ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + دانلود pdf | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۵ تیر ۱۴۰۲
دفترچه انتخاب رشته ریاضی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

متقاضیانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و مشخص شدن رتبه و تراز آن ها، می بایست انتخاب رشته انجام دهند. گروه های آزمایشی مختلفی وجود دارد که متقاضیان پذیرفته شده می توانند از میان رشته های موجود در آن انتخاب نهایی خود را انجام دهند. اگر در کنکور ریاضی فیزیک شرکت کرده اید، می بایست پس از اعلام نتایج جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی اقدام کنید و در زمان مقرر شده، با مراجعه به سایت سازمان سنجش، فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایید. فراموش نکنید که انتخاب رشته مرحله ای حساس است و نباید آن را ساده دید. پیشنهاد می کنیم که قبل از درج نهایی تصمیمات خود، با مشاوری کاردان مشورت کنید تا شما را در خصوص گزینه های تحصیلی موجود براساس رتبه و استعدادتان راهنمایی کند. برای ارتباط با متخصصان تحصیلی ایران تحصیل، با شماره 9099075307 تماس بگیرید. 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ریاضی 

سازمان سنجش هر ساله، حدود یک ماه پس از تاریخ برگزاری کنکور، زمان مشخصی را جهت دریافت کارنامه اولیه مشخص می کند و داوطلبان پس از دریافت این نتایج از رتبه و تراز علمی خود مطلع می شود. طبق روال مرسوم، دفترچه انتخاب رشته  ریاضی و سایر گروه های آزمایشی، حدود یک هفته قبل از اعلام نتایج در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا با مطالعه دقیق مفاد آن و اطلاع از کد رشته محل ها برای انتخاب رشته کنکور ریاضی اقدام نمایند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ریاضی 

از آنجا که کنکور سراسری به طور معمول در دهه اول تیرماه برگزار می شود، انتظار می رود که نتایج اولیه کنکور سراسری نیز در اوایل یا اواسط مرداد ماه اعلام شده و امکان دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی و سایر گروه های آزمایشی نیز در همین حوالی یعنی اواسط مرداد ماه فراهم گردد. 

به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، سامانه ایران تحصیل اطلاعات کامل را در اختیار داوطلبان عزیز قرار می دهد.

بنر انتخاب رشته کنکور

چگونه دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی

داوطلبان گروه ریاضی همانند داوطلبان تمامی رشته ها، بایستی جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی به سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری یعنی سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند.

این عزیزان کافی است که با وارد نمودن آدرس اینترنتی sanjesh.org در قسمت جستجوی مرورگر به صفحه اصلی وارد شده، و سپس بر روی اطلاعیه درج شده در مورد دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی کلیک کرده و نسبت به دریافت آن اقدام کنند. (برای ورود مستقیم به سایت سنجش بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.)

البته تمامی عزیزان می توانند برای تسهیل بارگذاری و همچنین آشنایی با نکات مهم نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور با مشاورین ما به شماره 9099075307 تماس گرفته، تا با صحیح ترین چینش شانس خود را برای قبولی در رشته دلخواه خود بالا ببرند. فراموش نکنید که تنها انتخاب رشته مهم نیست و باید توانایی های لازم برای تحصیل در آن را نیز داشته باشید. 

🔗 برای شرکت در تست استعدادیابی برای انتخاب رشته کنکور  بر روی لینک کلیک کنید.

 

مندرجات دفترچه انتخاب رشته ریاضی چیست؟

پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی، داوطلب با سه فصل که از محتویات مختلف تشکیل می شوند، روبرو می شود که عبارتند از: فصل اول در مورد توضيحات، شرايط و ضوابط كلی پذيرش و مسير انتخاب رشته، فصل دوم به توضيحات و جداول كد رشته محل ها پرداخته است و فصل سوم پیوست ها را شامل می شود.

مندرجات دفترچه انتخاب رشته ریاضی چیست؟

🔹 فصل اول خود به دو بخش تقسیم شده، که بخش اول درباره راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور توضیح می دهد و بخش دوم برای آشنایی با مقررات انتخاب رشته لحاظ شده است.

🔹 فصل دوم نیز دارای چند تیتر است که بیشتر به کد رشته ها اشاره دارد. در ادامه با ذکر جزئیات بیشتری به دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور می پردازیم.

🔹 در فصل سوم تحت عنوان پیوست ها ذکر شده که شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه هایی مانند تربیت دبیر شهید رجایی، فرهنگیان و سایر موسسات آموزش عالی در یک فایل به صورت پی دی اف در تاریخ مشخصی بارگزاری می شود و متقاضیان می توانند جهت دانلود این فایل در زمان تعیین شده به سامانه سنجش مراجعه کنند.

یک نکته مهم این است که، دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان و هنر نیز که رشته های شناور محسوب می شوند، به طور مشترک در تمامی دفترچه های انتخاب رشته ریاضی، تجربی و علوم انسانی گنجانده شده است.  بنابراین، داوطلبانی که در این گروه ها در جلسه کنکور حضور یافته اند می توانند با مطالعه کد رشته های موجود در دفترچه، فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند.

برای آشنایی با بهترین رشته های ریاضی روی لینک بزنید.

راهنمای عملی انتخاب رشته

در اولین بخش از دفترچه انتخاب رشته، سازمان سنجش در تلاش است تا به داوطلبان در مورد نحوه دریافت کارنامه، اطلاعات گنجانده شده در آن، و چگونگی انتخاب رشته توضیحاتی ارائه دهد. به طور کلی، در این بخش می توان از موارد زیر اطلاع یافت:

🔺 کارنامه کنکور سراسری را چطور دریافت کنیم؟

🔺 روش بازیابی اطلاعات فراموش شده ثبت نامی

🔺 اطلاعات و موارد گنجانده شده در کارنامه آزمون سراسری چیست؟

🔺 نحوه انتخاب رشته چگونه است؟

🔺 نحوه اعلام انتخاب رشته به سازمان سنجش

🔗 برای اطلاع از اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور  بر روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با مقررات انتخاب رشته ریاضی

داوطلبان در این بخش با شرایطی که در انتخاب رشته تاثیر گذار هستند، آشنا می شوند. برای مثال، چگونگی تاثیر سهمیه در کنکور سراسری برای همه متقاضیان عزیزان روشن می شود. از سوی دیگر، ضوابط پذیرش هر دانشگاهی به طور کامل توضیح داده شده است، تا فرد با آگاهی رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نماید.

اما اگر مایل به اطلاع از مندرجات این بخش از دفترچه انتخاب رشته ریاضی باشید، می توان آن ها را به صورت زیر دسته بندی کرد.

آشنایی با ضوابط و شرایط مهم در انتخاب رشته آزمون سراسری

کسب اطلاع در مورد سهیه های مختلف در کنکور سراسری

نحوه گزینش بومی

آگاهی از زیرگروه، رتبه و نمره

توضیح در مورد شرایط جذب دانشجوی دانشگاه ها

آشنایی با دوره های تحصیلی در دانشگاه ها

فراموش نکنید که انتخاب رشته یک کار تخصصی است و مشورت و همراهی مشاوری کاردان که سال ها در این زمینه تجربه کسب کرده و اطلاعات بسیار بیشتر و تخصصی تری از شما دارد، می تواند در آینده شغلی شما تاثیر به سزایی بگذارد. یک انتخاب رشته بد می تواند تمامی زحمات دانش آموز را از بین ببرد. توصیه ما این است که هر چه سریع تر با کارشناسان ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس بگیرید.

بنر انتخاب رشته کنکور

برای معرفی زیرگروه های رشته ریاضی روی لینک آی رنگ کلیک نمایید.

آشنایی با کد رشته های رشته ریاضی

در فصل دوم دفترچه انتخاب رشته ریاضی، داوطلب با زیرگروه های رشته ریاضی آشنا و متوجه خواهد شد که در هر کدام از دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم) و پردیس خودگردان چه ظرفیت هایی در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، ظرفیت های پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، پیام نور و سهمیه مناطق محروم و آسیب دیده گنجانده شده است.

در نهایت نیز فرم پیش نویس انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرار گرفته است تا اولویت های خود را قبل از وارد نمودن در سامانه، به صورت دستی بنویسد و سپس با اطمینان کامل در فرم انتخاب رشته قرار داده شده در سایت ثبت کند.

اگر بخواهیم به صورت تیتر وار، عناوین را ذکر کنیم، به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

🔶 آشنایی با زیرگروه های رشته ریاضی

🔶 کد رشته محل ها و ظرفیت دوره های تحصیلی روزانه، شبانه، پردیس خودگردان

🔶 کد رشته محل ها و ظرفیت پذیرش دانشگاه های پیام نور، فرهنگیان، غیر انتفاعی، سهمیه ها و مناطق مختلف

🔶 ارائه فرم پیش نویس انتخاب رشته

🔗 برای اطلاع از نحوه چیدمان انتخاب رشته فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد رشته ریاضی

با وجود آنکه کنکور دانشگاه آزاد و سراسری چند سالی است با هم ادغام شده است، اما داوطلبان عزیز باید توجه داشته باشند که دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور سراسری با دانشگاه آزاد متفاوت است.

با این حال، افرادی که می خواهند در رشته های دانشگاه آزاد پذیرش شوند، می توانند پس از دریافت نتایج اولیه کنکور سراسری با استفاده از شناسه ای که در انتهای دفترچه قرار دارد، برای دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی بدون کنکور دانشگاه آزاد اقدام نمایند. 

این داوطلبان، باید شناسه ذکر شده را در سامانه دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org وارد نموده، و دفترچه را دانلود کنند.

نحوه پذیرش در رشته های دانشگاه ازاد، بر اساس تراز (نمره کل) و رتبه متقاضی در سهمیه و کشور است. بدین ترتیب داوطلبان که دارای رتبه بهتری هستند، شانس قبولی بالاتری نیز دارند.

سامانه مشاوره انتخاب رشته ریاضی

از آنجا که مرحله انتخاب رشته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، و در واقع می تواند در به بار نشستن زحمات هر کنکوری سرنوشت ساز باشد، توصیه می کنیم که آن را دست کم نگیرید. سعی کنید حتماً پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور با مشاورینی که در این زمینه تجربه کافی دارند، مشورت نماید. 

سامانه مشاوره انتخاب رشته ریاضی

یکی از کارهای مهمی که مشاوران ایران تحصیل برای کنکوری عزیز در این گروه انجام می دهند، آشنا کردن آن ها با بهترین رشته های ریاضی متناسب با شرایط آن ها است.

علاوه بر این، یکی از مهم ترین نکات در یک انتخاب رشته اصولی، یعنی آشنایی با شرایط پذیرش، تحصیل و بازار کار هر رشته در ایران و خارج از کشور، به همه متقاضیان گرامی ارائه می گردد.

به همین دلیل، از طریق مشاوره با کارشناسان ایران تحصیل می توانید با در نظر گرفتن نکاتی همچون سهمیه، رتبه در زیر گروه و درصدهای کسب شده از یک انتخاب رشته صحیح برخوردار شوید و تست شخصیت انتخاب رشته را نیز داشته باشید تا میزان سازگاری خود با رشته های مورد نظر را بسنجید. تنها کافیست با شماره 9099075307 تماس بگیرید. 

بنر انتخاب رشته

اخبار پیرامون دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی

تغییرات دفترچه کنکور سال 1403:

حسن مروتی، معاون امور آزمون‌ های سازمان سنجش گفت: در آزمون امسال سوالات هر درس یا تعدادی از دروس با هم در دفترچه جداگانه قید شده و هر دفترچه، پاسخنامه اختصاصی خواهد داشت که با پایان زمان پاسخگویی به هر سری از سوالات، پاسخنامه اختصاصی به همراه دفترچه جمع آوری شده و دفترچه و پاسخنامه جدید توزیع می‌ شود.

وی با اشاره به تغییرات دفترچه های سوالات کنکور 1403 ، با بیان اینکه داوطلبان گروه ریاضی 2 دفترچه دریافت می‌ کنند، توضیح داد: دفترچه اول شامل 40 سوال ریاضی است که نسبت به سال گذشته 10 مورد کاهش یافته است. زمان پاسخگویی به سوالات 70 دقیقه است. معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درباره دفترچه دوم گروه ریاضی اظهار کرد: این دفترچه شامل 30 سوال شیمی و 35 فیزیک است و زمان پاسخگویی نیز 75 دقیقه است.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به زمان انتشار و دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی و نیز مفاد آن پرداختیم. برای راهنمایی هر چه بیشتر داوطلبان کنکور، همچنین اطلاعات کلی ای درخصوص چگونگی انتخاب رشته و اصول آن ارائه کردیم و نحوه دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی را شرح دادیم. فراموش نکنید که انتخاب رشته، اولین گام برای ورود به دانشگاه و آغاز رسمی آینده تحصیلی و کاری شماست و اگر ساده گرفته شود و به آن بهایی داده نشود، ممکن است به نتیجه نیز نرسد. در بسیاری از مواقع دانش آموزان بدون آگاهی از رشته، استعداد و توانایی خود دست به انتخاب می زنند و نتیجه آن دلسردی و عدم موفقیت در شغل و تحصیل خواهد بود. 

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که اگر شما نیز قصد ورود به یکی از رشته های گروه ریاضی را دارید، می توانید ضمن دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی به صورت مستقیم از سامانه ایران تحصیل، از مشاوره و راهنمایی انتخاب رشته که توسط کارشناسان خبره صورت می گیرد، بهره مند شوید. برای این کار کافی است که با شماره 9099075307 ، از ساعت 8 صبح الی 12 تماس حاصل فرمایید. 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله فوق کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور چه زمانی منتشر می شود؟

به طور معمول، دفترچه انتخاب رشته یک هفته قبلاز اعلام نتایج اولیه کنکور انتشار می یابد.

چگونه می توان دفترچه انتخاب  رشته ریاضی را دریافت نمود؟

داوطلبان بایستی با مراجعه به سایت سازمان سنجش، جهت دانلود مستقیم دفترچه انتخاب رشته زیر گروه ریاضی اقدام نمایند.

ملاک یک انتخاب رشته خوب در گروه ریاضی چیست؟

ملاک های مختلفی برای افراد مختلف وجود دارد تا بتوانند انتخاب رشته ای خوب داشته باشند. همه متقاضیان عزیز می توانند جهت دریافت مشاوره انتخاب رشته استاندارد با متخصصین تحصیلی ما در ارتباط باشند.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور 1403 + دانلود pdf | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo غلام علی گفت:

    سلام و درود.. ظرفیت رشته مهندسی برق سراسری امسال در شهر همدان چقدره؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      هنوز دفترچه انتخاب رشته منتشر نشده است دوست عزیز

  2. Avatar photo mahsa گفت:

    سلام وقت بخیر
    دفترچه انتخاب رشته ریاضی کی منتشر میشه؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      مرداد ماه همران با اومدن دفترچه ها اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • بانک سوالات کنکور ریاضی

    بانک سوالات کنکور ریاضی

    سوالات رشته ریاضی همگی فرمولی هستند و به همین دلیل پاسخ دهی به آن‌ها زمان بر می‌باشد. در صورتی که به بانک سوالات کنکور ریاضی دسترسی داشته و تست زنی کافی داشته باشید، می‌توانید در جلسه کنکور در کمترین زمان...
  • لیست-رشته-های-ریاضی-با-رتبه-مورد-نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز

    لیست رشته های ریاضی با رتبه مورد نیاز از جمله موارد مهمی است که هر فرد مایل به شرکت در کنکور سراسری، جهت ورود به دانشگاه‌ها در رشته ریاضی ملزم به اطلاع از آن است. به علاوه، این قبیل از...
  • زیرگروه های رشته ریاضی

    معرفی زیرگروه های رشته ریاضی 1403 + رتبه و دانشگاه | ایران تحصیل

     در سال های گذشته  داوطلبان کنکور ریاضی که قصد انتخاب رشته و ادامه تحصیل در دانشگاه را داشتند، بایستی به خوبی از لیست رشته ها در هر کدام از زیرگروه های رشته ریاضی اطلاع داشتند. دلیل اهمیت آگاهی از این...
تماس با مشاور