ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۳ + راهنما مشاهده و دانلود | sanjesh

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ مهر ۱۴۰۲
راهنمای دریافت کارنامه سبز کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آنالیز کارنامه سبز و تخمین شانس قبولی در رشته های مختلف تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

امکان دریافت کارنامه سبز کنکور برای داوطلبان و افراد متقاضی فراهم شد. هر یک از داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری می‌توانند برای مشاهده کارنامه سبز اقدامات لازم را انجام دهند. البته دقت داشته باشید که کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه دریافت و مشاهده کارنامه سبز کنکور برای هر یک از داوطلبان و افراد متقاضی الزامی است. از طرف دیگر، آشنایی با زمان دریافت کارنامه سبز کنکور نیز برای هر یک از کنکوری‌های عزیز مهم است.

از آنجا که هر یک از داوطلبان موظف به کسب اطلاعاتی در رابطه با زمان و نحوه دریافت کارنامه سبز هستند و حتی بهتر است در مورد محتوای کارنامه سبز کنکور نیز بدانند از این رو یاری خواستن از مشاوری آگاه و خبره در این رابطه می‌تواند بسیار مؤثر باشد. برای سهولت آشنایی با مراحل لازم برای دریافت کارنامه سبز کنکور و همین طور زمان مشاهده کارنامه سبز کنکور می‌توانید با تیم مشاوره ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا مشاوران با تجربه این مجموعه شما عزیزان را به خوبی راهنمایی کنند. 

زمان دریافت کارنامه سبز کنکور 1403

از جمله مسائل مهمی که تمامی داوطلبان و افراد شرکت کننده در کنکور سراسری الزاماً باید در مورد آن بدانند در رابطه با زمان دریافت کارنامه سبز کنکور است.

زمان دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری ورودی دانشگاه‌ها یا همان کارنامه نهایی بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون سراسری 1403 یعنی حدوداً در اواخر مهر ماه در سامانه سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org منتشر خواهد شد.

در این کارنامه همه جزئیات مربوط به انتخاب رشته داوطلبان، رتبه متقاضی، رتبه آخرین شخص قبولی در کد رشته محل‌های انتخابی تعیین شده است. پیش بینی می‌شود در سال 1403 تاریخ انتشار کارنامه سبز مانند سنوات گذشته در نیمه اول مهر ماه در اختیار افراد قرار گیرد.

برای دانلود کارنامه سبز کنکور وارد لینک مربوطه شوید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

چگونگی دریافت کارنامه سبز کنکور 1403

به جز کسب اطلاعاتی در رابطه با زمان دریافت کارنامه سبز کنکور آشنایی با نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور نیز برای هر یک از افراد متقاضی و داوطلب الزامی و مهم است.

در رابطه با نحوه دریافت و مشاهده کارنامه سبز باید خدمت شما دوستان و همراهان عزیز عرض کنیم که این امر به صورت اینترنتی و از طریق ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org برای هر یک از افراد متقاضی امکان پذیر است. اما دقت داشته باشید که برای مشاهده کارنامه سبز کنکور خود الزاماً باید مراحلی را نیز طی کنید:

. در قدم اول و برای مشاهده کارنامه سبز کنکور باید آدرس سایت سازمان سنجش یعنی sanjesh.org را در مرورگر گوگل خود درج کنید و وارد سامانه شده و گزینه سراسری را بزنید.

گام اول دریافت کارنامه سبز کنکور

. در قدم دوم نوبت به کلیک بر روی گزینه دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری در سایت سنجش می‌رسد.

گام دوم دریافت کارنامه سبز کنکور

. با کلیک بر روی گزینه دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که در آن باید به دو شیوه برای مشاهده کارنامه سبز خود اقدام کنید.

در روش اول می‌توانید تنها با درج سه مورد مهم یعنی سال تولد، شماره پرونده و همین طور شماره پرونده برای دریافت کارنامه سبز کنکور خود اقدام کنید.

اما در روش بعدی قضیه کمی متفاوت است و شما می‌توانید با وارد کردن سه مورد شماره شناسنامه، شماره داوطلبی و همین طور سال تولد برای مشاهده کارنامه سبز کنکور خود اقدام فرمایید.

گام سوم دریافت کارنامه سبز کنکورپس از ورود به پروفایل خود می توانید کارنامه سبز را دریافت کنید. 

گام چهارم دریافت کارنامه سبز کنکور

اطلاعیه

جهت اطلاع از نحوه دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری و آشنایی با شیوه انتقالی و تغییر رشته به وسیله کارنامه سبز از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید. 

شرایط اعلامی برای تغییر رشته از طریق کارنامه سبز 

 پس از انتشار کارنامه سبز کنکور امکان تغییر رشته و همین طور دانشگاه محل قبولی نیز برای افراد متقاضی وجود دارد. اما موضوع مورد توجه این است که تغییر رشته تحصیلی با انتشار کارنامه سبز کنکور تحت شرایطی خاص برای افراد متقاضی صورت می‌گیرد که اطلاع از آن بسیار اهمیت دارد. دو شرط مهم برای تغییر رشته از طریق کارنامه سبز کنکور وجود دارد:

. فرد متقاضی باید رتبه‌ای بالاتر و یا حداقل مساوی با آخرین فرد قبول شده در کد رشته محل مورد نظر شما را بدست آورده باشد.

. دانشگاه مقصد الزاماً باید با انتقالی و تغییر رشته و دانشگاه شما موافقت کند.

برای اینکه بدانید تحلیل کارنامه کنکور چگونه است؟ بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

 

مندرجات کارنامه سبز کنکور 

با دریافت و مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری می‌توانید اطلاعات زیر را در آن ملاحظه کنید:

ستون نتیجه کارنامه سبز

در ستون نتیجه می‌توانید نتیجه بررسی انتخاب‌های خود را مشاهده بفرمایید. دقت داشته باشید که در یکی از این کد رشته محل‌های مندرج در این بخش از کارنامه سبز کنکور رتبه شما بالاتر و یا حداقل مساوی با فرد آخر پذیرفته شده باشد علامت ستاره‌ای در جلوی آن قابل مشاهده است.

مندرجات ستون نتیجه کارنامه سبز

ستون مربوطه به آخرین رتبه قبول شده در رشته مورد نظر

در این ستون مهم می‌توانید رتبه فرد آخر قبول شده در رشته مورد نظرتان برای تغییر رشته را مشاهده نمایید.

ستون مربوط به رتبه کنکور داوطلب

در این ستون می‌توانید از این که شما چندمین نفر در میان افراد قبول شده در کد رشته محل مورد نظرتان هستید مطلع شوید.

ستون مربوط به کد رشته محل انتخابی

در این ستون مهم تمامی انتخاب‌های شما در برگه اینترنتی انتخاب رشته کنکور قابل مشاهده است.

ستون مربوط به ترتیب علاقه در انتخاب رشته

در این بخش از کارنامه سبز یا همان کارنامه نهایی کنکور سراسری می‌توانید تمامی کد رشته محل‌های انتخابی براساس علاقه که بر طبق مندرجات دفترچه انتخاب رشته کنکور منتشر شده است را ملاحظه بفرمایید.

مندرجات کارنامه سبز کنکور 

آشنایی با مفهوم اعداد هنگام دریافت کارنامه سبز کنکور 

زمانی که کارنامه سبز منتشر می‌شود و افراد آن را دریافت می‌کنند، ممکن است با مفهوم اعداد در شده در کارنامه آشنایی نداشته باشند. از این رو در ادامه جزئیات مربوط به معنی هریک از این اعداد را در اختیارتان قرار خواهیم داد. 

. درج عدد 9  در کارنامه سبز

وجود عدد نه در کارنامه سبز کنکور نشان دهنده این موضوع است که اوضاع تحصیلی و علمی شما برای پذیرش و قبولی در یکی از رشته‌های خاص موسیقی نظامی، تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه، کاردانی فوریت‌های پزشکی، دکتری پیوسته بیوتکنولوژی و مدیریت بیمه در دست بررسی و تحلیل است.

از طرف دیگر، وجود این عدد در کارنامه سبز کنکور را می‌توان دلیل بر بررسی شرایط علمی شما در رابطه با قبولی در دانشگاه‌هایی خاص از جمله علوم قضایی، شاهد، صدا و سیما، غیرانتفاعی امام رضا، بقیه الله و شهید مطهری دانست.

. درج عدد 7 در کارنامه سبز

در صورتی که عدد هفت را در کارنامه سبز کنکور مشاهده کردید این نتیجه برداشت می‌شود که شما شرایط لازم را برای قبولی در مصاحبه دانشگاه‌های خاص نداشته‌اید و یا این که امتیاز لازم را برای پذیرش در مرحله مصاحبه کسب نکرده‌اید.

. درج عدد 5 در کارنامه سبز

وجود عدد پنج در کارنامه سبز یا همان کارنامه نهایی کنکور به این معناست که شما دوست عزیز متأسفانه مؤفق به کسب رتبه لازم جهت قبولی در مصاحبه دانشگاه‌های خاص یعنی دانشگاه‌های شهید رجایی و همین طور فرهنگیان نشده‌اید.

 

برای تغییر رشته با کارنامه سبز کنکور روی لینک کلیک کنید.

 

. درج عدد 4 در کارنامه سبز

وجود این عدد در کارنامه سبز کنکور سراسری به معنای این است که کارشناسان مربوطه مشغول بررسی و تحلیل شرایط تحصیلی و علمی شما برای پذیرش در دانشگاه‌های مهم شهید رجایی و یا فرهنگیان هستند.

. درج عدد 3 در کارنامه سبز

وجود عدد سه در کارنامه سبز کنکور سراسری نشان دهنده قبولی و کسب نمره لازم برای قبولی شما در سهمیه دیگری به جز سهمیه نهایی است.

. درج عدد 2 در کارنامه سبز

در صورت مشاهده این عدد در کارنامه سبز کنکور می‌توانید به این موضوع که شما خوشبختانه در مصاحبه ورودی دانشگاهی قبول شده‌اید پی ببرید.

. درج عدد یک در کارنامه سبز

در صورت مشاهده این عدد در کارنامه سبز کنکور می‌توانید به این موضوع که هیچ یک از شرایط لازم (چه عمومی و چه اختصاصی) از جمله رعایت نکردن جنسیت پذیرش در دانشگاه‌ها را نداشته‌اید.

آشنایی با مفهوم اعداد هنگام دریافت کارنامه سبز کنکور 

برای دانلود کارنامه نهایی کارشناسی ارشد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

خلاصه مطالب

دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری از طریق سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org امکان پذیر است. در کارنامه سبز اطلاعات مهمی از جمله اطلاعات مربوط به رتبه، تراز و آخرین رتبه قبولی داوطلبان سال گذشته در گروه آزمایشی مدنظر داوطلب ارائه شده است. 

از این رو در اختیار داشتن کارنامه سبز برای داوطلبان جهت داشتن انتخاب رشته اصولی بسیار اهمیت دارد. بسیاری ممکن است با نحوه دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری و معنی اعداد این کارنامه آشنایی نداشته باشند. در این مقاله به طور کامل در این خصوص توضیح دادیم. اگر شما داوطلب گرامی برای ورود به مرحله انتخاب رشته در ارتباط با مندرجات کارنامه سبز نیازمند دریافت مشاوره هستید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید. 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای آنالیز کارنامه سبز و تخمین شانس قبولی در رشته های مختلف تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه زمانی می توان برای دریافت کارنامه سبز کنکور اقدام کرد؟

در سال جاری امکان دریافت کارنامه سبز کنکور از نیمه اول مهر ماه امکان پذیر بود.

سامانه مشاهده کارنامه سبز کنکور چیست؟

سامانه مشاهده کارنامه سبز کنکور سایت سنجش است.

تحت چه شرایطی می توان برای تغییر رشته از طریق کارنامه سبز اقدام کرد؟

در صورت موافقت دانشگاه مقصد و همین طور برابر و یا مساوی بودن رتبه شما با آخرین فرد مورد قبولی این امر امکان پذیر است.

نظرات

12 دیدگاه دربارهٔ «دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۳ + راهنما مشاهده و دانلود | sanjesh»

  1. Avatar photo ت گفت:

    سلام با واردکردن کد اشتباه،تورشته ای که نمیخوام قبول شدم.میخوام اولویت‌های بعدی بررسی بشن.چیکارکنم؟مشاورمدرسمون میگه کارنامه سبز میاددانشگاهی که قبول شدی.درسته؟براارتش دعوت به مصاحبه شده بودم و ازمصاحبه راضی بودن،ولی بخاطر این کد اشتباه، ارتش اصلا بررسی نشد.هیچ راهی نیست؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      احتمال اینکه کارنامه سبز امسال توسط سازمان سنجش منتشر نشود وجود دارد. در سایت سنجش اعتراض ثبت کنيد.

      1. Avatar photo Aida گفت:

        سلام وقت بخیر
        من میخوام امسال پشت کنکور بمونم و نمیخوام در دانشگاهی که قبول شدم ثبت نام کنم و اطلاعی هم ندارم که کدرشته پایین‌تر قبول شدم یا نه؟
        اگه در کارنامه سبز مشخص بشه که کد رشته پایین‌تر قبول شدم، آیا میشه بدون ثبت نام در دانشگاه مبدا مستقیماً به دانشگاه مقصد مراجعه کنم و با کارنامه سبز پذیرش بگیرم؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          برای استفاده از کارنامه سبز ابتدا باید رشته قبولی را ثبت نام کنید.

  2. Avatar photo دانیال زرآبادی گفت:

    سلام کارنامه سبز رو میشه حضوری از سازمان سنجش گرفت؟ الان من هرچی میزنم نمیره توی سایت

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      به صورت محرمانه برای دانشگاه محل قبولی ارسال می شود

  3. Avatar photo عسل گفت:

    برای ثبت نام در دانشگاه گرفتن کارنامه سبز کنکور لازمه؟ یعنی میخوام بگم جزو مدارک ثبت نامه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر فقط شما برگه قبولی را پیرینت گرفته و تحویل دانشگاه میدید

  4. Avatar photo داود اسدی گفت:

    سلام
    کارنامه سبز امسال با سال های قبل تفاوت داره؟
    میگن امسال همه اولویت هامونو نشون نمی‌دن که کدوما رو قبول شدیم…

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      کارنامه سبز امسال صادر نمیگردد

  5. Avatar photo نرگس گفت:

    سلام
    راسته که امسال برگه سبز نمیدن واسه فرهنگیان میخوام؟ممنون

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر چنین چیزی صحت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • دریافت کد پیگیری ثبت نام کنکور

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش کنکور 1403 + مشاهده و بازیابی

    دریافت کد رهگیری از سازمان سنجش برای داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در کنکور سراسری 1403 ضرورت دارد. همه افراد کنکوری می‌توانند برای دریافت کد پیگیری کنکور سنجش و مشاهده برگه ثبت نام کنکور اقدامات لازم را انجام دهند. کسب...
  • کد منطقه شهرداری محل سکونت

    کد منطقه شهرداری محل سکونت + لیست کامل | ایران تحصیل

    کد منطقه شهرداری محل سکونت از جمله موارد مهم و ضروری است که در بیشتر ثبت نام های سیستمی از جمله ثبت نام کنکور سراسری و ثبت نام های خرید خودرو در سایت ایران خودرو مورد نیاز کاربران خواهد بود....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)