ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بودجه بندی زبان فارسی کنکور

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
بودجه بندی زبان فارسی کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از بودجه بندی زبان فارسی کنکور جهت آشنایی با لیست مباحث پرتکرار این درس برای هر داوطلب شرکت در آزمون سراسری ضروری به نظر می رسد.

 

با کسب اطلاع از بودجه بندی زبان فارسی کنکور می توان با دروس مهم زبان فارسی در کنکور آشنا شد و ساعات بیشتری را علی الخصوص در دوران جمع بندی زبان فارسی کنکور به مطالعه آن ها اختصاص داد.

 

با دانستن بودجه بندی زبان فارسی کنکور می توان به دو سوال مهم یعنی کدام مباحث زبان فارسی کنکور را بخوانیم و همین طور زبان فارسی کنکور را چگونه بخوانیم پاسخی مناسب و درخور داد.

 

 

اگر در جستجوی اطلاع از بودجه بندی زبان فارسی کنکور هستید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

ارتباط بین برنامه ریزی و اطلاع از بودجه بندی زبان فارسی کنکور

با اطلاع از بودجه بندی زبان فارسی کنکور می توان برنامه ریزی جامع تر و دقیق تری برای مطالعه این درس سخت داشت.

 اگر هر داوطلب باید با نگاه ریزبینانه و کنکاش در سوالات ادبیات در کنکور 10 سال گذشته و رصد محتوای آن ها تا اندازه زیادی به بودجه بندی زبان فارسی کنکور پی ببرد.

این که کدامیک از مباحث و بخش های کتاب از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است و از هر کدام از این فصول چند سوال مطرح می شود را می توان به کمک اطلاع از بودجه بندی زبان فارسی کنکور به آسانی متوجه شد.

در این صورت توانایی تنظیم وقت و برنامه ریزی جهت مطالعه این درس به خصوص در روزهای اختصاص یافته به جمع بندی زبان فارسی کنکور را پیدا می کنید.

 

 

جمع بندی زبان فارسی کنکور

بودجه بندی زبان فارسی کنکور در طی چند سال اخیر

درس زبان فارسی از جمله دروسی است که سوالات مربوط به آن در میان سوالات زبان و ادبیات فارسی کنکور به چشم می خورد. شاید شما داوطلب عزیز نیز به دنبال یافتن جوابی برای این سوال کلیدی یعنی کدام مباحث زبان فارسی کنکور را بخوانیم باشید.

از این رو، به جدول ارائه شده در زیر در رابطه با بودجه بندی زبان فارسی کنکور در طول 5 سال اخیر برگزاری کنکور توجه کنید.

 

 

بودجه بندی درس زبان فارسی کنکور در طول 5 سال اخیر
سال 94 سال 95 سال 96 سال 97 سال 98
5 5 5 5 5

 

 

همان گونه که ملاحظه می کنید در طول پنج سال اخیر برگزاری آزمون سراسری تعداد یکسانی سوال از درس زبان فارسی و از مباحث و فصول مختلف آن مطرح شده است.

اگر به دنبال اطلاع از بودجه بندی کنکور ۱۴۰۳ در سوالات این درس هستید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

با اطلاع از بودجه بندی زبان فارسی در کنکور مؤفقیت خود در زدن درصد بالا در این درس را تضمین کنید

دروس مهم زبان فارسی در کنکور کدامند؟

هر ساله به طور متوسط بین 5 تا  6 سوال از سوالات درس ادبیات کنکورعلوم تجربی، انسانی و یا ریاضی شامل درس زبان فارسی می شود (یعنی حدود 20 تا 24 درصد از سوالات).

حال به این سوال بپردازیم که با توجه به بودجه بندی زبان فارسی کنکور دروس مهم زبان فارسی در کنکور کدامند؟

اکثر سوالات درس زبان فارسی کنکور از مباحثی مهارتی همچون مباحث جمله و تکواژ طرح می شوند. اما گاهی یک تا دو سوال هم از مباحث غیر مهارتی مانند تاریخ ادبیات و بیاموزیم های کتاب آورده می شوند.

با توجه به اهمیت بیشتر مباحث مهارتی و همین طور مباحث قرابت معنایی و آرایه ها مطالعه این مباحث را جدی تر بگیرید و زمان بیشتری را به مطالعه آن ها اختصاص دهید.

زیرا این مباحث در مقایسه با سایر مباحث همچون تاریخ ادبیات، لغت و املاء به تمرین و مهارت بیشتری نیاز دارند.

 

 

زبان فارسی کنکور را چگونه بخوانیم؟

از جمله سوالاتی که ممکن است ذهن دانش آموزان را به خود مشغول کند این سوال است که زبان فارسی کنکور را چگونه بخوانیم؟ اطلاع از پاسخی درست و قانع کننده برای این سوال می تواند کمک بزرگی به شما باشد.

به فرض مثال در صورت آشنایی با نحوه مطالعه این درس در دوران جمع بندی زبان فارسی می توانید در روزهای باقی مانده تا کنکور گام های مثبتی در جهت تقویت هر چه بیشتر و بهتر این درس بردارید.

برای دادن پاسخی درخور به این پرسش باید عرض کنیم که در ابتدا شروع مطالعه باید از بودجه بندی این درس و بخش های مهم و کلیدی زبان فارسی اطلاع پیدا کنید.

پس از این کار، تهیه بهترین و باکیفیت ترین منابع جهت یادگیری مباحث و تست زنی اهمیت فوق العاده بالایی دارد. توجه داشته باشید که پیش از اقدام جهت تست زنی از مطالعه کتاب درسی نیز غافل نشوید و مطالب را با توجه به مثال یاد بگیرید.

 

 

 

دروس مهم زبان فارسی در کنکور

نکات مرتبط با املاء زبان فارسی

در رابطه با مبحث املاء باید عرض کنیم که حتماً پس از خواندن لغات همچون زمان مدرسه از یک نفر خواهش کنید که به شما دیکته بگوید.

به این ترتیب، متوجه اشکالات خود می شوید و درصدد رفع آن ها برمی آیید. فقط فراموش نکنید که، روی لغاتی که املاء آن ها را اشتباه نوشته اید را با ماژیک هایلایت کنید تا بعداً باز آن ها را تمرین کنید.

 

 

خلاصه نویسی را در یادگیری زبان فارسی فراموش نکنید

خلاصه نویسی یکی از شیوه های مطالعه برای کنکور است که کمک زیادی به داوطلب در یادگیری هر چه بیشتر مباحث درسی می کند. در مورد درس زبان فارسی هم می توان تکنیک خلاصه نویسی را در رابطه با مباحث مختلف آن از جمله ساختمان ویژه پیاده کرد.

مطالعه این خلاصه های نوشته شده علی الخصوص خلاصه های دروس مهم زبان فارسی در کنکور در دوران جمع بندی زبان فارسی و یا در چند روز باقی مانده تا کنکور می تواند کمک بزرگی به شما دوستان داطلب کند.

 

 

تست زنی در درس زبان فارسی

باید عرض کنیم که از پا درآوردن تست های زبان فارسی به آمادگی و مهارت زیادی نیاز دارد. این مهارت را می توان با تمرین زیاد و زدن انواع تست های تألیفی در کتب کمک آموزشی و همین طور تست های مطرح شده در کنکورهای سال های گذشته بدست آورد.

در صورت نداشتن مهارت در تست زنی زبان فارسی و عدم آشنایی با روش های تست زنی نباید به هیچ وجه به امید صحیح بودن جواب به خصوص در سر جلسه کنکور تست ها را بزنید. زیرا تنها چیزی که نصیبتان می شود نمره منفی است.

در نتیجه، تا می توانید از زدن تست های این درس در دوران جمع بندی زبان فارسی غافل نشوید و سعی در تثبیت مطالب در ذهن خود و یادگیری کامل و جامع آن ها را داشته باشید.

 

 

برای کسب اطلاع در مورد بودجه بندی زبان فارسی کنکور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط

مشاوره تحصیلی کنکور سراسری

بودجه بندی کنکور ریاضی 99

 بودجه بندی کنکور تجربی 99

دانلود سوالات کنکور انسانی 98 به همراه پاسخنامه تشریحی

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توان از بودجه بندی زبان فارسی کنکور مطلع شد؟ 

سازمان سنجش هر ساله بودجه بندی زبان فارسی کنکور و سایر دروس را در سایت خود منتشر می کند. می توانید با مشاوران ایران تحصیل نیز تماس بگیرید.

دروس مهم زبان فارسی در کنکور شامل چه دروسی می شوند؟ 

شماری از مباحث زبان فارسی همچون بخش های مربوط به تکواژ از بقیه مهم تر هستند. برای اطلاع دقیق با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

در دروان جمع بندی زبان فارسی کدام مباحث زبان فارسی کنکور را بخوانیم؟ 

در دوران جمع بندی زبان فارسی باید مباحث بسیار مهم و پرتکرار را در الویت مطالعه قرار داد.

بهترین جواب برای پرسش زبان فارسی کنکور را چگونه بخوانیم چه می تواند باشد؟ 

خلاصه نویسی، مرور دقیق مطالب و توجه به کیفیت مطالعه را می توان از بهترین روش های مطالعه زبان فارسی دانست.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور