ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بانک سوالات کنکور ریاضی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱ آذر ۱۴۰۲
بانک سوالات کنکور ریاضی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سوالات رشته ریاضی همگی فرمولی هستند و به همین دلیل پاسخ دهی به آن‌ها زمان بر می‌باشد. در صورتی که به بانک سوالات کنکور ریاضی دسترسی داشته و تست زنی کافی داشته باشید، می‌توانید در جلسه کنکور در کمترین زمان به سوالات پاسخ دهید. دانش آموزان و فارغ التحصیلان پایه دوازدهم لازم است بانک سوالات نظام جدید کنکور ریاضی را دانلود کرده و فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی نیز باید بانک سوالات کنکور نظام قدیم ریاضی را دریافت نمایند.

آکادمی ایران تحصیل امکان دانلود رایگان سوالات و پاسخنامه ۲۰ سال کنکور ریاضی را برای شما داوطلبان عزیز فراهم نموده است. از این رو برای دریافت بانک سوالات کنکور ریاضی، تحلیل هر یک از سوالات، دریافت مشاوره و برنامه ریزی و همچنین تحلیل آزمون‌ها با مشاوران ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید.

دانلود بانک سوالات کنکور ریاضی

👈 دفترچه سوالات آزمون سراسری گروه آزمایشی ریاضی، نسبت به سال‌های گذشته تغییرات چشمگیری داشته است. پیش از سال جاری در آزمون سراسری 1400 دو دفترچه سوال عمومی و اختصاصی به داوطلبان ارائه می‌شد. اما از کنکور 1401 به بعد، علاوه بر دفترچه اول که شامل درس‌ معارف، عربی، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی بود، دفترچه دوم و سوم شامل درس تخصصی ریاضی با 50 سوال و دفترچه سوم برای درس فیزیک و شیمی با 70 سوال به داوطلبان توزیع می‌شد.

👈از آنجا که مطالعه و بررسی بانک سوالات کنکور ریاضی بسیار اهمیت دارد و افرادی که این سوالات را مرور می‌کنند، شانس بیشتری برای قبولی در آزمون سراسری دارند، بانک سوالات کنکور رشته ریاضی را جمع آوری کرده‌ایم. بنابراین در ادامه، سوالات کنکور سال 1403 را می‌توانید دانلود و مطالعه نمایید.

بانک سوالات کنکور ریاضی

 سوالات کنکور ریاضی 1403 دفترچه اول
سوالات کنکور ریاضی 1403 دفترچه دوم
سوالات کنکور ریاضی 1401 دفترچه عمومی
سوالات کنکور ریاضی 1401 دفترچه اول
سوالات کنکور ریاضی 1401 دفترچه دوم

دانلود بانک سوالات کنکور ریاضی

اطلاعات مربوط به دفترچه سوالات کنکور ریاضی

👈سوالات کنکور ریاضی براساس محتویات کتاب‌های نظام آموزشی جدید یا 3-3-6 طراحی خواهد شد و داوطلبان باید منابع آموزشی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را مطالعه کنند تا بتوانند با آمادگی بیشتر در امتحان حاضر شوند. از آنجا که تغییرات اساسی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ اتفاق افتاده و دروس عمومی حذف شده‌اند، رتبه و تراز اکتسابی به تأثیر سوابق تحصیلی بستگی دارند.

👈میزان تأثیر سوابق تحصیلی برای پایه دوازدهم از سال ۱۴۰۳ حدود ۵۰ درصد است و در سال ۱۴۰۴ برای پایه یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد اعمال می‌شود. به این ترتیب افراد باید قبل از هر چیز نسبت به بودجه‌بندی درس‌های مختلف آزمون ریاضی و همچنین اطلاعات مربوط به آن شناخت کافی داشته باشند. در ادامه اطلاعات مربوط به سوالات کنکور ریاضی که در دفترچه ارائه شده است، اشاره کرده‌ایم.

اطلاعات مربوط به دفترچه عمومی کنکور ریاضی

زمان پاسخگویی تعداد سوالات درس مربوطه
18 25 زبان و ادبیات فارسی
20 25 عربی
17 25 فرهنگ و معارف اسلامی
20 25 زبان انگلیسی
75 دقیقه 100 سوال جمع کل دفترچه سوالات عمومی

 

اطلاعات مربوط به دفترچه اختصاصی اول کنکور ریاضی

زمان تعداد سوالات دروس مربوطه
80 50 ریاضی

 

اطلاعات مربوط به دفترچه اختصاصی دوم کنکور ریاضی
زمان تعداد سوالات درس
50 40 فیزیک
30 30 شیمی
80 70 جمع کل

 

اعتراض به بانک سوالات کنکور ریاضی

👈 اگر داوطلبان پس از آزمون ریاضی، متوجه شوند که سوالات طرح شده در آزمون از منبعی غیر از کتاب‌های درسی  بوده‌اند، یعنی منبع سؤال از کتاب درسی طرح نشده و مفهوم آن در کتاب وجود ندارد یا نسبت به صحیح بودن سؤال یا گزینه‌هایی که وجود داشته تردید داشته باشند، امکان اعتراض به طراحی سوالات را دارند. البته اعتراضات تا 20 تیر ماه می‌باشد و بعد از آن اعتراض‌ها ثبت نمی‌شود.

پس از بررسی و ارزیابی اعتراضات در صورتی که درخواست داوطلبان صحیح باشد، سازمان سنجش سوال‌های مورد تردید را حذف خواهد کرد و جواب صحیح یا غلط داوطلبان به آن سؤال بدون اثر خواهد بود.

👈 از این رو متقاضیان کنکور سراسری برای ثبت اعتراض به بانک سوالات کنکور ریاضی باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و پس از ایجاد یک حساب کاربری اعتراض خود را به صورت کتبی در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درج نمایند.

👈 توجه داشته باشید که برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون سراسری فقط باید از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام کنید تا برای ثبت درخواست خود با مشکل مواجه نشوید. از سوی دیگر چنانچه در ارتباط با هر کدام از این مراحل نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل در تماس باشید.

 

اعتراض به بانک سوالات کنکور ریاضی

ویژگی‌ های بانک سوالات کنکور ریاضی ایران تحصیل 

👈 هر یک از داوطلبانی که مایل به قبولی در کنکور ریاضی هستند، حتما باید با استانداردهای طراحی سوالات آشنا باشند. در غیر این صورت نمی‌توانند در زمان آزمون نتیجه دلخواه خود را کسب کنند. پاسخ سوالات به صورت کلیدی می‌باشد و این یکی از مشکلاتی است که داوطلبان در رابطه با دفترچه‌های کنکور دارند، زیرا نمی‌توانند از فرمول‌های استفاده شده برای سؤال اطلاع یابند. مجموعه ایران تحصیل این مشکل را برطرف نموده و پاسخ هر یک از سوالات را به صورت تشریحی برای داوطلبان ارائه کرده است.

👈 گاهی با وجود پاسخ تشریحی، داوطلبان ممکن است با مطالعه و بررسی بانک سوالات کنکور ریاضی باز هم مشکلاتی در این زمینه داشته باشند و متوجه پاسخ ارائه شده نشوند. در این مورد نیز راه حلی برای کلیه دانش آموزان و همچنین فارغ التحصیلان نظام قدیم و جدید قرار داده شده است. در صورتی که سؤال و یا ابهامی دارید، می‌توانید با مشاوران کنکور ریاضی ایران تحصیل تماس بگیرید تا از راهنمایی‌های لازم بهره مند گردید. در واقع این نوع مشاوره به صورت اختصاصی و رایگان برای هر یک از داوطلبان امکان پذیر است.

👈 از دیگر ویژگی‌های بانک سوالات کنکور ریاضی ایران تحصیل این است که علاوه بر سوالات داخل کشور، سوالات خارج از کشور سراسری نیز ارائه شده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه کتاب‌های کنکور سال جاری نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده، به همین دلیل سوالاتی که ممکن است کمی متفاوت با محتوای کتب فعلی باشد را با تغییراتی که موجب بر هم خوردن استاندارد سوالات نشود، در دسترس داوطلبان قرار داده شده است.

چگونگی مطالعه بانک سوالات کنکور ریاضی نظام جدید

👈 برخی از دانش آموزانی که در پایه‌های مختلف تحصیلی هستند و برخی دیگر، فارغ التحصیلانی که در سال گذشته موفق به پذیرش در دانشگاه نشده‌اند، باید برای دریافت بانک سوالات کنکور ریاضی نظام جدید اقدام کنند.

حال برای این دسته از داوطلبان توصیه‌های متفاوتی داریم. اگر دانش آموز پایه دهم و یازدهم هستید، توصیه می‌کنیم به طور خلاصه ابتدا یک بار تمامی مطالب را مطالعه کنید تا با روند طراحی سوالات آشنا شوید. در این شرایط بهتر است حداقل کنکورهای دو سال آخر را بررسی کنید.

👈 نوع دوم بانک سوالات برای مطالعه دانش آموزان پایه دوازدهم بهتر است. این دسته از دانش آموزان در زمان نزدیک به کنکور قرار دارند و به همین دلیل فرصت زیادی برای مرور دروس نخواهند داشت.

اگر در زمان نزدیک به کنکور هستید، حتما هر سه روز یک بار یکی از آزمون‌های موجود در فایل دریافتی از آکادمی ایران تحصیل را از خود امتحان بگیرید و به صورت دقیق به تحلیل بانک سوالات کنکور ریاضی بپردازید. به این ترتیب خواهید دید که سوالات و بودجه بندی کنکور ریاضی به چه صورت است. لذا تلاش کنید تا بر سوالات تسلط لازم را داشته باشید.

👈 توصیه ما به فارغ التحصیلانی که بانک سوالات را دریافت کرده‌اند این است که سوالات را تحلیل و بررسی نمایند. سوالات کنکور در صورتی که به درستی تحلیل نشوند، به هیچ عنوان به شما کمک نمی‌کنند.

چگونگی مطالعه بانک سوالات کنکور ریاضی نظام جدید

بانک سوالات کنکور ریاضی نظام قدیم

👈برای مخاطبان بانک سوالات کنکور نظام قدیم ریاضی تقسیم بندی خاصی وجود ندارد. مخاطبان این دسته سوالات را فارغ التحصیلانی تشکیل می‌دهند که شاید فرصت چندانی برای شرکت در کنکور نمانده است.  البته این موضوع را در نظر داشته باشید که بسیاری از رقبای شما در سال‌های گذشته موفق به پذیرش شده‌اند و بسیاری از داوطلبان دیگر نیز هنوز رقبای قوی برای شما محسوب می‌شوند.

👈به این ترتیب تحلیل شما برای عملکرد خود تنها نباید محدود به این موضوع باشد که چگونه به سوالات پاسخ دهید. علاوه بر موارد ذکر شده در رابطه با داوطلبان نظام جدید، شما باید تحلیل همه جانبه‌ای از همه سوالات طرح شده در سال‌های گذشته داشته باشید تا با تسلط بیشتری در جلسه آزمون سراسری حاضر شوید و شانس قبولی شما افزایش یابد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعاتی در رابطه با ضرورت بانک سوالات کنکور ریاضی ارائه کنیم. اطلاع از بانک سوالات کنکور ریاضی باعث می‌شود که افراد راحت‌تر بتوانند خود را برای آزمون اصلی آماده کنند، چرا که در سال 1403 نیز تغییرات اساسی در آزمون سراسری ایجاد خواهد شد و تأثیر معدل قطعی خواهد بود. افرادی که بتوانند سوالات اختصاصی آزمون سراسری ریاضی را با دقت مطالعه کنند، شانس بالاتری برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور خواهند داشت.

همچنین در رابطه با نحوه دانلود رایگان سوالات و پاسخنامه ۲۰ سال کنکور ریاضی نیز توصیحاتی را ارائه نمودیم. در صورتی که بانک سوالات نظام جدید کنکور ریاضی و یا بانک سوالات کنکور نظام قدیم ریاضی را تهیه نموده‌اید و مایل به تحلیل سوالات توسط مشاوران ایران تحصیل هستید، می توانید با شماره‌ 9099075307 تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

برای دانلود فایل pdf بانک سوالات کنکور ریاضی کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مزایای دانلود و دسترسی به بانک سوالات کنکور ریاضی چیست؟ 

با دانلود و دسترسی به بانک سوالات کنکور ریاضی می‌توانید با تعداد سوالات مطرح شده در کنکورهای گذشته و همین‌طور بودجه بندی آن‌ها آشنا شوید.

دسترسی به بانک سوالات کنکور نظام جدید کنکور و نظام قدیم به چه صورت است؟ 

برای دسترسی به بانک سوالات کنکور نظام جدید کنکور و نظام قدیم می‌توانید با تیم مشاوره ایران تحصیل در تماس باشید.

دانلود و مطالعه دقیق بانک سوالات کنکور نظام قدیم و جدید تضمینی برای قبولی داوطلب است؟

بله. در صورت مطالعه دقیق سوالات همراه با پاسخنامه تشریحی، موفقیت فرد تضمین می‌‎‌شود.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور