ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟ + راهنمای گام به گام

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۷۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۴ آبان ۱۴۰۰
الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای بسیاری از مشمولان این سوال مطرح می شود که اگر الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟ از جمله ملاک تعیین و محاسبه تاریخ اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه ، تاریخ تولد و مدرک تحصیلی مشمولان می باشد. بر این اساس، روزهای خاصی از ماه برای اعزام دارندگان زیر دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در نظر گرفته شده است. در این مقاله قصد داریم تا به طور دقیق تر در مورد فاصله بین پست دفترچه و تاریخ اعزام اطلاعاتی را ارائه دهیم.

همچنین، چنانچه مشمولان گرامی درباره هر کدام از موارد و مراحل اعزام به خدمت با سوال یا ابهامی مواجه شد، می توانند برای دریافت مشاوره نظام وظیفه با کارشناسان ما تماص حاصل نمایند.

 

 

اگر می خواهید بدانید که اگر الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟ و با قوانین خدمت سربازی آشنا شوید از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟

 

زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه

 

یکی از مهمترین مراحل زندگی همه آقایان سرزمینمان، رفتن به خدمت سربازی است. از این رو همه آقایانی که 18 سال آن ها تمام می شود، ملزم به گذراندن این دوران خواهند بود. از آنجا که  مهلت معرفی نظام وظیفه برای مشمولان بسیار مهم است،  غالبا این نگرانی و دغدغه وجود دارد که دقیقا چه زمانی اعزام خواهند شد؟

پیش از آنکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، باید دید که چه ملاک هایی در محاسبه تاریخ اعزام به خدمت تاثیر گذار می باشد.

همانطور که می دانید زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه مشخص می شود و پس از آنکه اطلاعات به ثبت رسید، در برگه هر فرد نوشته می شود که چه ماه و روزی باید به پادگان یا مرکز آموزشی مراجعه نماید.

اما جواب اینکه الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟ بستگی به دو عامل تاریخ تولد و مدرک تحصیلی فرد دارد. به طور کلی، زمان قانونی اعزام هر شخص با توجه تاریخ تولد و زمان اخذ دیپلم به شرح زیر خواهد بود، مگر آنکه فرد مشمول یکی از معافیت های موقت یا دائم باشد.

 

 

زمان اخذ دیپلم تاریخ اعزام

 

دیپلم خرداد ماه متولدین سه ماهه اول: 18 آبان همان سال

متولدین سه ماه دوم: 18 آذر همان سال

متولدین سه ماه سوم: 18 دی ماه همان سال

متولدین سه ماهه چهارم: 18 بهمن ماه همان سال

 

دیپلم شهریور ماه 18 اسفندماه همان سال

 

دیپلم آذرماه یا دی ماه 18 مهر ماه سال بعد

 

مردودین در دی ماه 19 تیرماه سال بعد

 

 

 

اگر الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟ مدرک های مختلف تحصیلی

همانطور که ذکر شد، فاصله بین پست دفترچه و تاریخ اعزام بستگی به مدرک تحصیلی مشمول دارد. قابل توجه است که همه مشمولان ملزم هستند تا یک سال پس از اتمام تحصیل برای دریافت دفترچه و معرفی خود به سازمان نظام وظیفه اقدام نمایند. در غیر این صورت غیبت خواهند خود. حال در زیر خواهیم دید که زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه برای دارندگان هر کدام از مدارک تحصیلی به چه نحوی است.

 

 

نوع مدرک تحصیلی تاریخ اعزام
مدرک تحصیلی زیر دیپلم 19 هر ماه
مدرک تحصلی دیپلم 18 هر ماه
مدرک تحصیلی فوق دیپلم روز اول ماه های زوج
مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر روز دوم ماه های زوج
مدرک تحصیلی گروه پزشکی روز سوم ماه های زوج

 

 

برای اطلاع از ترتیب درجه سربازی بر اساس مدرک تحصیلی مشمولان نظام وظیفه وارد لینک قرمز شوید

 

 

شرایط تمدید زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه

 

محاسبه تاریخ اعزام و فاصله بیت پست کردن دفترچه تا به خدمت

 

گاهی امکان دارد مشمول با وجود آنکه خود را به نظام وظیفه معرفی می کند، اما به دلایل مختلفی در فاصله بین پست دفترچه و تاریخ اعزام نتواند در زمان مقرر به خدمت اعزام شود. به همین دلیل، احتمالا این نگران وجود دارد که اگر الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟

مطابق با جدیدترین تغییرات خدمت سربازی برای چنین مواردی فرد می توانند درخواست تمدید تاریخ اعزام دهد. البته علت به تعویق انداختن باید موجه باشد. در این صورت بررسی های لازم صورت گرفته و پس از یک هفته نتیجه از طریق پلیس + 10 اطلاع رسانی خواهد شد. از جمله شرایط تعویق زمان الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟ به ترتیب زیر می باشند.

 

  • مشمول فاقد غیبت سربازی باشد.
  • بسته به مدرک تحصیلی، مدت زمان مجاز به تعویق انداخت اعزام متفاوت خواهد بود. بدین معنا که برای دارندگان دیپلم یا پایین تر از آن، 1 ماه و بریا دارندگان مدرک فوق دیپلم به بالاتر 2 ماه خواهد بود.
  • هر شخص تنها یک بار می تواند فاصله بین پست دفترچه و تاریخ اعزام را تغییر دهد.
  • به ثبت رسیدن درخواست تمدید زمان اعزام به معنای موافقت نهایی نیست.
  • هر مشمول متقاضی تمدید یا تعجیل، بایستی حداقل 40 روز پیش از تاریخ اعزام، درخواست خود از طریق پلیس + 10 به ثبت برساند.
  • قبول درخواست تعجیل تنها در صورتی امکانپذیر است که ظرفیت لازم وجود داشته باشد.

 

 

مراحل اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه

حال که دیدیم فاصله بین پست دفترچه و تاریخ اعزام چقدر می باشد، خوب است برای آشنایی مشمولان گرامی که به زودی قصد گذراندن این دوره را دارند، روند کلی را توضیح دهیم. این مراحل به طور خلاصه از قبیل زیر می باشند.

 

  • مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + 10 جهت دریافت و خرید دفترچه اعزام به خدمت سربازی. همچنین مشمولان می توانند این دفترچه از سایت خدمات الکترونیکی پلیس + 10 دانلود نمایند.
  • ارائه مدارک خواسته شده به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی
  • به ثبت رسیدن درخواست از طریق متصدی مرکز پلیس+ 10
  • تعیین تاریخ اعزام
  • دریافت برگه آماده به خدمت حاوی شماره سریال و هولوگرام بعد از مشخص شدن تاریخ اعزام
  • تحویل برگه معرفی نامه به مراکز آموزش نیروهای مسلح

 

 

به منظور آشنایی با شرایط سربازان متاهل برای خدمت نظام وظیفه عمومی وارد لینک شوید

 

 

مدارک لازم برای اعزام خدمت پس از ارسال دفترچه

حال که دیگر می دانیم اگر الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟ خوب است که در مورد مدارک لازم در زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه نیز اطلاعاتی را کسب نماییم. یک نکته قابل ذکر در اینجا آن است که هر کدام از مشمولین پس از آنکه مدارک لازم جهت اعزام را تحویل داند، حدود 10 روز قبل از اعزام برای آن ها برگه سبز صادر می شود. در این برگه سبز می توان تاریخ دقیق اعزام را مشاهده نمود.

مشمولان بایستی حتما یک هفته مانده به تاریخ اعزام، با مراجعه به پلیس + 10 برگه سفید سربازی را دریافت نمایند. بدین ترتیب، معرفی نامه خدمت سربازی را تحویل خواهند گرفت. این ها مراحیلی بود که می بایست در فاصله بین پست دفترچه و تاریخ اعزام انجام شود. اما مدارک و مراحل لازم جهت معرفی به پادگان به شرح زیر می باشند.

 

  • برگه مربوط به مراجعه به مرکز آموزش
  • برگه آماده به خدمت نظام وظیفه
  • برگه واکسیناسیون
  • کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • کپی از دو روی کارت ملی
  • کارت گروه خونی
  • شناسنامه همسر و فرزندان
  • مدارک مربوط به بیماری هایی که احتمالا مشمول به آن ها مبتلا است
  • باز کردن حساب بانکی

 

 

آشنایی با نحوه پر کردن دفترچه اعزام به خدمت

یکی از مهم ترین کارهایی که قبل از پاسخ به این سوال که الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟ باید انجام شود، این است که دفترچه اعزام به درستی تکمیل شود. این کار خود می تواند حتی در محاسبه تاریخ اعزام به خدمت نیز تاثیر گذار باشد، چرا که اگر اطلاعات به نادرستی وارد شوند، ممکن است در زمان اعزام نیز جابجایی صورت گیرد یا مشمول با مشکلاتی مواجه شود.

برای این منظور، پس از دانلود دفترچه خدمت سربازی یا دریافت دفترچه از پلیس + 10، لازم است که فرد محتوای آن را مطالعه و اطلاعات خوسته شده را با دقت تکمیل نماید. از جمله فرم های مهم این دفترچه عبارتند از فرم مشخصات فردی، فرم سوابق تحصیلی، فرم واکسیناسیون و فرم نظر اولیه پزشک.

برگ وضعیت مشمولین از جمله مهم ترین برگه هایی است که باید به درستی پر شود. در مورد مشخصات فردی که مسلما باید دقیقا مطابق با اطلاعات حقیقی باشند. اما مهم ترین بخش که می تواند در فاصله بین پست دفترچه و تاریخ اعزام و تاثیر گذار باشد، قسمت وضعیت تحصیلی می باشد. توجه داشته باشید که این فرم باید مهر دانشگاه یا مدرسه ایی که در آن مدرک تحصیلی را اخذ کرده اید، داشته باشد.

 

 

بهترین زمان بین پست دفترچه و تاریخ اعزام

به طور معمول زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه برای مشمولان بسیار اهمیت دارد و به نوعی یکی از دغدغه های مهم آن ها محسوب می شود. به همین دلیل نیز این سوال را مطرح می کنند که الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟

گرچه محاسبه تاریخ اعزام به خدمت بر اساس قوانین نظام وظیفه است، اما اگر زمانی که فرد دفترچه خود را ارسال می کند، در این امر تاثیر گذار خواهد بود. برای بسیاری از مشمولان اینکه در چه ماه یا فصلی از سال اعزام شوند نیز اهمیت دارد. مسلما، فصولی که دارای هوای معتدل تر می باشند، با سختی های کمتری روبرو خواهند بود.

برای مثال، اعزام هایی که در اسفند و شهریور ماه انجام می شوند، بسیار بهتر از اعزام های تیر و دی ماه خواهد بود. چرا که دو سه ماه اولیه مختص دوره آموزشی است و شرایط برای سربازان دشوارتر از بقیه آن می باشد. به ویژه آنکه برخی از مناطق دارای اب و هوای بسیار سرد یا بسیار گرم هستند.

 

 

چنانچه می خواهید بدانید که شرایط ترخیص از خدمت برای تحصیل چیست؟ بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به یکی از متداول ترین سوالات مشمولان تحت عنوان اینکه الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟ پاسخ دادیم و در باب محاسبه تاریخ اعزام به خدمت توضیحاتی را ارائه دادیم.

اگر در زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه به دلایل مختلفی تصمیم به اخذ معافیت تحصیلی، پزشکی، کفالت یا مواردی همچون کسری خدمت و امریه بودید، می توانید با کارشناسان نظام وظبفه ایران تحصیل تماس بگیرید. برای این منظور شماره های درج شده در جدول زیر از ساعت 8 صبح الی 12 شب در تمامی روزهای کاری هفته پاسخگوی همه دوستان گرامی خواهد. 

 

 

چنانچه می خواهید بدانید که با مدرک دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

با رتبه 40000 تجربی کجا قبول میشم

راهنمای ثبت نام آزمون اعزام به خارج فرهنگیان

راهنمای ثبت نام آزمون اعزام به خارج فرهنگیان

الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟

4/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟

برای دریافت پاسخ این سوال می توانید مقاله کنونی را مطالعه فرمایید.

محاسبه تاریخ اعزام به خدمت به چه صورتی است؟

زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه بر اساس مدرک تحصیلی می باشد. دارندگان مدارک تحصیلی هر کدام از مقاطع در موقع خاصی از سال اعزام می گردند. 

آیا امکان به تعویق انداختن یا تعجیل زمان اعزام به خدمت وجود دارد؟

بله، مشمولان می توانند تحت شرایط خاصی و در مهلت های زمانی خاص درخواست خود را اعلام نمایند.

اگر در زمان اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه با مشکلی مواجه شدیم؟

چنانچه متقاضیان در هنگام اعزام به خدمت پس از ارسال دفترچه با سوال یا مشکلی مواجه شدند، می توانند با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرند

نظرات

278 دیدگاه دربارهٔ «الان دفترچه پست کنم کی اعزام میشم؟ + راهنمای گام به گام»

  1. Avatar photo کیان گفت:

    سلام من مدرک تحصیلی دیپلم دارم و میخام یکم برج سه پست کنم چ زمانی اعزام میشم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا 30 تا 45 روز دیگه تاریخ اعزام ثبت می شود

  2. Avatar photo مانی گفت:

    سلام من زیر دیپلم اگر اواسط اسفند دفترچه پست کنم آیا نوزدهم فروردین اعزام میشم یا نوزدهم اردیبهشت

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر اواسط اسفند پست کنید 1 اردیبهش اعزام شما می باشد

  3. Avatar photo مهدی07 گفت:

    سلام
    ایا امکانش هست هنگام ارسال دفترچه زمان اعزام را خودمون تعیین کنیم؟
    همچنین تو سایت هست وقتی تاریخ اعزام معلوم شد برای تعویق یک ماهه باید ۴۰ روز قبل اقدام کنیم
    در حالی که شما میگید بین ارسال دفترچه و اعزام یک ماه هست
    چطور ۴۰ روز قبل اقدام کنیم برای تعویق اعزام

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      زمان اعزام را خودتون مشخص نخواهید کرد

  4. Avatar photo رستم بومری گفت:

    سلام من میخام. 2/20.اردیبهشت پست کنم کی اعزام میشم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. اعزامها معمولا 30 تا 35 روز بعد از ارسال دفترچه انجام میشود.

  5. Avatar photo حسین گفت:

    سلام من میخوام آخرای اسفند دفترچه پست کنم لیسانس هم دارم میخوام ۱اردیبهشت اعزام بشم.۲۵اسفند اینا پست کنم اردیبهشت اعزام میشم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      از زمان اقدام شما 40 الی 45 روز زمان میبرد تا اعزام شما

      1. Avatar photo حسبن گفت:

        خب اگه ۳.۴فرودین پست کنم امکان داره اردیبهشت اعزام بشم؟؟میخوام اردیبهشت برم‌حتما

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          معمولا بین ارسال دفترچه و اعزام یک ماه زمان می برد

  6. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام من دوم اسفند 1402 میخام دفترچه پست کنم مدرک تحصیلیم هم سیکله اعزامم میشه 19 اسفند یا میشه برا بعد از عید ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      مشخص نیست

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور