ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

خرید بیمه سربازی 1403 + خبرفوری مدارک، شرایط اقساط و قیمت | ثبت نام

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
خرید بیمه سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای مشاوره خدمت سربازی و بررسی شرایط کاهش زمان

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام خرید بیمه سربازی رایگان مشخص شد. با ورود به سامانه محاسبه آنلاین خرید بیمه سربازی می‌توانید برای خرید بیمه اقدام کنید. البته ناگفته نماند که از سال 83 به بعد بحث خرید بیمه مطرح شده و طبق گزارش‌های موجود تا قبل از سال 83، بیمه رایگان بوده است. بیمه سربازی برای مشمولان در طول دو سال خدمتشان شامل بیمه درمانی و بیمه کار می‌شود.

برای خرید بیمه سربازی، نیاز است به صورت آنلاین اقدام کنید. از سوی دیگر شرایط خرید بیمه سربازی اقساطی فراهم شده و افراد می‌توانند پس از بررسی قیمت خرید بیمه سربازی مراحل ثبت نام را انجام دهند. وبسایت eservices.tamin.ir جهت خرید بیمه راه اندازی شده است، بنابراین می‌توانید با مراجعه به این وبسایت و پرداخت مبلغ تعیین شده در سایت، برای خرید بیمه آنلاین اقدام کنید.

به علاوه افرادی که شرایط مورد نیاز را دارند و خدمت خود را قبل از هفتم مرداد ماه سال ۱۳۸۵ تمام کرده‌اند، می‌توانند سوابق بیمه دوران سربازی‌شان را به صورت رایگان دریافت نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قانون جدید خرید بیمه خدمت سربازی، از طریق شماره 9099075307 با مشاوران مجرب ایران تحصیل تماس بگیرید.

قانون جدید خرید بیمه خدمت سربازی 1403

خرید خدمت سربازی و خرید بیمه سربازان از موضوعاتی هستند که بسیاری از مشمولان در مورد هزینه آن سوال دارند. سازمان نظام وظیفه و تامین اجتماعی برای خرید بیمه سربازی دو قانون جدید را تعیین کرده‌ است:

  1. فرد مشمول باید دارای ۲ سال سابقه بیمه پیش از سربازی باشد.
  2. از سوی دیگر مشمولان باید سابقه پرداخت حق بیمه و کارت پایان خدمت را داشته باشند.

مشمولان در صورت نداشتن سابقه بیمه، امکان خریداری سوابق بیمه سربازی را ندارند.

سازمان تامین اجتماعی نرخ پرداختی بیمه را به اندازه 30 درصد نرخ تسهیلات تعیین کرده است که متقاضیان 7 درصد برای خرید بیمه سربازی باید پرداخت کنند. 23 درصد باقی مانده را نیز باید دولت پرداخت نماید.

قبل از اینکه برای ثبت نام خرید بیمه سربازی اقدام کنید، باید توجه داشته باشید که امکان محاسبه مبلغ پرداختی برای خرید این دو سال بیمه تامین اجتماعی وجود خواهد داشت.

هزار و یک راه معافیت سربازی

میزان حق بیمه مدت خدمت وظیفه به روش زیر محاسبه می‌شود:

محاسبه بدین صورت است که باید 7 درصد از میانگین دو سال آخر کاری وی را قبل از تقاضا دادن محاسبه و نتیجه آن را ضرب در مدت زمان خدمت وظیفه‌شان کنید. مبلغی که به دست می‌آید میزان پرداختی است که به دو صورت اقساط و کامل پرداخت خواهد شد. کافی است برای پرداخت در سایت eservices.tamin.ir از قبل ثبت نام کرده باشید.

چنانچه افراد مبلغ محاسبه شده بابت خرید بیمه را در موعد مقرر شده نپردازند، مطابق با قانون جدید خرید بیمه سربازی از شرایط خرید بیمه سربازی رایگان و ثبت سابقه کار برای سربازان، برخوردار نیستند و باید برای پرداخت در زمان‌های بعدی، محاسبه مجدد برای آن را انجام داده باشند.

نحوه خرید بیمه سربازی 1403

در قوانین جدید معافیت سربازی برای خرید بیمه سربازان دو حالت وجود دارد، حالت اول برای افرادی است که جزء مشمولان قبل از سال 83 هستند که نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

اما افرادی که بعد از سال 83 خدمت کرده‌اند، لازم است برای دریافت بیمه هزینه‌های تعیین شده را بپردازند. برای خرید بیمه سربازان یک سری مراحل وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد. برای بهره‌مند شدن از محاسبه آنلاین حق بیمه و پرداخت یکجا و یا خرید بیمه سربازی اقساطی می‌توان به روش ذیل عمل کرد:

◀️ مراحل بدین صورت است که ابتدا افراد باید برای ورود به صفحه محاسبه خرید خدمت سربازی اقدام نمایند. جهت ورود نیاز است ابتدا در مرورگرهای اینترنتی آدرس account.tamin.ir را جستجو کرده و صفحه مربوطه را مشاهده نمایید.

◀️ سپس با وارد شدن به سامانه ثبت نام خرید بیمه سربازی، دو کادر خالی را مشاهده خواهید کرد که باید نام کاربری یا همان کد ملی و گذرواژه سوابق بیمه را که هنگام ثبت نام در این سامانه برای صفحه کاربری انتخاب کرده‌اید وارد کنید.

شرایط خرید بیمه سربازی

◀️ برای دسترسی به صفحه محاسبه خرید خدمت سربازی باید مطابق تصویر بالا از قسمت امور بیمه شدگان، گزینه محاسبه خرید خدمت سربازی را کلیک کنید. کاربران با انتخاب گزینه محاسبه خرید خدمت سربازی صفحه مربوطه را مشاهده خواهند کرد.

◀️ سپس با مشاهده میزان مبلغ محاسبه شده بر اساس اطلاعات، کاربران بیمه تامین اجتماعی می‌توانند به راحتی حق بیمه سربازی را محاسبه کنند و با اطلاع از قیمت خرید بیمه سربازی امکان پرداخت آن را نیز خواهند داشت.

هزینه خرید بیمه سربازی

برای آشنایی با معافیت سربازی کلیک کنید.

میزان نرخ خرید بیمه سربازی 1403

حق بیمه در کل 30 درصد از میانگین حقوق فرد را شامل می‌شود که پرداخت 7 درصد از آن به عهده خود فرد و پرداخت 23 از آن به عهده دولت است. برای محاسبه حق بیمه از فرمول زیر استفاده می‌شود:

◀️ حدود 7% سهم بیمه *میانگین حقوق دو سال آخر طول مدت زمان خدمت سربازی

◀️ عدد به دست آمده از فرمول فوق در 24 ماه ضرب شده و مبلغ بیمه بدست می‌آید.

◀️ متقاضیان می‌توانند به صورت قسطی و یا یک جا حق بیمه خود را پرداخت کنند. برای پرداخت یک جا حداکثر یک ماه مهلت داده شدت است.

◀️ برای محاسبه آنلاین خرید بیمه سربازان می‌توانید وارد وبسایت شرکت‌های بیمه‌‍ای مختلف شوید و برای ورود به سامانه محاسبه آنلاین خرید بیمه سربازی جستجو کنید، تا به صورت آنلاین این مراحل طی گردد.

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

مزایای بیمه سربازی

بسیاری از خدمات بیمارستان‌های اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه برای سربازان رایگان است. با خرید بیمه سربازی، شرایط برای اضافه کردن مدت خدمت سربازی به سابقه کاری افراد امکان‌پذیر خواهد شد. مشمولان با دریافت بیمه می‌توانند دو سال زودتر از زمان عادی، بازنشسته شوند. این موضوع برای افرادی که شاغل در اداره‌های دولتی هستند، مزایای بسیاری دارد.

در واقع قانون گذاران به منظور ارائه نوعی قدردانی از سربازانی که دو سال از بهترین سال‌های عمر خود را صرف خدمت کرده‌اند در نظر گرفته است. بیمه سربازی از آن جایی که منجر به دو سال جلوتر افتادن بازنشستگی می‌شود، جزء سوابق کاری است.

البته به منظور در نظرگرفتن بیمه در سوابق کاری شرایطی وجود دارد. یکی از این شرایط تایید سازمان تامین اجتماعی می‌باشد که جهت تأیید مبلغی را برای خرید معین کرده است. همچنین این مبلغ به دلیل استفاده از خدمات تامین اجتماعی در طول خدمت گرفته می‌شود.

برای پیگیری اخبار سربازی کلیک کنید.

مزایای بیمه سربازی

مدارک لازم برای خرید بیمه خدمت سربازی

افرادی که دارای براساس قانون جدید خرید بیمه خدمت سربازی دارای شرایط خرید بیمه سربازی رایگان هستند، می توانند با ارائه مدارک زیر اقدامات لازم را برای ثبت نام خرید بیمه سربازی و همچنین خرید بیمه سربازی اقساطی انجام دهند.

  • کارت پایان خدمت و کپی از آن
  • شناسنامه و کپی
  • کارت ملی وکپی
  • فرم درخواست

در صورتی که کارت پایان خدمت هوشمند نباشد، باید با ارائه مدارک تعیین شده به پلیس +10، کارت هوشمند را دریافت نمایید.

شرایط ثبت نام خرید بیمه سربازی

قبل از اینکه برای خرید درخواست دهید، لازم است از شرایط آن و قیمت خرید بیمه سربازی اطلاع داشته باشید. شرایطی که برای دریافت بیمه سربازی معین شده، شامل موارد زیر می‌شود:

◀️ درخواست از طرف فرد مشمول ارائه شود.

◀️ در زمان ارائه درخواست، حداقل دو سال از حق بیمه فرد مشمول گذشته باشد.

◀️ تفاوتی ندارد بیمه مشاغل  یا بیمه اجباری باشد، در هر صورت فرد می‌تواند درخواست خود را ارائه دهد.

◀️ تفاوتی ندارد دو سال حق بیمه، قبل از سربازی یا بعد از سربازی پرداخت شده باشد. بعد از دریافت حق بیمه سربازی، پرداخت بیمه مشمول به سازمان تامین اجتماعی قطع نشود.

◀️ اگر شرط‌های تعیین شده و حداقل دو سال بیمه قبل از خدمت سربازی یا بعد از آن را دارید، به راحتی این امکان را دارید که سابقه بیمه سربازی خریداری نمایید.

پرداخت حق بیمه دوران سربازی در صورت فوت بیمه شده

اگر فردی درخواست خرید را داده و در مدت اعتبار فوت نماید، بازماندگان می‌توانند از سوابق فرد استفاده نمایند. برای این منظور لازم است پرونده فرد به اداره کل امور فنی بیمه شدگاه فرستاده شده و پس از بررسی سوابق به بازماندگان اعطا می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط توجیه غیبت سربازی کلیک کنید.

پرداخت حق بیمه دوران سربازی در صورت فوت بیمه شده

بیمه سربازی برای افراد اسیر یا جانباز

ثبت نام خرید بیمه سربازی برای افرادی که در طول خدمت خود، مناطق جنگی بوده‌ و اسیر یا جانباز شده‌اند، رایگان است.

لازم است بدانید به ازای هر سال اسارت، دو سال سابقه بیمه برای این افراد در نظر گرفته می‌شود. در صورت فوت این افراد نیز بازماندگان می‌توانند از مزایای بیمه آن‎ها بهره مند باشند. برای افراد جانباز نیز همین شرایط اعمال می‌شود.

نحوه مشاهده سابقه بیمه سربازی

قبل از خرید بیمه، می‌توانید به وبسایت مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی وارد شده و سوابق بیمه خود را مشاهده نمایید.

البته قبل از ورود به سامانه، لازم است یک حساب کاربردی ساخته باشید. در قسمت منو بیمه شدگان می‌توانید سابقه خود را به راحتی مشاهده کنید.

برای ثبت نام در سایت لازم است گزینه ثبت نام را انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

این اطلاعات شامل کد ملی، اپراتور، شماره تلفن و غیره می‌شود. بعد کدی به نام کد شناسه به شما فرستاده می‌شود که باید در کادر مربوطه وارد کنید.

نحوه مشاهده سابقه بیمه سربازی

مشمولین معاف از پرداخت حق بیمه

شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که چه افرادی از پرداخت کردن حق بیمه معاف اند؟ باید بگوییم مطابق با ماده 95 قانون تامین اجتماعی، بیمه شدگان، مستمری بگیران و از کارافتادگانی که قبل و پس از خدمت سربازی، دارای شغل بوده و دارای سابقه پرداخت بیمه هستند و انجام دوره خدمت آن‌ها قبل از 7 مرداد 1385 بوده، از پرداخت حق بیمه معاف خواهند بود.

افرادی که مایلند برای ثبت نام خرید بیمه سربازی اقدام کنند، به شرطی از پرداخت حق بیمه سربازان معاف هستند که بلافاصله یا حداقل 3 ماه بعد بیمه برای آن‌ها رد شده باشد.

مهمترین نکات خرید بیمه سربازی

نکاتی در هنگام خرید بیمه خدمت و خرید بیمه سربازی اقساطی وجود دارد که باید حتما به آن‌ها توجه کنید:

👈 سربازانی که قصد دارند بیمه سربازی خود را خریداری نمایند، این امکان را دارند که حق بیمه را به صورت نقد یا اقساط پرداخت کنند. حداکثر زمان پرداخت اقساط بیمه سربازی ۱۲ ماه می باشد.

👈 مهلت پرداخت بیمه تا پایان ماه پس از زمان محاسبه آن است.

👈 افرادی که قصد دارند حق بیمه خدمت را به صورت اقساط واریز کنند، باید به شکل منظم و در موعد مربوطه اقساط را پرداخت نمایند. امکان خرید بیمه سربازی اقساطی، زودتر از موعد اقساط وجود نخواهد داشت و در صورت عدم پرداخت به موقع اقساط، افراد مشمول جریمه خواهند شد.

👈 در صورت عدم پرداخت نمودن مبلغ بیمه در موعد مقرر به صورت نقدی یا اقساط، هزینه بیمه سربازی دوباره برای آن‌ها محاسبه می شود.

👈 سوابق بیمه پس از پرداخت کامل اضافه حق بیمه به سوابق کاری فرد اضافه خواهد شد.

👈 چنانچه هنگام پرداخت با پیغام «اطلاعات شما در دسترس نیست» مواجه شدید، باید مدارکی چون کارت پایان خدمت و کارت ملی به کارگزاری تامین اجتماعی مراجعه نمایید.

👈 افرادی که دارای معافیت هستند، امکان خرید و پرداخت کردن بیمه را نخواهند داشت. در واقع برخورداری از کارت پایان خدمت جهت خرید بیمه لازم و ضروری است.

👈 قانون جدید خرید بیمه خدمت سربازی برای همه افراد مشمول یکسان است، مگر اینکه متقاضی شرایط خاصی داشته باشد.

👈 افرادی که از خدمت سربازی آن‌ها زمان زیادی گذشته، باید مراحل یکسانی را طی نمایند و در صورت بروز هر گونه اختلال و مشکل به کارگزاری تامین اجتماعی مراجعه نمایند.

👈 بیمه سربازی با بیمه تکمیلی ارتش تفاوت دارد. بیمه تکمیلی برای همه کارکنان ارتش و کاهش هزینه‌ های درمانی خواهد بود.

👈 چنانچه فرد متقاضی در ارتباط با پرداخت کوتاهی کند یا برای پرداخت آن متعهد نباشد، تامین اجتماعی تعهدی برای پرداخت حق بیمه نخواهد داشت.

👈 بیمه سربازی تامین اجتماعی برای متقاضیانی که دوران خدمت خود را پیش از سال ۸۵ تمام کرده باشند و قبل و بعد از خدمت سربازی هم سابقه بیمه داشته باشند، رایگان خواهد بود.

👈 خریداری سابقه دوران خدمت برای رزمندگان مانند افراد عادی خواهد بود. این دسته از متقاضیان در صورت داشتن شرایط مذکور این امکان را دارند که برای خرید بیمه سربازان اقدام نمایند.

اطلاعیه

برای دریافت مشاوره آنلاین نظام وظیفه می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل همراه باشید.

مهمترین نکات خرید بیمه سربازی


خلاصه مقاله خرید بیمه سربازی

موضوع مورد بحث ما در این مطلب، خرید بیمه سربازی بود. بیمه سربازی از آن جهت که می‌تواند منجر به جلو افتادن تعداد سال‌های بازنشستگی شود مورد توجه قرار می‌گیرد. البته برای ثبت نام خرید بیمه سربازی لازم است مشمولان دارای شرایط خرید بیمه سربازی رایگان باشند. در قانون جدید خرید بیمه خدمت سربازی شرایط مورد نیاز به صورت کامل بررسی می‌شود.

افرادی که مایلند برای خرید بیمه سربازی اقساطی اقدام کنند، می‌توانند تعداد قسط‌ها و مبلغ خرید بیمه سربازی را از طریق فرمول آن بررسی کنند. در صورتی که قصد محاسبه قیمت خرید خدمت را داشتید، می‌توانید با ورود به سامانه محاسبه آنلاین خرید خدمت، این کار را انجام دهید.

چنانچه پس از مطالعه این متن نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص بیمه و یا بیمه افراد بدون کارت پایان خدمت دارید، کافی است با کارشناسان ما از طریق شماره 9099075307 در تماس باشید تا پاسخگوی سوالات شما باشند.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای مشاوره خدمت سربازی و بررسی شرایط کاهش زمان

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بیمه سربازی چیست؟

به بیمه حوادث سربازان در مدت ۲۴ ماه (طول خدمت)، بیمه سربازی گفته می‌شود.

برای خرید بیمه سربازی اقساطی چه می‌‎توان کرد؟

گزینه اقساطی را انتخاب کنید تا بتوانید در زمان مقرر برای پرداخت حق بیمه به صورت اینترنتی اقدام کنید.

حداکثر زمان خرید بیمه سربازی چقدر است؟

حداکثر زمان پرداخت اقساط بیمه سربازی ۱۲ ماه می‌باشد.

 

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «خرید بیمه سربازی 1403 + خبرفوری مدارک، شرایط اقساط و قیمت | ثبت نام»

  1. Avatar photo حسن امیری قرقانی گفت:

    سلام آیا رزمندگان هم باید مبلغ بیمه را پرداخت نمایند در صورت نداشتن بیمه قبل از خدمت

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام بله

  2. Avatar photo کرمانی گفت:

    سلام. من 2 ماه اضافه خدمت خوردم و در طول سربازی 17 روز مرخصی استعلاجی داشتم. این دو ماه و هفت روز از بیمه کم میشه یا امکانش هست اینا رو هم بخرم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر کم نمی شود

  3. Avatar photo پویا گفت:

    خرید بیمه سربازی یعنی چی دقیقا؟ یعنی میشه بازخرید کرد؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

  4. Avatar photo رسول گفت:

    باسلام و خسته نباشید
    من با گرفتن امریه بجای ۲ سال، ۴ سال خدمت کردم و حقوق گرفتم در دانشگاه جامع علمی کاربردی، در کل مدت فوق بیمه و باز نشستگی سربازی پرداخت نموده ام، حال چگونه بیمه این ۴ سال را بخرم، و کلا حکمش چیه؟
    ممنونم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقتتون بخیر جهت پیگیری با شماره مرکز تماس حاصل فرمایید

  5. Avatar photo احمد نوتک زهی گفت:

    سلام بنده تاریخ شروع خدمت 19/6/1381وخاتمه آن 13/3/1383بوده تقریبا مبلغ هزینه خرید سابقه بیمه برای تامین اجتماعی چقدر میشود

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر.
      از طریق دفاتر بیمه میتونید مبلغ دقیق را مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور