ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی + استعلام سنجش

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی برای دانش آموزان و داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها را دارند الزامی به نظر می رسد. در حقیقت باید بگوییم استعلام کد دانش آموزی دیپلم یا پیش دانشگاهی شرط اصلی برای ثبت نام در کنکور سراسری است. لازم به ذکر است کد دانش آموزی آموزش و پرورش یکتا و منحصر به فرد است و از آنجا که کد هر نفر با دیگری متفاوت می باشد؛ هر دانش آموز می بایست برای دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش اقدام کرده و یا کد ملی خود را در سایت sahat.medu.ir وارد کند.

شایان ذکر است سامانه ساهت جایگزین dipcode.medu.ir شده است و کلیه دانش آموزان، اولیاء آن ها و مسئولان مدارس در صورت نیاز به اخذ سوابق تحصیلی یا کد دانش آموزی آموزش و پرورش می بایست به این سایت مراجعه کنند. همراهان گرامی می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی، همه روزه حتی ایام تعطیل به صورت 24 ساعته از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

کد دانش آموزی آموزش و پرورش چیست؟

همانطور که گفته شد کد دانش آموزی آموزش و پرورش یک کد منحصر به فرد است. به عبارت دیگر این کد برای هر نفر مخصوص به خود او است و با دانش آموزان دیگر تفاوت دارد.
از کد دانش آموزی آموزش و پرورش نیز به عنوان عاملی برای شناسایی دانش آموزان در سیستم آموزش و پرورش یاد می شود که مهم ترین کاربرد آن ثبت نام کنکور سراسری است. توجه داشته باشید که تمامی دانش آموزان برای مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی خود به کد دانش آموزی آموزش و پرورش احتیاج خواهند داشت.

کد دانش آموزی آموزش و پرورش چیست؟

👈🏻برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد sahat.medu.ir کلیک کنید.

لزوم دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی از سایت سنجش

لزوم دریافت و استعلام کد دانش آموزی دیپلم یا پیش دانشگاهی از آن جا مشخص می شود که جهت احراز اطلاعات تحصیلی و همین طور هویت دانش آموزان در آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می گیرد.

افزون بر این افراد متقاضی شرکت در کنکور سراسری سال 1403 برای انجام ثبت نام خود نیازمند کد سوابق تحصیلی دیپلم هستند که باید این کد را از سایت آموزش و پرورش دریافت کنند. روش دیگر نیز دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش است. در ادامه هر دو این روش ها را به صورت تصویری بررسی خواهیم کرد.

البته برای استعلام کد دانش آموزی دیپلم یا پیش دانشگاهی شرط اصلی این است که دانش آموز مدرک دیپلم خود را پس از سال 84 و مدرک دانشگاهی خود را پس از سال 91 اخذ کرده باشد.
بنابراین با توجه به تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور 1403 فارغ التحصیلان تمامی رشته ها اعم از رشته های فنی حرفه ای و کاردانش، رشته های نظری و زبان و ادبیات انگلیسی باید برای دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش یا ساهت اقدام کنند.
نکته قابل توجه اینکه داوطلبانی که متقاضی ثبت نام کنکور کاردانی هستند نیز احتیاج به دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی دارند تا بتوانند سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت کنند. البته لازم است این افراد از سال 96 تا 98 در یکی از رشته های ذکر شده فوق فارغ التحصیل شده باشند.

📢 اطلاعیه 📢

میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1403 برخلاف سال گذشته 40 درصد با تاثیر مثبت می باشد. همچنین لازم به ذکر است مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس موثر سوابق تحصیلی کنکور سراسری سال جدید هم بدون تغییر مانند سال 1403 است.

لزوم دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی و از سایت سنجش 

👈🏻برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اعلام نتایج امتحانات نهایی کلیک کنید.

نحوه دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی در سایت ساهت

نحوه دریافت کد دانش آموزی با کد ملی در سایت ساهت

تمامی داوطلبان مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی و اشخاصی که حداقل یک مرتبه در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ثبت نام و شرکت کرده اند امکان دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی و سایت سنجش را دارند که در این بخش با ذکر مراحل و فرآیندهای لازم به منظور دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی در خدمت شما عزیزان هستیم.

برای دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی در ابتدا لازم است وارد سایت ساهت به نشانی sahat.medu.ir شوید و بر گزینه “ورود به سامانه” از بالای صفحه سایت کلیک کنید. البته شایان ذکر است برای دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی در این سامانه می بایست ابتدا مراحل ثبت نام خود را در آن انجام دهید تا رمز عبور ورود را دریافت کنید.

مرحله اول نحوه دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی در سایت ساهت

پس از انجام ثبت نام و کلیک بر گزینه ” “ورود به سامانه”  لازم تا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. نام کاربری همان کد ملی هر دانش آموز است.

مرحله دوم نحوه دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی در سایت ساهت

پس از انجام مراحل فوق، وارد این سامانه خواهید شد. حال می توانید در قسمت اطلاعات فردی کد دانش آموزی خود را مشاهده نمایید.

👈🏻برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت کارنامه مدرسه با کد ملی کلیک کنید.

نحوه دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش

برای دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش مراحل زیر باید طی شوند:

ابتدا باید سایت سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org را در مرورگر خود جستجو کنید و پس از ورود به این سایت از منوی سمت راست، گزینه سراسری را انتخاب کرده و سپس بر گزینه “سامانه مشاهده اطلاعات سوابق تحصيلی دانش آموزان (نمرات ارسالی از آموزش و پرورش)” کلیک کنید.

مرحله اول نحوه دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش 

سپس با استفاده از دومین روش از سه روش زیر به استعلام کد دانش آموزی دیپلم یا پیش دانشگاهی بپردازید.

