهد شد.

 

 

رتبه و تراز آخرین نفر قبولی روانشناسی دانشگاه تهران

 

رتبه و تراز آخرین نفر قبولی روانشناسی دانشگاه تهران

رتبه و تراز آخرین نفر قبولی روانشناسی دانشگاه تهران

 

 

حقیقت این است که رتبه و تراز آخرین نفر قبولی روانشناسی دانشگاه تهران در سال های اخیر در کنکور انسانی، ریاضی و تجربی بالاتر رفته است، چرا که طبق اعلام معاونت وزارت علوم این دانشگاه رتبه اول را در رشته روانشناسی دارا می باشد و از کیفیت بالایی برخوردار است. بهترین راه برای اینکه بدانیم با چه رتبه ایی می توان به این دانشگاه وارد شد، بررسی و مشاهده چند نمونه کارنامه از پذیرفته شدگان سال های قبل است که در ادامه خواهیم دید.

 

 

رشته:  روانشناسی سال تحصیلی: 1398
نوع دوره : روزانه سهمیه قبولی: منطقه 1
رتبه در سهمیه:  296 رتبه کشوری:599
تراز: 10650
ریاضی:  87 ادبیات فارسی:  47
اقتصاد:   91 عربی:  86
ادبیات تخصصی:  55 معارف:  50
عربی تخصصی:  74 زبان  انگلیسی:  62
تاریخ و جغرافیا:  45

 

 

رشته:  روانشناسی سال تحصیلی: 1396
نوع دوره : روزانه سهمیه قبولی: منطقه 3
رتبه در سهمیه:  53 رتبه کشوری: 428
تراز: 0
ریاضی:  54 ادبیات فارسی:  46
اقتصاد: 84 عربی:  88
ادبیات تخصصی:  74 معارف: 70
عربی تخصصی:  78 زبان  انگلیسی:  85
تاریخ و جغرافیا:  52

 

 

رشته:  روانشناسی سال تحصیلی: 1396
نوع دوره : روزانه سهمیه قبولی: منطقه 3
رتبه در سهمیه:  56 رتبه کشوری:446
تراز: 0
ریاضی:  57 ادبیات فارسی:  54
اقتصاد:  100 عربی:  63
ادبیات تخصصی:  64 معارف:  74
عربی تخصصی:  63 زبان  انگلیسی:  65
تاریخ و جغرافیا:   43

 

 

رشته:  روانشناسی سال تحصیلی: 1396
نوع دوره : روزانه سهمیه قبولی: منطقه 3
رتبه در سهمیه:  74 رتبه کشوری:566
تراز:  0
ریاضی:  63 ادبیات فارسی:  74
اقتصاد:  96 عربی:  63
ادبیات تخصصی:  75 معارف:   56
عربی تخصصی:  63 زبان  انگلیسی:  41
تاریخ و جغرافیا:   74

 

 

رشته:  روانشناسی سال تحصیلی: 1397
نوع دوره : روزانه سهمیه قبولی: منطقه 1
رتبه در سهمیه:  240 رتبه کشوری:  472
تراز: 10604
ریاضی:   59 ادبیات فارسی: 37
اقتصاد:  64 عربی:  59
ادبیات تخصصی: 68 معارف:  47
عربی تخصصی:  74 زبان  انگلیسی:  31
تاریخ و جغرافیا:  48

 

 

رشته:  روانشناسی سال تحصیلی: 1397
نوع دوره : روزانه سهمیه قبولی: منطقه 3
رتبه در سهمیه:  21 رتبه کشوری: 182
تراز:  11148
ریاضی:  50 ادبیات فارسی: 74
اقتصاد:  72 عربی:  76
ادبیات تخصصی:  59 معارف:  82
عربی تخصصی:  89 زبان  انگلیسی:  46
تاریخ و جغرافیا:  55

 

 

رشته:  روانشناسی سال تحصیلی: 1398
نوع دوره : روزانه سهمیه قبولی: منطقه 1
رتبه در سهمیه: 21 رتبه کشوری:  32
تراز:  12095
ریاضی: 87 ادبیات فارسی:  79
اقتصاد:  76 عربی:  83
ادبیات تخصصی:  84 معارف:  100
عربی تخصصی:  87 زبان  انگلیسی:  88
تاریخ و جغرافیا:  90

 

 

قبولی در رشته روانشناسی تجربی و ریاضی دانشگاه تهران

همانطور که گفته شد داوطلبان رشته ریاضی و تجربی نیز می توانند به رشته روانشناسی وارد شوند. تراز آخرین نفر قبولی روانشناسی دانشگاه تهران در هر کدام از این گروه ها متفاوت است. برای مثال در کنکور 99  آخرین رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران در گروه تجربی در منطقه 1، حدود 2600 و در منطقه 2، حوالی 3800 بوده است. البته این رتبه ها به دوره روزانه مربوط می شود.

با این حال در دانشگاه آزاد تراز سهمیه آخرین نفر قبولی در محدوده 4000 تا 6000 می باشد. پس همانطور که متوجه شدید سهمیه ها، نوع دانشگاه و میزان ظرفیت می تواند در رتبه لازم جهت قبولی تاثیر گذار باشد.

البته این رتبه ها در رشته ریاضی متفاوت بوده و برای سال ۱۴۰۳ نیز تغییراتی خواهد داشت. در این گروه ظرفیت ها نسبت به روانشناسی رشته انسانی نسبتا کمتر است که برای اطلاع دقیق از این رتبه های لازم می توانید از مشاوره روانشناسی آنلاین رایگان بهره ببرید.

 

تفاوت گرایش های رشته روانشناسی دانشگاه تهران

رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی و ارشد به گرایش ها و شاخه های مختلفی تقسیم بندی می شود که هر کدام دارای واحدهای درسی، محتوا و کاربردهای متفاوتی هستند. همچنین رتبه و تراز آخرین نفر قبولی روانشناسی دانشگاه تهران در هر کدام از این گرایش ها متفاوت است. برای مثال چند نوع از این رشته ها را مورد بررسی قرار می دهیم

روانشناسی عمومی: این رشته به مطالعه ریشه یابی رفتارهای انسانی، کاربرد این علم در حوزه آموزش و پروش، تشخیص کودکان عادی و استثنایی و سایر مسائل مربوط به روح و روان و اجتماع می پردازد.

روانشناسی بالینی: روانشناسان این حوزه به مطالعه و بررسی رفتارهای ناهنجار، معالجه و تغییر آن ها و همچنین پیشگیری می پردازد. فارغ  التحصیلان به طور معمول در مراکز درمانی به تحقیق و پژوهش می پردازند.

روانشناسی کودکان استثنایی: افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند به مطالعه و مسائلی که به کودکان تیزهوش، عقب افتاده، ناتوان جسمی و ذهنی، نابینا و کم بینا می پردازند.

مشاوره و راهنمایی: تفاوت رشته روانشناسی و مشاوره در برخی جزئیات و واحدهای درسی است.

 

 

رشته های کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران در مقطع ارشد نیز در رشته روانشناسی دانشجو می پذیرد. لیست رشته ارشد روانشناسی این دانشگاه عبارتند از تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، آموزش بزرگسالان، تحقیقات آموزشی، روانشناسی بالینی، علوم تربیتی – برنامه ریزی درسی، روانشناسی تربیتی.

علاقه مندانی که متمایلند این رشته را در این دانشگاه ادامه دهند، بایستی پس از اعلام نتایج آزمون کنکور ارشد در صورت داشتن کسب رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران انتخاب رشته نمایند. البته توصیه می شود قبل از این انتخاب در مورد مایت رشته مورد اطلاعات کافی را جمع آوری نمایید. 

 

بازار کار رشته روانشناسی دانشگاه تهران

مشاغلی که فارغ التحصیلان روانشناسی می توانند در آن ها مشغول به کار شوند، بسته به گرایش های مختلف متفاوت است. برای مثال بازار کار چند گرایش را در زیر ذکر می کنیم.

  1. روانشناسی تربیتی: کارشناسان روانشناسی تربیتی می توانند به عنوان معلم یا کارمند آموزش و پرورش، استاد دانشگاه و مهد کودک استخدام شوند. همچنین ایجاد موسسه و یا مرکز مشاوره تحصیلی نیز برای این افراد امکانپذیر است.
  2. روانشناسی بالینی: حوزه هایی که می توانند در آن ها فعالیت نمایند بسیار گسترده است. به عنوان مثال، روانشناسن بالینی در مراکز ترک اعتیاد، کلینیک های مشاوره، مراکز بهزیستی، فعالیت در کانون های اصلاح و تربیت، مشاور یا معلم مدرسه و یا تاسسی مهد کودک و خانه سالمندان از جمله شغل های پیش روی فارغ التحصیلان این رشته است.
  3. گرایش سنجش و اندازه گیری: دانش اآموختگان این رشته به اندازه گیری و آمارگیری شاخصه ها و خصوصیات انسانی می پردازند. مشاغل این حوزه عبارتند از مشاور شغلی، استاد دانشگاه، پژوهشگر، و روانشناس.

 

رتبه قبولی منطقه 2 روانشناسی دانشگاه تهران

همانطور که می دانید در کارنامه کنکور به هر یک سهمیه ها رتبه ایی اختصاص داده می شود. برای مثال، آخرین رتبه سهمیه منطقه یک با منطقه 3 تفاوت دارد. اما داواطلبانی که در سهمیه منطقه 2 به دنبال رتبه قبولی وانشناسی دانشگاه تهران هستند، می توانند در جدول زیر برخی از رتبه های پذیرفته شده در کنکور سال 96-97 را مشاهده نمایند

منطقه 2 117 147 178 411 195

 

البته این رتبه ها مربوط به پذیرش در دوره روزانه کارشناسی روانشناسی این دانشگاه بود و مطمئنا برای دوره های شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد متفاوت است. 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران پرداخته شد و چند کارنامه برای نمونه آورده شد. چنانچه شما نیز قصد دارید در مورد رتبه و تراز آخرین نفر قبولی رشته های با آزمون و بدون آزمون روانشناسی دانشگاه تهران در مقاطع مختلف آگاهی یابید می توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت هشت صبح تا 12 شب از طریق شماره های مندرج در دفترچه با مشاورین ما تماس گرفته و هر گونه سوال خود را مطرح فرمایید.

 

جهت دریافت مشاوره قبولی و کسب درصدهای لازم رشته روانشناسی دانشگاه تهران – ظرفیت پذیرش هر گرایش و شرایط بدون آزمون با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

زمان ثبت نام ارشد روانشناسی بدون کنکور 

دریافت راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته انسانی کنکور 

رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران

3.7/5 - (14 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آخرین رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران در رشته تجربی چه رتبه ایی است؟

بسته به ظرفیت اعلام شده از سوی این دانشگاه و همچنین نوع سهمیه در هر سال متفاوت است.

با چه رتبه ایی می توان رشته روانشناسی بالینی دانشگاه تهران قبول شد؟

رتبه و تراز آخرین نفر قبولی روانشناسی دانشگاه تهران برای گرایش های مختلف در این مقاله آمده است.

تراز آخرین نفر قبولی روانشناسی ریاضی دانشگاه تهران در چه حدودی است؟

معمولا ظرفیت های پذیرش روانشناسی ریاضی کمتر است. بنابراین برای اطلاع بیشتر می توانید با مشاورین ما در ایران تحصیل تماس بگیرید.

به چه رتبه ایی می توان روانشناسی عمومی دانشگاه تهران قبول شد؟

رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران امسال در گرایش های مختلف روانشناسی انسانی به طور میانگین زیر ششصد بوده اند.

 

 

 

 

نظرات

34 دیدگاه دربارهٔ «رتبه قبولی روانشناسی دانشگاه تهران»

  1. Avatar photo دلارا گفت:

    سلام وقت بخیر من سال آخر دبیرستانم رشتم انسانیه میخام برا کنکور روانشناسی دانشگاه تهران قبول شم باید دید چه درسایی رو بالا بزنم چه کتابهایی بخونم برا کنکور تا روانشناسی تهران بیارم

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بر اساس درصد قبولی سالهای پیش و کارنامه های قبولی میتوانید اهمیت دروس را ببینید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور انسانی

    بانک سوالات کنکور انسانی

    پیش از کنکور ، حتما برای یک بارهم که شده بانک سوالات کنکور انسانی را مطالعه نمایید. با توجه به اینکه بسیاری از سوالات کنکور هر ساله مشابه سال‌های قبل می‌باشند، لذا دانلود رایگان سوالات و پاسخنامه ۲۰ سال کنکور...
  • زیرگروه های رشته انسانی

    زیرگروه های رشته انسانی و ضرایب دروس کنکور انسانی

    زیر گروه های رشته انسانی همچون دیگر رشته ها می باشد که در دفترچه ثبت نام کنکور ذکر می گردند. این زیرگروه ها هر کدام شامل مجموعه ای از رشته های تحصیلی هستند که داوطلب پس از اعلام نتایج کنکور...
  • راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته انسانی کنکور

    راهنما جامع انتخاب رشته کنکور انسانی ۱۴۰۳ + نکات مهم | ایران تحصیل

    مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی برای هر فرد داوطلب و متقاضی انتخاب رشته از میان رشته‌های این گروه آزمایشی امری ضروری و مهم به نظر می‌رسد. در واقع هر فرد داوطلب یا دانش‌آموز برای انتخاب رشته کنکور انسانی به مشاوره...
تماس با مشاور