ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تخمین رتبه بر اساس درصد کارنامه + نرم افزار پیشبینی | ایران تحصیل

تخمین رتبه بر اساس درصد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند، بی‌صبرانه منتظر نتیجه تلاش های خود هستند. این افراد می توانند به صورت حدودی رتبه خود را تخمین بزنند. در واقع، آن ها می توانند رتبه خود را از طریق روش های مختلفی، پیش بینی نمایند. تخمین رتبه بر اساس درصد، توسط مشاوران و نرم افزارهای مختلف انجام می شود که در این روش بر اساس میانگین داوطلبان سال های گذشته رتبه افراد پیش بینی می شود. اما، درصد خطای تخمین رتبه کنکور سراسری از این طریق نیز کم نیست و ممکن است که فردی طبق تخمین های زده شده، رتبه ای را بدست نیاورد اما همانطور که گفته شد با دانلود نرم افزار تخمین رتبه کنکور می توان تا حدودی از اعلام نتیجه کنکور اطلاع پیدا کرد.

اگر شما هم جز افرادی هستید که در کنکور شرکت کرده اید و می خواهید پیش از اعلام نتایج رتبه خود را به صورت حدودی پیش بینی کنید، می توانید وارد سامانه ایران تحصیل شوید. مشاوران ما در این سامانه به صورت کاملا دقیق رتبه شما را تخمین زده و شما را در هنگام انتخاب رشته یاری خواهند رساند. برای اینکار کافیست از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید. 

تخمین رتبه بر اساس درصد

همان طور که در ابتدای مقاله بیان شد، شما داوطلبان عزیزی که در کنکور سراسری شرکت کرده اید، پیش از این که نتایج آزمون را مشاهده کنید، می توانید با کمک روش های مختلفی، رتبه خود را پیش بینی کنید. نکته مهم اینکه برای تخمین رتبه کنکور سراسری، باید بدانید که چه درسی را چند درصد پاسخ داده اید. در واقع، برای تخمین رتبه خود، به درصدهای زده شده شما نیاز است. مشاوران می توانند از طریق نرم افزارهای مختلفی و بر اساس میانگین رتبه های افراد در سال های گذشته، به طور حدودی متوجه شوند که رتبه شما چند است. اما، لازم به ذکر است تا بدانید که هیچ نرم افزاری نمی تواند به طور یقین رتبه شما را بیان کند. تمام این نرم افزارها به طور حدودی رتبه شما را بیان می کنند. لذا، اگر رتبه شما بد شد و یا خارج از حد تصورتان بود، نگران نباشید. زیرا، ممکن است که رتبه حقیقی شما بهتر است تخمین رتبه بر اساس درصد باشد. 

 

برای محاسبه نمره خام و نمره کل در کنکور سراسری کلیک کنید.

 

تخمین رتبه کنکور سراسری بر اساس درصد چگونه انجام می شود؟

در دفترچه سوالات آزمون سراسری، از هر درس تعداد مشخصی سوال وجود دارد که داوطلبان باید به آنان پاسخ دهند. هر درس ضریبی دارد و این ضرایب نقش و تاثیر مهمی در تعیین رتبه شما در کنکور دارد. زمانی که آزمون کنکور به پایان می رسد، داوطلبان فکر و ذهنشان درگیر رتبه کنکور و درصدهایی است که در هر درس کسب کرده اند. این نگرانی باعث می شود که کنجکاو باشند که چه رتبه ای قرار است در کنکور کسب کنند. در اینجا تخمین رتبه بر طبق درصد مفید واقع می شود. امروزه، استفاده از نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری فراگیر شده است. این نرم افزارهای تخمین رتبه بر اساس درصد، طراحی و برنامه نویسی شده اند تا داوطلبان بتوانند با استفاده از این نرم افزار تخمین رتبه بر اساس درصد، درصدهایی که در کنکور زده اند را در این نرم افزار وارد نمایند تا بصورت نسبی بفهمند که چه حدود رتبه ای در کنکور کسب می کنند. با توجه به حذف شدن دروس عمومی از کنکور، باید از نرم افزار هایی استفاده کرد که اطلاعات آنها به روز است.

 

تخمین رتبه کنکور سراسری

 

نرم افزار تخمین رتبه بر اساس درصد 

در سالهای اخیر، استفاده از نرم افزار های تخمین رتبه بر اساس درصد در کنکور، افزایش چشمگیری یافته است. به طوری که موسسات مختلف برای طراحی بهترین نرم افزار تخمین رتبه با یکدیگر به رقابت می پردازند. نرم افزار سازمان سنجش می تواند یکی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزارها جهت تخمین رتبه شما دوستان داوطلب کنکور باشد؛ در نتیجه، استفاده از آن را فراموش نکنید. فقط توجه داشته که نحوه استفاده از این نرم افزار بسیار مهم است. بعلاوه، شما نمی توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای اقدام به استفاده از نرم افزار سایت سنجش برای انتخاب رشته کنید و باید مبلغی را پرداخت نمایید. اگر می خواهید بدانید که چگونه می توانید به بهترین شکل از نرم افزار انتخاب رشته سنجش استفاده کنید می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

 برای مطالعه مقاله تخمین رتبه بر اساس رشته و دانشگاه، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

بنر انتخاب رشته کنکور

مزیت تخمین رتبه از طریق نرم افزار

تخمین رتبه بر اساس درصد توسط نرم افزار، برای شما عزیزان مزایای بسیاری را به همراه دارد. برخی از مهم ترین مزایای استفاده از این نرم افزار، شامل موارد زیر می باشند:

☑️ یکی از مزایای تخمین رتبه بر اساس درصد این هست که شما داوطلبان می توانید رشته مورد علاقه خود را هدف گذاری نمایید و برنامه ریزی کنکور خود را بر اساس این تخمین رتبه تنظیم نمایید که بدانید از چه درس هایی چه درصدهایی باید بزنید.

☑️ یکی دیگر از مزایای تخمین رتبه بر طبق درصد این است که شما داوطلبان با استفاده از تخمین رتبه بر اساس درصد، به یک احتمال نسبی می رسید که در کنکور حدودا به چه رتبه ای دست پیدا خواهید کرد.

☑️ شما می توانید نمونه سوالات آزمون سراسری سال قبل را تهیه و در شرایط کنکور قرار گرفته و آزمون را بطور کامل پاسخ دهید. سپس بر اساس درصدهایی که زده اید با استفاده از نرم افزار اقدام به تخمین رتبه بر طبق درصد اقدام نمایید تا بطور نسبی از رتبه ای که امکان دارد در کنکور بدست آورید مطلع شوید.

در نهایت، با استفاده از این رتبه و درصدهای دروسی که زده اید می توانید برای رشته مورد علاقه خود برنامه ریزی نمایید.

به یاد داشته باشید که بهتر است که با کمک یک مشاور ماهر رتبه خود را تخمین بزنید تا احتمال درصد خطای آن کاهش یابد. همچنین، زمانی که از یک مشاور کمک بگیرید پس از تخمین رتبه خود، می توانید اطلاعات کاملی در رابطه با رشته های تحصیلی مختلف بدست آورده و رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید. مشاوران ما در ایران تحصیل می توانند با کمک بهترین نرم افزارها شما را در این زمینه یاری کرده و بهترین رشته و دانشگاه مناسب شما را، پیشنهاد دهند. همچنین توجه کنید که استفاده بی رویه از این نرم افزارها و استفاده در زمان نادرست ممکن است معایب زیادی به همراه داشته باشد. بسیاری از دانش آموزان با تخمین رتبه بر اساس درصد، میزان تلاش خود را کاهش میدهند و برنامه مطالعاتی خود را به خوبی اجرا نمی کنند. همچنین دقت کنید که نتایج ایین نرم افزار ها قطعی نمی باشد و با توجه به شرایط آزمون هرساله نتایج انتخاب رشته و رتبه ها، متغیر است.

تاثیر سهمیه ها در تخمین رتبه

تاثیر سهمیه ها در تخمین رتبه

مشاوران و افرادی که از نرم افزارهای مختلفی برای تخمین رتبه استفاده می نمایند، باید به سهمیه ها نیز توجه نمایند. زیرا، در نرم افزارها، سهمیه ها در نظر گرفته نمی شوند. اما، در کنکور و در جواب نهایی آن سهمیه ها نقش بسزایی دارند. سازمان سنجش آموزش کشور برای برقرای عدالت در بین گروه های مختلف داوطلبان، سهمیه هایی را در نظر گرفته ست. این سهمیه ها شامل سهمیه مناطق که اصلی ترین سهمیه می باشد و بر اساس محل اخذ دیپلم داوطلبان به 3 گروه منطقه 1،2 و 3 تقسیم می شوند. سهمیه های دیگر سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصد، سهمیه بهیاران، رزمندگان و خانواده شهدا می باشد که نحوه استفاده از آنها به طور کامل در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری آورده شده است.به همین دلیل، برای کاهش خطا در هنگام تخمین رتبه باید به سهمیه ها توجه ویژه ای داشته باشید. به عبارت دیگر می توان گفت که  اگر داوطلبی دارای سهمیه ایثارگری 25 درصد باشد باید کارنامه های سهمیه ایثارگری 25 درصد سال های گذشته را در دستور کار قرار دهد و سپس حد بالا و پایین رتبه کسب شده را با توجه به درصد های مختلف محاسبه نماید.

همانطور که می دانید از هر 100 نفر ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، 25 نفر به سهمیه ایثارگران 25 درصد و 5 نفر به سهمیه ایثارگران 5 درصد اختصاص می یابد. بعد از آن نوبت به سهمیه مناطق می رسد. برای قبول شدن در سهمیه مناطق در کنکور سراسری، دو فاکتور مهم است که عبارتند از: تعداد داوطلبان شرکت کننده در سهمیه مناطق و سطح علمی داوطلبان شرکت کننده در آن سهمیه در کنکور سراسری. در واقع، هر چقدر تعداد افراد ثبت نامی در سهمیه ای در کنکور بیشتر باشد، درصد بیشتری از 75 درصد ظرفیت باقیمانده پذیرش دانشگاه ها را به خود اختصاص می دهند. بنابراین به دلیل بیشتر بودن تعداد داوطلبان منطقه 2 در کنکور سراسری این منطقه سهم بیشتری در ظرفیت باقیمانده از پذیرش دانشگاه ها را دارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تاثیر سهمیه در کنکور سراسری، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

تخمین رشته و دانشگاه پس از تخمین رتبه

پس از تخمین رتبه، نوبت تخمین رشته و دانشگاه قبولی فرا می رسد. در واقع، افراد می توانند پس از این که رتبه خود را به صورت حدودی تخمین زدند، رشته و دانشگاهی که ممکن است در آن قبل شوند را نیز تخمین بزنند. برای این کار، آن ها باید کارنامه داوطلبان سال های گذشته را بررسی کرده و طبق رشته و دانشگاه های قبولی آن ها حدس بزنند که در چه رشته و دانشگاهی قبول خواهند شد. البته، لازم به ذکر است تا بدانید که این تخمین نیز صد درصدی نیست و با خطا همراه است. زیرا، شرایط دانشگاه ها، میزان سهمیه ها و … هر ساله در حال تغییر هستند.

 

بنابراین، نمی توان به طور یقین بیان کرد که چون افراد در سال های گذشته با رتبه خاصی در یک دانشگاه قبول شده اند، امسال نیز می شود با همان رتبه در آن دانشگاه قبول شود. در واقع، تخمین رشته و دانشگاه نیز با 10 الی 15 درصد خطا همراه می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تخمین رتبه بر اساس رشته و دانشگاه، می توانید وارد سامانه ایران تحصیل شوید.

تخمین رتبه بر اساس درصد ایران تحصیل

در این مقاله به طور جامع و کامل در خصوص تخمین رتبه بر اساس درصد در کنکور توضیح داده شد. اما بهترین زمان استفاده از این نرم افزار چه مواقعی است؟ اگرچه وجود نرم افزار تخمین رتبه کمک خوبی به متقاضیان کنکور کرده است اما بسیاری از داوطلبان، با نحوه استفاده از این نرم افزار ها را به خوبی آشنا نیستند و همین موضوع ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی در فرآیند مطالعه آنها کند. متقاضیان با استفاده زیاد از برنامه های تخمین رتبه در طول مدت مطالعه برای کنکور باعث افزایش اضطراب و برهم خوردن نظم مطالعاتی می شوند. حضور یک مشاور مجرب و کسی که این راه را به خوبی طی کرده است می تواند کمک شایانی به شما بکند. برترین مشاوران و رتبه های برتر کنکور سراسری، همگی در آکادمی ایران تحصیل آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما هستند. برای ارتباط با مشاورین ما، می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرید. شما می توانید همه روزه حتی ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب، با مجموعه ایرانن تحصیل تماس بگیرید.

برای آشنایی با چگونگیتخمین رتبه کنکور زبان روی لینک کلیک کنید.

بنر انتخاب رشته

جدیدترین اخبار کنکور سراسری

 تقلب‌هایی که کنکور ۱۴۰۳ را پرحاشیه کرد/بی‌پرده با سخنگوی وزارت علوم درباره حاشیه‌های کنکور

سخنگوی وزارت علوم از لو رفتن جاساز متخلفان کنکور ۱۴۰۳ با دستاوردهای دانش بنیانی گفت و تقلب‌هایی که این آزمون را پرحاشیه کرده‌اند.

 پذیرش بدون کنکور مدال آوران مسابقات ملی و جهانی مهارت

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تصویب پذیرش بدون کنکور مدال آوران مسابقات ملی و جهانی مهارت برای ادامه تحصیل در یک مقطع بالاتر بر اساس مصوبات پنجمین جلسه شورای عالی آموزش، تربیت فنی و مهارتی خبر داد.

 مشاور آموزشی: داوطلبان کنکور دقیقا با برنامه کنکوری مدرسه پیش بروند

مشاور آموزشی گفت: داوطلبان کنکور 1403 سعی کنند دقیقا با برنامه مدرسه پیش رفته و در تمام کلاس‌ها حاضر باشند.

 

خلاصه مطلب

کنکور سراسری به عنوان یکی از اصلی ترین آزمون های ورودی دانشگاه شناخته می شود. این آزمون هرساله در تیرماه برای 5 زیرگروه انسانی، علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، هنر و زبان های خارجی برگزار میشود. در سال های اخیر با تلاش مسئولین حدود 85 درصد از رشته های با کنکور، با سوابق تحصیلی نیز قابل ثبت نام هستند اما با این حال همچنان تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری سال به سال در حال افزایش است و رقابت نیز تنگ و دشوارتر می شود. ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با تخمین رتبه بر اساس درصد آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که تخمین رتبه بر اساس درصد ممکن است با میزان کمی خطا همراه باشد و نمی توان به صورت صد درصد به آن متکی بود. علاوه بر این، بهتر است که این کار را توسط افراد ماهر و مشاورانی مجرب انجام دهید تا درصد خطای آن کاهش یابد. اگر در این زمینه به کمکی احتیاج دارید و یا سوالی دارید، می توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید. مشاوران ما در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند و می توانند شما را در تخمین رتبه کنکور سراسری به بهترین نحو ممکن یاری برسانند. همچنین شما می توانید سوالات و نظرات خود ار در قسمت کامنت ها به ثبت برسانید.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

 

4/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بهترین روش برای تخمین رتبه بر اساس درصد چیست؟ 

بهترین روش برای تخمین رتبه بر اساس درصد استفاده از نرم افزار تخمین رتبه سازمان سنجش است.

چگونه می توانم تخمین رتبه بر اساس درصد دقیقی داشته باشم؟ 

برای داشتن دقیق ترین تخمین رتبه بر اساس درصد با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آیا برای تخمین رتبه بر اساس درصد می توان به سایت سازمان سنجش اعتماد کرد؟ 

بله. صددرصد. از آن جایی که این سایت اطلاعات داوطلبان قبول شده در سال های قبل را در اختیار دارد در نتیجه می تواند بهترین تخمین رتبه را برای شما انجام دهد.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور