ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنمای تصویری تغییر دوره در سامانه سیدا

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
تغییر دوره در سیدا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بر اساس دستور العمل های صادر شده از سوی سازمان آموزش و پرورش، تغییر دوره در سیدا بر عهده مدیران می باشند. همچنین، مدیران می توانند از طریق این سامانه مواردی همچون ارتقاء پایه را نیز انجام داده و کلاس ها را تعریف نمایند. برای آشنایی بیشتر مدیران و معاونان گرامی جهت انجام امور مذکور، در این مقاله قصد داریم تا مراحل لازم را توصیف دهیم.

همچنین، چنانچه در این زمینه با سوال یا ابهامی مواجه شدید یا نیازمند راهنمایی بیشتر بودید، می توانید با پشتیبانی سامانه سیدا ایران تحصیل تماس گرفته و سوالات خود را مطرح فرمایید.

 

 

به منظور آشنایی با نحوه تغییر دوره در سیدا در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

تغییر دوره در سیدا برای چه مواردی است؟

 

راهنمای تصویری تغییر دوره در سامانه سیدا

 

سامانه سیدا چندی پیش به منظور یکپارچه سازی اطلاعات دانش آموزان مدارس سراسری کشور راه اندازی شد. در این سامانه انجام امور آموزشی همه مقاطع تحصیلی اعم از ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم امکانپذیر می باشد.

از جمله خدماتی که سایت سیدا ارائه می دهد به موارد مختلفی همچون، ثبت نام دانش آموزان، ثبت نمرات و ارزشیابی، صدور کارنامه، و مهمتر از همه تعریف پایه و دوره ها در مدارس مربوط می باشد.

به این ترتیب، مدیران می توانند برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در سیدا یا تغییر دوره ها با طی کردن یک سری مراحل نه تنها اقدامات مربوط به ارتقاء دوره را انجام دهند، بلکه برای مثال کلاس بندی ها و پایه های مقطع ابتدایی را مشخص نمایند.

بدین منظور لازم است که این عزیزان با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که در اختیار دارند وارد پنل شخصی خود شده و تغییر دوره در سامانه سیدا را به انجام برسانند. برای اینکه بدانید نام کاربری در سامانه سیدا چیست؟ می توانید مقاله حاضر را مطالعه فرمایید. 

 

 

راهنمای تصویری تغییر دوره در سامانه سیدا

 تغییر دوره در سیدا به طور معمول در ابتدای شروع سال تحصیلی انجام می پذیرد. از آنجا که برخی از مدیران گرامی با روش انجام این مورد آشنایی ندارند، در ادامه مراحل لازم را توصیف خواهیم کرد.  

 

  • وارد سامانه سیدا به آدرس سیدا به نشانی sida.medu.ir  مراجعه نمایید.
  • در کادر نمایش داده شده، نام کاربری و کلمه عبور مدیر به همراه کد امنیتی وارد گردد.

 

 

راهنمای تغییر دوره در سامانه سیدا

 

 

  • با کلیک بر روی ورود کاربران، وارد صفحه شخصی خود در سامانه سیدا خواهید شد. برای شروع تغییر دوره در سامانه سیدا می بایست بر روی ” عملیات اولیه” که در سمت راست صفحه واقع شده است کلیک کرده و سپس گزینه ” سازماندهی و ثبت نام ” را انتخاب نمایید. در زیرمنوهایی که برایتان به نمایش در می آید، گزینه ” شروع دوره تحصیلی ” را لمس کنید.

 

 

 

  • در پنجره بعدی لازم است که سال تحصیلی مورد نظر و دوره تحصیلی ضمن سال را انتخاب نموده و سپس بر روی عملیات شروع دوره کلیک کنید. توجه داشته باشید که پس از انجام این کار، سایت سیدا یکبار بسته خواهد شد و لازم است که مجددا با اطلاعات خود یک بار دیگر وارد سامانه شوید.

 

 

رمز عبور راهنمای تغییر دوره در سامانه سیدا

 

 

  • در این مرحله باید بر روی گزینه “تغییر دوره” کلیک نمایید. در این صورت، کادر کوچکی با عنوان تغییر دوره تحصیلی باز خواهد شد که می بایست گزینه ضمن سال باید در آن مشخص شود. بدین ترتیب سال تحصیلی انتخاب شده در سامانه سیدا تعریف خواهد شد.

 

 

 

 

  • در گام بعدی لازم است که یک بار دیگر گزینه عملیات اولیه، سپس عملیات پیش ثبت نام و در نهایت ثبت آدرس پستی را انتخاب کنید.

 

 

حل مشکلات در هنگام انجام رمز عبور راهنمای تغییر دوره در سامانه سیدا

 

 

  • در صفحه بعدی بایستی آدرس پستی مدرسه را به طور دقیق وارد نمایید. در نهایت منوی ” اعتبار سنجی و تایید ” را فشار دهید.

 

 

  • مجددا به قسمت عملیات اولیه بروید و پس از لمس گزینه عملیات پیش ثبت نام، منوی سازمان مدرسه را لمس کنید.

 

 

  • در صفحه بعد، پایه های مدرسه بر اساس اطلاعات موجود در سامانه از سال های گذشته مشخص است. همچنین، ظرفیت هر پایه در مقابل آن نوشته شده است. چنانچه پایه جدید تعریف نشده باشد، می توانید بر روی ایجاد رشته جدید که در سمت بالا قرار دارد، کلیک کنید.

 

 

  • حال می توانید در کادر جدید، پایه، دوره مربوطه و ظرفیت را تعیین نمایید.

 

 

 

 

  • بعد از انجام همه مراحلی که تابحال برای تغییر دوره در سیدا انجام داده اید، با کلیک بر روی گزینه ” ارسال به منطقه” ، مسئول منطقه، برای سال جدید سازمان مدرسه شما را در سامانه سیدا تائید می کند.

 

 

تغییر دوره در سامانه سیدا توسط مدیران

 

 

  • یک بار دیگر به صفحه اصلی رفته و در بخش عملیات اولیه، منوی سازماندهی و ثبت نام، و در پایان ساختار مدرسه را انتخاب نمایید.
  • از این به بعد می توانید با استفاده از دکمه ” ایجاد کلاس جدید” کلاس هاس مدرسه را تعریف نمایید.

 

 

 

 

  • در نهایت با وارد کردن اطلاعاتی همچون پایه تحصیل، کد کلاس، نام کلاس و تعداد دانش آموزان قادر خواهید بود تا پایه های هر دوره را تعریف و به ثبت برسانید.

 

 

 

 

 

 

نحوه ارتقاء پایه در سامانه سیدا

همانطور که ذکر شد، علاوه بر تغییر دوره در سیدا این امکان وجود دارد که پایه ها را نیز ارتقاء بخشید. مراحل انجام این کار مختصرتر از آنچه که در قبل توضیح داده شد می باشد. برای آشنایی بیشتر می توانید راهنمای زیر را مطالعه فرمایید. 

 

  • با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه سیدا شوید. در صورت فراموشی رمز عبور سامانه سیدا می توان از طریق کلیک بر روی بخش ” رمز عبور خود را فراموش کرده ام” ، یک رمز جدید دریافت نمود.

 

  • بر روی گزینه تغییر دوره که در منوی سمت راست قرار داده شده است، کلیک کرده و سپس در کادری که برایتان نمایش داده می شود، ضمن سال تحصیلی که در آن قرار دارید را انتخاب نمایید.

 

  • حال به قسمت عملیات اولیه رفته و گزینه “عملیات پیش ثبت نام” را کلیک کنید. در زیرمنوی این بخش همانند آنچه که برای تغییر دوره در سامانه سیدا انجام گرفت، می بایست گزینه ” وضعیت ارتقاء پایه دانش آموز” انتخاب گردد.

 

  • در صفحه بعد .ضعیت ارتقاء پایه دانش آموزان برایتان نمایش داده خواهد شد. چنانچه با ورود به این صفحه اطلاعاتی را مشاهده نکردید، می توانید بر روی گزینه ایجاد ارتقاء پایه دو دوره کلیک کنید تا موارد قابل مشاهده شود.

 

  • زمانی که با پیغام ” عملیات با موفقیت انجام شد” مواجه شدید بایستی در قسمت ” تغییر دوره “، دوره تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ را انتخاب نمایید.

 

  • مجددا به منوی عملیات پایه بازگشته و همان روند قبل را تکرار کنید تا پیام ” عملیات با موفقیت انجام شد” برایتان نمایش داده شود. توصیه می شود که حتما لیست و اطلاعات دانش آموزان را چک نمایید تا مبادا یک دانش آموز به اشتباه ارتقاء پایه داده شده باشد.

 

  • اگر پایه یا دیگر اطلاعات دانش آموز به اشتباه وارد شده باشد، با کلیک بر روی گزینه ویرایش می توانید موارد مورد نیاز را اصلاح نمایید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا راهنمای تصویری تغییر دوره در سامانه سیدا را ارائه داده و شیوه ارتقاء پایه نیز مورد بررسی قرار دهیم.

البته این سامانه با وجود امکانات و خدمات خوبی ارائه می دهد، با مشکلاتی نیز همراه است. از سوی دیگر، برخی از کاربران همچون مدیران، معاونان، معلمان و دانش آموزان به دلیل عدم آشنایی در هنگام ورود یا کار با این سایت دچار مشکل می شوند. به همین دلیل، کارشناسان ایران تحصیل در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 پاسخگوی تمامی سوالات همه دوستان گرامی خواهند بود. 

 

 

به منظور آشنایی با نحوه تغییر دوره در سیدا در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

ویرایش اطلاعات در سامانه سیدا

ثبت نمرات در سامانه سیدا با گوشی

حذف دانش آموز در سامانه سیدا 

تغییر دوره در سیدا

3/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای تغییر دوره در سیدا چه اقداماتی لازم است؟

برای دریافت راهنمای تصویری تغییر دوره در سامانه سیدا می توانید مقاله کنونی را مطالعه فرمایید.

برای ارتقاء پایه تحصیلی به چه سایتی باید مراجعه نمود؟

برای این منظور لازم است که همانند آنچه که در تغییر دوره در سیدا انجام می شود، به سامانه مذکور مراجعه شود.

چه کسی مسئول تغییر دوره در سیدا می باشد؟

مدیران مدارس موظف هستند تا اقدامات لازم برای تغییر دوره در سیدا را انجام دهند. 

اگر در هنگام تغییر دوره در سامانه سیدا با مشکلی مواجه شدیم، چگونه آن را رفع نماییم؟

مدیران و معاونین مدارس می توانند جهت دریافت پاسخ سوالات خود و حل مشکلات احتمالی در هنگام مراجعه به سامانه سیدا با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرند. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • پشتیبانی سامانه مای مدیو

    پشتیبانی سامانه مای مدیو + شماره تماس پاسخگو my.medu.ir

    پشتیبانی سامانه مای مدیو با هدف خدمت‌رسانی به کاربرانی از جمله دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا راه‌اندازی شده است. چون خیلی از افراد بعد از مراجعه به این سایت شاید به پشتیبانی مای مدیو نیاز پیدا نمایند. شما در حین ورود...
  • احراز محل سکونت دانش آموزان

    احراز محل سکونت دانش آموزان مای مدیو + راهنما تصویری my.medu

    احراز محل سکونت دانش آموزان برای آن دسته از دانش‌آموزان که قصد دارند در پایه اول و سایر مقاطع تحصیلی ثبت‌نام کنند، ضروری است. این افراد باید قبل از این که فرم‌های ثبت‌نام را در سایت کامل کنند، باید نحوه...
  • اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی

    اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی 1403 + سایت ثبت و پیگیری

    نحوه اعتراض به نتایج المپیاد دانش آموزی مشخص شده است. افرادی که در المپیادهای علمی دانش آموزی هر ساله در رشته های ادبیات، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، سلول های بنیادی و پزشکی و جغرافیا شرکت می کنند،...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)