  1. شماره دانش آموزی + سال تولد
  2. شماره دانش آموزی ( اختیاری) + نام خانوادگی + نام + شماره شناسنامه
  3. شماره دانش اموزی + کد منطقه یا ناحیه اخذ محل دیپلم

مرحله دوم نحوه دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش 

برای ورود به سامانه پیگیری درخواست های سازمان سنجش روی لینک rahgiri.sanjesh.org کلیک کنید.

چه افرادی نیاز به دریافت کد دانش آموزی دارند؟

توجه داشته باشید که تمامی داوطلبان کنکور سراسری نیاز به دریافت این کد ندارند. زیرا این افراد جزء مشمولان سوابق تحصیلی کنکور نمی باشند. این افراد شامل موارد زیر هستند:

📌 افرادی که دیپلم خود را پیش از سال 1384 دریافت کرده اند.

📌 افرادی که می خواهند مدرک فوق دیپلم خود را جایگزین مدرک پیش دانشگاهی در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها نمایند.

💣 نکته مهم : در صورت داشتن حتی یکی از شرایط زیر ملزم به دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی یا از سایت سنجش هستید:

🔸 اگر از سال 84 به بعد موفق به دریافت دیپلم در یکی از گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی و کار و دانش یا فنی حرفه ای شده اید.

🔸 اگر جزء داوطلبان نظام جدید و فارغ التحصیل از پایه دوازدهم هستید.

🔸 اگر موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی در رشته های گروه نظری از سال 1391 به بعد شده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و موثقی در رابطه با این موضوع که آیا شما دوست عزیز مشمول دریافت این کد هستید یا خیر می توانید با مشاوران مجرب ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل کنید تا جواب تمامی سوالات خود را در این رابطه بدست آورید.

👈🏻برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت کد مدرسه برای سوابق تحصیلی کلیک کنید.

اخبار پیرامون استعلام کد دانش آموزی دیپلم یا پیش دانشگاهی

✅ جایگزینی سامانه ساهت به جای dipcode.medu.ir

تا پیش از این و در سال های گذشته دریافت کد دانش آموزی آموزش و پرورش برای ثبت نام کنکور سراسری از طریق سایت دیپ کد انجام می شد. اما با روی کار آمدن سایت ساهت، این سایت به جای dipcode.medu.ir مورد استفاده دانش آموزان و اولیاء آن ها و مسئولان مدارس قرار می گیرد.

البته وزارت آموزش و پرورش به دلیل مراجعه مکرر برخی از کاربران، سایت dipcode.medu.ir را روی سایت ساهت ریدایرکت کرده است و به همین دلیل پس از جستجوی سامانه دیپ کد در مرورگر به سامانه ساهت منتقل خواهید شد.

 

خلاصه مقاله دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی

در این مقاله در ارتباط با یک کد مهم برای دانش آموزان به نام کد دانش آموزی آموزش و پرورش صحبت کردیم که برای شناسایی در سیستم آموزش و پرورش، مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی و ثبت نام کنکور سراسری کاربرد دارد. به همین دلیل دو روش اخذ این کد را هم ذکر کردیم که شامل دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی و دریافت کد دانش آموزی از سایت سنجش است. استعلام کد دانش آموزی دیپلم یا پیش دانشگاهی تنها مختص کسانی است که مدرک دیپلم خود را از سال 84 به بعد و مدرک دانشگاهی خود را از سال 91 به بعد گرفته باشند.

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد اما چنانچه در خصوص هر یک از مراحل استعلام کد دانش آموزی دیپلم یا پیش دانشگاهی و دریافت آن نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتری داشتید می توانید از ساعت 8 صبح الی 12 شب از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید یا در صورت داشتن هر گونه سوال، در انتهای این مطلب سوال خود را به صورت کامنت برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در کوتاه ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

برای دانلود پی دی اف مقاله دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی روی لینک کلیک کنید.

4.6/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی با کد ملی به چه صورت است؟

برای دریافت شماره دانش آموزی با کد ملی باید به سایت ساهت مراجعه نمایید.

آیا برای دریافت کد دانش آموزی دیپلم با شماره ملی باید شرایطی داشته باشم؟

بله. از جمله این که دیپلم خود را بعد از سال 84 دریافت کرده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای دریافت کد دانش آموزی پیش دانشگاهی از طریق کدام سایت باید اقدام کرد؟

دریافت کد دانش آموزی پیش دانشگاهی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «دریافت کد دانش آموزی با شماره ملی + استعلام سنجش»

  1. Avatar photo نگین گفت:

    سلام کد دانش آموز همان کد ملی در کارنامه من ثبت شده است برا ثبت نام کد ملی بزنم؟فارغ التحصیل۱۴۰۰هستم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام بله میتونید همان کد ملی بدون صفر اولیه را وارد کنید

  2. Avatar photo Razeghi گفت:

    سلام خسته نباشید
    لطفا راهنمایی کنید چطور می توانم کد منطقه را برای دریافت سوابق تحصیلی را بدست آورم؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای دریافت کد منطقه با ما تماس بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش کنکور 1403 + مشاهده و بازیابی

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش برای داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری 1403 ضرورت دارد. همه افراد کنکوری می‌توانند برای دریافت کد پیگیری کنکور سنجش و مشاهده برگه ثبت نام کنکور اقدامات لازم را انجام دهند. کسب...
  • کد منطقه شهرداری محل سکونت

    کد منطقه شهرداری محل سکونت + لیست کامل | ایران تحصیل

    کد منطقه شهرداری محل سکونت از جمله موارد مهم و ضروری است که در بیشتر ثبت نام های سیستمی از جمله ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام های خرید خودرو در سایت ایران خودرو مورد نیاز کاربران خواهد بود....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)