ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دانشگاه افسری بدون کنکور 1403 + شرایط پذیرش | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۷۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۱ دی ۱۴۰۲
دانشگاه افسری بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هر ساله افراد زیادی داوطلب ورود به دانشگاه های افسری می باشند، در این بین بسیاری از افراد با وجود برخورداری از توانایی و استعداد های بالا، امکان قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های افسری را ندارند و به دنبال راه های ورود به دانشگاه افسری بدون نیاز به شرکت در آزمون کتبی هستند. ما در این مقاله به توضیح شرایط ثبت نام دانشگاه افسری بدون کنکور پرداخته ایم. برای اطلاع از جزئیات و آیین نامه های جدید ثبت نام دانشگاه افسری می توانید با شماره 9090975307 تماس بگیرید.

شرایط دانشگاه افسری بدون کنکور

دانشگاه افسری شامل دانشگاه های مختلفی می باشد که در هر یک از آنها شرایط متفاوتی برای ثبت نام در نظر دارند. بنابراین با توجه به  دانشگاه های مختلف داوطلبان می توانند در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند. شایان ذکر است که شرایطی که برای ثبت نام به صورت عمومی و اختصاصی در برخی از دانشگاه ها ممکن است تفاوت هایی را نسبت به نوع دانشگاه به همراه داشته باشد. در ادامه این مقاله به برسی شرایط ثبت نام دانشگاه افسری بدون کنکور ارتش جمهوری اسلامی ایران برای کلیه دارندگان دیپلم های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی خواهیم پرداخت. همچنین در رابطه با رشته هایی که در دانشگاه افسری دانش آموزان عزیز می توانند مشغول به ادامه تحصیل در آن شوند نیز، اطلاعات مفیدی را ارائه خواهیم نمود. دانشگاه افسری بدون کنکور در کلیه گروه های آزمایشی داوطلبان را پذیرش می نماید. یکی از این دانشگاه‌ها، دانشگاه افسری سپاه است.

برای اطلاع از شرایط استخدام دانشگاه افسری ارتش، کلیک کنید.

پذیرش دانشگاه افسری بدون کنکور

ارگان هایی که افراد پس از اتمام دوره تحصیل خود در دانشگاه افسری می توانند در آنها مشغول فعالیت شوند شامل سه ارگان نیروی انتظامی، ارتش و سپاه پاسداران می باشد و دانشگاه های افسری با نظارت این سه ارگان به تربیت و آموزش دانشجویان می پردازند. روش های مختلفی برای پذیرش دانشجویان افسری وجود دارد. پذیرش دانشگاه افسری بدون کنکور و مستقل از کنکور سراسری صورت می گیرد و افراد ملزم به قبولی در آزمونی مختص نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

یکی از دانشگاه های پذیرنده در این زمینه، دانشگاه علوم انتظامی امین می باشد که از جمله دانشگاه افسری بدون کنکور محسوب می شود. این دانشگاه آزمون هایی برای افراد برگزار می کند. پذیرفته شدگان این آزمون های باید شرایط ثبت نام علوم انتظامی امین را دارا باشند.

دانشگاه های افسری بدون کنکور دیگری مانند دانشگاه افسری ارتش که با نظارت مستقیم ارتش فعالیت می کند و همچنین دانشگاه افسری بدون کنکور امام حسین که زیر نظر سپاه می باشد از دیگر دانشگاه های افسری بدون کنکور می باشند. برای ورود به این دانشگاه ها باید بجای کنکور سراسری، در آزمون های سنجش آمادگی جسمانی شرکت کرد و قبولی در این آزمون ها شرط ورود به این دانشگاه ها می باشد.

شرایط ثبت نام دانشگاه افسری بدون کنکور امین

شرایط ثبت نام دانشگاه افسری بدون کنکور امین

متقاضیان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه نیازی به شرکت و قبولی در آزمون سراسری ندارند اما باید در آزمون ورودی دانشگاه امین شرکت کنند. دانشگاه علوم انتظامی امین از جمله دانشگاه های افسری بدون کنکور می باشد اما شرط ورود به آن قبولی در آزمون های داخل ارگان است. برای شرکت در آزمون ورودی دانشگاه علوم انتظامی امین، لازم است به سایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مراجعه و ثبت نام به صورت اینترنتی انجام شود. متقاضیان پس از مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام و تطبیق شرایط خود با آنها می توانند از طریق سایت اقدام به ثبت نام نمایند.

در دانشگاه های افسری بدون کنکور مانند دانشگاه علوم انتظامی امین جذب افراد از طریق آزمون داخلی این دانشگاه انجام می شود که هم از کنکور سراسری و هم از سایر آزمون های افسری مستقل است. برای ثبت نام و شرکت در این آزمون داوطلب می بایست به آدرس police.ir مراجعه کند. در صورتی که متقاضی شرایط و ضوابط شرکت در آزمون مندرج در سایت را دارا باشد میتواند در آزمون ورودی به آن شرکت نماید. این شرایط در دو دسته عمومی و اختصاصی دسته بندی می شوند:

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه افسری بدون کنکور

به دین اسلام معتقد باشد و به دستورات آن عمل کند

پایبند به قوانین جمهوری اسلامی باشد و آمادگی هر گونه فداکاری در راه ولایت فقیه برای رسیدن به اهداف آن را داشته باشد.

شخص متقاضی باید ایرانی الاصل باشد و تابعیت ایرانی داشته باشد.

داشتن هرگونه سابقه کیفری و یا اعتیاد به مواد مخدر داوطلب را از شرکت در آزمون محروم می کند لذا متقاضی باید از این موارد مبرا باشد.

متقاضی سابقه هر گونه همکاری با احزاب و گروه های سیاسی که در مبارزه با ارزش های جمهوری اسلامی هستند نباید داشته باشد.

متقاضی نباید به منع استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی محکوم باشد.

یکی از شروط اساسی و اصلی برای پذیرش در دانشگاه علوم انتظامی امین این است که متقاضی بتواند در زمینه های خواسته شده دانشگاه به خوبی عمل کند و متخصص باشد.

در نهایت سلامت جسمانی و روحی روانی فرد برای ارائه خدمت و فعالیت در ارگان نظامی و انتظامی بسیار مهم می باشد از این رو فرد باید از سلامت کامل برخوردار باشد.

برای اطلاع از شرایط گزینش دانشگاه افسری امام حسین، با ما همراه باشید.

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه افسری بدون کنکور

داوطلبان آقا تنها در صورتی می توانند برای آزمون ثبت نام و در آن شرکت نمایند که دیپلم یکی از رشته های نظری مانند تجربی، ریاضی، علوم انسانی و یا معارف را داشته باشند و یا در مقطع دوازدهم تحصیلی خود باشند و تنها در این صورت مجاز به ثبت نام هستند.

سن متقضیان باید در محدوده 18 تا 25 سال باشد و افراد خارج از این بازه مجاز به ثبت نام نیستند.

اگر داوطلب تا پایان سال تحصیلی 1403 و تا خردادماه بتواند مدرک دیپلم خود را دریافت کند می تواند ثبت نام در دانشگاه افسری بدون کنکور امین را انجام دهد و در صورتی که تا این تاریخ مدرک خود را دریافت نکرده باشد امکان ثبت نام برای وی وجود ندارد.

معدل داوطلب برای ثبت نام و شرکت در آزمون برای رشته های تجربی، ریاضی و معارف باید حداقل 14 و برای رشته انسانی باید حداقل 15 باشد.

فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش قادر به ثبت نام در آزمون دانشگاه افسری نمی باشند.

یک شرایط جسمانی حداقلی برای افراد در نظر گرفته شده است و متقاضیان باید حداقل 170 سانتی متر قد داشته باشند.

افراد با مدرک تحصیلی کاردانی و یا بالاتر نمی توانند در آزمون دانشگاه افسری بدون کنکور شرکت نمایند و در صورت ثبت نام نیز سایر مراحل برای آنها در نظر گرفته نمی شود.

برای اطلاع از ثبت نام در دانشگاه افسری کوثر بانوان کلیک کنید.

شرایط ارفاقی ثبت نام دانشگاه افسری بدون کنکور

شرایطی نیز وجود دارد که اگر داوطلب آنها را دارا باشد برای ثبت نام و شرکت در آزمون در اولویت قرار می گیرد. این شرایط ارفاقی شامل موارد زیر می شود:

داشتن کارت پایان خدمت متقاضی دانشگاه افسری بدون آزمون

داشتن کارت عضویت بسیج و حضور فعال در بسیج و یا فعالیت در زمینه پلیس افتخاری

داوطلب از بستگان خانواده شهدا، ایثارگران و یا جانبازان باشد

داوطلب در زمینه های علمی یا ورزشی افتخار آفریده باشد.

از موارد مهم در هنگام ثبت نام دانشگاه افسری بدون کنکور امین این است که متقاضی فقط باید آقا باشد و دانشگاه علوم انتظامی معادل آن برای بانوان دانشگاه کوثر است که اختصاصا برای بانوان تاسیس شده است و داوطلبان خانوم واجد شرایط زیر می توانند برای ثبت نام در آزمون ورودی آن اقدام نمایند:

نداشتن هر گونه تعهد رسمی، پیمانی و آزمایشی به سایر سازمان های دولتی و غیر دولتی

داشتن حداقل معدل 16 برای مقطع کارشناسی و 14 برای مقطع کاردانی

داشتن حداقل قد 160 سانتی متر

محدوده مجاز سنی بین 18 تا 23 سال

شرایط عمومی دانشگاه افسری ارتش

شرایط عمومی دانشگاه افسری بدون کنکور ارتش

داشتن تابعیت ایرانی برای کلیه متقاضیان و ایرانی الاصل بودن الزامی می باشد.

اعتقاد و اطاعت از ولایت فقیه

عدم تعهد و عضویت به هر یک از گروه های سیاسی و سازمان ها

دارا بودن شرایط جسمانی متناسب با رشته تحصیلی

دارا بودن شرایط سنی (حداقل سن 17 سال و حداکثر 22 سال ) برای داوطلبان و متقاضیان محترم خانواده های شهدا 5 سال به میزان حداکثر سن افزوده خواهد شد.

نداشتن فساد اخلاقی

دارا بودن سلامت روانی

شرایط اختصاصی دانشگاه افسری بدون کنکور

شرط معدل برای رشته های علوم انسانی حداقل معدل 16 و برای رشته های ریاضی و فیزیک و همچنین تجربی ، حداقل معدل لازم 14 می باشد. همچنین داوطلبان متقاضی نباید معدل کتبی کمتر از 10 داشته باشند. معدل کتبی برای تمامی رشته ها یکسان می باشد. خانواده های محترم شاهد از شرایط معدلی معاف می باشند.

پذیرفته شدن در آزمون های عملی که به صورت تست های ورزشی می باشند الزامی است.

پذیرفته شدن در معاینات جسمانی و پزشکی برای قبولی داوطلبان از الزامات می باشد.

فرزندان خانواده های محترم شهدا، آزادگان و جانبازان و نظامیان از اولویت استخدام برخوردار می باشند.

حافظان محترم قرآن مجید نیز در اولویت استخدام می باشند.

استخدام دانشگاه افسری بانوان بدون آزمون

استخدام دانشگاه افسری بانوان بدون آزمون

با توجه به گرایش بانوان عزیز نسبت به پذیرش در دانشکده افسری ممکن است نگرانی هایی در رابطه با استخدام و شرایط آن وجود داشته باشد. یکی از مواردی که قصد داریم در رابطه با آن به توضیح بپردازیم، به موضوع استخدام دانشگاه افسری بانوان بدون آزمون باز می گردد. خوشبختانه دانشگاه افسری برخلاف سایر دانشگاه های دیگر تعهد استخدام را برای پذیرفته شدگان فراهم نموده است.

یکی از موارد قابل توجه برای کلیه بانوان گرامی که حتما لازم است آن را مد نظر قرار دهند، به موضوع شرایط ثبت نام و پذیرش دانشگاه افسری بدون کنکور باز می گردد . همانند شرایط ثبت نام آقایان، بانوان گرامی نیز در صورتی که مایل به استخدام دانشگاه افسری بانوان بدون آزمون باشند لازم است از شرایط معدلی و همچنین کلیه موارد آگاهی یابند.

آمادگی جسمانی علاوه بر دارا بودن شرایط معدلی از جمله موارد لازم برای قبولی در این دانشگاه می باشد. شرایط جسمانی مورد نظر برای داوطلبان و بانوان این دانشگاه شامل حداقل سن 163 سانتی متر و همچنین معدل لازم برای قبولی در این رشته نیز حداقل 14 می باشد. به همین دلیل قبل از انتخاب رشته به مطالعه دقیق قوانین و ضوابط پذیرش این دانشگاه بپردازید.

آینده شغلی دانشگاه افسری بدون کنکور برای بانوان چگونه است؟

با توجه به تعهد استخدامی که در دانشگاه افسری وجود دارد، خوشبختانه پذیرفته شدگان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی به استخدام ارگان های مربوطه در می آیند و در این زمینه هیچ گونه نگرانی محلی از اعراب نخواهد بود.

آیا رشته افسری برای بانوان مناسب است؟

تناسب یک رشته با افراد، امری نسبی است و هر فرد با توجه به ویژگی های خود و همچنین خصوصیات اخلاقی می تواند تصمیم به انتخاب رشته شغل مورد نظر خود بگیرید. قطعا هر رشته ای با توجه به نوع دروس و کار آن ویژگی های را می طلبد که داوطلبان و پذیرفته شدگان آن رشته لازم است از آن برخوردار باشند. چنانچه روحیات شما به عنوان یک خانم با اصول و قوانین نظامی یکسان می باشد، انتخاب این دانشگاه و رشته های مرتبط با آن از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود.

درباره تغییرات مربوط به شرایط ورود به دانشگاه افسری ارتش بخوانید.

خلاصه مطلب

آن دسته از داوطلبانی که مایل به ورود به دانشگاه افسری بدون کنکور می باشند، می توانند با استفاده از مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود بدون نیاز به ثبت نام کنکور سراسری اقدام به ثبت نام نمایند. در این مقاله از سایت ایران تحصیل موضوعاتی را در رابطه با دانشگاه افسری بدون کنکور و همچنین استخدام دانشگاه افسری بانوان بدون آزمون را به کلیه شما عزیزان ارائه نمودیم. در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای دریافت پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

پادکست صوتی مقاله

 

4.4/5 - (23 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام در دانشگاه افسری بدون کنکور چیست؟

برای اطلاع از شرایط کامل ثبت نام در دانشگاه افسری، مقاله بالا را مطالعه کنید.

شرط سنی ورود به دانشگاه افسری به چه صورت است؟

حداقل سن ورود به دانشگاه افسری 18 سال و حداکثر آن 25 سال می باشد.

آیا شرط معدل نیز از شرایط ورود به دانشگاه افسری ارتش می باشد؟

بله، داوطلبان برای ورود به دانشگاه افسری ارتش، باید دارای معدل دیپلم حداقل 14 و معدل کتبی حداقل 10 باشند.

نظرات

278 دیدگاه دربارهٔ «دانشگاه افسری بدون کنکور 1403 + شرایط پذیرش | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo زینب گفت:

    سلام با مدرک دیپلم انسانی بدون کنکور میتونم وارد دانشگاه نظامی بشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر به صورت بدون کنکور امکان نیست

  2. Avatar photo حدیث کریمی گفت:

    با سلام
    بنده 18 سالمه و قدمم 160 هستش علوم انسانی میخونم اگ مدرک دیپلم داشته باشم میتونم وارد دانشگاه افسری بشم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. اگر برای بانوان پذیرشی وجود داشته باشد میتونید شرکت کنید.

  3. Avatar photo عمار گفت:

    سلام وقتتون بخیر من فنی حرفه‌ای میخوپم آیا امکانش هست به دانشگاه افسری ثبت نام کنم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      دانشگاه افسری از گروه انسانی ،تجربی ،ریاضی پذیرش دارد

  4. Avatar photo حسین گفت:

    سلام خسته نباشید بنده از ناحیه دست چپ معلول هستم یعنی از مچ دست به بعد تشکیل نشد بنده دوازدهم رشته انسانی هستم بعد از گرفتن دیپلم میتونم در دانشگاه افسری سپاه ثبت نام کنم؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر نمیتونید ثبت نام کنید.

      1. Avatar photo حسین گفت:

        سلام اگر برنامه نویسی و هک و امنیت سایبری بلد باشم میتونم در سپاه استخدام شوم؟؟

        1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

          سلام دوست عزیز
          باید مراجعه کنید به مراکز گزینش.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور