ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دانلود دفترچه خدمت سربازی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
دفترچه خدمت سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

خدمت سربازی نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای دنیا اجباری می باشد و تفاوت آن ها تنها در برخی از قوانین خاص است. در کشور ما نیز آقایان به محض اتمام سن 18 سالگی و در اولین ماه مشمول نظام خدمت محسوب می گردند. به همین منظور معرفی و دریافت بموقع دفترچه خدمت سربازی الزامی خواهد بود. به همین دلیل به نظر می رسد که راهنما، توضیحات و دانلود مستقیم دفترچه خدمت نظام وظیفه بسیاری از افراد ضروری است.

 

برای دریافت اطلاعات کامل و دانلود دفترچه خدمت سربازی– زمان دقیق مراجعه، مدارک مورد و نحوه اخذ معافیت با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

دفترچه خدمت سربازی

 

دفترچه خدمت سربازی
دفترچه خدمت سربازی

 

امور اداری سازمان نظام وظیفه مانند هر نهاد دیگری دارای اصول و قوانین خاص خود است. لزوم دریافت دفترچه خدمت سربازی به این معنا که اگر فردی در زمان مقرر مراجعه نکند بر اساس ضوابط سازمان عمومی جزء غایبین و چه بسا از مشمولین فرار خدمت محسوب گردد. بنابراین در زمان مراجعه برای دریافت در دفترچه اهمیت و دقت کافی را داشته باشید، آن را به تعویق نیاندازید.

البته اخذ دفترچه به معنای اعزام فوری فرد نمی باشد، چرا که ممکن است تحت موارد خاصی زمان اعزام به خدمت به تعویق بی افتد. برای مثال، چانچه شخصی به دنبال اخذ یکی از انواع معافیت، اعم از معافیت کفالت سربازی، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی و غیره باشد، در صورت تایید مدارک و پذیرش نهایی  درخواست او ، به معافیت دائم و یا موقت منصوب گردد. که البته در معافیت موقت هم زمان های متغیری دارد.

همه اینها به شرط معرفی به این ستاد و طی کردن مراحل قانونی میسر خواهد شد و به معنای آن نیست که نیازی به گرفتن دفترچه خدمت سربازی نمی باشد یا اینکه به طور خود بخود به این شرایط می توانید عمل کنید. همچنین طبق راهنما، توضیحات دانلود مستقیم دفترچه خدمت نظام وظیفهعلاوه بر این عوامل دیگری مانند مقطع تحصیلی، تعداد درخواست های اعلام شده، ظرفیت پادگان ها و چند عامل دیگر نیز می‌تواند در زمان اعزام تاثیر گذار باشد.

 

 

راهنما، توضیحات دانلود مستقیم دفترچه خدمت نظام وظیفه

 

راهنما، توضیحات دانلود مستقیم دفترچه خدمت نظام وظیفه
راهنما، توضیحات دانلود مستقیم دفترچه خدمت نظام وظیفه

 

اگر بخواهیم در مورد فرآیند مراجعه و اقدام برای دریافت دفترچه خدمت نظام وظیفه صحبت کنیم به چند مرحله باید اشاره کنیم. در نخستین گام ، فرد مشمول بایستی به دفتر پلیس + 10 محل سکونت خود مراجعه نمایند و از دفاتر خدمات الکترونیک آن تقاضای دریافت دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی نماید. ذکر این نکته ضروری است که تهیه دفترچه تنها از طریق مراجعه حضوری امکانپذیر است و راهی برای اقدام اینترنتی وجود ندارد.

در دومین گام فرد به همراه مدارک مورد نیاز دفاتر خدمت الکترونیک نمایند. در این مرحله کارمند پلیس تمامی اطلاعات ارائه شده از سوی مراجعه کننده را وارد می نماید. در مرحله سوم، پس از ثبت درخواست، بلافاصله برگه آماده به خدمت که حاوی شماره سریال و هوموگرام می باشد، به مشمول گرامی داده می شود. در این برگه زمان اعزام به خدمت ذکر شده است و تمامی افرادی که در آن زمان دفترچه خدمت سربازی دریافت کنند در یک زمان اعزام می گردند.

در آخرین مرحله، در برگه ایی که مشمولان را به مراکز آموزش نیروهای مسلح معرفی می نماید، نام و محل مرکز آموزش قید شده است. همچنین شخص می تواند آدرس مکان مورد نظر را در این برگه پیدا کند. تمامی این مراحل ده روز قبل از زمان اعزام مشمولان در دفاتر خدمات الکترونیک به مرد مورد نظر تحویل داده می شود. بنابراین، مشمول گرامی می تواند از طریق تمامی راهنما، توضیحات و دانلود مستقیم دفترچه خدمت نظام وظیفه را دریافت کند.

 

 

برای دانلود آیین نامه مرخصی سربازان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

حداکثر مهلت دریافت دفترچه خدمت سربازی

به منظور اطلاع از زمان دقیق معرفی به خدمت خود با توجه به تاریخ تولد و همچنین دریافت لینک دانلود دفترچه می توانید با مشاورین ما تماس گرفته و از جدیدترین تغییرات خدمت سربازی – آخرین اخبار تغییرات خدمت سربازی آگاهی یابید. اما در ادامه برخی از قوانین مربوط به این قسمت را با هم مرور می کنیم.

1. برای افرادی که تحصیلاتی آنها دیپلم یا زیر دیپلم هستند، همانطور که قبلاً گفته شد پس از اتمام تحصیل جز مشمولان خدمت نظام  وظیفه محسوب می شوند. همچنین اگر دوران دبیرستان بیش از این مدت طول بکشد، شخص یک سال فرصت دارد تا وضعیت خدمت خود را مشخص کند.

2. مشمولان در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد دکتر فارغ التحصیل می گردند نیز تا یک سال بعد برای معرفی خود به نظام وظیفه اقدام کنند. البته دریافت دفترچه خدمت سربازی بایستی در همان سن 18 سالگی تمام انجام شود.

3.  تحصیل کرده گان دانشگاه ها همانند بند یک در صورت اخراج، انصراف طول کشیدن مدت تحصیل تا یک سال مهلت دارند که برای اعزام دست به کار شوند.

4. دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند همه قوانین می‌شوند که در بندهای قبلی توضیح داده شد.

5. تاریخ اعزام مشمولان زیر دیپلم هر ماه می باشد اما دارندگان مدرک های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا روزهای آغازین ماه های زوج اعزام خواهند شد.

یک نکته در اینجا ضروری است. و آن هم این است که تمام مهلت هایی که قید شد آخرین مهلت منظور شده می باشد و پس از آن اعزام اجباری می شود ‌. بنابراین توصیه می‌کنیم که حداقل ۱۵ روز موعد مقرر به مراکز پلیس مراجعه کنید وضعیت خدمت خود را مشخص نمایید.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار در رابطه با خرید خدمت سربازی وارد لینک مربوطه شوید

 

 

قوانین و راهنمایی های مربوط به مرحله اعزام

حال که در مورد مراحل قبل از اعزام صحبت کردیم بد نیست در مورد زمان اعزام نیز اطلاعاتی داشته باشیم. یکی از قوانین بسیار جالب سازمان نظام وظیفه این است که مشمولان می‌توانند در مورد تمدید یا تعجیل زمان اعزام خود درخواست دهند. البته همانطور که گفته شد، انجام این کار تنها در صورتی امکانپذیر است که فرد مشمول قبلاً درخواست خود را اعلام کرده باشد. در غیر این صورت جز سربازان غایب محسوب می شود.

اما شرایط برخورداری استفاده از قانون تمدید و تعجیل چیست؟ ما در اینجا برخی از این ضوابط را می خواهیم کرد و شما برای اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به سامانه ما مراجعه و یا از طریق تماس تلفنی اقدام کنید.

1. ثبت درخواست تمدید و ارائه آن به سازمانهای ذیربط به معنی تایید نیست، بلکه فرد می تواند بعد از یک هفته نتیجه درخواست خود را دفاتری که قبلاً مراجعه نموده است دریافت نماید.

2. مدت زمان تمدید مقاطع تحصیلی مختلف است. برای مثال مشمولان دیپلم و زیر دیپلم تنها یک ماه می توانند زمان اعزام خود را به عقب بیندازند، در حالیکه فارغ التحصیلان سایر دانشگاهی تا دوماه امکان تاخیر اعزام دارند.

3. اگر مشمولی پس از دریافت دفترچه خدمت سربازی، برای تمدید اعزام خود اقدامی نکرده باشد، می‌تواند تا چهل روز قبل از موعد اعزام درخواست خود را ثبت نماید و در در صورت موافقت تاییدیه یک هفته به اطلاع وی خواهد رسید.

4. توجه همه عزیزان، هر فرد مشمول تنها یکبار می تواند تمدید و تعجیل استفاده کند. به این ترتیب درخواستهای مجدد برای تمدید پذیرفته نخواهد شد.

۵. تمامی موارد ذکر شده بالا برای افرادی که خواهان خدمت سربازی هستند نیز صدق می کند. اما واسه پذیرش این درخواست در صورتی امکان پذیر است پادگان ها ظرفیت کافی جهت جذب مشمول مورد نظر داشته باشند. همچنین افرادی که مدرک دیپلم یا زیر دیپلم دارند تنها صورتی می‌توانند خواص را داشته باشند دارای سن قانونی در سازمان نظام وظیفه باشند. در غیر اینصورت درخواست آنان رد خواهد شد.

برای اطلاع از کفالت پدر کلیک کنید.

توضیحات تکمیلی جهت در مورد دفترچه خدمت سربازی

اگر مشمول خدمت سربازی این که به سن سن قانونی سالگی برسد و از دبیرستان یا پایه پیش دانشگاهی فارغ التحصیل شود، و یا شامل یکی از موارد انصراف، ترک تحصیل و اخراج باشد، تا ۶ ماه فرصت دارد موقعیت خدمت خود را به اطلاع سازمان وظیفه عمومی برساند. گفتنی است که این قانون به هیچ وجه قابل تغییر نیست و اگر فردی در این مدت به دفاتر پلیس + 10 جهت معرفی و روشن کردن وضعیت خدمت مراجعه نکند وارد غیبت خواهد شد.

شاید حال بپرسید غیبت خوردن چه عواقبی را در پی خواهد داشت. مطابق با راهنما، توضیحات و دانلود مستقیم دفترچه خدمت نظام وظیفه ، اگر کسی غیبت داشته باشد، از تمام تسهیلاتی که سازمان وظیفه برای مشمولان از جمله معافیت در نظر گرفته است، محروم خواهد شد. علاوه بر اینف چنین فردی نود روز اضافه خدمت می خورد. این قانون در مورد مشمولانی دیرتر از مدرسه فارغ التحصیل می شوند نیز صادق است.

بدین معنی که اگر دانش آموزی پیش از اتمام ۱۸ سالگی، از مدرسه اخراج شود، انصراف دهد، ترک تحصیل کند، و یا زودتر از موعد معمول فارغ التحصیل گردد، بایستی از همان تاریخ تا حداکثر یکسال بعد وضعیت خدمت خود را مشخص کند. در غیر این صورت مشمول همان قوانین خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً با توجه به راهنما، توضیحات و دانلود مستقیم دفترچه خدمت نظام وظیفه به زمان دریافت دفترچه خدمت سربازی دقت کنید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش شد تا راهنما، توضیحات و دانلود مستقیم دفترچه خدمت نظام وظیفه به مشمولان عزیز ارائه شود. اگر برای دریافت دفترچه خدمت سربازی ، ضوابط مربوط به معافیت، کسری خدمت و امریه هر گونه سوال و یا ابهامی داریدف می توانید از طریق شماره های 9099075307 (سراسر کشور) و  9099075307 ( استان تهران) در تمام روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 1 شب با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

 

 

مطالب مرتبط

نحوه دریافت مشاوره نظام وظیفه

شرایط و نحوه معاینه پزشکی سربازی

دلایل اضافه خدمت سربازان فراری

راهنما، توضیحات و دانلود مستقیم دفترچه خدمت نظام وظیفه

پیگیری پستی کارت پایان خدمت

دفترچه خدمت سربازی

 

2.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه از زمان و مکان دریافت دفترچه خدمت سربازی اطلاع یابیم؟

زمان دریافت دفترچه خدمت سربازی و مدت دوره خدمت به عوامل بسیاری بستگی دارد که  می توانید با سامانه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت دفترچه خدمت به چه مدارکی نیاز است؟

طبق راهنما، توضیحات و دانلود مستقیم دفترچه خدمت نظام وظیفه باید پیش از مراجعه، از مدارک مورد نیاز اطلاع یافت.

 

دفترچه خدمت سربازی را باید از کجا تهیه کنیم؟

مشمولان عزیز باید در زمان مقرر به دفاتر پلیس + 10 مراجعه و پس از ارائه مدارک لازم، دفترچه را دریافت کنند.

 

در دفترچه راهنمای خدمت سربازی چه اطلاعاتی موجود است؟

موضوعاتی همچون  اعزام به خدمت، دریافت انواع معافیت، مجوز خروج از کشور، معافیت تحصیلی و ... در دفترچه شرح داده شده است.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «دانلود دفترچه خدمت سربازی»

  1. Avatar photo Alip گفت:

    سلام وقتتون بخیر من الان ترم ۷ پیام نور هستم و تا حالا هم انصراف ندادم و معادل کاردانی رو هم هنوز دریافت نکردم اگه من انصراف بدم و بهمن ماه برم خدمت آیا میتونم درصورت قبولی در کنکور سال آینده ایست خدمت بزنم؟

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر برای اطلاعات بیشتر دفترچه خدمت سربازی را مطالعه فرمایید.

  2. Avatar photo رضا بهرامی گفت:

    سلام وقتتون بخیر، ……
    من بهمن سال 99 از دانشگاه ملی انصراف دادم و آخرین مهلت هم بهمن 1400 بود ک بدلایلی موفق ب دریافت معافیت تحصیلی نشدم ، آیا میتونم از امتیاز ایست خدمت برای تحصیل بعد از کنکور استفاده کنم؟؟؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت به خیر
      با توجه به پایان مهلت معافیت شما امکان استفاده از ایست خدمت را ندارید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید.

  3. Avatar photo سیدرضا میرفندرسکی گفت:

    با سلام وقت بخیر خدمت شما تیم پشتیبانی
    من متولد سال ۱۳۸۲/۸/۲ هستم در واقع من یک سال مردود شدم به خاطر شرایط خاصی الان باید کلاس دوازدهم باشم ولی خوب یازدهم بازم در این صورت میتونم برم خدمت سربازی؟ یا خیر امکانش وجود نداره باید ادمه تحصیل بدم؟!

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر بعد از اتمام پایه 12 میتونید بر ای ارسال دفترچه اقدام کنیدبرای اطلاعات بیشتر با مرکز تماس یگیرید

      1. Avatar photo سیدرضا میرفندرسکی گفت:

        خوب اگه مدرسه نامه ترک تحصیلم بزنه چی؟؟ بازم با این شرایط باید درس بخونم؟

        1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

          سلام . خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور