ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنمای معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۱ اسفند ۱۴۰۱
معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا از روند و مراحل معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم ۱۴۰۳ آگاهی دارید؟ شرایط لازم برای تائید مدرک تحصیلی مورد نظر برای معادل سازی چیست؟ چه تفاوتی بین ارزشیابی مدارک مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد؟ دانش آموختگان عزیزی که در یکی از دانشگاه ها و موسسات خارج از کشور مدرک تحصیلی اخذ کرده و قصد معادل سازی دارند، در این مقاله می توانند راهنمای معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم را مطالعه نمایید.

همچنین، چنانچه در مورد نحوه تشکیل پرونده، اطلاع از شرایط خاص، زمان دریافت نتیجه درخواست ارزشیابی و تمامی جوانب معادل سازی مدرک تحصیلی خود با سوال یا ابهامی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید و پاسخ های لازم را در اسرع وقت دریافت نمایید.

 

 

چنانچه در مورد مراحل، هزینه و مدارک معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم، می توانید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

تعریفی از معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم 

 

تعریفی از معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم 

 

برای افرادی که در دانشگاه های خارجی تحصیل نموده و به دلایل مختلفی قصد استفاده از آن در داخل کشور را دارند، تبدیل مدرک اخذ شده به مدارک مورد تائید وزارت علوم بسیار مهم است. این فرایند معادل سازی نام دارد و هدف از آن تطبیق و تعیین ارزش علمی مدرک صادر شده بر اساس معیارها و قوانین تحصیلی داخل کشور است.

معادل سازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی توسط وزارت  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معادل سازی رشته های غیر پزشکی از طریق کمیسیون های تخصصی وزارت علوم صورت می گیرد. برای این منظور ضوابط ارزشیابی در نظر گرفته شده است.

بدین ترتیب، چنانچه مدارک تحصیلی پس از ارزیابی کمیسیون های  تخصصی مورد ارزشیابی قرار گرفت، و تطابق آن ها با مصوبات شورای ارزشیابی مدارک تحصیلی مورد تایید قرار گرفت، همطرازی مدرک تحصیلی به انجام می رسد. در ادامه با نحوه و شرایط معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم بیشتر آشنا خواهیم شد. 

 

 

اگر می خواهید از میزان اعتبار مدرک معادل چقدر است؟ مطلع شوید، وارد لینک شوید

 

 

شرایط عمومی معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم

بر اساس قوانین و آیین نامه ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشگاه های خارج از کشور، ارزشیابی یا همان تعیین و تطبیق ارزش علمی مدارک تحصیلی صادر شده از دانشگاه های خارجی با مقاطع تحصیلی داخل کشور مستلزم داشتن یک سری شرایط عمومی است تا به تائید شورای برسد.

 

  •  مدارک تحصیلی صادر شده در دوره های غیر حضوری دانشگاه های خارج از کشور در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به هیچ وجه قابل ارزشیابی نخواهد بود.

 

  •  مدارک تحصیلی دریافت شده می بایست حتماً از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم باشد، در غیر این صورت قابل معادل سازی نمی باشد.

 

  •  مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا که در دانشگاه ها یا موسسات با سطح پایین اخذ شده‌اند قابل ارزیابی و بررسی نمی باشند.

 

  •  معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم تنها بر اساس مقاطعی خواهد بود که در کشور وجود دارد. مانند، مقطع  کاردانی،  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا 

 

  • بررسی و ارزشیابی برای مدارک تحصیلی افرادی که مدرک آنها تنها دارای ارزش استخدامی یا معادل است، امکان پذیر نمی باشد. حتی اگر در موسسات معتبر ادامه تحصیل داده و مدرک بالاتری را اخذ نموده باشند.

 

  • مدارک تحصیلی که در ارتباط با رشته زبان و ادبیات فارسی هستند تنها در صورتی قابل ارزیابی خواهند بود که در یکی از موسسات معتبر خارجی در مقطع کاردانی و کارشناسی ارشد اخذ شده باشد. مدرک دوره دکترای اینگونه رشته ها قابل ارزشیابی نیست.

 

  •  مدت اقامت فرد متقاضی در کشور محل تحصیل می بایست مطابق با قوانین و روابط مربوط باشد. برای مثال در جدول زیر می توانید مدت مجاز اقامت برای هر کدام از مقاطع تحصیلی را مشاهده فرمایید.

 

  • مدرک تحصیلی اخذ شده در دوره های حضوری برای همه مقاطع قابل ارزشیابی است، ولی دوره های غیر حضوری تنها برای مقطع دکتری مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

دوره تحصیلی طول دوره تحصیلی حداقل مدت اقامت مجاز برای تحصیلات حضوری حداقل مدت اقامت مجاز برای

تحصیلات نیمه‌حضوری

دکتری 36 – 48 ماه 24 ماه 14 ماه

 

کارشناسی‌ارشد پنج ساله 60 ماه 36 ماه ـــــ

 

کارشناسی‌ارشد دوساله 24 ماه 12 ماه ـــــ

 

کارشناسی‌ارشد یکساله 12 ماه 9 ماه ـــــ

 

کارشناسی چهارساله 48 ماه 30 ماه ـــــ

 

کارشناسی سه ساله 36 ماه 23 ماه ـــــ

 

کاردانی 24 ماه 16 ماه ـــــ

 

 

 

به منظور آگاهی از مراحل معادل‌سازی مدرک تحصیلی چیست؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

راهنمای معادل سازی مدرک کاردانی

 همانطور که اشاره شد ارزشیابی مدارک مقطع کاردانی تنها برای دوره‌های حضوری که در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم شده‌اند، امکانپذیر است. بر این اساس می توان شرایط معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم را برای این مقطع به شرح زیر وی بیان کرد.

 

  • چنانچه مدرک تحصیلی اخذه شده کاردانی در یکی از موسسات عالی با رتبه بندی ممتاز، خوب و یا متوسط، پس از بررسی های لازم مورد تایید کمیسیون تخصصی ارزشیابی قرار گیرد ارزشنامه مربوطه صادر می گردد.

 

  •  اگر مدرک تحصیلی کاردانی توسط یکی از موسسات ضعیف  صادر شده باشد،  کمیسیون تخصصی ارزشیابی بایستی آن را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند. 

 

 

جهت آشنایی با بهترین رشته های مهندسی برای اپلای 2022 وارد لینک شوید

 

 

  معادل سازی مدرک تحصیلی کارشناسی

 می توان گفت که تعداد بسیاری از از متقاضیان معادل سازی  مدرک دانشگاهی به دوره کارشناسی اختصاص دارد. به همین دلیل، آگاهی از شرایط ارزشیابی این دوره بسیار اهمیت دارد. در زیر می توانید شرایط مربوطه را مطالعه فرمایید.

 

  • مدارک تحصیلی که در یکی از موسسات ممتاز و خوب شده باشد، تنها در صورت داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله یا پیش دانشگاهی معتبر امکان پذیر خواهد بود. توجه داشته باشید که معدل کسر شده دیپلم یا پیش دانشگاهی بایستی حداقل ۱۴ و یا همتراز آن باشد. همچنین سازگاری رشته تحصیلی دانش آموخته با رشته تحصیلی دبیرستانی و پیش دانشگاهی او الزامی است.

 

  •  اگر  متقاضی یکی از شرایط ذکر شده در بالا را نداشته باشد تنها در صورت شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد رشته های مرتبط و و اخذ حداقل ۸۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، یا شرکت در آزمون های کتبی ارزشیابی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

برای مقایسه اعتبار مدرک دانشگاه ها  بر روی لینک کلیک کنید

 

 

 شرایط معادل سازی مدرک کارشناسی ارشد

 

 شرایط معادل سازی مدرک کارشناسی ارشد

 

بر اساس راهنمای معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم، شرایط ارزشیابی کارشناسی ارشد به شرح زیر می باشد.

 

  • برای اینکه مدارک تحصیلی داوطلبانی که از موسسات ممتاز و خوب مورد ارزشیابی قرار بگیرد، لازم است مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های معتبر داخلی یا موسسات گروه های ممتاز خوب اخذ کرده باشد.

 

  • اگر اگر متقاضی مدرک تحصیلی خود را از یک موسسه متوسط دریافت نموده باشند، بایستی علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی معتبر از دانشگاه های داخلی موسسات دوره های ممتاز و خوب، از شرایط زیر برخوردار باشند.
  1. رشته تحصیلی کارشناسی ارشد  با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی مرتبط باشد.
  2.  معدل کل اخذ شده در دوره کارشناسی نباید  می بایست حداقل ۱۴ و یا معادل آن باشد.
  3.  اگر متقاضی سرایت ذکر شده  و یک و دو را نداشته باشد،  کمیسیون ارزشیابی بایستی توانمندی های علمی، پژوهشی و حرفه ای شخص را  از طریق آزمون، مصاحبه علمی یا ارائه مقاله علمی پژوهشی مورد بررسی و تایید قرار دهد. د

 

 

به منظور آشنایی با آیین نامه تطبیق واحد وزارت علوم وارد لینک شوید

 

 

شرایط معادل سازی مدرک دکترا وزارت علوم

 در توضیحات بالا ذکر کردیم که علاوه بر مدارک کسب شده در دوره های حضوری، معادل سازی مدارک تحصیلی اخذ شده مقطع دکتری دوره های غیر حضوری نیز تحت شرایط خاصی مورد ارزیابی قرار می گیرد. در زیر هر دو شرایط  دوره های حضوری و غیرحضوری را ارائه خواهیم داد.

 

شرایط ارزشیابی مطب دکتر دوره های حضوری

 

  • مدارک تحصیلی مقطع دکترا موسسات ممتاز و خوب دریافت شده باشد تنها به شرط برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد صادر شده است دانشگاه های  معتبر داخل موسسات خارجی مورد تایید وزارت علوم ارزشیابی می شوند.
  •  مدارک تحصیلی  که از موسسات متوسط  اخذ شده باشند در صورت داشتن  زیر قابل ارزیابی خواهند بود.
  1.  برخورداری از مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد  یکی از دانشگاه های معتبر داخلی یا انرژی مورد تایید وزارت علوم.
  2. برخورداری صالح ابی به تایید متخصصان کمیسیون ارزشیابی که به واسطه برگزاری جلسه ارزیابی رسانه راز می شود.

 

 شرایط ارزشیابی مدرک مقطع دکترا نیمه حضوری

 

  • تنها مدارک دکتر دوره های نیمه حضوری از بسیاری می شوند که در یکی از موسسات ممتاز  خوب اخذ شده باشند.
  •  اگر  متقاضی مدرک دکتری بعد از تصویب آیین‌نامه مربوطه  در دوره های غیر حضوری  شروع به تحصیل کرده باشد تنها در صورتی بررسی و ارزشیابی می شود که در یکی از دانشگاه های ممتاز و خوب تحصیل کرده و رشته وی با تحصیلات قبلی مرتبط باشد.  توصیه می شود که اگر در دوره های نیمه حضوری تحصیل میکنیم استاد راهنمای دوم داخلی اعضای هیئت علمی مجاز به داشتن دانشجوی دکترا هستند استفاده کنید

 

 

 

برای آگاهی از تطبیق واحد یعنی چه؟  وارد لینک شوید

 

 

مراحل معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم

تشکیل پرونده برای معادل سازی مدارک تحصیلی وزارت علوم در سال های اخیر به صورت اینترنتی شده و متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری ندارند. البته در موارد محدودی که از فرد خواسته می شود تا به اداره مربوطه مراجعه نماید. بر این اساس، اشخاصی که مدرک تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه های خارج از کشور اخذ نموده و قصد معادل سازی دارند، لازم است تا برای تشکیل پرونده، مراحل ارزشیابی را طریق سامانه سجاد پیگیری کنند.

بدین مفهوم که با وارد نمودن آدرس اینترنتی portal.saorg.ir به صفحه اصلی پورتال سامانه سجاد وارد شده و بعد از انجام ثبت نام بر روی منوی خدمات سامانه کلیک نمایند. در این بخش اقدامات لازم جهت ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی صورت می گیرد. لازم به ذکر است که این ارزشیابی مستلزم پرداخت هزینه می باشد. میزان هزینه برای متفاوت بوده و متقاضی بایستی مطابق با مقطع مورد نظر خود مبلغ مربوطه را از طریق درگاه الکترونیک واریز نماید.

نکته مهم که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند این است که قبل از از نام نویسی در سامانه مذکور حتماً شرایط تایید اعتبار دانشگاه تحصیل و تطابق مدارک تحصیلی افزود را با آیین نامه های موجود  مطالعه کرده و در صورت احراز اعتبار و شرایط مربوطه هزینه را پرداخت کنند. چراکه هزینه های پرداخت شده  جهت ارزشیابی به هیچ  وجه عودت داده نمی شود. 

 

 

به منظور آگاهی از موارد ممنوعیت شرکت در کنکور وارد لینک شوید

 

 

روند تایید مدارک داخل کشور برای ترجمه

حال که با مراحل معادل سازی مدرک تحصیلی وزارت علوم آشنا شدیم، بهتر است در مورد نحوه ترجمه مدارک دانش آموختگان داخل کشور نیز اطلاعاتی کسب کنیم. به طور خلاصه مراحل لازم برای انجام این کار به شرح زیر می باشد.

 

  • ارائه درخواست برای ترجمه مدارک
  •  بررسی میزان اعتبار و مورد تایید بودن گواهی توسط کمیسیون‌های  مربوطه
  •  تحویل به کارشناس
  •  دریافت سوابق از بایگانی
  •  بررسی کارشناس
  •  اگر پرونده کامل باشد بایستی برای مهر ترجمه باعث اقدام کرد.  در هر صورت  می بایست جهت رفع  نواقض با دانشگاه یا سازمان سنجش مکاتبه شود.
  •  مراجعه به اداره کل امور دانشجویان داخل کشور 

برای ورود به سامانه تاییدیه مدرک تحصیلی با ما همراه باشید.

 

مراحل رسیدگی به درخواست ارزشیابی معادل سازی مدرک تحصیلی

  • پس از اینکه مدرک تحصیلی دانش آموختگان به اداره کل ارسال شد، از نظر تطبیق اقامت دانشجو مورد بررسی قرار خواهد گرفت. چنانچه نقصی وجود نداشته باشد جهت تعیین مراحل ارزشیابی  پرونده تشکیل می شود.

 

  • اداره مربوطه موظف است تا حداکثر یک ماه پس از دریافت مدارک دانش آموختگان کمیسیون تخصصی ذیربط را تشکیل دهد.

 

  •  ارائه اصل و کپی همه مدارک خواسته شده در آیین نامه مربوطه همراه با مهر های معتبر مراکز صادر کننده جهت ارزشیابی مدارک تحصیلی الزامی است.

 

  •  مدارک تحصیلی خارجی همه دانش آموختگان می بایست در سامانه وزارت امور خارجه بارگذاری و تایید شود.

 

  • داشتن مهر و تایید نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای رعایت تشریفات اداری لازم است و به منزله قبولی مدرک متقاضی نخواهد بود.

 

  •  داوطلب موظف است که هزینه‌های مربوط به ارزشیابی مدرک تحصیلی را پرداخت کند.

 

  •  اصل ارزشنامه در صورت امضای تعهد نامه توسط دانش آموخته مبنی بر اعلام موافقت کتبی و رای کمیسیون های ارزشیابی مدارک نیازمند واریز وجه تمبر و هزینه‌های مربوطه می باشد. پرورش

 

 

جهت اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد وارد لینک شوید

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا راهنمای معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم  را برای مقاطع مختلف توصیح دهیم و قوانین مربوطه را مورد بررسی قرار دادیم.

با توجه به آنکه در سال های اخیر ضوابط آیین نامه مربوطه دچار تغییراتی شده و بندهای مختلفی از آن کم یا به آن اضافه گشته است، احتمال دارد که متقاضیان گرامی با سوالات متفاوتی در این زمینه مواجه شوند. برای دریافت راهنمایی های لازم می توانید از ساعت 8 صبح الی 12 شب در همه روزهای هفته با ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

برای آشنایی با ضوابط مدارک معادل سازی مدرک تحصیلی مقاطع مختلف تحصیلی در وزارت علوم می توانید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد

راهنمای ثبت ارزشیابی در سامانه سناد

شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری

معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای تشکیل پرونده معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم به کجا مراجعه کنیم؟

متقاضیان عزیز می توانند برای این امر به پرتال سامانه سجاد مراجعه نمایند.

جهت معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم چه شرایطی لازم است؟

در این مقاله می توانید همه شرایط لازم جهت ارزشیابی و معادلسازی مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری توضیح داده شده است.

آیا برای معادل سازی مدرک تحصیلی نیاز به پرداخت هزینه است؟

بله. هر کدام از مقاطع برای تشکیل پرونده نیازمند پرداخت وجه مشخصی هستند.

اگر در هنگام معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم با مشکلی مواجه شدیم، از کجا راهنمایی بگیریم؟

برای طرح سوالات خود در مورد مراحل و جنبه های مختلف معادل سازی مدرک تحصیلی می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید. 

نظرات

26 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای معادل سازی مدرک تحصیلی در وزارت علوم ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo نسترن گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کاردانی فیزیوتراپی از دانشگاه دولتی ترکیه گرفتم دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت نیست اما میخواستم بدونم میشه مدرک رو معادل سازی کرد و توی ایران از ترم یک شروع به تحصیل کرد؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید در کنکور سراسری شرکت کنید در صورت پذیرفته شدن و موافقت دانشگاه می توانید تطبیق واحد انجام دهید

  2. Avatar photo pari گفت:

    سلام
    من کاردانی هنر، کارشناسی ناپیوسته معماری و ارشد معماری دارم.
    امکان معادل سازی با کارشناسی ۴ ساله رو دارم؟ و یا اینکه بفرمایید معادل سازی به چه صورت خواهد بود؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      معادل سازی زمانی صورت میگیرد که شما مدرک کارشناسی نداشته باشید و یک مدرک برابر و در حد لیسانس را دارا باشید.

  3. Avatar photo سینا گفت:

    سلام من پزشک بودم در کشور افغانستان فعلا در ایران سکونت دارم برای معادل سازی چه باید کنم آیا امکانش است معادل سازی شود

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید دانشگاه تحصیل شما مورد تایید وزارت بهداشت باشد

  4. Avatar photo محمد گفت:

    سلام مو سال ۹۴ دانشگاه ازاد دکتری قبول شدم ازمون جامع هم دادم
    با معدل ۱۹ و هشتاد ولی وقتی به پروپوزال رسید دیگه اذامه ندادم الان تکلیف من چی میشه چجوری میشه مدرک معادل گرفت … چجوری میشه مدرک معادل گرفت

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      به اموزش دانشکده مراجه کنید.

  5. Avatar photo ساناز گفت:

    سلام . این طرح مدرک معادل برای دانشجویانی دانشگاه ازاد که ازمون جامع رو هم دادند امکان داره؟ یا بخشنامه ای دانشگاه ازاد داره که در صورت انصراف قبل از دفاع از رساله مدرکی معادل بده ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر چنین موردی وجود ندارد.

  6. Avatar photo مکانیک گفت:

    سلام وقت بخیر بنده کاردانی مکانیک خودرو دارم و کارشناسی تاسیسات حرارتی و برودتی میخواستم بدونم میتونم برا تطبیق دادن به مهندسی مکانیک اقدام کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما این امکان را دارید

  7. Avatar photo داوود گفت:

    من دوره دکترای تغذیه طیور را در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران حضوری خوانده ام آزمون زبان و آزمون جامع را هم با موفقیت گذرانده ام معدل دروسی که پاس کرده ام هم بالای ۱۶ شده است ولی فقط بدلایلی نتوانسته ام دفاع کنم .آیا میتوانم مدرک معادل دکتری عمومی اخذ کنم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

  8. Avatar photo Mohammad گفت:

    سلام وقت بخیر
    پسر من در ترکیه درس خوانده و دیپلم ترکیه دارد با معدل ۹۶. حالا میخواهد در ایران دانشگاه شرکت کند. آیا میتواند دیپلم ترکیه را تبدیل به دیپلم ایران کند؟ شرایط چطور است؟ ممنون میشم راهنمایی نمایید.

    1. Avatar photo behrouzi گفت:

      باید از طریق اموزش پرورش پیگیری کنید میتونین برا اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

  9. Avatar photo لیلا گفت:

    سلام خسته نباشین من ورودی سال 2018 یکی از دانشگاههای دولتی ترکیه هستم و دانشگاه من سال 2020 تایید وزارت بهداشت شد و الان من میخوام برگردم ایران و رشتم فیزبوتراپی هست راهی هست بتونم از طریق وکیل یا هر کسی مدارکمو معادل سازی کنم

    1. Avatar photo fathollahi گفت:

      سلام بله میتونید ولی چند وقتی هست که انتقالی رو مجوز نمیدن

  10. Avatar photo آرش گفت:

    سلام و عرض ادب ببخشید من مدرک کارشناسی دارم و کارشناسی ارشد هم در همون شاخه رشته خودم در حال تحصیلم اگر به موقع نتوانم پایان نامه ارشد رو تمام کنم و سنواتم تمام شود میتوانم با مدرک ارشد معادل به خدمت سربازی برم کلا در این زمینه میشه راهنمایی کنید

    1. Avatar photo fattahi گفت:

      سلام وقت بخیر
      میتوانید از نظام وظیفه درخواست گرفتن سنوات ارفاغی کنید تا زمانی که مدرکتون را دریافت نمایید.

  11. Avatar photo علی گفت:

    سلام , مدرک کارشناسی عمران دارم از دانشگاه دیگری , حالا میخوام کارشناسی پیوسته برق بخونم ولی میکن شما فقط میتونید دروس عمومی را معادلسازی کنید . آیا نمتونم دروس پایه را معادلسازی کنم طبق ایین نامه جدید ؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر برای معادل سازی مدرک و واحد تحصیلی باید تعداد واحد اون درس و سرفصل دروس و اسم درس مطابقت کامل داشته باشن

  12. Avatar photo امید گفت:

    سلام ببخشید من امسال دیبلم انسانی گرفتم خرداد ماه و هنوز وارد 19 سال نشدم و تا دی ماه سال اینده معافیت تحیلی دارم میتونم برای تطبیق دیبلم اقدام کنم یا نه لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام بله امکانشرودارم

      1. Avatar photo توفان گفت:

        سلام.من کارشناسی مهندسی عمران گرایش ساختمان سازی دارم آیا میتونم برا گرفتم گرایش کارشناسی مهندسی عمران نقشه برداری تطبیق انجام بدم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          بله این امکان را دارید و فقط دروس های عمومی و پایه را برای شما تطبیق میدهند ولی باید دروس های اصلی را پگذرانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)