ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تغییر دیپلم انسانی به تجربی + بخشنامه ۱۴۰۳

تغییر رشته از انسانی به تجربی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تغییر دیپلم انسانی به تجربی، با هر نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی امکان شرکت در تمامی گروه های آزمایشی کنکور وجود دارد، بنابراین نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ملاک نمی باشد. اما این تغییر نیز شرایط و ضوابط مربوط به خود را دارد که در ادامه به آن می پردازیم. با ایران تحصیل همراه باشید.

آمار تغییر رشته داوطلبان کنکور انسانی و ریاضی که در سال های گذشته به رشته تجربی داشته اند، روند صعودی داشته است. داوطلبان رشته انسانی که علاقه ای به ادامه تحصیل در رشته های این گروه آزمایشی ندارند و به دنبال تغییر دیپلم انسانی به تجربی هستند، برای اینکار باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری، به جای رشته انسانی در رشته تجربی ثبت نام نمایند. در نتیجه با مدرک دیپلم انسانی هم امکان شرکت در کنکور تجربی وجود دارد و این عمل دارای مشکل خاصی نمی باشد.

تغییر دیپلم انسانی به تجربی، داوطلبان در صورت داشتن مدرک کاردانی در هر رشته‌ای و یا داشتن مدرک پیش دانشگاهی نظری نظام قدیم در هر رشته‌ای و یا داشتن مدرک دیپلم نظام جدید (‌نظام ۶.۳.۳) می توانند در هریک از گروه های آزمایشی کنکور سراسری که مایل باشند از جمله تجربی آزمون دهند.

 

جهت اطلاع از نحوه تغییر دیپلم انسانی به تجربی + بخشنامه ۱۴۰۳ با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

با داشتن دیپلم انسانی هیچ محدودیتی برای کنکور ندارند و بهمن ماه هر سالی که آماده شرکت در آزمون هستند، می توانند برای کنکور تجربی ثبت نام کرده و با شیوه صحیح مطالعاتی خواهند توانست در کنکور تیر ماه سال بعد شرکت کرده و در دانشگاه دلخواه خود به تحصیل رشته مورد علاقه خود بپردازند. پیرامون درس های رشته مربوطه نیز، نیاز به آموزش هایی می باشد که می توان از این دسته آموزش ها به صورت حضوری، غیرحضوری، آنلاین و یا مجازی استفاده کرد و یادگیری دروس تخصصی همچون زیست و شیمی و ریاضی و فیزیک را آموزش دیده و مهارت تست زنی را پیدا نمایید.

 

تغییر دیپلم انسانی به تجربی

در کنکور سراسری برای شرکت در تمامی گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی به عنوان سه گروه اصلی، هنر و زبان های خارجی نیز به عنوان دو گروه فرعی، تنها شرط گذراندن دوره پیش دانشگاهی می باشد و نوع آن ملاک نیست. در نتیجه جهت تغییر دیپلم انسانی به تجربی با داشتن هر نوع مدرک پیش دانشگاهی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر امکان شرکت در هر یک از گروه های آزمایشی وجود دارد.

 

جهت اطلاع از نحوه  اخذ دو دیپلم همزمان بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

تغییر رشته از انسانی به تجربی

دوران مدرسه و در پایه های یازدهم و دوازدهم بهترین زمان برای تغییر رشته از انسانی به تجربی و در واقع تغییر دیپلم انسانی به تجربی می باشند چرا که امکان یادگیری دروس تخصصی برای دانش آموز فراهم است و در نتیجه دروس مربوطه را بهتر یاد می گیرد و همچنین نمرات امتحانات نهایی در سوابق تحصیلی او اعمال می شود. اشخاصی که در زمان شرکت در کنکور سراسری اقدام به تغییر رشته می نمایند، به دلیل آنکه آشنایی کامل با هیچ یک از دروس اختصاصی از جمله: فیزیک، شیمی، زیست شناسی آشنایی ندارند، در نتیجه برای برنامه ریزی درسی و مطالعه دروس با مشکل مواجه می شوند.
داوطلبانی که دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی انسانی دارند از آنجایی که سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سراسری اعمال می گردد، اگر در کنکور تجربی شرکت نمایند، نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای آن ها متفاوت خواهد بود. در نظر داشته باشید که دروس عمومی در هر دو گروه آزمایشی ضرایب یکسانی دارند اما ضرایب دروس تخصصی کاملا متفاوت می باشند.

 

تغییر دیپلم انسانی به تجربی

تغییر دیپلم انسانی به تجربی

آیا با دیپلم انسانی می توان کنکور تجربی شرکت کرد؟

متقاضیانی که داوطلب شرکت در کنکور تجربی هستند و دارای مدرک دیپلم نظام جدید یا مدرک دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی رشته انسانی می باشند، می بایست سریال ثبت نام گروه آزمایشی علوم تجربی را در زمان ثبت نام کنکور خریداری نمایند. داوطلبان مذکور باید حتما به این نکته توجه داشته باشند که در زمان ثبت نام کنکور، برای مجاز شدن به حضور در جلسه کنکور تجربی و انتخاب رشته های این گروه آزمایشی، گروه آزمایشی تجربی را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است، چنانچه اقدام به ثبت نام کنکور انسانی کرده اید، در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۳ و یا در زمان انتخاب رشته، امکان انتخاب رشته های تجربی را نخواهید داشت.

همان گونه که می دانید، در کنکور سراسری سوابق تحصیلی و کسب معدل لازم برای رشته تجربی بسیار تاثیر گذار می باشد به همین خاطر متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم انسانی می باشند، در صورت شرکت در کنکور تجربی میزان اعمال سوابق تحصیلی و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور متفاوت خواهد بود و فقط ضریب دروس عمومی و مشترک محاسبه خواهد شد. در نهایت داوطلبان دارای مدرک دیپلم نظام جدید انسانی و همچنین متقاضیان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم انسانی که خواستار تغییر دیپلم انسانی به تجربی می باشند، می توانند در کنکور تجربی شرکت نمایند و علاوه بر کنکور تجربی امکان شرکت در گروه های آزمایشی شناور هنر و زبان را نیز دارند اما تاثیر سوابق تحصیلی این دسته از متقاضیان متفاوت خواهد بود چرا که دروس تخصصی رشته تجربی در انتخاب رشته کنکور تجربی را همچون زیست شناسی، شیمی و فیزیک را در دبیرستان نگذرانده و تنها سوابق تحصیلی دروس عمومی را شامل می شوند.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا تغییر دیپلم انسانی به تجربی + بخشنامه ۱۴۰۳ را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص تغییر دیپلم انسانی به تجربی + بخشنامه ۱۴۰۳ برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره تلفنی کنکور سراسری با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از نحوه تغییر دیپلم انسانی به تجربی + بخشنامه ۱۴۰۳ با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

  مطالب مرتبط:

راهنمایی و مشاوره انتخاب رشته انسانی کنکور

لیست رشته های بدون کنکور انسانی

رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه دولتی

بررسی و تحلیل کارنامه رتبه های زیر 1000 کنکور تجربی

تغییر دیپلم انسانی به تجربی + بخشنامه ۱۴۰۳

2.8/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا با دیپلم انسانی امکان شرکت در کنکور تجربی وجود دارد ؟

داوطلبان با مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هر رشته نظری ، می توانند در کنکور تجربی شرکت کنند.

نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای داوطلبانی که دیپلم غیر مرتبط دارند ، به چه صورت است ؟

تنها نمرات نهایی دروس عمومی و دروس اختصاصی مشترک اعمال می شود.

آیا امکان تغییر دیپلم انسانی به تجربی وجود دارد ؟

دانش آموزان پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم رشته انسانی می توانند با تغییر رشته به تجربی ، دیپلم تجربی را دریافت کنند.

نظرات

79 دیدگاه دربارهٔ «تغییر دیپلم انسانی به تجربی + بخشنامه ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo اهو گفت:

    سلام خوبید

    ببخشید ما ک دیپلم انسانی داریم و میخوایم دیپلم تجربی بگیریم اگ خردادماه امتحان بدیم اون پنجاه درصدمعدل بهمون تعلق میگیره؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله اگر دیپلم تجربی بگیرید بله حساب میشود.

  2. Avatar photo Mob گفت:

    سلام وقت بخیر
    من رشته انسانی هستم اما هنوز دیپلم انسانی رو نگرفتم و تغییر رشته آیی هستم میخواهم دیپلم تجربی بگیرم یعنی خرداد ماه امتحانات تجربی بدهم و شهریور دهم و یازدهم تجربی را ، آیا باید در کنار اینها دیپلم انسانی هم بگیرم یا خیر نیازی نیست ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما بعد از فارق التحصیلی از رشته انسانی امکان این را دارید دیپلم مجدد تجربی اخذ کنید و تغییر رشته هم از مقطع دهم امکان پذیر میباشد

  3. Avatar photo تینا حامدی گفت:

    سلام دیپلم انسانی دارم مبخوام دیپلم تجربی بگیرم شرایطش چطوریه؟چند کتاب باید امتخان بدم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای گرفتن دیپلم تطبیقی باید به آموزش و پرورش مراجعه کنید و امتحانات سال دوازدهم را بدهید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور