ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳ + راهنمای جامع

تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد .
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ اعلام شد. لذا دانشجویانی که به دنبال شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دیگری مانند دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و غیره هستند می‌توانند با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشند.

تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد برای پذیرفته‌شدگان آزمون‌های ورودی یا تغییر رشته، مطابق با شرایط مندرج در معادل‌سازی واحد آزاد کارشناسی ارشد آزاد  انجام می‌گیرد. بنابراین اگر شما قصد دارید معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد خود را انجام دهید باید تمام شرایط آن را به دقت مطالعه کنید و در صورت سوال می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

دقت کنید که تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد می‌تواند مسیر شما را برای تحصیل در رشته دانشگاهی جدید کوتاه‌تر کند. لذا اگر به دنبال دریافت مدرک تحصیلی خود در کمترین زمان هستید. بهتر است قبل از شروع سال تحصیلی دروس دانشگاهی قبلی خود را معادل‌سازی کنید.

 

شما جهت تطبیق واحد یعنی چه؟ روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد، معادل‌سازی دروس، شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد، قوانین تطبیق واحد دانشگاه آزاد، قوانین تطبیق واحد و راهنما تطبیق واحد درسی دانشگاه آزاد با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

شرایط تطبیق واحد کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد اسلامی معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود را برای سال تحصیلی جدید طبق آیین‌نامه آن اعلام کرده است. بنابراین دانشجویانی که به دنبال تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد هستند باید شرایط زیر را رعایت کنند:

  • دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی خود می‌تواند در رشته جدید دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهد.
  • امکان معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد برای آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه یا موسسه آموزش عالی قبلی خود از طریق آزمون سراسری قبول شدند، وجود دارد.

 

شرایط معادل سازی دروس کارشناسی ارشد

شرایط معادل سازی دروس کارشناسی ارشد

 

  • نباید تعداد واحدهای دروس گذرانده شده قبلی شما با تعداد واحدهای دروس جدید مغایرت داشته باشند. در این صورت شما نمی‌توانید آن‌ها را بر اساس تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد معادل‌سازی کنید.
  • دانشگاه یا موسسه آموزش عالی قبلی دانشجو باید از نظر اعتبار مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار بگیرد.
  • شما می‌توانید تنها دروسی را تطبیق واحد کنید که عنوان درسی آن‌ها یکسان باشند. یعنی این که شما می‌توانید دروس نظری را با دروس نظری، دروس علمی را با دروس علمی و دروس علمی – نظری را با دروس علمی – نظری با تعداد واحدهای یکسان معادل‌سازی کنید.
  • اگر حدود 3 سال از زمان گذراندن درس‌های شما گذشته باشد، آنگاه نمی‌توانید آن‌ها را معادل‌سازی کنید.
  • طبق شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد، تنها در صورتی می‌توانید دروس گذرانده شده حوزه‌های علمیه را معادل‌سازی کنید که آن‌ها را به صورت تخصصی بررسی کنند. هم‌چنین باید گزارش کاملی را از آن به کمیسیون آموزش سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اعلام کنند.
  • معمولاً دروس جبرانی، کارآموزی، کارورزی، پروژه، طرح معماری، تمرین دبیری، کارگاهی و عملیات صحرایی، سمینار و پایان نامه‌ها قابل معادل‌سازی در دانشگاه آزاد نیستند.
  • شما نمی‌توانید تمام دروسی که در مقاطع پایین‌تر گذراندید را در مقاطع تحصیلی بالاتر معادل‌سازی کنید. ولی دروسی مانند وصایای امام خمینی (ره)، قرآن، تنظیم خانواده و مبانی کامپیوتر را در مقاطع بالاتر معادل‌سازی کنید.
  • باید محتوای دروس گذرانده شده شما با دروس جدید حداقل 80 درصد مطابقت داشته باشند.
  • نباید نمره کسب شده در دروس گذرانده شده کمتر از 14 باشد.

 

شما برای شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان روی لینک کلیک کنید.

 

آیین‌نامه تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد

حال اگر شما تمام شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد را داشته باشید می‌توانید آیین‌نامه آن را مطالعه کنید تا آشنایی کلی با تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳ داشته باشید. این آیین‌نامه طبق آخرین مصوبات دانشگاه آزاد به شکل زیر می‌باشند:

 

جهت کسب اطلاعات در مورد شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

آیین نامه معادل‌سازی دروس ارشد

آیین نامه معادل‌سازی دروس ارشد

 

  • معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد باید توسط نفر از اعضای گروه آموزشی دانشگاه مقصد انجام بگیرد.
  • دانشجویان باید در نیمسال اول تحصیلی برای تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد خود اقدام کنند. اما در صورتی که معادل‌سازی آن‌ها به تاخیر افتاد، آنگاه طبق قوانین زمان شروع به تحصیل باید معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد را انجام دهند.
  • تمام دروسی که طبق شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد پذیرفته شدند عین نمره آن در کارنامه دانشجو ثبت می‌شود.
  • آن دسته از دانشجویان انتقالی و مهمان برای تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد خود باید طبق ماده 52 و تبصره‌های آن اقدام کنند.
  • درس‌هایی که در تطبیق واحد کارشناسی ارشد معادل‌سازی شدند در میانگین نمرات نیمسال تحصیلی محاسبه نخواهند شد. ولی در میانگین کل نمرات پایان دوره دانشجو موثر خواهند بود.
  • طبق شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد به ازای هر 8 واحد درسی معادل‌سازی شده یک نیمسال تحصیلی در رشته جدید کسر خواهد شد.
  • آن دسته از دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شدند و در آزمون ورودی در رشته یا گرایش دیگری پذیرفته شدند باید برای تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد خود طبق ماده 67 آیین‌نامه آموزشی اقدام کنند.
  • دروس عمومی و تربیتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تربیت معلم در دانشگاه آزاد بر اساس مصوبه جلسه 288 شورای عالی برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد معادل‌سازی خواهند شد.
  • دانشجویان دانشگاه آزاد، باید طبق شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد به ازای هر واحد معادل‌سازی شده هزینه‌ای را پرداخت کنند. این هزینه تقریبا یک سوم شهریه متغیر درس مربوطه می‌باشد که بر اساس آخرین دستورالعمل شهریه دانشگاه آزاد، آن را در نظر می‌گیرند.

 

 

جهت اطلاع از  اعتبار مدرک معادل چقدر است؟ بر روی لینک کلیک نمایید.

 

 

حال اگر شما هرگونه سوالی در مورد تطبیق واحد کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل مشاوره نمایید.. آن‌ها همچنین می‌توانند شما را مورد آیین‌نامه تطبیق واحد کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، دانشگاه غیرانتفاعی و غیره راهنمایی کنند.

 

شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد

شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد

هزینه معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید به ازای هر واحد درسی معادل‌سازی شده خود هزینه‌ای را پرداخت کنند که قوانین و شرایط آن به صورت زیر است.

  • شما برای تطبیق واحدهای درسی که قبلاً آن‌ها را در مراکز آموزشی دانشگاه آزاد گذراندید نباید هزینه پرداخت کنید.
  • معادل‌سازی دروس گذرانده شده از دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و غیره در دانشگاه آزاد به شکل زیر هستند:
  1. اگر تعداد واحدهای درسی معادل‌سازی شده شما بیشتر از 10 واحد باشند، در این صورت باید یک و نیم برابر یک واحد نظری دوره کارشناسی سال ورود خود پرداخت کنید.
  2. اگر تعداد واحدهای درسی تطبیق داده شده شما بیشتر از 10 واحد باشند باید 2 برابر شهریه یک واحد نظری دوره کارشناسی سال ورود خود پرداخت کنید.

حال دانشجویانی که از طریق شرکت در آزمون سراسری در دانشگاه‌های دیگر قبول شدند برای معادل‌سازی دروس خود چقدر باید هزینه پرداخت ‌کنند؟ شما برای آشنایی بیشتر در مورد هزینه و شرایط تطبیق واحد دانشگاه پیام نور، کارشناسی ارشد دانشگاه‌های غیرانتفاعی و تطبیق واحد دانشجویان اخراجی می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

جهت تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد روی لینک کلیک کنید.

 

مراحل معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد چگونه است؟

معمولاً آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند طبق شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد درس‌های خود را معادل‌سازی کنند می‌توانند مراحل زیر را انجام دهند:

  • دانشجو باید با رعایت تمام شرایط معادل‌سازی دانشگاه آزاد، در نخستین سال ورود به دانشگاه فرم درخواست خود را ارائه دهد. به طوری که در آن باید کارنامه تحصیلی خود را به همراه فرم درخواست به گروه آموزشی دانشگاه مقصد تحویل دهد.
  • گروه آموزش دانشگاه پس از بررسی‌های لازم موافقت خود را اعلام می‌کنند. سپس آن‌ها صورت جلسه‌ای را با معاون آموزشی دانشکده برای معادل‌سازی کارنامه تایید شده دانشجو انجام می‌دهند تا کارنامه را به مدیریت آموزشی ارسال کنند.

 

جهت اطلاع از شرایط تطبیق واحد دانشگاه علوم پزشکی روی لینک کلیک کنید.

 

مراحل معادل سازی دروس ارشد آزاد

مراحل معادل سازی دروس ارشد آزاد

 

  • کارنامه تایید شده توسط دانشگاه قبلی از دانشجو استعلام می‌گردد. دانشجو باید حداکثر تا آخر اولین نیمسال تحصیلی تمام امور مربوط به کارنامه خود را پیگیری کند. در غیر این صورت معادل‌سازی دروس با مشکل برخورد خواهد شد.
  • کارنامه دریافت شده پس از طی کردن مراحل بالا بر اساس دروس تطبیق داده شده در کارنامه دانشجو ثبت و نتیجه آن به گروه آموزشی ابلاغ خواهد شد.

حال اگر شما به هنگام معادل‌سازی دروس خود به هرگونه مشکلی برخورد کردید یا اینکه قصد دارید فرم معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد را دریافت کنید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل و مرکز مشاوره دانشگاه آزاد صحبت کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد، شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد، تطبیق واحد کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، مراحل معادل‌سازی دروس ارشد، هزینه معادل سازی دروس،آیین نامه معادل‌سازی دروس، قوانین تطبیق واحد و راهنما تطبیق واحد درسی دانشگاه آزاد با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

خلاصه مطلب

در این بخش از مقاله ایران تحصیل در مورد تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد صحبت کردیم. به طوری که شما در آن می‌توانید تمام  دروس گذرانده شده در مقاطع تحصیلی کارشناسی را معادل سازی کنید. بر این اساس آیین نامه، قوانین و  هزینه معادل سازی دروس کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای شما ذکر کردیم. حال اگر شما نیاز به اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید می‌توانید با کارشناسان سامانه ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

هزینه معادل سازی دروس ارشد آزاد

هزینه معادل سازی دروس ارشد آزاد

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در صورتی که تعداد واحدهای معادل‌سازی شده در کارشناسی ارشد آزاد کمتر از حد نصاب باشد، آنگاه آیا باز هم یک نیمسال تحصیلی از آن کم می‌کنند؟

خیر، در صورتی که تعداد واحدهای معادل‌سازی شده در کارشناسی ارشد آزاد کمتر از 8 واحد باشد، آنگاه یک نیمسال تحصیلی از دوره تحصیلی جدید دانشجو کسر نمی‌شود.

آیا امکان معادل‌سازی دروس دانشگاه‌های خارجی در دانشگاه آزاد وجود دارد؟

بله، در صورتی که دانشگاه خارجی معتبر باشد، آنگاه می‌توانید دروس گذرانده شده در آن را در دانشگاه آزاد معادل‌سازی کنید.

آیا می‌توان دروسی که در دانشگاه‌های معتبر به صورت غیر حضوری، مجازی یا معرفی به استاد گذرانده شدند را معادل‌سازی کرد؟

خیر، معمولاً طبق شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ شما نمی‌توانید تمام دروسی که به صورت غیر حضوری یا معرفی به استاد گذراندید را معادل‌سازی کنید.

 منظور از دانشگاه‌های معتبر چیست؟

  • دانشگاه‌هایی که در سطح یک و دو دانشگاه‌های داخلی قرار دارند.
  • دانشگاه‌های ممتازی مانند دانشگاه تهران، تبریز و غیره
  • بسیاری از دانشگاه‌های خارجی که بر اساس معیارهای وزارت علوم و بهداشت جزو دانشگاه‌های معتبر قرار می‌گیرند.

حداکثر تعداد واحدهای قابل تطبیق در کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳ چقدر است؟

معمولاً کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می‌توانند حداکثر 50 درصد واحدهای دروس گذرانده شده خود را بدون در نظر گرفتن سمینارها و پایان نامه‌ها معادل‌سازی کنند.

آیا تطبیق واحد کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و غیره با دانشگاه آزاد یکسان است؟

معمولا به صورت کلی تطبیق واحد کارشناسی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی، پیام نور و غیره با دانشگاه آزاد یکسان است. حال ممکن است تغییرات جزئی در آیین‌نامه و مراحل تطبیق واحد کارشناسی ارشد آن‌ها وجود داشته باشند. لذا شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل به عنوان مشاور استفاده کنید.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «تطبیق واحد کارشناسی ارشد آزاد ۱۴۰۳ + راهنمای جامع»

  1. Avatar photo سیاوش گفت:

    سلام آیا درس زبان خارجه در دانشگاه فرهنگیان با نمره ۱۵ قابل معادل سازی با درس زبان خارجه ترکیبی( سه تاتک واحدی) یا درس زبان پیش دانشگاهی (دو واحدی)در دانشگاه آزاد می باشد؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام باید از کارشناس آموزش دانشگاه خودتون استعلام بگیرید

  2. Avatar photo سیاوش گفت:

    سلام آیا دروس آمار و احتمال پیشرفته و آماراحتمال در دانشگاه فرهنگیان با نمرات ۱۳ و ۱۵، قابل معادل سازی با درس آمارو احتمال پیش دانشگاهی در دانشگاه آزاد می باشد؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام باید از کارشناس آموزش دانشگاه خودتون استعلام بگیرید

  3. Avatar photo سیاوش گفت:

    سلام آیا درس آمار و احتمال پیشرفته در دانشگاه فرهنگیان با نمره ۱۵ قابل معادل سازی با درس آمار احتمال مهندسی می باشد؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام باید از کارشناس آموزش دانشگاه خودتون استعلام بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

    شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

    پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و...
  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد...
تماس با مشاور