ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی + امکانات سال 1403 | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

یکی از دغدغه‌های والدین امروزی در رابطه با انتخاب مدارس فرزندانشان می‌ باشد. به همین دلیل همانند ثبت نام مدارس تیزهوشان و یا ثبت نام نمونه دولتی یکی از گزینه‌های دیگر آنان، ثبت نام مدارس شاهد است. قطعاً قبل از این ثبت نام ، اولیای گرامی باید در رابطه با تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی اطلاعات لازم را کسب کنند تا بتوانند با آگاهی بیشتر، مدرسه مناسب با شرایط فرزند خود را انتخاب کنند. در رابطه با تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی باید بگوییم یکی از این تفاوت‌ ها به کیفیت این مدارس و همچنین نحوه ثبت نام و شرایط آنان باز می‌ گردد. زیرا مدارس شاهد شرایط ویژه‌ ای را جهت ثبت نام دارند که با توجه به آن ثبت نام صورت می پذیرد و ادامه تحصیل را در این مدارس ممکن می سازد. برای مثال در سال‌ های گذشته مدارس شاهد تنها برای فرزندان خانواده‌ های محترم شهدا و ایثار گران بود ولی امروزه به این صورت نمی‌ باشد.

در این مقاله به بررسی کامل تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی می پردازیم. علاوه بر این مقاله، مشاوران تحصیلی ایران تحصیل نیز آماده بررسی شرایط مدارس با توجه به ویژگی ها و استعدادهای فرزند شما می باشند تا با شروع تحصیلات خود در بهترین مدرسه، موفقیت خود را تضمین کنند. برای برقراری ارتباط با کارشناسان ایران تحصیل، تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید.

بنر کال تو اکشن

تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی از نظر کیفیت

در رابطه با امکانات، ویژگی ها و کیفیت مدارس شاهد باید بگوییم که امکانات این مدارس به نسبت مدارس عادی بسیار بهتر است. خوشبختانه در سال های اخیر شاهد مورد استقبال قرار گرفتن مدارس شاهد بوده ایم و به همین دلیل، سطح کیفیت این مدارس روز به روز بالاتر رفته و با توجه ویژه نسبت به نیازهای دانش آموزان تلاش فراوانی در جهت رفع نیازهای موجود شده است.

تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی از نظر کیفیت

به لحاظ امکانات، ویژگی ها و کیفیت مدارس شاهد در بالاترین سطح مدارس دولتی قرار دارند و به همین دلیل محبوبیت بسیار بالایی یافته‌ اند. همین مسئله موجب شده است که دانش آموزان رغبت زیادی برای ورود به این مدارس داشته باشند. اما با توجه به شرایط ویژه ای که این مدارس برای ثبت نام دانش آموزان در نظر می‌ گیرند، ورود به این مدارس به هیچ وجه آسان نمی باشد.

از دیگر خدماتی که مدارس شاهد ارائه می دهند، برگزاری کلاس های فوق برنامه ای، کلاس های تقویتی و جبرانی است. علاوه بر آن برنامه های فرهنگی و تربیتی مختلفی نیز در مدارس شاهد برگزار می شود تا دانش آموزان از تمامی ابعاد تحصیلی و آموزشی پیشرفت کنند و تنها بر یک بعد متمرکز نبوده و بتوانند شخصیت خود را نیز رشد دهند.

🔗  تیزهوشان بهتره یا نمونه دولتی؟ برای اطلاع از مزایا و معایب تحصیل در این مدارس، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آیا مدارس شاهد خوبه؟

یکی از سؤالاتی که دانش آموزان و اولیا آنان علاوه بر سوالاتی که در رابطه با تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی می پرسند، این سؤال است که آیا مدارس شاهد خوبه؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خوبی و بدی را می‌ توان امری نسبی دانست که بسته به شرایط هر فردی می‌ تواند متفاوت باشد. قطعاً استفاده از بهترین امکانات برای تمامی ما خوشایند و خوب است.

تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی را می‌ توان در اساتید و دبیران آن دانست. اساتید و معمان این مدارس معمولاً بهترین معلمان می‌ باشند که از بالاترین سطح سواد برخوردارند. با توجه به هوشمند بودن این مدارس برای تدریس هر مبحث، از بهترین نوع تدریس و مطالب آموزشی استفاده می شود و به همین دلیل سطح سواد این دانش آموزان با سایر مدارس متفاوت می‌ باشد.

یکی از تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی را می توان در معدل دانش آموزان دانست. خوبی مدارس شاهد این است که فرزند شما در محیطی آموزش خواهد دید که کاملا رقابتی خواهد بود و همین مسئله موجب تلاش و تکاپوی بیشتر او خواهد گردید.

پیشنهاد ما به شما والدین گرامی، انتخاب مدرسه براساس توانایی ها و شرایط فرزند خودتان است. مشاوران تحصیلی ما می توانند از طریق آزمون های استعدادیابی در انتخاب بهترین مدرسه برای فرزند خود، کمک کنند. تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

🔗 برای اطلاع از مدارک لازم جهت ثبت نام مدارس شاهد  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی از نظر دانش آموزان

نظرات درباره مدارس شاهد را تنها می توان از دانش آموزان این مدارس پرسید. زیرا آنچه این دانش آموزان آن را تجربه کرده اند، بهتر می تواند راهنمای سایر دانش آموزانی باشد که قصد تحصیل در این مدارس را دارند. یکی از مزایای تحصیل در مدارس شاهد، برگزاری کلاس با تعداد دانش آموز کمتر نسبت به مدارس عادی می باشد. کم بودن تعداد دانش آموزان باعث می شود تا امکان رفع اشکال و یا توضیح دوباره مباحث درسی وجود داشته باشد و معلم راحت تر بتواند سطح درسی دانش آموزان را بسنجد. نظارت معلمان در مدارس شاهد نسبت به مدارس عادی بیشتر است و این سبب می شود تا دانش آموزان نسبت به این مدارس نظر مثبت داشته باشند.  چنین ملاک هایی را که در تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی سنجیده می شود، می توان مشخص کننده نظرات دانش آموزان دانست.

برای آشنایی با سامانه ایثار کلیک کنید.

تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی از نظر دانش آموزان

با توجه به حساسیت های این مدارس، قوانین زیادی به تصویب رسیده است و تمامی دانش آموزان موظف به رعایت آن ها هستند. بنابراین برای آگاهی در رابطه با تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی می توان از معیار های مختلف کمک گرفت. با توجه به اینکه شرایط معدلی و نام نویسی خاصی در این مدارس وجود دارد، می توان فضا و جو حاکم در این مدارس را رقابتی تر از مدارس عادی دانست که در نهایت سبب پیشرفت دانش آموزان می شود.

🔗 برای اطلاع از سامانه اصلی پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

شرایط تدریس در مدارس شاهد

سخت گیری هایی که در مدارس شاهد نسبت به اساتید و دبیران آن صورت می پذیرد، بسیار بیشتر از سایر مدارس دیگر است. و شاید بتوان آن را از جمله تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی بدانیم. به هر حال و با توجه به این موارد، تمام تلاش بر این است که کلیه دانش آموزان از بالاترین سطح سواد برخوردار شوند و همچنین از بهترین اساتید بهره مند گردند.

والدین گرامی ای که درخصوص مدرسه ای که برای فرزند خود انتخاب خواهند کرد نیاز به راهنمایی بیشتر دارند، می توانند با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس گرفته و از مشاوران تحصیلی ایران تحصیل کمک بگیرند. ما در تمامی ایام هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

برای آشنایی با شرایط مدارس شاهد روی لینک کلیک کنید.

اخبار پیرامون مدارس دولتی

📢 تکرار فاجعه آموزشی در مدارس دولتی / مدارس دولتی دیپلمه‌ پرور!

سهم مدارس غیردولتی در رتبه های برتر کنکور، امسال هم تکرار شد و به 97.5 درصد، یعنی بیشترین میزان طی سال های اخیر رسید و غصه کم کیفیتی و بی پناهی مدارس دولتی را نمایان تر کرد. عضو شورای عالی آموزش و پرورش بر رفع شدن این بی عدالتی تاکید می کند. طبق روال سال‌ های گذشته حتی قبل از انتشار اسامی و اطلاعات نفرات برتر کنکور سهم ناچیز مدارس دولتی در بین شاگرد اول‌ های کنکور قابل‌ پیش‌ بینی بود. حالا طبق فهرست منتشر شده تنها یک نفر از رتبه‌ های برتر از مدرسه دولتی است و یکی هم از مدرسه‌ ای نمونه دولتی که سطح آموزشی‌ اش با مدارس دولتی عادی متفاوت است.

دکتر «مهدی نوید ادهم» عضو شورای عالی آموزش و پرورش نیز می‌ گوید: نتایج کنکور یکی از شاخص‌ ها و هشدار هایی است که نشان می‌ دهد عدالت آموزشی در کشور برقرار نیست و باید برای آن فکر جدی کرد. وی تصریح می‌ کند: یک راهکار برای توسعه عدالت آموزشی، در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای حضور معلمان توانمند و باتجربه در مناطق محروم است؛ اما این فقط یک راه‌ حل است و به تنهایی کارآمد نخواهد بود.

دبیرکل سابق شورای عالی آموزش و پرورش افزود: عدالت آموزشی تک عاملی نیست و نیازمند اقدامات متعددی از جمله ایجاد عدالت اقتصادی در کشور است که راهکار ملی می‌ خواهد و همه نهاد های سیاست‌ گذار و اثرگذار به ویژه دولت و مجلس باید برای تحقق آن برنامه‌ ریزی کنند تا به تبع آن، عدالت آموزشی به ویژه با نگاه به مدارس دولتی بسط پیدا کند.

نحوه امتیاز بندی مدارس شاهد را در لینک مشاهده نمایید.

خلاصه مطلب

یکی از عوامل تاثیر گذار در آینده تحصیلی دانش آموزان، علاوه بر استمرار، پشتکار و برنامه ریزی صحیح، نوع مدرسه ای است که در آن مشغول به تحصیل است. امکاناتی که مدارس مختلف به دانش آموزان ارائه می دهند، سطح کیفیت آموزشی، فضا و جو حاکم در کلاس های درسی همگی از جمله مواردی هستند که در موفقیت دانش آموزان در آزمون هایی چون کنکور سراسری، المپیاد و … تاثیر می گذارند. به همین دلیل در این مقاله به بررسی تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی به عنوان دو نمونه از مدارس فعال و پر متقاضی در ایران پرداختیم.

والدین و دانش آموزان بسیاری هستند که از مدرسه انتخابی خود انتظار ارائه خدمات باکیفیت دارند، به این دسته از والدین و دانش آموزان پیشنهاد می کنیم که برای ثبت نام در مدارس شاهد اقدام کنند. مدارس شاهد با توجه به اینکه سطح علمی دانش آموزان را در ابتدای ورود و ثبت نام آن ها می سنجند، از لحاظ کیفیت آموزشی و علمی سطح بالاتری دارند. چرا که دانش آموزان از فیلتر خاصی عبور کرده و در نهایت پذیرفته می شوند.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله فوق را به دقت مطالعه کنید. چنانچه پس از مطالعه مقاله نیاز به مشاوری خبره داشتید تا پس از سنجش شرایط و استعداد فرزند شما، مدارسی را که بهتر است در آن ها شروع به تحصیل کند را به شما معرفی کند، می توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل کنید. متخصصان ما همه روزه (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

3.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

از طریق چه سامانه ای باید برای ثبت نام مدارس شاهد اقدام کرد؟

دانش آموزان گرامی می توانند برای ثبت نام در مدارس شاهد به سامانه سجا به نشانی saja.medu.ir مراجعه کنند.

چه کسانی می توانند در مدارس شاهد ثبت نام کنند؟

در گذشته این مدارس مختص به فرزندان خانواده شاهد بود اما در حال حاضر دانش آموزان غیرشاهدی نیز می توانند در صورت برخورداری از امتیاز کافی و بالا در این مدارس ثبت نام کنندد. 

چه تفاوتی میان مدارس شاهد و مدارس عادی وجود دارد؟

این مدارس از نظر امکانات آموزشی، فضای محیطی، تعداد دانش آموزان، سطح تحصیلی و ... تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در مقاله فوق می توانید اطلاعات جامع و کاملی را به دست آورید. 

نظرات

16 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی + امکانات سال 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام من از خانواده عادی و از جانباز وایثارگر نیستم معدلمم ۱۸.۵ و خیلی توی مسابقات کشوری کاراته شرکت کردم طلا های زیادی دارم و کمی از ۳۰ جز قرآنم حفظم چقدر احتمال داره قبول شم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر این امتیازات جزو امتیازات علمی فرهنگی میباشد و در قبولی شما موثر میباشد

  2. Avatar photo pمجمد گفت:

    سلام.
    جهت تبت نام مدرسه راهنمایی نهم مدرسه امنایی بهتره یا مدرسه شاهد لطفا راهنمایی فرمایید

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام
      مدرسه شاهد بهتره .

  3. Avatar photo نسرین گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    مدارس هیات امنایی بهترن یا شاهد؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شاهد

  4. Avatar photo بانو گفت:

    تفاوت این مدرسه با نمونه دولتی چیست؟کدام بهتر است؟بخصوص متوسطه دور اول

    1. Avatar photo chitsaz گفت:

      سام وقتتون بخیر
      مدارس شاهد 90 درصد جذب دانش اموز از خوانده شهدا ایثارگران جانباز و … دارد و از امکانات بالایی برخوردار هستند

  5. Avatar photo ندا گفت:

    سلام
    از نظر سطح علمی دبیرا شما میگید مدرسه های شاهد خیلی تفاوتی با غیر انتفاعی هایی مثل دکتر هشترودی ندارد؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام سطح علمی شاهد بالاتر از اکثرا غیر انتفاعی هاست

  6. Avatar photo عالمی گفت:

    خسته نبالشید میشه بفرمایید مدارس هیئت امنایی معمولی با مدارس شاهد از نظر شهریه چه تفاوت هایی دارند؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      باید از مدرسه استعلام دقیق هزینه را بگیرید

      1. Avatar photo بنده خدا گفت:

        سلام
        امکانات مدارس سما بهتره یا شاهد؟
        مدرسان کدوم مدرسه با تجربه تر هستند و بهتر اموزش میدن؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          مدارس شاهد بهتره

      2. Avatar photo م گفت:

        آیا برای پایه نهم از مدرسه عادی به مدرسه شاهد برم افت درسی نمیکنم

        1. Avatar photo moradian گفت:

          سلام وقت بخیر
          با توجه به اینکه مدارس شاهد جز مدارس برتر می باشد پیشنهاد می کنم در این زمینه مشاوره دریافت کنید و یا با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید
          راه ارتباط با کارشناسان:9099075307

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام مدارس شاهد

    ثبت نام مدارس شاهد 1403 + ورود سایت اصلی my.medu.ir

    ثبت نام مدارس شاهد هر سال در سه بازی زمانی مختلف از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود. این مدارس، در سه مقطع مختلف اعم از ابتدایی، متوسطه اول و دوم، اقدام به پذیرش دانش آموزان می کنند. مدارس شاهد...
  • پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی

    سایت اصلی پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی 1403 | my.medu.ir

    پیش ثبت نام مدارس شاهد اول ابتدایی سال ۱۴۰۳ آغاز شد به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می رسانیم جهت تکمیل روند ثبت نام فقط به صورت اینترنتیاز طریق سایت my. medu.ir وارد شده و روند درخواست ثبت...
  • دفترچه ثبت نام مدارس شاهد

    دفترچه ثبت نام مدارس شاهد 1403 + لینک دانلود pdf

    مدارس شاهد از دیگر مدارس شناخته شده و محبوب والدین برای تحصیل فرزندانشان در مقطع متوسطه اول و دوم  است. این مدرسه شرایط خاصی را برای پذیرش دانش آموزان خود تعیین کرده است و براساس امتیازبندی ای خاص، نسبت به...
  • ثبت نام میان پایه مدارس شاهد

    ثبت نام میان پایه مدارس شاهد 1403 + ورود سایت | my.medu.ir

    ثبت‌نام میان پایه مدارس شاهد 1403 – 1403 به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد که در آن دانش‌آموزان با مراجعه به سامانه دانش‌آموزی پادا به آدرس pada.medu.ir می‌توانند کلیه مراحل ثبت‌نام خود را به صورت آنلاین انجام دهند. ثبت‌نام میان پایه...
تماس با مشاور