ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور

اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در زمان ثبت نام کنکور کادری برای کد نظام وظیفه وجود دارد که داوطلبین آقا باید در این کادر وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند. اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور  باعث مشکل در ثبت نام می گردد و اگر ویرایش نشود اجازه ورود به دانشگاه وجود نخواهد داشت. اگر کد نظام وظیفه را اشتباه زدید باید در همان زمان ثبت نام و یا در زمان های اعلام شده از سوی سازمان سنجش و نهایتا تا زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور، وضعیت نظام وظیفه خود را به ویرایش نمایید. اگر نیاز به دانستن انواع کد های نظام وظیفه را دارید و می خواهید بدانید اشتباهات ثبت نام را چگونه ویرایش نمایید تا انتها مقاله با همراه باشید.

کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور

کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور، برای مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه آقایان می باشد و اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور باعث از دست دادن موقعیت و آینده تحصیلی شما می گردد.

در صورتی که این کد را اشتباه وارد نمایید و یا وضعیت نظام وظیفه شما نا مشخص باشد، اگر در کنکور پذیرفته شوید، امکان ثبت نام و ادامه تحصیل نخواهید داشت.

کد نظام وظیفه داوطلبین آقا از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی جمهوری اسلامی تعیین و مشخص می گردد، داوطلبین علاقه مند به شرکت در آزمون باید کد نظام وظیفه خود را انتخاب و در بند 27 فرم ثبت نام کنکور وارد نماید.

برای استعلام وضعیت نظام وظیفه روی لینک کلیک کنید.

کد نظام وظیفه در فرم ثبت نام کنکور به شرح زیر است:

کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور

کد شماره ۱ داوطلبین آقا  که دارای کارت پایان خدمت هوشمند هستند.
کد شماره ۲ داوطلبین آقا  که دارنده کارت معافیت دائم می باشند. منظور از کارت معافیت شامل معافیت پزشکی و کفالت و همچنین ایثارگری و موارد خاص می باشد.
کد شماره ۳ متقاضیان ثبت نام کنکور که برگه معافیت موقت دارند.
کد شماره ۴ افراد متولد 1354 به قبل که دارای معافیت سنی هستند و این افراد باید کارت معافیت دائمی همراه داشته باشند.
کد شماره  ۵ متقاضیان دانش آموز که به صورت حضوری و پیوسته دوره متوسطه و یا پیش دانشگاهی خود را گذرانده باشند و قبل از مشمولیت بتوانند دیپلم خود را دریافت نمایند.
کد شماره  6 سربازان در حال خدمت که غیبت نداشته باشد و دارای مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید باشد و در مقطع کارشناسی و یا بلاتر قبول شود.
کد شماره ۷ افراد دانش آموزی که مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده و مشمول به غیبت سربازی نباشند، به این صورت که در 17 سالگی مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده و نهایتا تا پس از 6 ماه به رسیدن به سن 18 سالگی بتوانند وارد دانشگاه شوند/

اگر این افراد در این فاصله 6 ماهه خود را به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰  معرفی کرده و دارای برگه اعزام باشند در صورت قبولی می توانند در دانشگاه شرکت نمایند.

کد شماره ۸ كاركنان پايور که در نيروهای مسلح  مشغول به کار بوده . می تواند  گواهی اشتغال به خدمت ارائه دهد
کد شماره ۹ اگر دانشجویی  انصراف داده باشد و زمان پذیرش در دانتشکاه جدید بیشتر از یک سال نگذشته باشد . قبلا از این امتیار استفاده نکرده باشد.
کد شماره ۱۰ متقاضیان طلاب علوم دینی که دارای مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی بوده و معافیت تحصیلی در حوزه را دارد.البته برخی از مراکز مانند اصفهان و خراسان اجازه همزمان به تحصیل در حوزه و دانشگاه را می دهد  به همین دلیل ادامه تحصیل منوط به جازه سازمان نظام وظیفه عمومی بوده و با نامه موفقت حوزه علمیه می تواند ثبت نام نماید.

کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور

📌 برای اطلاع از سامانه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی کلیک نمایید.

نکات مهم خدمت نظام وظیفه عمومی

🔰 اگر داوطلب شرکت در آزمون جز مشمولین غیبت باشد و در آزمون ثبت نام نماید، در صورتی که پذیرفته شود اجازه تحصیل نخواهد داشت و نمی تواند در دانشگاه ثبت نام نماید.

🔰 دانشجویانی که از دانشگاه خود اخراج شده باشند تا زمان اتمام خدمت خود اجازه ثبت نام و ادامه خدمت ندارند. البته افرادی که از سن 1354 گذشته باشند این مورد صدق نمی کند.

🔰 معافیت تحصیلی برای افراد تنها یک بار در طول کلیه مقاطع تحصیلی وی صدق می کند و برای هر دوره از تحصیل خود نمی توانند از این مزیت بهره مند شوند.

🔰 فارغ التحصیل مقطع کاردانی که مشمول به خدمت است نمی تواند در مقاطع بالاتر به صورت پیوسته ادامه تحصیل دهد. همچنین این نکته برای فارغ التحصیل مقطع کارشناسی نیز صدق می کند.

🔰 اگر سربازی قصد ادامه تحصیل داشته باشد حکم ترخیص وی تنها برای مقاطع کارشناسی و بالاتر از صادر می گردد و سرباز نمی تواند برای فوق دیپلم خود درخواست حکم ترخیصی بدهد.

🔰 سربازی که متقاضی شرکت در کنکور می باشد، نمی تواند به صورت همزمان تحصیل کرده و خدمت خود را بگذراند. اگر در دانشگاه پذیرفته شود و شرایط را داشته باشد می تواند از محل خدمت حکم ترخیص بگیرد.

🔰 اگر دانشجویی بخواهد از دانشگاه خود انصراف بدهد و در دانشگاه دیگری و یا در رشته دیگری مشغول به تحصیل شود،  تنها یک بار در طول تحصیل خود مجاز به این امر بوده و باید برای این کار حداکثر یک سال از دوره تحصیل وی گذشته باشد.

🔰 دانشجویانی که از دانشگاه اخراج شده باشند و یا انصراف داده باشند در صورتی می توانند مجدد به ادامه تحصیل بپردازند که دارای سنوات مقطع کاردانی 5/2، کارشناسی پیوسته 55 ارشد پیوسته 6 و دکتری پیوسته 8 باشند.

🔰 داوطلبین شرکت در آزمون کنکور باید برای دریافت معافیت خود به یکی از دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایند، در غیر این صورت امکان ثبت نام در آزمون ندارند.

زمان ویرایش اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور

🔰 اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور باعث حذف داوطلب در کنکور می شود و اگر فردی کد نظام وظیفه خود را اشتباه وارد کرده باشد، باید منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org  بماند تا بتواند اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور را ویرایش نماید، سازمان سنجش در طول یک سال چهار مرتبه بازه زمانی برای رفع اشتباهات اعلام می کند. پس برای رفع اشتباهات به سازمان سنجش سر بزنید.

🔰 زمانی که سازمان سنجش بر اساس اطلاعیه خود اعلام به ویرایش نمود، فرد داوطلب باید برای ویرایش اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور به سایت سنجش مراجعه نماید.

🔰 زمانی که مهلت ویرایش اطلاعات از سوی سنجش به اتمام برسد، هر ساله سازمان سنجش چند روزی را مهلت مجدد برای جاماندگان می گذارد تا بتوانند اطلاعات خود را ویرایش کرده و با  اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور، مانع ثبت نام و حذف آن افراد نشود.

🔰 پس از ثبت نام در کنکور، چند روز قبل از برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه افراد منتشر می شود که اگر فردی در اطلاعت خود مغایرت داشت باید به سامانه سنجش مراجعه کرده و در بخش ویرایش اطلاعات، کد نظام وظیفه خود را ویرایش نماید. این کار باید قبل از برگزاری آزمون انجام شود و ویرایش اطلاعات در زمان توزیع کارت ورود به جلسه، آخرین مهلت ویرایش اشتباهات فرد می باشد. پس اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور تا زمان انتشار کارت ورود به جلسه فرصت به ویرایش دارد در غیر این صورت فرد از ادامه تحصیل محروم می گردد.

زمان ویرایش اشتباه زدن کد نظام وظیفه

 

نحوه ویرایش اشتباه زدن کد نظام وظیفه

افرادی که متوجه اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور می شوند باید هر چه سریع تر اقدام به ویرایش آن نماید. برای ویرایش اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور نیاز به پرداخت هزینه نمی باشد.

در صورتی که قصد ویرایش اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور را دارید باید مراحل زیر را طی نمایید:

☑️ ابتدا وارد سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org شوید.

☑️ پس از اینکه وارد سامانه شدید باید به توجه به مقطع تحصیلی خود یکی از گزینه های مربوط به کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری را انتخاب نمایید.

☑️ پس از انتخاب مقطع خود باید وارد ثبت نام کنکور شوید و تمامی اطلاعات ثبت نامی خود را وارد نمایید و سپس وارد شوید.

☑️ در قسمت بعد باید ویرایش اطلاعات را زده و  کد نظام وظیفه که در ثبت نام کنکور اشتباه وارد کرده این را ویرایش نمایید و در نهایت ذخیره نمایید.

📣 اطلاعیه 📣

اطلاعاتی مانند کد نظام وظیفه قابل ویرایش می باشد، اما اگر اطلاعاتی را به اشتباه وارد کردید که قابل ویرایش نبود می توانید از طریق باجه های رفع نقص کنکور اقدام نمایید.

 

مشاوره ویرایش کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور

برخی از داوطلبین شرکت در آزمون کنکور برای اینکه مطمئن شوند ثبت نام درستی انجام می دهند، مراحل ثبت نام خود را به مراکزی مانند کافی نت و یا افراد و دوستانی که در این کار تسلط دارند می سپارند، در صورتی که اگر خود فرد بر مراحل ثبت نام نظارت نداشته باشد، ممکن است افراد دیگر اطلاعات آن ها را اشتباه زده و با اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور باعث حذف آن ها شود.

اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور باعث لغو پذیرش متقاضی در کنکور می شود. پس به شما توصیه می کنیم حتی اگر ثبت نام خود را به افراد دیگری می سپارید حتما قبل از تایید نهایی خودتان تمامی اطلاعات مهم نظیر کد نظام وظیفه را یک مرتبه چک کرده تا اشتباهی رخ ندهد.

مشاوره ویرایش کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور

📌 برای اطلاع از اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها کلیک نمایید.

اخبار پیرامون اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور

🔊 اطلاعیه مهم سازمان سنجش درباره لغو قبولی برخی پذیرفته شدگان کنکور سراسری

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: قبولی آن دسته از متقاضیان کنکور سراسری که معدل خود و کد نظام وظیفه خود را در زمان ثبت نام کنکور به اشتباه درج کرده باشند، لغو خواهد شد.

🔊 هشدار سازمان سنجش به کنکوری‌هایی که معدل واقعی خود را اعلام نکنند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه در صورت مغایرت برخی موارد مانند معدل ثبت شده در کنکور با نمره واقعی و اشتباه در زدن کد نظام وظیفه  آزمون را باطل می کند، گفت: دانشگاه ها در زمان ثبت نام داوطلبان تمامی مدارک را تطبیق می دهند و در صورتی که  مغایرت داشته باشد قبولی در کنکور باطل می‌شود.

خلاصه مطلب

وارد کردن اطلاعات صحیح در فرم ثبت نام کنکور بسیار مهم  و با اهمیت است. اگر داوطلبی باعث اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور شود، ثبت نام او لغو شده و اجازه ورود به دانشگاه را ندارد. داوطلب باید برای ویرایش اطلاعات اشتباه وارد کرده در زمان های مقرر اعلام شده از سوی سنجش به سامانه سنجش مراجعه مرده و آن ها را ویرایش نماید تا بتواند به درستی در آزمون ثبت نام و سپس ادامه تحصیل دهد. ما در این مقاله نحوه ویرایش اشتباهات ثبت نام را به طور کامل توضیح دادیم. اگر پس از مطالعه سوالی داشتید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در میان گذاشته و یا در زیر این مقاله کامنت بگذارید.

📥 برای مشاهده و دانلود مقاله کلیک نمایید. 📥

 

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اگر کد نظام وظیفه  را در ثبت نام کنکور سراسری اشتباه بزنیم چگونه ویرایش کنیم؟

برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی لازم است در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه کنید و اطلاعات خود را تصحیح کنید.

سایت ویرایش اطلاعات اشتباه در ثبت نام کنکور چیست؟

ویرایش اطلاعات اشتباه به صورت غیر حضوری و از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org امکانپذیر است و مراحل آن در طول مقاله بیان شده است.

چندین بار امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور وجود دارد؟

داوطلب در هر بار اطلاعیه های منتشر شده از سوی سازمان سنجش می تواند اطلاعات خود را ویرایش نماید.

 

نظرات

16 دیدگاه دربارهٔ «اشتباه زدن کد نظام وظیفه در ثبت نام کنکور»

  1. Avatar photo فرزاد گفت:

    سلام وقت بخیر ، من سال دوم پشت کنکوری هستم و دانشگاه ثبت نام کرده بودم و ترم دوم مرخصی گرفتم که برا ۱۴۰۳ بخونم،
    کد نظام وظیفه رو کافی نت برام ۵ زده ، درسته؟ بعد اگه نادرست هست کی میتونم ویرایش کنم و چه کدی رو باید وارد کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله درست است

  2. Avatar photo علیرضا گفت:

    ببخشید من از سربازی معاف هستم و کد دار بودن کارت معافیت را زدم درسته؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله درست میباشد

  3. Avatar photo ایلیا گفت:

    سلام خسته نباشید من پشت کنکوری هستم و خرداد 1402 فارغ التحصیل شدم برایثبت نام باید کدوم کد نظام وظیفه ر بزنم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      کد 4 را وارد نمایید

  4. Avatar photo ائلیار گفت:

    سلام خدمت شما
    من پشت کنکوری هستم و در واقع اولین سال پشت کنکوریم هست، در ثبت نام کنکور اردیبهشت۱۴۰۳ کد ۴ را وارد کردم ولی در تیر کد ۵ را وارد کردم، درستش هم کد ۵ هست برای من ظاهرا. آیا برای من مشکلی پیش میاد؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله سعی کنید در زمان ویرایش کد رو اصلاح کنید.

  5. Avatar photo مهدی اصغری گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشجوی انصرافی روزانه هستم تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ انصرافم ثبت شده الان برای شرکت در کنکور ۱۴۰۳ از کدام کد نظام وظیفه باید استفاده کنم از اونجایی که در توضیحات کد ۹ درج شده باید از تاریخ انصراف تا قبولی در دانشگاه جدید بیش از از یک سال نگذشته باشد و جواب دانشگاه نیمه دوم شهریور ماه میاد میپرسم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. شما همان کد 9 رو باید وارد کنید چون انصرافی هستید.

  6. Avatar photo آرمین گفت:

    سلام من اولین سالمه ک پشت کنکوری هستم سال ۱۴۰۲ دوازدهم رو تموم کردم،برای ثبت نام کنکور اردبیهشت ۴۰۳ به اشتباه کد ۴ رو برای نظام وظیفه وارد کردم خواستم بدونم کی امکان ویرایشش فراهم میشه،و اگرم دیر شده باشه به مشکل بر میخورم یا نه؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر زمان دریافت کارت ورود به جلسه امکان ویرایش فراهم میگردد

  7. Avatar photo امیر گفت:

    باسلام بنده پایه دوازدهم هستم
    در ثبت نام کنکور کد نظام وظیفه را چی بزنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      کد 4

  8. Avatar photo کامران گفت:

    سلام وقتتون بخیر . بنده درسال 1402.05.27 فارق التحصیل شدم ولی چون تابه حال مدرکم اماده نشد برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در قسمت کد نظام وظیفه کد شماره 4 را وارد کردم خواستم بپرسم برای پذیرش نهایی به مشکل نمیخورم واگر هم به مشکل میخورم میتوان ان را اصلاح کرد؟؟ چون توزیع کارت ورود به جلسه اغاز شده ولی گزینه ای برای اصلاح این مورد نیست

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر دوست عزیز برای این مسئله مشکلی براتون ایجاد نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور