ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تست زنی به روش مهندسی معکوس چیست؟

تست زنی به روش مهندسی معکوس
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آموزش تست زنی به روش مهندسی معکوس

آیا از روش‌های تست زنی به روش مهندسی معکوس اطلاع دارید؟

آمادگی برای کنکور پروسه ای سخت و نفس گیرمی باشد. ازمطالعه و آمادگی برای انواع درس‌ها بگیرید تا روش‌های مختلف تست زنی و شرکت در آزمون‌ها آزمایشی، همه و همه در گرفتن نتیجه مطلوب در یک ماراتون علمی همچون کنکور تاثیر گذار است. یکی از این مسائل که شاید کلیدی ترین تاثیر را در نتایج کنکور داوطلبان بگذارد بحث تست زنی و انواع روش‌های آن می‌باشد . در ادامه به یکی از روش‌های تست زنی یعنی تست زنی به روش مهندسی معکوس خواهیم پرداخت.

 

روش‌های تست زنی بدون معلومات

شاید این عنوان برای داوطلبان کنکور بسیار سوال برانگیز باشد که مگر می‌شود که بدون معلومات هم به سوالات کنکور پاسخ داد؟ اسم این روش چیست؟ چه میزان شانس قبولی با این روش وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که این روش همان روش مهندسی معکوس می باشد. که موضوع بحث این مطلب است. به شما توصیه می‌شود که این مطلب را از دست ندهید چرا که به تمام این مطالب و همچنین  پاسخ داده خواهد شد.

 

 

روش مهندسی معکوس چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی از مهندسی داشته باشیم که مهندسی معکوس چیست می‌رویم سراغ جست و جوی گوگل و نتیجه ای که در ویکی پدیا به دست آمده است. طبق تعریف ویکی پدیا از مهندسی معکوس : مهندسی معکوس (Reverse Engineering) علمی است که از سوال به جواب دست پیدا می‌کنند. ما در اینجا به همین یک جمله از ویکی پدیا بسنده می‌نماییم و وارد بحث تخصصی مهندسی معکوس نمی‌شویم چون تا همین جا برای فهمیدن مفهوم مهندسی معکوس کفایت می کند. حال که مهندسی معکوس را از پایه متوجه شدیدم بیایید یاد بگیریم که این تکنیک در تست زنی چگونه اجرا می‌گردد.

 

روش مهندسی معکوس در تست زدن سخت است؟

مهندسی معکوس روشی می باشد که در تست زدن شما با مراجعه و دیدن جواب‌های چهارگزینه ای به جواب درست دست پیدا کنیم. در واقع درتست زنی به روش مهندسی معکوس نوعی بحث روانشناسی مطرح می‌گردد که به نوعی ذهن طراح سوال و نحوه چینش جواب‌ها در میان گزینه ها حدس زده می‌شود. در مهندسی معکوس این بحث مطرح می گردد که طراحان سوال معمولا به صورت خودآگاه و ناخودآگاه نوعی از چینش جواب را در میان سوالات و گزینه ها انجام می دهند که می توان با نگاه و دقت نمودن به سوالات قبلی و بعدی و گزینه صحیح آنها گزینه درست را در سوال مد نظر پیدا نمود.

 

روش های پاسخ به سوالات در تست زنی به روش مهندسی معکوس

در پاسخ به سوالات به این شیوه چند شکل کلی وجود دارد که باید با دقت به سوالات و گزینه ها و متوجه شدن نوع و ارتباط بین آنها به پاسخ درست دست یافت.
روش اول: مطالعه سوالات و یافتن نوع سوال که در چه سطحی قرار دارد (آسان-متوسط-سخت)
روش دوم: یافتن ارتباط بین گزینه های از روی گزینه های قبلی و بعدی
روش سوم: حذف 3 گزینه به دو گزینه شک دار
روش چهارم: با استفاده از صورت سوال و احیانا دانش خود حذف یک گزینه از دو گزنه باقی مانده

 

 

نکات کلیدی در تست زنی به روش مهندسی معکوس

در زمان تست زدن به این روش بهتر است دقت شود که :

_ شاید اولین و مهمترین نکته در تست زنی چه به شیوه معمول چه به این شیوه این باشد که اول سوالات ساده را پاسخ داده سپس به سراغ سوالات متوسط و در نهایت به سراغ سوالات مشکل بروید.

 

_یکی از نکاتی که بسیار کمک کننده در تست ها و پاسخگویی به سوالات چهار گزینه می باشد این است که بتوان جواب نادرست را از میان پاسخ ها پیدا نمود و به اینگونه مسیر حل تست را به پیش برد.

 

_یکی دیگر از نکات ساده و موفقیت آمیز در تست زنی و البته بسیار پر کابرد در زمینه پاسخگویی به تست های کنکور این است اگر میان دو گزینه که شبیه به یک دیگر می باشند گیر کردید به راحتی هر دو گزینه را رد کنید چرا که یک تست هیچ وقت نمی تواند دو پاسخ صحیح داشته باشد.

 

_از توصیه های مهم تست زدن به هر روش این است که بهتر است هر چند گزینه (ترجیحا 10) یک بار جواب های پاسخ برگ را چک نمایید تا احیانا بر اثر استرس و… جواب گزینه ها را اشتباه وارد ننموده باشید.

 

_یک روش نه چندان دقیق می تواند توجه به این مورد باشد که از هرچند سوال یه تعداد پاسخ الف، ب، ج و د وجود دارد.

 

_اگر به دنبال پیدا کردن ارتباطی بین گزینه ها می باشید اولین موردی که به ذهنتان می رسد به احتمال زیاد ارتباط صحیح می باشد.

 

 

_یکی از روش های سریع تست زدن این است که اگر پاسخ یک تست را نمی دانید از روی آن رد شده و وقت خود را برای آن تلف نکنید چرا که با این کار جواب تست های آسان را نیز از دست می دهید و وقت به اتمام می رسد.

 

 

نتیجه گیری

در آخر ذکر یک نکته بسیار با اهمیت و کلیدی واجب است و آن اینکه اگر ضمن مطالعه دقیق و تست زدن بسیار از این روش نیز بهره بگیرید باید به شما تبریک گفت چرا که برنده ماراتون کنکور شما هستید. زیرا علاوه بر داشتن علم و مطالعه دقیق به فنون و تکنیک تست زنی نیز اشراف کامل داشته و قطع به یقین نتیجه دلخواه کسب خواهید نمود. شما داوطلبان محترم می توانید با تماس با مشاوران ایران تحصیل از بهترین و طلایی ترین تکنیک های تست زنی مطلع شده و در کنکور نتایج درخشان کسب نمایید.

 

4.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «تست زنی به روش مهندسی معکوس چیست؟»

  1. Avatar photo سها گفت:

    سلام
    من هزینه خرید فایلتون رو پرداخت کردم اما فایل باز نشد،نوشت فایل مشکل داره.لطفا بررسی کنید.

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت پیگیری با کارشناسان تماس حاصل فرمایید .

  2. Avatar photo ملیحه رحیمی گفت:

    لطفا راهنمایی کنید چطور میتوانم در مقطع کنکور دکترا از روش مهندسی معکوس استفاده کنم

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام
      برای مشاوره در مقطع دکتری با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید

  3. Avatar photo زهره آزاد گفت:

    اگه ممکنه بامن تماس بگیرید من از فیلم یا جزو شو تست زنی به روش مهندسی معکوسو می خوام بگیرم من به شمارتون زنگ میزنم خاموشه لطفا جواب بدین

    1. Avatar photo فرزانه گفت:

      سلام، وقت بخیر، ببخشید کامنت شما رو در یک سایتی در خصوص خرید جزوه یا فیلم تست زنی به روش معکوس خوندم، می خواستم بپرسم که شما موفق به خرید و استفاده از این جزوه شدید؟ و اگر استفاده کردید آیا روش موثری بود؟ چون قصد دارم بسته ش رو بخرم، ممنون میشم پاسخ بنده رو بدید. متشکرم

      1. Avatar photo سها گفت:

        سلام،من هزینشو پرداخت کردم اما فایل باز نشد،نوشت فایل خراب هست.

        1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

          سلام وقت بخیر
          با کارشناسان پشتیبانی تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • چگونه تست بزنیم تا موفق شویم

    چگونه تست بزنیم تا موفق شویم؟ { 10 اصل مهم تست زنی}

    چگونه تست بزنیم تا در کنکور بتوانیم موفق شویم؟ در این مقاله 10 اصل تست زنی در کنکور را برای شما شرح می دهیم .در دوران تحصیل در مدارس به دلیل تشریحی بودن امتحانات و عادت برای موفقیت در امتحانات...
  • روش تست زدن ریدینگ کنکور

    روش تست زدن ریدینگ کنکور 1403 + بهترین روش

    بخش ریدینگ یا همان درک مطلب سوالات زبان آزمون سراسری از جمله بخش هایی است که عدم آشنایی با روش تست زدن ریدینگ کنکور می تواند استرس زیادی را در مواجه با آن برای داوطلب ایجاد کند. همین عدم اطلاع...
  • افزایش سرعت تست زنی کنکور

    افزایش سرعت تست زنی کنکور

    آیا تکنیک های تست زنی را بلد هستید و می دانید یکی از مواردی که می‌تواند باعث کسب رتبه بالا در کنکور شود بالا بودن سرعت تست زنی می باشد. توجه داشته باشید بسیاری از افراد نمی توانند با سرعت...
  • روش dls در شیمی کنکور

    روش dls در شیمی کنکور

    آیا با روش dls در شیمی کنکور ، آشنایی دارید؟ این روش یکی از جدیدترین و به روزترین تکنیک های تست زنی در کنکور است که با استفاده از آن می توانید به تمامی سوالات از جمله استوکیومتری و… پاسخ...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)