ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ارشد غیر انتفاعی بدون کنکور 1403 + شرایط و رشته ها

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ آغاز شد. کلیه آن دسته از متقاضیانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات عالی غیر انتفاعی هستند، مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور می توانند از شرایط زمان و نحوه پذیرش ارشد غیر انتفاعی آگاه شوند. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که ثبت نام برای تمامی رشته ها با رعایت شرایط مندرج در دفترچه امکان پذیر است.

ثبت نام ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی نیز فرصتی عالی برای داوطلبانی است که تمایل به ورود بدون آزمون به دانشگاه غیر انتفاعی را دارند. البته این موضوع در گرو داشتن شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی است. در ادامه قصد داریم توضیحاتی را ارائه دهیم که برای ثبت نام حتماً لازم است آن را رعایت کنید. جهت آشنایی با زمان ثبت نام ارشد غیرانتفاعی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت 9099075307 با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل بگیرید.

زمان ثبت نام ارشد دانشگاه غیرانتفاعی 1403

👈  زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه‌ غیر انتفاعی بدون کنکور به دو صورت ممکن است باشد: ابتدا، ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی از طریق استعدادهای درخشان، که زمان آن بر اساس اعلام رسمی هر دانشگاه متفاوت است و به صورت جداگانه اعلام می‌شود. دوم، برای ثبت نام و تحصیل در رشته های ارشد دانشگاه غیر انتفاعی و بر اساس سوابق تحصیلی، که زمان آن از طریق سایت سنجش اعلام می‌شود.

👈  همچنین، زمان ثبت نام دانشگاه‌ غیر انتفاعی کارشناسی ارشد با کنکور برای ورودی مهر ماه معمولاً از تاریخ 1 تا 4 تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. این زمان‌بندی ممکن است بر اساس سیاست‌ها و ضوابط هر دانشگاه متفاوت باشد، بنابراین توصیه می‌شود که داوطلبان مرتبط با دانشگاه مورد نظر خود، اعلامیه‌ها و دستورالعمل‌های رسمی آن دانشگاه را مطالعه کرده و به زمان‌بندی مربوطه توجه کنند.

زمان ثبت نام ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

تمدید ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد 1403

👈 با توجه به اطلاعیه ارائه شده توسط سازمان سنجش، ثبت نام دانشگاه‌ غیر انتفاعی کارشناسی ارشد تا تاریخ ۱۴۰۳/۴/۶ تمدید شده است. داوطلبانی که هنوز اقدام به ثبت نام ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی نکرده‌اند، می‌توانند تا این تاریخ فرصت دارند تا ثبت نام خود را تکمیل کنند.
👈 این تمدید مهلت شامل همه داوطلبانی است که قصد ثبت نام در دانشگاه‌های غیرانتفاعی را دارند، از جمله داوطلبان کارشناسی ارشد می باشد و بهتر است متقاضیان قبل از شروع نام نویسی با لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون آشنا شوند.

👈 برای داوطلبانی که قبلاً اقدام به ثبت نام و انتخاب کد رشته محل تحصیلی نموده‌اند، این اطلاعیه این امکان را فراهم می‌کند که تا تاریخ مذکور، اطلاعات خود را مشاهده و در صورت لزوم، کد رشته محل تحصیلی خود را ویرایش کنند.

👈  اما باید توجه داشت که مهلت اعلام شده تا این تاریخ، قابل تمدید مجدد نخواهد بود، بنابراین داوطلبان تاخیر نکنند و از این فرصت استفاده کنند.

شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403

👈  شرایط ثبت‌ نام دانشگاه‌ غیر انتفاعی کارشناسی ارشد به دو دسته‌ی عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود.

شرایط عمومی ثبت نام غیر انتفاعی کارشناسی ارشد 1403

👈 شرایط عمومی شامل موارد زیر است:

✔️ اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان موجود در قانون اساسی کشور

✔️ تابعیت جمهوری اسلامی ایران

✔️ عدم سوء سابقه و اعتیاد به مواد مخدر

✔️ عدم عضویت در گروه‌های خاص مانند گروه‌های فراماسونری و غیره

شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد دانشگاه غیر انتفاعی 1403

👈 شرایط اختصاصی ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه‌های غیرانتفاعی به شرایط استعدادهای درخشان وابسته است. داوطلب باید یکی از استعدادهای درخشان باشد و باید یکی از شروط زیر را داشته باشد:

✔️ داوطلب باید دانشجوی دوره کارشناسی در دانشگاه آزاد باشد و پس از ۶ ترم تحصیلی باید حداقل ۱۱۰ واحد درسی را گذرانده باشد و در گروه ۱۰ درصد دانشجویان برتر ورودی رشته خود قرار گیرد.

✔️ متقاضی باید رتبه‌ی کشوری خود در آزمون سراسری در گروه‌های ریاضی-فیزیک و علوم تجربی کمتر از ۱۰۰ و در گروه علوم انسانی کمتر از ۵۰ و در گروه هنر و زبان کمتر از ۲۰ باشد.

✔️ داوطلب باید دانشجوی نمونه کشوری باشد و معاونت دانشجویی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری تایید کند.

✔️ متقاضی باید در المپیادهای علمی-دانشجویی در رتبه‌های اول تا پانزده قرار گیرد.

✔️ داوطلب باید در جشنواره‌های علمی مانند جشنواره‌های خوارزمی، فارابی، رازی و غیره رتبه‌های اول تا سوم را کسب کند.

نحوه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد 1403

👈  همانطور که می دانید ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه سنجش و آموزش کشور صورت می گیرد. لذا در زمان تعیین رشته برای ثبت نام کلیه متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مذکور و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند.

👈 متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که برای ثبت نام حتماً لازم است ابتدا اقدام به خرید کارت اعتباری ثبت نام کنند. کارت اعتباری ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد به صورت الکترونیک و با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب و پرداخت به وسیله رمز دوم امکان پذیر است.

👈 لذا متقاضیان عزیز می توانند پس از پرداخت به شماره سریال 12 رقمی دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که ثبت نام ذکر شده برای داوطلبانی که واجد شرایط استعداد درخشان کارشناسی ارشد  هستند، به نحو دیگری صورت می گیرد.

👈 پس از وارد نمودن اطلاعات ثبت نامی خود و دریافت کد رهگیری و شماره پرونده 7 رقمی ثبت نام شما با موفقیت به پایان رسیده است.

نحوه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی 1403

👈  مدارک مورد نیاز برای ثبت‌ نام در کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی در سال 1403 شامل موارد زیر است:

✔️ اصل و کپی شناسنامه

✔️ اصل و کپی کارت ملی

✔️ فایل اسکن شده عکس 3×4 یا 4×6 داوطلب

✔️ مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا (مانند کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت)

ویژگی‌های عکس اسکن شده:

✔️ فرمت: jpg

✔️ اندازه: حداقل 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل

✔️ حجم: کمتر از 70 کیلوبایت

✔️ پس‌زمینه: سفید

✔️ بدون حاشیه زائد

✔️ واضح و روشن

✔️ بدون اثر مهر و منگنه

✔️ متعلق به سال جاری داوطلب

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی 1403

👈 تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در دانشگاه غیرانتفاعی برای سال ۱۴۰۳ پس از اتمام ثبت‌نام و انتخاب واحد، به زودی اعلام خواهد شد. این فرایند معمولاً پس از پایان دوره ثبت‌ نام ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی و اجرای حذف و اضافه صورت می‌گیرد.

👈 اطلاعات در مورد تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی برای سال جاری، از میانه تا اواخر مهرماه اعلام شود. هر گونه به روزرسانی یا اطلاعات جدید در این خصوص، در این مقاله به‌روزرسانی خواهد شد.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی

توصیه های ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد 1403

👈 قبل از انجام ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد داوطلبان عزیز لازم است به نکات مهمی را در وارد نمودن اطلاعات ثبت نامی خود توجه داشته باشید که در ادامه به شرح برخی از این موارد برای آشنایی کلیه عزیزان می پردازیم.

👈 با توجه به اینکه تمامی سنجش اطلاعات در مرحله اولیه توسط اطلاعات وارد شده داوطلبان در سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می گیرد، لذا دقت در موارد ذکر شده الزامی به نظر می رسد.

👈 کلیه داوطلبان به هنگام وارد نمودن اطلاعات ثبت نامی و هویتی خود نهایت دقت عمل را باید داشته باشند.

👈 با توجه به اینکه تذکرات لازم در دفترچه راهنما ارائه شده هر گونه اشتباه در این زمینه برابر با قوانین با داوطلب خاطی برخورد می شود.

👈 همچنین، آن دسته از داوطلبانی که در وارد نمودن عکس داوطلبی خود دچار اشتباه شوند به عنوان داوطلب متخلف شناخته خواهند شد.

👈 به هنگام وارد نمودن حوزه امتحانی و همچنین انتخاب کد رشته محل امتحانی نهایت دقت را به خرج دهید، در صورت اتمام ثبت نام در صورت درخواست داوطلب مبنی بر تغییر اطلاعات وارد شده ترتیب اثر داده نمی شود و امکان تغییر این موضوع وجود نخواهد داشت.

👈 آن دسته از متقاضیانی که در رشته های دانشگاه های روزانه پذیرفته شده اند حتی در صورت انصراف و یا عدم انصراف و حتی عدم ثبت نام در دانشگاه امکان ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه های غیر انتفاعی را ندارند. لذا حتی در صورت ثبت نام و قبولی در این دانشگاه ثبت نام آنان لغو می شود.

خلاصه مقاله ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد

در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد زمان ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد 1403 ارائه کردیم. داوطلبان گرامی باید دز زمان مقرر با ارائه مدارک درخواستی، مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

در صورت تمایل به ثبت نام ارشد بدون کنکور غیرانتفاعی و نیاز به اطلاع از شرایط ثبت نام بدون آزمون غیر انتفاعی با مشاوران مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید. مشاوران ایران تحصیل اطلاعات موثق را در رابطه با ثبت نام ارشد بدون کنکور غیر انتفاعی در اختیار شما قرار می دهند.

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه زمانی برای ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است؟

زمان ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد همان زمان ثبت نام در کنکور سراسری دانشگاه هاست. برای اطلاع از این زمان با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد برای چه افرادی انجام می شود؟

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد برای افرادی انجام می شود که شرایط ثبت نام را داشته باشند.

شرایط ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد چیست؟

در این مقاله به طور کامل به شرایط دقیق ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی ارشد اشاره کردیم.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه تشریحی

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1403 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
تماس با مشاور